Freez
Net ingestapt
Geachte Forumleden,
Heb in het verleden geleden aan een kleine forumverslaving, waar ik een beetje van ben hersteld, en het kunnen beperken tor voornamelijke af en toe meelezen. Maar heb nu een puzzel waar ik een beetje hulp bij nodig heb.
Met het wisselen van werkomgeving ben ik nu weer in een gedeeltelijke buitendienst beland waarbij ik meer kilometers ga maken. In het verleden 7 verschillende Mondeo Diesel stations gereden en die zijn mij altijd zeer goed bevallen, vandaar dat ik er nu eigenlijk weer een zoek.
Bij voorkeur wil ik een 1,5 TDCI, heb eens proefgereden en het is welliswaar geen snelle auto, maar wel stil en comfortabel. T.o.v de 2.0 scheelt het in verbruik en ook een wegenbelastingklasse. Echter bestaan in Nederland alleen Econetic versies. Deze hebben als maximale trekgewicht slechts 400 kg op kenteken. Van tijd tot tijd trek ik wel eens een motortrailer met 2 motoren of een surftrailertje.
Nu zijn er in Duitsland wel 1.5 TDCI's (Niet als Econetic) die 1000 kg mogen trekken.
Weet iemand of het importeren van zoeen dit maximale trekgewicht meegaat bij import?
Groet
Freez
Met RDW contact gehad over eventuele herkeuring, echter daar te horen gekregen dat een document van Ford NL nodig is om dit toe te staan. Ford NL geeft aan dat hier voor de Econetics geen toestemming voor kan worden gegeven i.v.m emissiebepalingen. Technisch zou dit geen enkel probleem opleveren.
Heb in het verleden geleden aan een kleine forumverslaving, waar ik een beetje van ben hersteld, en het kunnen beperken tor voornamelijke af en toe meelezen. Maar heb nu een puzzel waar ik een beetje hulp bij nodig heb.
Met het wisselen van werkomgeving ben ik nu weer in een gedeeltelijke buitendienst beland waarbij ik meer kilometers ga maken. In het verleden 7 verschillende Mondeo Diesel stations gereden en die zijn mij altijd zeer goed bevallen, vandaar dat ik er nu eigenlijk weer een zoek.
Bij voorkeur wil ik een 1,5 TDCI, heb eens proefgereden en het is welliswaar geen snelle auto, maar wel stil en comfortabel. T.o.v de 2.0 scheelt het in verbruik en ook een wegenbelastingklasse. Echter bestaan in Nederland alleen Econetic versies. Deze hebben als maximale trekgewicht slechts 400 kg op kenteken. Van tijd tot tijd trek ik wel eens een motortrailer met 2 motoren of een surftrailertje.
Nu zijn er in Duitsland wel 1.5 TDCI's (Niet als Econetic) die 1000 kg mogen trekken.
Weet iemand of het importeren van zoeen dit maximale trekgewicht meegaat bij import?
Groet
Freez
Met RDW contact gehad over eventuele herkeuring, echter daar te horen gekregen dat een document van Ford NL nodig is om dit toe te staan. Ford NL geeft aan dat hier voor de Econetics geen toestemming voor kan worden gegeven i.v.m emissiebepalingen. Technisch zou dit geen enkel probleem opleveren.