Toyota Corolla TS First Edition, Style of Executive uitvoering?

A

Anoniem

Guest
Helaas heb ik de optie om een zelf aangemaakt topic te verwijderen nog niet kunnen vinden.
De discussie die is ontstaan en de manier van communiceren van sommige personen is niet de manier waarop ik dat wens te doen.

Oei - lastige keus.

Welke opties van de Style (of Executive) vind je 'waardevol'? Ga je ze gebruiken?
En hoe belangrijk vind je het verschil tussen 122 en 180 pk?

Ik heb de 2.0 180 pk besteld. Vooral omdat ik nu uit een dieselauto kom, en bijna 50k km per jaar rij. Dus vermogen (/koppel) is voor mij belangrijk.
Daarnaast heb ik het geluk dat ik een redelijk leasebudget (vanuit werkgever) heb; dus ik heb de Premium uitvoering gekozen.
Voornamelijk vanwege de Led Matrix verlichting.

Was de Led Matrix verlichting een losse optie, dan had ik waarschijnlijk voor Executive gekozen.

Is het niet mogelijk om particulier de Business Intro uitvoering te kiezen?

Maar je vergeet nu ongeveer het belangrijkste te melden, wat is het verschil per maand in de lease?

Deze post heb ik verwijderd en ik lees voortaan alleen wel "gewoon" mee :T
De discussie die is ontstaan en de manier van communiceren van sommige personen is niet de manier waarop ik dat wens te doen. (n) :eek::confused:
No hard feelings verder maar ik heb daar geen behoefte aan op deze manier (y)

De Style-uitvoering klinkt als degene die je moet hebben, die heeft een hoop opties (bijvoorbeeld parkeersensoren lijken mij wel een must op een moderne onoverzichtelijke auto als de Corolla) van toegevoegde waarde. De Executive is meer van de uiterlijke zaken, lijkt mij minder nuttig. Of je moet de stoelen in de Style niet fijn vinden en dus de sportstoelen nodig hebben.

Die metallic lak klinkt erg duur, maar een witte zou er bij mij echt voor geen goud in komen.

De ideale Corolla lijkt mij de 2.0 in Style uitvoering. Hoeveel duurder dan de 1.8 Style is die eigenlijk?

Ik zou dan voor de 2.0 gaan als First Edition, als hij maar 5 euro per maand duurder is.

Heb zelf ook voor deze keuze gestaan, uiteindelijk van private lease afgestapt en de auto zelf aangeschaft. Heb zelf gekozen voor de 1.8 Business Intro TS vergelijkbaar met de Style uitvoering maar in de aanschaf 1800 euro voordeliger. In de private lease voor circa 500 euro per maand bij 48 maanden en 10.000 km per jaar.

Vond zelf de First Edition wel erg mager in de opties zitten, geen Led verlichting, geen keyless entry, stoelverwarming e.d. opties die ik zelf wel kan waarderen. Vond het verschil tussen de 1.8 en 2.0 meevallen daarnaast leek de 1.8 in de praktijk een stuk zuiniger te zijn.

Succes met je keuze!

Jammer dat die executive een zwart dak heeft. Als je een zwarte besteld is het ok, maar in een andere kleur geen porum. En is 18” nog wel fijn voor rijgeluiden en vervanging?

1.8 style met kanteldak zou mijn keuze zijn.

Ik ben voor de 2.0 First Edition hatchback gegaan. De opties van het style pakket zijn voor mij minder belangrijk dan het extra vermogen van 2 liter. De First Edition heeft iets andere led koplampen wat in het echt veel minder opvalt dan op de foto's. Maar ook de extra interieur opties die bij het Style pakket horen, zijn voor mij niet echt opties die ik zou missen als ik ze niet zou hebben. De kleur blijft natuurlijk iets persoonlijks al moet ik wel zeggen dat er niet veel keuze is.
Wit staat de auto heel goed alleen wordt de effen kleur wit niet voorzien van een extra blanke lak laag en parelmoer wit is en blijft een hele
moeilijke kleur als de auto moet worden bij gespoten ivm met krassen. Vandaar dat ik heb gekozen voor metallic zilver, hoewel ik precious silver ook een mooie kleur vind. Maar gelukkig heb ik beide kleuren naast elkaar gezien en het verschil is echt minimaal, je moet echt goed kijken om het verschil te zien. Ik was ook gecharmeerd van het zwarte dak tot dat ik zag hoe aan de achterkant het zwarte dak overgaat op de lak van de auto, daar voel je echt een dikke lijn zitten, dat had volgens mij wel beter gekund.

Foose78 zei:
Epica zei:
Ik zou dan voor de 2.0 gaan als First Edition, als hij maar 5 euro per maand duurder is.
Ok, dank voor je input (y) Kun je ook aangeven waarom je deze keuze zou maken?
Je kiest dus duidelijk voor de motor ipv de (extra) opties.
De First Edition is een erg mooi actiemodel waarin de uitvoering met 2.0 hybride binnen mijn budget verkrijgbaar is. Echter nu ik de keus heb om te kiezen voor wat meer opties die ik graag zou willen hebben op een nieuwe auto ben ik bereid om een stapje terug te doen met de motor uitvoering. Dit besluit kwam nadat ik met de 1.8 en 2.0 heb proefgereden.
Vooraf ging mijn voorkeur ook heel duidelijk naar de 2.0 omdat ik op dit moment een redelijk snelle diesel gewend ben(177pk/400nm) en niet teveel snelheid in wil leveren. Het proefrijden met de 1.8 verraste mijn dermate dat ik denk dat ik daar best een aantal jaar van kan genieten en toch niet héél erg veel moeite mee ga krijgen dat ik wat snelheid moet inleveren. De 2.0 zou meer zijn om als eerste weg te zijn bij het stoplicht en hij pakt wat soepeler en vlotter op in het snelheid opbouwen. De 1.8 moet daar idd iets harder voor werken maar komt uiteindelijk ook aan de uiteindelijke snelheid die je er mee wil rijden. Beide hebben overigens (helaas) maar een schamele topsnelheid van 180km p/u! :confused::cry:
Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik wil en krijg er gewoon (leuke) stress van :po_O
Ik zal in de openingspost nog even de verschillen en opties van de First Edition opsommen ten opzichte van een uitvoering die daar weer onder zit, de Active.
Persoonlijk mis ik op de Active eigenlijk alleen de Led koplampen, alle andere opties vind ik weinig meerwaarde hebben. Dan heb ik liever wat meer vermogen iets wat ik vaker gebruik dan alle in mijn ogen nutteloze opties. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ga je dan toch voor de 1.8 dan zou ik voor de Executive gaan met metallic lak zonder black pack.

Ik vind de First Edition nogal sober van uitrusting.
Parkeersensoren voor en achter
Smart Entry
Stoelverwarming op beide voorstoelen (instelbaar)
Lendensteun bestuurdersstoel
zou ik echt wel missen, dus de "Style"-uitrusting lijkt mij een must.
Anderzijds vind ik de meeruitrusting van de Executive niet echt noodzakelijk, op de elektrisch bediende achterklep na.

Je zal de afweging moeten maken wat jou het meest plezier/praktisch nut gaat opleveren, metallic lak (in dat geval dus een 1.8 Style) dan wel de elektrische achterklep (in dat geval dus een witte 1.8 Executive).
Ik vind het een moeilijke afweging, maar ik denk dat ik - uit jouw rijtje - uiteindelijk een witte 1.8 Executive zou nemen.

In mijn geval zou de Style uitvoering € 2.700,- meer kosten. Van dit pakket zijn de led koplampen iets sportiever uitgevoerd dan de standaard led koplampen, maar ik zou er nooit 2.700,- extra voor betalen. Vervolgens krijg je ook Smart Entry, wat ik op mijn huidige auto ook heb zitten maar wat eerder een last is dan een must, nu moet ik mijn sleutel namelijk in een speciaal tasje stoppen om te voorkomen dat ze mijn sleutel uitlezen en dan heb je ook nog het Head up display, wat natuurlijk leuk is maar het is in mijn ogen zeker geen must have. Stoelverwarming kan voor veel mensen wel een must zijn, hoewel ik het eerder bij leren bekleding een must have vind dan bij stoffen bekleding.
Voor mij gevoel vertaald die meerprijs zich niet in een dikkere auto. Ik had het leuker gevonden als ik dit bedrag kon spenderen aan een geheel virtual cockpit een mooier groter scherm met android auto en wat sfeerverlichting.

Ik zou voor deze optie gaan : 3) 1.8 Hybride in de "Style" uitvoering met metallic lak en Black Pack.
Hier klink je het meest enthousiast over. Ook heb je dan alle opties die je wilt.
Mocht je uiteindelijk toch nog meer vermogen willen zou je hem kunnen chippen? (weet niet of dat mogelijk is bij hybride)
En dan wanneer je hem moet inleveren dat je hem weer terug laat zetten.

Een auto zonder Turbo chippen heeft echt geen zin. Ik zou gewoon de 2 liter nemen.

De 1.8 Hybride Executive, beste Foose 78, met metallic lak - maar niet grijs! - zou mijn keuze zijn.

Van alle gemakken voorzien, nooit denken "had ik maar...." En genoeg opsmuk om er een helemaal affe auto van te maken, en dus dat Black pack helemaal niet nodig te hebben, Wel een rode of blauwe (geel en oranje zijn ook goed) . Nooit een grijze, al lijkt dat nu best wel wat (ten minste i.c.m. dat buitenbudgetaire black pack :rolleyes: , zonder black pack is het eigenlijk nu al niets dat grijs). Over twee jaar komt dat grijs u, zoals alle leaserijders, de neusgaten uit van verveling, en dan moet u nog twee jaar.... En bij de volgende wagen stinkt u er weer in....***

Executive uitvoering heeft niet alleen praktische meerwaarde. De voetbedienbare el. achterklep bijvoorbeeld is hartstikke handig. Geniet ik dagelijks van. En blind spot monitoring is een belangrijk safety feature. Maar vlak vooral niet uit, dat deze uitvoering balsem voor de ziel is: u voelt zich rijk! En dat gevoel is onbetaalbaar. Je loopt - dankzij die chroom accenten en dat privacy glass - al anders naar je auto toe. De auto opent zich voor je. Alcantara sportmeubilair voelt geweldig luxueus elke keer als je instapt. Leder interieur afwerking (dashboard, middenconsole, portieren) tilt de hele auto naar een hoger plan, maakt van elke rit een feest.

Vergeet die paar zwarte stripjes die samen bijna 600 euro moeten kosten. Of, als u erg dapper bent, beding ze bij de dealer "Voor u drie anderen, die hem graag willen leveren mét stripjes...." Of koop een paar rolletjes zwart tape (5 voor 1,75 bij de Gamma) en plak er elke week een ander motiefje op, totdat u het beu bent o_O

Just my two cents....

Veel plezier met uw rode 1.8. Hybrid Executive!
(of, als u écht niet zonder black pack kunt: Veel plezier met uw witte 1.8 hybrid Executive mét black pack! )

mvrgr, m'ns

**** U denkt natuurlijk, die m'ns die lölt maar wat, maar het is echt zo. Grijs is maar grijs. Mijn vorige auto, een hyperexclusieve Murano Cross Cabrio, kocht ik in een heel sjiek grijs kleurtje. Ben daar twee weken tevreden mee geweest en heb er vervolgens vier jaar over gedacht om hem desnoods kanariegeel te laten wrappen... Mijn huidige X-trail idem: als 4WD diesel automaat in Tekna uitvoering stond er in heel CH maar één oranje op voorraad. Die had echter een zwart lederen interieur, en ik wilde graag een beige of roodbruin (zg "tan" kleurig) interieur.... Heb terwille van het "tan" interieur (daar stonden er drie van) een antraciet grijze genomen. Op die donker grijze, omdat grijs wel erg grijs is en omdat het kon, heb ik voor 2.500 euro! aan aluminumkleurige skidplates aan laten schroeven (voor achter links rechts) . Om hem op te leuken. Hij oogt nu sjiek én stoer. Maar.... diep in mijn hart vind ik die oranje, die Cornelis Kit in het rij-impressiefilmpje hier op AW rijdt, nog steeds leuker....
Nooit doen grijs! Iedereen vindt dat op een nieuwe auto gedistingeerd (en dat is het ook; eventjes... ) en vindt vervolgens dat het in NL zo grijs is op de weg... Als u rood niet leuk vindt, neemt u een blauwe, of een bronzen, een witte, een gele, maar géén grijze.

.

Ik moet mns afd AE en D hélemaal gelijk geven!!! Kijk eens een uurtje naar zo'n grijze en zet dan (bijvoorbeeld) dit er eens naast:
a040.gif
day-exterior-3_2SZ_LA20.jpg

Bij ons is 't weliswaar maar een Yaris(je) Hybrid, maar de(zelfde) kleurencombinatie maakt het (bijna) een andere auto. Na 2 jaar is 'ie nog steeds MOOI !
a049.gif

Lol, een aparte kleur op je auto willen en dan vervolgens komen met grijs of wit. Samen met zwart dè standaardkleuren van het wagenpark in NL. Speciaal grijs of wit bestaat niet. Het blijft gewoon grijs en wit.

Foose78 zei:
Bedankt voor jullie advies en input(y).
Rood misstaat de Corolla zeker niet maar gaat het zeker niet worden
Grijs of wit gaat het worden en of men dat nou mooi vind of niet
Leuk geprobeerd maar niet gelukt :cool:
mijn smaak is duidelijk anders dan die van jullie :D

Een witte 1.8 Hybrid Exec met Black Pack dus. Proficiat!

mvrgr, m'ns

Doe dan idd in ieder geval een witte!!!!!!!

Grijs is zo saai..... Je hebt zelf de keuze nu...

Ik ben het volledig met de anderen eens dat een beetje kleur zoveel leuker is dan standaard grijs...

Doe dan maar gewoon grijs, dat is altijd beter dan het standaard saaie wit.

Een aparte kleur grijs. Dat is wat mij betreft net zoiets als een heel bijzondere broodkorst, of een unieke stoeptegel :)

Ik had me duidelijk iets anders voorgesteld van de mensen en de reacties hier.
Ik ga de eer aan mezelf houden en geen gebruik meer maken van dit forum om vragen te stellen.
Ik ga het bij meelezen houden.
Het respect naar elkaar en het blij kunnen zijn voor iemand anders is hier in mijn ogen soms ver te zoeken.....en daar pas ik voor.
Laters :cool:

Humor of niet.....voor de hele nieuwsgierige personen kan ik dan misschien toch nog even.....als laatste....om het topic af te sluiten.....vermelden wat de keuze uiteindelijk geworden is.

Het is een Toyota Corolla Touring Sport 1.8 hybride in de "Executive" uitvoering geworden.
De buitenkant is voorzien van een wit lak laagje en ik heb ook gekozen voor de black pack sierstrips.

Nu mag er wat mij betreft een slotje op dit topic! :)
[size=x-small](ben wel erg benieuwd of dat er nu dan wel een moderator is die hier gehoor aan kan geven!!)[/size]

Geen humor hoor. Als je al je initiele berichten gaat vervangen voor eenzelfde tekst kan het topic vetder beter gewoon verwijderd worden. Want van teruglezen is dan geen sprake meer.

I.i.g. veel plezier met de auto ;)

KadettRT zei:
Geen humor hoor. Als je al je initiele berichten gaat vervangen voor eenzelfde tekst kan het topic verder beter gewoon verwijderd worden. Want van teruglezen is dan geen sprake meer.

I.i.g. veel plezier met de auto ;)
Bedankt (y)
Ik vond er ook weinig humor aan idd.
En ik ga er zoals gezegd niet teveel woorden meer aan vuil maken.
Ik heb al meerdere keren gevraagd of dit topic verwijderd kan worden(omdat je dat zelf schijnbaar niet kunt doen) en als diegene die dat wel kunnen doen dat dan niet doen, dan kan ik er ook niet veel aan doen toch.....:D
Toch wilde ik voor diegene die hier in dit topic mee gelezen hebben en een "normale" reactie gegeven hebben mijn uiteindelijke keuze nog even laten weten. That's all :T

Terug
Bovenaan