De 1.8 Hybride Executive, beste Foose 78,
met metallic lak - maar niet grijs! - zou mijn keuze zijn.
Van alle gemakken voorzien, nooit denken "had ik maar...." En genoeg opsmuk om er een helemaal affe auto van te maken, en dus dat Black pack helemaal niet nodig te hebben, Wel een rode of blauwe (geel en oranje zijn ook goed) . Nooit een grijze, al lijkt dat nu best wel wat (ten minste i.c.m. dat buitenbudgetaire black pack

, zonder black pack is het eigenlijk nu al niets dat grijs). Over twee jaar komt dat grijs u, zoals alle leaserijders, de neusgaten uit van verveling, en dan moet u nog twee jaar.... En bij de volgende wagen stinkt u er weer in....***
Executive uitvoering heeft niet alleen praktische meerwaarde. De voetbedienbare el. achterklep bijvoorbeeld is hartstikke handig. Geniet ik
dagelijks van. En blind spot monitoring is een belangrijk
safety feature. Maar vlak vooral niet uit, dat deze uitvoering balsem voor de ziel is:
u voelt zich rijk! En dat gevoel is onbetaalbaar. Je loopt - dankzij die chroom accenten en dat privacy glass - al
anders naar je auto toe. De auto opent zich voor je. Alcantara sportmeubilair voelt geweldig luxueus
elke keer als je instapt. Leder interieur afwerking (dashboard, middenconsole, portieren) tilt de hele auto naar een
hoger plan, maakt van
elke rit een feest.
Vergeet die paar zwarte stripjes die samen bijna 600 euro moeten kosten. Of, als u erg dapper bent,
beding ze bij de dealer "Voor u drie anderen, die hem graag willen leveren mét stripjes...." Of koop een paar rolletjes zwart tape (5 voor 1,75 bij de Gamma) en plak er elke week een ander motiefje op, totdat u het beu bent
Just my two cents....
Veel plezier met uw rode 1.8. Hybrid Executive!
(of, als u écht niet zonder black pack kunt: Veel plezier met uw witte 1.8 hybrid Executive mét black pack! )
mvrgr, m'ns
**** U denkt natuurlijk, die m'ns die lölt maar wat, maar het is echt zo. Grijs is maar grijs. Mijn vorige auto, een hyperexclusieve Murano Cross Cabrio, kocht ik in een heel sjiek grijs kleurtje. Ben daar twee weken tevreden mee geweest en heb er vervolgens vier jaar over gedacht om hem desnoods kanariegeel te laten wrappen... Mijn huidige X-trail idem: als 4WD diesel automaat in Tekna uitvoering stond er in heel CH maar één oranje op voorraad. Die had echter een zwart lederen interieur, en ik wilde graag een beige of roodbruin (zg "tan" kleurig) interieur.... Heb terwille van het "tan" interieur (daar stonden er drie van) een antraciet grijze genomen. Op die donker grijze, omdat grijs wel erg grijs is en omdat het kon, heb ik voor 2.500 euro! aan aluminumkleurige skidplates aan laten schroeven (voor achter links rechts) . Om hem op te leuken. Hij oogt nu sjiek én stoer. Maar.... diep in mijn hart vind ik die oranje, die Cornelis Kit in het rij-impressiefilmpje hier op AW rijdt, nog steeds leuker....
Nooit doen grijs! Iedereen vindt dat op een nieuwe auto gedistingeerd (en dat is het ook; eventjes... ) en vindt vervolgens dat het in NL zo grijs is op de weg... Als u rood niet leuk vindt, neemt u een blauwe, of een bronzen, een witte, een gele, maar géén grijze.
.