Konami
Startmotor
Op het moment aan het oriënteren voor een andere auto, huidige privé auto is een hybrid zonder stekker, qua rijcomfort en zuinigheid valt het allemaal erg tegen. (Corolla Touring 2.0 hybrid)
Ditmaal wil ik een PEHV waarmee ik volledig EV kan rijden voor minstens 25km of liever meer.
Zo nu en dan rijd ik wel eens een Passat GTE van mijn werkgever, en qua aandrijflijn is dit toch wel een hele fijne auto.
Maar het meest ben ik gecharmeerd over de mogelijkheid om volledig EV te rijden op de snelweg. Gezien ik zowel op de zaak als thuis gratis kan laden, zou dit ideaal zijn. Een BEV is voor mij geen optie, omdat ik regelmatig lange afstanden op een dag maak (800km+), en geen tijd (en zin!) hebt in het gedoe van verplicht lang laden.
Afin, een VW GTE is nogal aan de prijzige kant, thans wil ik hem aardig in de opties hebben. Een overstap naar bijvoorbeeld een C-HR zou een logischer stap zijn, vooral omdat de dealer een gunstigere inruildeal voor mij kan maken.
Echter wat ik niet kan vinden, hoe is de hybrid van de 2.0 PEHV ? Mijn huidige non-plug hybrid, kan volledig EV rijden, een paar kilometer op maximaal 40km/u, waardeloos.
Het schijnt dat de C-HR PEHV veel sneller en verder kan op volledig EV, maar niemand die mij exacte (praktijk) cijfers kan geven. Dealer weet het niet zeker, online is er ook erg weinig over te vinden. Ik zou een proefrit kunnen boeken om het zelf te ondervinden, maar dit leek mij even handiger
Iemand hier met praktijk ervaring ?
Ditmaal wil ik een PEHV waarmee ik volledig EV kan rijden voor minstens 25km of liever meer.
Zo nu en dan rijd ik wel eens een Passat GTE van mijn werkgever, en qua aandrijflijn is dit toch wel een hele fijne auto.
Maar het meest ben ik gecharmeerd over de mogelijkheid om volledig EV te rijden op de snelweg. Gezien ik zowel op de zaak als thuis gratis kan laden, zou dit ideaal zijn. Een BEV is voor mij geen optie, omdat ik regelmatig lange afstanden op een dag maak (800km+), en geen tijd (en zin!) hebt in het gedoe van verplicht lang laden.
Afin, een VW GTE is nogal aan de prijzige kant, thans wil ik hem aardig in de opties hebben. Een overstap naar bijvoorbeeld een C-HR zou een logischer stap zijn, vooral omdat de dealer een gunstigere inruildeal voor mij kan maken.
Echter wat ik niet kan vinden, hoe is de hybrid van de 2.0 PEHV ? Mijn huidige non-plug hybrid, kan volledig EV rijden, een paar kilometer op maximaal 40km/u, waardeloos.
Het schijnt dat de C-HR PEHV veel sneller en verder kan op volledig EV, maar niemand die mij exacte (praktijk) cijfers kan geven. Dealer weet het niet zeker, online is er ook erg weinig over te vinden. Ik zou een proefrit kunnen boeken om het zelf te ondervinden, maar dit leek mij even handiger
Iemand hier met praktijk ervaring ?