Toyota Yaris (2020)

Wouter82

Moderator

6dbysojb3a3y.jpg

eoiynmub6fg2.jpg

o1aytlabv5ns.jpg

ir2yj9cbbnar.jpg

wliytk2bximv.jpg

lzbyz7bb1xxm.jpg

f8gyql6b5r05.jpg

kvhydhwbtjqu.jpg

oumyw3db71ou.jpg

[size=x-large]Nieuwe Toyota Yaris verkent de Ring[/size]

Ook Yaris aan de TNGA. Toyota is al even aan het testen met een volledig nieuwe Yaris. Voor het eerst is de auto met zijn definitieve productiekoets in het openbaar vastgelegd.

De Yaris die je momenteel in de showrooms van Toyota vindt, is in die vorm sinds 2017 te koop. In feite is die twee jaar geleden gepresenteerde Yaris een uitgebreid gemoderniseerde variant van de derde generatie Yaris (XP130) die al sinds 2011 in de orderboeken staat. Achter de schermen is Toyota logischerwijs druk in de weer met een volledig nieuwe generatie van zijn compacte model. Die auto werd al eerder betrapt, maar draagt nu ook echt zijn definitieve koets.

Net als alle recente Toyota's staat ook de nieuwe Yaris straks op een variant van Toyota's modulaire TNGA-platform, dat we al kennen van auto's als de C-HR, Corolla, RAV4 en Camry. Deze vierde generatie Yaris belooft daarbij een fijn sturende machine te worden. De koets van de nieuwkomer lijkt iets lager, maar vooral breder dan die van het huidige model en dat geeft de auto waarschijnlijk een dynamischer voorkomen dan de Yaris die je nu kunt kopen.

Natuurlijk zet Toyota benzinemotoren op de leveringslijst van de nieuwe Yaris, maar ga er maar van uit dat er ook weer een Hybrid van verschijnt. De nieuwe Yaris zal de oversteek naar de Verenigde Staten waarschijnlijk niet maken. De Yaris die wij kennen, werd er onlangs van de markt gehaald en de naam Yaris keerde terug op een door Toyota gerebadgede Mazda 2. Een onthulling van de volledig nieuwe Yaris verwachten we niet voor het eind van het jaar.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-toyota-yaris-verkent-de-ring/

Gelukkig wordt ook een Yaris op de Ring afgetraind. Anders hoeven we hem natuurlijk niet, want zonder superstrak onderstel kunnen we natuurlijk niet fatsoenlijk boodschapjes doen, de kids naar de bso brengen of carpoolen naar de flexjob.

Gelukkig wordt ook een Yaris op de Ring afgetraind. Anders hoeven we hem natuurlijk niet, want zonder superstrak onderstel kunnen we natuurlijk niet fatsoenlijk boodschapjes doen, de kids naar de bso brengen of carpoolen naar de flexjob.

Ja, ook in deze klasse moet een auto dynamisch en volwassen zijn, anders hoepelen ze maar op.:T

next-gen-toyota-yaris-sport-spy-photos.jpg

Ik vind hem eigenlijk veel weghebben van de Amerikaanse Yaris, ofwel de Mazda2

0usyph2b0rgo.jpg

Toch zitten er kleine verschillen in dus raamlijn ed is niet precies hetzelfde

Dat het niet een Mazda 2 zou worden, was me al duidelijk. Dat model is nl. al veel te lang op de markt om daar nu nog een Toyota sausje overheen te gooien.

Vind de testauto verdacht veel lijken op een ... Yaris (wel met new gen Auris Corolla designelementen). Ben benieuwd naar de auto zonder de stickers, ziet er wel dikker uit dan voorheen.

Ik kan er op basis van deze beelden nog niet heel enthousiast van worden. Met name de achterkant met de bolle achterruit en uitpuilende achterlichten kunnen me niet echt bekoren. Mazda 2 is ook wat het eerste in mij opkwam maar hij heeft ook wel wat van een mini Corolla. Ik ben overigens nooit gecharmeerd geweest van de Yaris. De eerste generatie was destijds verfrissend en anders maar mooi vond ik hem niet, de 2e was ronduit oubollig, en de huidige vind ik vooral goedkoop aandoen tov de concurrentie.

Wordt dit wel een Yaris? Het lijkt me vooral na de B stijl een kleinere auto. Nu de joint venture met PSA teneinde loopt, gok ik op een opvolger van de Aygo.

Een Aygo-opvolger heeft al helemaal niets op de Ring te zoeken, dus het zal toch best een Yaris zijn. Die is ook het hardst aan een opvolger toe. Ik ben het wel met je eens dat hij er achterin krap uitziet. En de vormgeving zal zoals gewoonlijk niet de sterkste kant van de Yaris worden.

Als je goed naar de achterkant kijkt .
Lijkt het net of de auto niet alleen breeder maar ook langer wordt.
Dan dat je op de eerste blik kijkt.

R J G Ruiters zei:
Zouden Toyota en Mazda misschien deze auto samen ontwikkelen? Kan ik me best goed voorstellen.

Dat vermoed ik wel. Mazda en Toyota kruipen steeds dichter naar elkaar toe.

Mazda 2 wordt in Amerika als Yaris verkocht, dus zo gek is het niet als het een joint-venture zou zijn. Wel als sedan maar het is toch echt een Mazda 2 met kont :)

2019_toyota_yaris_angularfront.jpg

Lijkt redelijk accuraat, zo naast de spyshots gelegd. Wordt de zoveelste auto met een fikse berg plaatwerk versus kleine raampjes.

Hij oogt wel erg compact, net alsof hij de huidige Yaris én de Aygo moet gaan opvolgen. Maar toch vind ik het best een aardig modelletje en misschien wel de mooiste Yaris tot nu toe

De Yaris was altijd een praktische auto navenant de compacte buitenmaten (altijd wat kleiner dan Europese concurrenten). Maar aangezien de Corolla vrij waardeloos scoort op het gebied van ruimtegebruik (zeer krappe bagageruimte en beenruimte achterin in de hatchback), vrees ik het ergste voor de Yaris, wat ik op de verschrikkelijke laatste facelift van het bestaande type na altijd best een aardige auto heb gevonden, zij het steeds een wat flauw aftreksel van de eerste Yaris. Of een focus op design ten koste van gebruiksgemak nu commercieel gezien de juiste keuze is? We gaan het meemaken.

Rutger DC zei:
De Yaris was altijd een praktische auto navenant de compacte buitenmaten (altijd wat kleiner dan Europese concurrenten). Maar aangezien de Corolla vrij waardeloos scoort op het gebied van ruimtegebruik (zeer krappe bagageruimte en beenruimte achterin in de hatchback), vrees ik het ergste voor de Yaris, wat ik op de verschrikkelijke laatste facelift van het bestaande type na altijd best een aardige auto heb gevonden, zij het steeds een wat flauw aftreksel van de eerste Yaris. Of een focus op design ten koste van gebruiksgemak nu commercieel gezien de juiste keuze is? We gaan het meemaken.

Wat negatief allemaal weer...... je toon veranderd het laatste jaar merkbaar en niet leuker of informatiever. Krijg je betaald van voor je bijdragen inmiddels?

Cdlop zei:
Rutger DC zei:

Wat negatief allemaal weer...... je toon veranderd het laatste jaar merkbaar en niet leuker of informatiever. Krijg je betaald van voor je bijdragen inmiddels?

Negatief of realistisch? Het is toch precies wat je momenteel bij veel auto's en types ziet?

Heel eerlijk gezegd had ik de verandering van toon ook opgemerkt, zonder dat ik daar verder over wil oordelen.

Misschien ben ik nogal cynisch aangelegd, maar het is niet de bedoeling dat dit omslaat in zwartgalligheid. :) Dat beeld zal denk ik eerder zijn ontstaan door enkele recente discussies waar ik met gestrekt been in ben gegaan en besef dat dit soms voor een onnodig nare sfeer kan zorgen. Ik zal erop letten in het vervolg.

Dat betekent overigens niet dat ik me laat muilkorven, ik ben altijd kritisch geweest over alle autofabrikanten, nu eens positief en dan negatief. Iedereen heeft op het AutoWeek-forum het recht om veilig en beschaafd zijn mening te kunnen delen. De een vindt me te negatief over Opel, de ander over Renault of Toyota. Nou ja, dat deel zal ik dan maar als een compliment opvatten.

Rutger DC zei:
Misschien ben ik nogal cynisch aangelegd, maar het is niet de bedoeling dat dit omslaat in zwartgalligheid. :) Dat beeld zal denk ik eerder zijn ontstaan door enkele recente discussies waar ik met gestrekt been in ben gegaan en besef dat dit soms voor een onnodig nare sfeer kan zorgen. Ik zal erop letten in het vervolg.

Dat betekent overigens niet dat ik me laat muilkorven, ik ben altijd kritisch geweest over alle autofabrikanten, nu eens positief en dan negatief. Iedereen heeft op het AutoWeek-forum het recht om veilig en beschaafd zijn mening te kunnen delen. De een vindt me te negatief over Opel, de ander over Renault of Toyota. Nou ja, dat deel zal ik dan maar als een compliment opvatten.

Ik kan jouw mening over welk merk dan ook altijd goed waarderen. Jij behoort tot de meest waardevolle users van dit forum.

Rutger DC zei:

Nou fijn om te lezen en begrijp het. Vind je China kennis zeer te waarderen.😉

Dit lijkt weer een heel andere nieuwe Yaris...
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=lH8Cmt8SyJw

Jazzik zei:
Dit lijkt weer een heel andere nieuwe Yaris...
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=lH8Cmt8SyJw

Bestaande Yaris voor Azie meen ik. Zeker niet de nieuwe Europese versie.

0.001.jpg

191014135623_IMG_20191011_133805_1000x600.jpg

191014135802_IMG_20191011_133745_1000x600.jpg

191014135733_IMG_20191011_133839_1000x600.jpg

191014135749_IMG_20191011_133824_750x1000.jpg

Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t6790p100-2020-toyota-yaris

De nieuwe Yaris krijgt op de Hybrid na motoren van Suzuki.

Curlew zei:
Neus is mij iets te lomp maar verder een leuk ding!

Die neus moet natuurlijk plaats kunnen bieden aan de 1.8 hybride aandrijflijn met wat reserveruimte voor de optionele 2.0 180 pk...
a057.gif

Als ik achter-overhang zo zie, dan belooft dit weinig goeds voor de inhoud van de kofferruimte... Wanneer nemen ze eens fatsoenlijke ontwerpers in dienst bij TOyota?

Zeer hippe Yaris. Ziet er erg goed uit. Wordt zeker een groot succes, de huidige Yaris verkoopt ook als de beste.

Hij lijkt inderdaad wel een stuk krapper te worden, maar zoals eerder gezegd wellicht ook een beetje bedoeld als opvolger van de Aygo? Achterkant ziet er lekker eigenwijs en fris is. Voorkant ben ik minder van gecharmeerd.

Afwachten hoe ruim of krap deze Yaris wordt. Afgaande op foto's valt eea wellicht wel mee. Zo'n ruimtereus is de huidige Yaris ook niet en kan mij niet voorstellen dat Toyota een te krappe Yaris presenteert. Het ziet er allemaal wel veel vlotter uit en ongetwijfeld weer topkwaliteit.

Ik vind het wel een leuk ding, maar de concurrentie heeft ook niet stilgezeten met een nieuwe Clio/208/Corsa. Ben wel benieuwd of er ook een elektrische Yaris komt.

Ik vind hem heel erg lelijk, met die hoge ramen en nog hogere achterportieren die veel te kort zijn. Hij lijkt me ook niet zo ruim als de huidige Yaris.
Ik vind de huidige Yaris van voor alle facelifts een veel mooiere en nettere auto om te zien. Waar hij zijn bejaardenimago vandaan haalt weet ik niet, want bejaarden rijden in hoogzitters.

Oei, dat is even slikken.. Ik bewaar nog altijd goede herinneringen aan de eerste Yaris, die vind ik zelfs qua model best geslaagd. Nummer 2 was niet echt wat vond ik. Nummer 3 kan ik wel waarderen.

Deze Yaris vind ik, net als alle tegenwoordige Toyota's trouwens, erg druk ontworpen en niet mooi. Teveel hoekjes en lijntjes, nee dan heb ik toch liever de "saaie modellen"

m1cyhutb3hxn_480.jpg

m1cyim3bpcc7_480.jpg

m1nyf7ob196n_480.jpg

Toen de eerste uitkwam was het wel echt een fris en guitig autootje. Zonder te gekke lijnen of details. De tweede was wel erg soft maar vond hem wel als geheel kloppen. De huidige vind ik voor deze tijd kraak noch smaak. Dan toch liever een druk nieuw modelletje. Zal alleen niet zo tijdloos zijn denk ik

De eerste Yaris vond ik een combinatie van Peugeot 206-achtige vormgeving, gecombineerd met degelijkheid. In de praktijk is die auto enorm ruim.
De tweede Yaris vind ik een excuusmodelletje: eventjes geen 206-raamlijn en een heel rare neus.
Bij de derde Yaris pakte Toyota zich weer terug. Toch weer een 206-achtige raamlijn, maar dan met scherpe hoeken. De neus klopte weer. Eigenlijk niets op aan te merken... totdat de facelift kwam, met die enorme kerkklok als grille...

Yaris 4: Voor het slapengaan moet ik even een wat foto's van een Fiat Multipla en Pontiac Aztek bekijken om bij te komen van dit gedrocht. Dit is gewoon alle wansmaak inelkaar versmolten. Er klopt werkelijk niets van het ontwerp.

Zo op het eerste gezicht in ieder geval geen grijze muis, maar ik wacht nog even betere foto's af. De Honda e lijkt me ook interessant maar het prijsverschil met de Yaris is toch wel fors.

In ieder geval durft toyota met nieuw design te komen dat verdiend al een pluim. Fiesta, Polo, Clio lijken als 2 druppels water op voorgangers, geen enkele durf.

99-toyota-yaris-2019-facelift-official-studio-front.jpg

98-toyota-yaris-2019-facelift-official-studio-rear.jpg

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/81-toyota-yaris-2019-facelift-official-studio-lights-side.jpg?itok=sP-T27SA

82-toyota-yaris-2019-facelift-official-studio-lights-front.jpg

83-toyota-yaris-2019-facelift-official-studio-boot.jpg

89-toyota-yaris-2019-facelift-official-studio-dashboard.jpg

meer foto's

Inmiddels officieel dus, Curlew was me net voor!

Terug
Bovenaan