Toyota Yaris Now 2014

Erik 1591988

Net ingestapt
Hi,

Ik heb net een Toyota Yaris Now 2014 benzine gekocht.
Bij de proefrit viel het op dat als je de verlichting aanzet er geen controlelampje op het dashboard ging branden.
Richtingaanwijzers, groot licht, handrem e.d. deden het wel.
Gemeld bij de dealer (Toyota dealer) en daar werd na onderzoek gezegd dat de Yaris geen controlelampje verlichting heeft. Op zich gek...maar voor mij geen reden om de verder prima wagen niet te kopen.

Nu viel mij vd week op dat er ook geen benzinelampje gaat branden als de tank bijna leeg is. Ook is er geen geluidje te horen.
Ik twijfel nu of er niet toch een controlelampje verlichting moet zijn. Een controlelampje tank leeg moet er namelijk ook zijn.

Heeft iemand hier een Yaris of ervaring met dit type auto die mij kan voorzien van advies. Dan kan ik enigszins voorbereid terug naar de dealer.

Dank alvast!

https://www.gebruikershandleiding.com/Toyota-Yaris-2014/preview-handleiding-708480.html

ff bladeren....

Ook gekeken. Maar het zou fijn als ik van een gebruiker van deze zelfde auto een aanvullend antwoord kan krijgen.
Als de officiële Toyota dealer je wegstuurt met de informatie: Dit type heeft dat lampje niet...dan moet je daar toch op vertrouwen.
Maar nu twijfel ik daar aan.

Staat toch vrij duidelijk aangegeven op pagina 82? Als een dealer zegt dat er geen waarschuwingslampjes in zitten zou ik heel snel op zoek gaan naar een andere dealer. Die moeten er gewoon in zitten. Volgens mij is dat gewoon een eis voordat de auto de weg op mag. (misschien niet allemaal, maar een aantal basis lampjes moet hij gewoon hebben)

Ze zitten er op, op pagina 82 kan je precies zien welke je moet hebben, en die moeten ook oplichten voordat je de auto start.

In de eerste generatie Yaris gaat als de benzinetank bijna leeg is het onderste balkje, van de balkjes die de hoeveelheid brandstof aangeven, gewoon knipperen. Ik denk dat dat ook voor de latere generaties geldt.

Wij hebben een ‘12 Aspiration 1.0, Yaris, en er gaat wel een benzinelampje branden, alleen veel te vroeg. Als ik 60 km doorrij met het brandende lampje gaat er nog steeds maar 36 liter in (inhoud brandstoftank 42 liter)
Het klopt dat er geen controlelampje dimlicht is.

Verder heeft deze auto geen aandachtspunten buiten een bekleding die enigszins kan vlekken en op sommige delen krasgevoelig kunststof. Maar dat is Toyota over het algemeen wel.
Mechanisch gaat er zelden iets kapot. Lees het ANWB verslag en daarin spreekt men van een ‘auto voor verstandige mensen’... De onze heeft het weekend de 100k aangetikt en er is alleen een accu preventief vervangen (heb ik zelf gedaan, gemakkelijk; zie youtube) en set banden. Verder gewoon onderhoud.
Succes!

Terug
Bovenaan