Toyota Starlet hoofd zekering

Ron 4731396

Startmotor
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is de hoofdzekering gesprongen van mijn Toyota Starlet P9, uit 1997.
Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Groeten,
Ron

Doet helemaal niets met meer dan? Is de accu niet gewoon leeg of dat er iets los zit?

Meestal hebben auto's niet zoiets als een hoofdzekering, of het moet zo'n ongevallen beschermer zijn die af is gegaan, maar kan mij niet voorstellen dat een starlet deze heeft.

Vroeger werd er nog wel eens een hoofdzekering vrijwel direct bij de pool van de accu gemonteerd, maar die zie je meestal wel zitten als die er is. Die zit dan met een korte kabel aan de pool vast. Meestal de Minpool, soms de Pluspool.

Ik denk eerder dat je een accuprobleem hebt. Een starlet uit 1997 heeft normaliter geen hoofdzekering bij mijn weten.

Doet helemaal niets met meer dan? Is de accu niet gewoon leeg of dat er iets los zit?

Meestal hebben auto's niet zoiets als een hoofdzekering, of het moet zo'n ongevallen beschermer zijn die af is gegaan, maar kan mij niet voorstellen dat een starlet deze heeft.
Ik was bezig met de kachel, de bediening was stuk. Bij het opnieuw stekkers in elkaar steken, is er 1 verkeerd gegaan.
Normaal kan dat niet, maar het is me (helaas) gelukt. Toen hoorde ik een knal, en niets werkte meer.

De accu is goed.

Vroeger werd er nog wel eens een hoofdzekering vrijwel direct bij de pool van de accu gemonteerd, maar die zie je meestal wel zitten als die er is. Die zit dan met een korte kabel aan de pool vast. Meestal de Minpool, soms de Pluspool.

Ik denk eerder dat je een accuprobleem hebt. Een starlet uit 1997 heeft normaliter geen hoofdzekering bij mijn weten.
Sorry hoor, maar aan aannames heb ik niets. De accu is goed. Zie reactie boven

Dan is er wel meer stuk dan alleen een zekering. En je kunt wel degelijk een accu kapot krijgen door kortsluiting op die manier...
Bij werken aan elektrische delen is het sowieso raadzaam om een accu los te koppelen. Een stekker kan ook als deze normaal wordt ingestoken, vonken en daarmee een zekering laten klappen.

Begin eerst maar eens bij alle zekeringen die bij de middenconsole/kachel horen na te kijken.
Bij zulke problemen is het systematisch nalopen van de zekeringen en bijbehorende componenten (en kabelboom) geen overbodige luxe.

Maar de gewone zekeringen heb je al gecontroleerd?

waarom denk je specifiek de 'hoofdzekering'? doet helemaal niets het meer in de auto dan?

Maar de gewone zekeringen heb je al gecontroleerd?

waarom denk je specifiek de 'hoofdzekering'? doet helemaal niets het meer in de auto dan?

Niets werkte meer ja.

Ik had de stekkers allemaal in elkaar gestoken.
Toen de accu weer aangesloten…. Verlichting binnen/buiten werkte, blower enz.
Op dat moment zag ik een stekker, met niets erin
En ik denk dat het daar mis is gegaan….. stekker erin (dat kon blijkbaar) weer op contact…. Knal

Toen begon ik te twijfelen, en heb hier een bericht geplaatst.
Ik heb net meerdere zekeringen vervangen, en alles werkt weer. Die bewuste stekker is dus loos.

Bedankt dat jullie serieus mee hebben gedacht.

Terug
Bovenaan