eeuwige student
Startmotor
Aangezien er heel veel stof op mijn oude topic zat en de Zwickau ondertussen verkocht is, leek het mij handiger om een nieuw topic aan te maken.
De afgelopen 4 jaar heb ik voornamelijk gewerkt aan deze Spitfire:
De afgelopen maanden heb ik er nog met regelmaat in gereden, ik raakte echter uitgesleuteld. Het werd dus tijd voor iets nieuws. Dus heb ik de goed rijdende spitfire weggedaan voor een nieuwe uitdaging. Uiteindelijk staat sinds donderdag mijn nieuwe speeltje binnen. Wat kan ik erover zeggen:
De auto is voor 99% hard;
De motor draait rond en de wielen ook;
De APK is in 2003 verlopen, sindsdien stond hij stil;
Vermoedelijk heeft er veel zooi op en rond de auto gelegen want hij heeft veel lakbeschadigingen;
De kap was in 2003 al versleten.
Dit weekeinde ben ik begonnen met het wassen en alles schoonmaken, verder de benzineleidingen vervangen en de startmotor eronderuit gehaald om het stekkertje voor het kabelschoentje weer vast te solderen. Gelijk schoongemaakt en in de zwarte verf gezet. Nu ben ik aan het wachten op de nieuwe onderdelen. Op de planning staan o.a.:
Remmen: cilinders, remschoenen, remslangen en remtrommels:
Ontsteking: bougies, bougieskabels, rotor en verdelerkap, vacuümslang vervroeger
koelwaterslangen: allemaal,
Olie: Carter eronderuit halen, schoonmaken en verse olie met filter
Divers rubberwerk
Daarna kijken of de motor ook wil lopen. Het blijft dus nog even spannend of ik iets goed heb gekocht. De voorremmen staan niet op het lijstje omdat ik nog eerst moet kijken welk type remklauwen erop zitten. Op basis het het uiterlijk lijken deze nog maar kort gebruikt te zijn, dus is voorlopig het uitgangspunt om deze te reviseren.
De planning is om de werkzaamheden hier op het forum bij te houden. De auto hoeft niet als nieuw te worden, maar moet wel betrouwbaar zijn.
De afgelopen 4 jaar heb ik voornamelijk gewerkt aan deze Spitfire:

De afgelopen maanden heb ik er nog met regelmaat in gereden, ik raakte echter uitgesleuteld. Het werd dus tijd voor iets nieuws. Dus heb ik de goed rijdende spitfire weggedaan voor een nieuwe uitdaging. Uiteindelijk staat sinds donderdag mijn nieuwe speeltje binnen. Wat kan ik erover zeggen:
De auto is voor 99% hard;
De motor draait rond en de wielen ook;
De APK is in 2003 verlopen, sindsdien stond hij stil;
Vermoedelijk heeft er veel zooi op en rond de auto gelegen want hij heeft veel lakbeschadigingen;
De kap was in 2003 al versleten.

Dit weekeinde ben ik begonnen met het wassen en alles schoonmaken, verder de benzineleidingen vervangen en de startmotor eronderuit gehaald om het stekkertje voor het kabelschoentje weer vast te solderen. Gelijk schoongemaakt en in de zwarte verf gezet. Nu ben ik aan het wachten op de nieuwe onderdelen. Op de planning staan o.a.:
Remmen: cilinders, remschoenen, remslangen en remtrommels:
Ontsteking: bougies, bougieskabels, rotor en verdelerkap, vacuümslang vervroeger
koelwaterslangen: allemaal,
Olie: Carter eronderuit halen, schoonmaken en verse olie met filter
Divers rubberwerk
Daarna kijken of de motor ook wil lopen. Het blijft dus nog even spannend of ik iets goed heb gekocht. De voorremmen staan niet op het lijstje omdat ik nog eerst moet kijken welk type remklauwen erop zitten. Op basis het het uiterlijk lijken deze nog maar kort gebruikt te zijn, dus is voorlopig het uitgangspunt om deze te reviseren.
De planning is om de werkzaamheden hier op het forum bij te houden. De auto hoeft niet als nieuw te worden, maar moet wel betrouwbaar zijn.