Tussenschot verplicht of niet?

Maaike 4976651

Net ingestapt
Hi, ik hoop dat iemand kan helpen met het volgende
Ik heb een Ford Transit Custom L1H1, als bedrijfsauto met grijs kenteken etc. Ik heb altijd gedacht dat het tussenschot verplicht erin moet zitten. Maar als ik de regels van de belastingdienst erop nalees, dan lijkt het alsof deze eruit mag.. Ik begreep dat ik moet kijken of er een fiscaal blok van 200 cm lang x 130 cm hoog x 20 cm breed in moet passen. Mijn laadruimte is 245 cm lang en circa 140 cm hoog, dus dat moet gaan.. Klopt het dan dat dat schot niet verplicht is?
Het schot zelf wil ik laten zitten maar waar het om gaat is dat ik er een ruit in wil maken die open kan, voor ventilatie. Als dat schot verplicht is mag de ruit niet open kunnen, maar als dat schot eruit mag, dan lijkt me dat ik ook een schuifruit mag monteren..

Dank vast voor reacties!
 
Dit is een kwestie van heel goed de regeltjes lezen. Bij bedrijfsauto's waar het dak boven de cabine dezelfde hoogte heeft als boven de laadruimte is het vaak inderdaad toegestaan om een laag tussenschot te hebben en zelfs ruiten in de laadruimte. In praktijk zie je dat dat bijna nooit gebeurt, maar het mag dus wel. Maar lees je goed in in de regeltjes, want dat is best complex.
 
Ik had deze erbij gepakt:

Er staat niks over de hoogte van het dak bij "grote bestelbus". Maar ik heb altijd gedacht dat dat gaat om grote bussen zoals de Crafter, L2H2, etc...maar het fiscaal blok wat ze daar beschrijven past er bij mij wel in
Kom er niet helemaal uit onder welke categorie het type L1H1 custom valt..
 
Als ik dit zo lees valt ie inderdaad onder de eerste categorie, wat betekent dat er geen tussenwand verplicht is.
 
Ik heb destijds een oude Transit uit de jaren 90 gehad, hier hoefde in ieder geval geen volledig tussenschot in.
 
Aangezien de boetes torenhoog zijn als het niet klopt zou ik aanraden om contact te zoeken met het RDW. Het beste is mailcontact, dan staat alles zwart op wit.
 
Terug
Bovenaan