MathijsteWinkel f1663163
Net ingestapt
Goeiemorgen allemaal!
Ik ben Mathijs en ben nieuw hier op het forum en de reden voor het lid worden is een technische kwestie.
Heb namelijk 1,5 week geleden in het weekend de complete achterophanging van mijn '98 Seicento vervangen, ding rijdt als een droom (voor zover een Seicento dat kan tenminste), maar heb nou gezeik met m'n remmen. Heb er namelijk een complete as onder gezet welke afkomstig is van een sloper met 80k Km op de teller. Geheel voorzien van nieuwe rubbers, dempers, veren etc. Maar de trommels waren blijkbaar niet goed, ik denk dat ze overmaats waren, maar moet ze nog nameten voor de zekerheid. Nou heb ik anderhalve week rondgereden met schrapende trommels (alsof je een stuk schuurpapier door de trommels trok tijdens het remmen). Heb er nu gisteren maar 2 gloednieuwe trommels op gemonteerd en nou is het schrapen over, maar nou begint de auto tijdens het remmen te trillen tussen de +/- 60km/h en 80km/h. Zou dit kunnen komen doordat mijn remschoenen de afgelopen 1,5 week verkeerd afgesleten zijn en daardoor nou misschien ff opnieuw in moeten slijten op de nieuwe trommels? Ik ga vanavond even uitproberen of hij het ook op de handrem doet, want het lijkt me zeer sterk dat mijn schijven voorop nou kuren beginnen te vertonen, terwijl ik er sinds de APK geen gedoe meer mee heb gehad. Las ook al het e.e.a. over uitlijning, maar het enige wat aan mijn voor- én achteras uit te lijnen is is de sporing op de vooras en daar was voor 1,5 week geleden ook niks mis mee.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten Mathijs
Ik ben Mathijs en ben nieuw hier op het forum en de reden voor het lid worden is een technische kwestie.
Heb namelijk 1,5 week geleden in het weekend de complete achterophanging van mijn '98 Seicento vervangen, ding rijdt als een droom (voor zover een Seicento dat kan tenminste), maar heb nou gezeik met m'n remmen. Heb er namelijk een complete as onder gezet welke afkomstig is van een sloper met 80k Km op de teller. Geheel voorzien van nieuwe rubbers, dempers, veren etc. Maar de trommels waren blijkbaar niet goed, ik denk dat ze overmaats waren, maar moet ze nog nameten voor de zekerheid. Nou heb ik anderhalve week rondgereden met schrapende trommels (alsof je een stuk schuurpapier door de trommels trok tijdens het remmen). Heb er nu gisteren maar 2 gloednieuwe trommels op gemonteerd en nou is het schrapen over, maar nou begint de auto tijdens het remmen te trillen tussen de +/- 60km/h en 80km/h. Zou dit kunnen komen doordat mijn remschoenen de afgelopen 1,5 week verkeerd afgesleten zijn en daardoor nou misschien ff opnieuw in moeten slijten op de nieuwe trommels? Ik ga vanavond even uitproberen of hij het ook op de handrem doet, want het lijkt me zeer sterk dat mijn schijven voorop nou kuren beginnen te vertonen, terwijl ik er sinds de APK geen gedoe meer mee heb gehad. Las ook al het e.e.a. over uitlijning, maar het enige wat aan mijn voor- én achteras uit te lijnen is is de sporing op de vooras en daar was voor 1,5 week geleden ook niks mis mee.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten Mathijs