Toyota betrouwbaarste merk van 2019

Wijn 8578185 zei:
MLL zei:
L Breevoort zei:
Mijn ouders hebben echter ooit een Tempra 2.0 gehad, waarbij binnen 50.000 km de complete motor vervangen moest worden. Zij zullen zich nooit en te nimmer meer wagen aan het merk.)

En dit vind ik zo fascinerend, ken verschillende mensen die een VW/Audi hebben waarbij ze te maken hebben gehad met reparaties van 4 cijfers voor de komma en vervolgens weer een auto kopen van dat concern.

Wel knap dat je zelfs "verschillende mensen" kent die hetzelfde hebben..... Dat is op zich al enorm ongeloofwaardig. Nog vreemder is dan dat je dus die mensen niet vraagt waarom ze dat doen. Dat wil je dan toch weten? Ipv hier dom te posten....

Weggooier

Jouw reactie is zo mogelijk nog meer fascinerend.
Gezien de aantallen die VW/Audi wegzet is het niet zo moeilijk om een aantal mensen te kennen met zo'n auto en gezien de 'probleemjes' VW/Audi heeft gehad is het ook niet zo gek dat bepaalde mensen die ik ken daarmee te maken kregen.

Zo moeilijk is dat toch allemaal niet te begrijpen. Of moet ik de N.A.W. gegevens van diegene hier posten zodat je het kan verfiëren?!.

Als ik vraag waarom ze weer zo'n auto kopen krijg je nooit een duidelijk antwoord, dus ik moet jou het antwoord helaas ook schuldig blijven.

Precies, zo is het. Een uber betrouwbare auto die ik lelijk vind, waar ik niet lekker in zit, is voor mij niks waard. Kan mij die betrouwbaarheid schelen? Ik denk idd dat een Landcruiser de auto is die je moet hebben als je in de woestijn zit. Ik zit echter nooit in de woestijn. Dus "beste" is een lastig begrip. Betrouwbaarheid eigenlijk ook. Zoals hierboven ergens uitgelegd.

En stel; je krijgt met je Landcruiser pech.... Dan moet welhaast voor enkelen de wereld instorten. En nooit zal het meer worden zoals het is...

Maar: Toyota lijkt mij ook het "betrouwbaarste" merk. Is al jaren zo. En dat doen ze zo goed.

Toch apart dat mensen zo makkelijk over (on)betrouwbaarheid denken. Alsof je voor je lol extra geld wilt uitgeven of je auto weer een dag kwijt wilt zijn

Maar uiteindelijk zijn veel mensen gewoon kuddedieren. Zelfs volwassen willen graag 'ergens bij horen'. Die zullen niet snel iets afwijkends kiezen

Ben ik blij dat ik wel lekker zit in een Lexus , hem mooi vind en dat ie superbetrouwbaar is, wat ben ik toch een lucky basterd.
De IS200 is een BMW e46 twee punt nul.

Curlew zei:
Toch apart dat mensen zo makkelijk over (on)betrouwbaarheid denken. Alsof je voor je lol extra geld wilt uitgeven of je auto weer een dag kwijt wilt zijn

Maar uiteindelijk zijn veel mensen gewoon kuddedieren. Zelfs volwassen willen graag 'ergens bij horen'. Die zullen niet snel iets afwijkends kiezen

Dus jij hebt info (bron graag) dat men blijkbaar graag extra geld uitgeeft aan wederom een auto een dag kwijt zijn? En graag ergens bij horen (waarbij dan?)? En niet iets afwijkends durven kiezen? En afwijkend is een Toyota Yaris? Of een Auris? Of een Hyundai Kona?

MLL zei:
Ben ik blij dat ik wel lekker zit in een Lexus , hem mooi vind en dat ie superbetrouwbaar is, wat ben ik toch een lucky basterd.
Nou hartstikke mooi dat jij er zo blij mee bent. Misschien moet je eens meer tussen de regels doorlezen en die afkeer van VAG van je afzetten. Maakt het een stuk leuker. Als je nu goed de berichten had gelezen van met name Breevoort dan zegt hij alleen maar dat dit soort onderzoeken gekleurd zijn en Multi interpretabel. Niemand hier twijfelt aan de betrouwbaarheid van Toyota. Ondanks dat ik met Toyota niet zo veel heb ben ik er wel van overtuigd dat ze betrouwbaar zijn. Maar dat haalt mij niet over een Toyota te kopen. Sterker nog ik rijd al jaren in youngtimers. Niet echt de meest betrouwbare auto's want minimaal 15 jaar oud en in sommige gevallen zelfs 25 jaar oud. Een auto is voor velen ook een stuk emotie en dat is nu net wat ik mis bij Toyota. Ik word er niet warm of koud van. Ook een Lexus wekt bij mij geen bezitsdrang op. Ik snap overigens wel dat anderen hier wel voor vallen. Van de Japanners, of de Oosterse merken is het eigenlijk alleen de Mazda die bij mij iets van bezitsdrang opwekt. Een goed aangeklede Golf doet mij ook meer dan een Toyota. Dus als ik in de race zou zijn voor dit type auto zou ik een Golf zeker overwegen.

michel1975 zei:
MLL zei:
Nou hartstikke mooi dat jij er zo blij mee bent. Misschien moet je eens meer tussen de regels doorlezen en die afkeer van VAG van je afzetten. Maakt het een stuk leuker. Als je nu goed de berichten had gelezen van met name Breevoort dan zegt hij alleen maar dat dit soort onderzoeken gekleurd zijn en Multi interpretabel. Niemand hier twijfelt aan de betrouwbaarheid van Toyota. Ondanks dat ik met Toyota niet zo veel heb ben ik er wel van overtuigd dat ze betrouwbaar zijn. Maar dat haalt mij niet over een Toyota te kopen. Sterker nog ik rijd al jaren in youngtimers. Niet echt de meest betrouwbare auto's want minimaal 15 jaar oud en in sommige gevallen zelfs 25 jaar oud. Een auto is voor velen ook een stuk emotie en dat is nu net wat ik mis bij Toyota. Ik word er niet warm of koud van. Ook een Lexus wekt bij mij geen bezitsdrang op. Ik snap overigens wel dat anderen hier wel voor vallen. Van de Japanners, of de Oosterse merken is het eigenlijk alleen de Mazda die bij mij iets van bezitsdrang opwekt. Een goed aangeklede Golf doet mij ook meer dan een Toyota. Dus als ik in de race zou zijn voor dit type auto zou ik een Golf zeker overwegen.

Beetje zuur dat jou (zo te merken VAG of BMW) auto niet betrouwbaar is?

Wat een ontzettend lulverhaal. Toyota is het meest betrouwbare merk. Nee, het rijd saai, dus is het niet het betrouwbaarste merk. Echt, hoe kom je er bij. o_O

Nissan GTR R34 zei:
michel1975 zei:
MLL zei:

Beetje zuur dat jou (zo te merken VAG of BMW) auto niet betrouwbaar is?

Wat een ontzettend lulverhaal. Toyota is het meest betrouwbare merk. Nee, het rijd saai, dus is het niet het betrouwbaarste merk. Echt, hoe kom je er bij. o_O
Verder gaat het helemaal goed met je? Waar staat dat ik de Toyota niet betrouwbaar vind? Waar noem ik BMW? Gaat lekker he? Misschien eerst even goed lezen wat er staat voor je reageert. Echt, hoe kom je er bij?o_O

michel1975 zei:
MLL zei:

Emotie en een Golf overwegen. :)

Voor de rest heb je volkomen gelijk (y)

Tokkies, Mocro's, Turken en Leasepikkies vinden het anders geweldig zo'n Golf. Lekker met de meute mee lopen. Ook een emotie ;)

michel1975 zei:
MLL zei:
Een goed aangeklede Golf doet mij ook meer dan een Toyota. Dus als ik in de race zou zijn voor dit type auto zou ik een Golf zeker overwegen.

Tja... smaken verschillen (gelukkig), anders zag je maar één en hetzelfde type auto. Saaier kun je het niet hebben.

Mij doet een (goed aangeklede) nieuwe Corolla meer dan de (ook goed aangeklede) nieuwe Golf 8:

un6yzt3bnqfh_800.jpg

ld9yucvbbffn_800.jpg

1mhyenibifq2_800.jpg

x0lyp3wbo6ep_800.jpg

MLL zei:
michel1975 zei:
MLL zei:

Weer lees je niet goed. Ik zeg alleen dat als ik moet kiezen ik een Golf boven een Toyota prefereer. Ik vind het hem inderdaad simpelweg mooier. En de Toyota doet me gewoon erg weinig. Overigens zal hier de keus niet snel op Golf vallen. Daarvoor zijn er nog veel mooiere auto's. Waaronder een Mazda bijvoorbeeld.

Curlew zei:
Tokkies, Mocro's, Turken en Leasepikkies vinden het anders geweldig zo'n Golf. Lekker met de meute mee lopen. Ook een emotie ;)
Leasepikkies? Man man man wat een niveau weer. Met een goed aangeklede Golf is niet veel mis. Grappig dat je in andere berichten je zelf verbaast over verharding op het forum waar je zelf ook gewoon keihard meedoet. Prima, maar piep dan zelf ook niet zo.

Leasepikkies? Man man man wat een niveau weer.

Och jongen, je bent natuurlijk altijd zelf zo'n stralend goed voorbeeld.. :rolleyes: En als men tokkies mag zeggen dan mag je ook leasepikkies noemen. Je weet best wat voor types ik bedoel

Met een goed aangeklede Golf is niet veel mis.

Met een goed aangeklede Astra, Focus, i30, Ceed, Mazda3, Auris, 308, Megane, Guiletta of Leon ook niet. Ik mis je punt

michel1975 zei:
MLL zei:
michel1975 zei:
MLL zei:

Weer lees je niet goed. Ik zeg alleen dat als ik moet kiezen ik een Golf boven een Toyota prefereer. Ik vind het hem inderdaad simpelweg mooier. En de Toyota doet me gewoon erg weinig. Overigens zal hier de keus niet snel op Golf vallen. Daarvoor zijn er nog veel mooiere auto's. Waaronder een Mazda bijvoorbeeld.

Curlew zei:
Leasepikkies? Man man man wat een niveau weer. Met een goed aangeklede Golf is niet veel mis. Grappig dat je in andere berichten je zelf verbaast over verharding op het forum waar je zelf ook gewoon keihard meedoet. Prima, maar piep dan zelf ook niet zo.

Je hebt weer gelijk.

Ik ga mijn schoolgeld terugvragen, ik draai dit topic uit voor bewijs.

Heb zelf 4 jaar in een Peugeot 307 gereden (wel het facelift-model), een auto met een uiterst beroerd betrouwbaarsheidsimago, en in al die tijd 0 problemen gehad. Nu wederom een Peugeot, weliswaar een "Japanse" 108, en wederom geen enkel probleem. Schijn bedriegt dus soms...

PS, ik kwam dit artikel tegen met de meest en minst afgekeurde modellen bij de Duitse APK. Je moet even door de fouten heen lezen (met Peugeot 206 wordt ongetwijfeld 207 bedoeld) maar ik vond het wel interessant: Deze auto's worden het minst vaak afgekeurd bij Duitse APK

Eigenlijk zeggen deze lijstjes helemaal niks. Auto's worden met stip in Duitsland het meeste afgekeurd op de verlichting en remmen. Een paar kapotte lampjes kan er dus al voor zorgen dat een auto laag scoort. Jammer dat Journalisten dit soort lijstjes zo maar klakkeloos overnemen, zonder te vermelden waar de auto's op worden afgekeurd.

ak2 zei:
Auto's worden met stip in Duitsland het meeste afgekeurd op de verlichting en remmen. Een paar kapotte lampjes kan er dus al voor zorgen dat een auto laag scoort.

Zelf 5 jaar in Duitsland gewoond en ervaring met die "Duitse APK". De TÜV (Technischer Überwachungsverein) keurt je auto al af op bijvoorbeeld een kapot lampje (de tweede werkt wél
a046.gif
) van de kentekenverlichting, een iets te hoog afgestelde koplamp of een niet werkend controlelampje op het dashboard...

Zelfs als je ter plekke een reservelampje toont voor de kentekenverlichting komt het als afkeurpunt op het "Prüfbericht" dat je krijgt. Een (nog uitgebreider) Prüfbericht wordt door de TÜV opgeslagen. Die gegevens worden door de TÜV gebruikt voor hun TÜV-Report. Dat TÜV-Report wordt aangehaald door het AD in de link die LM 1 plaatste.
Overigens kost de "Duitse APK", zoals LM 1 het noemt, voor een personenauto nu € 56,60. Moet ook een uitlaatgastest gedaan worden: € 113,40.
Tijdens de keuring worden geen veranderingen toegestaan, als je in staat bent ter plekke het "euvel" te verhelpen moet je toch een nacontrole/herkeuring aanvragen. Die moet binnen een maand uitgevoerd zijn á € 15,90

Prima, zouden ze hier ook moeten doen. (Controle-)lampje is niet spontaan er mee opgehouden bij de keuring en had je dus kunnen repareren. Verder is dit lijstje dan nog iets objectiever dan die CBtest, dat kapotte lampje kan afkeur bij ieder merk betekenen.

Consumer Reports’ Reliability Study:

2PfbJTy.png

Hele lijst: https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/who-makes-the-most-reliable-cars/

Opvallend zijn de lage scores van VW op 27, Alfa Romeo op 29 en Cadillac op de laatste en 30e positie. Verschillende in Europa populaire merken staan natuurlijk niet in deze Amerikaanse lijst, omdat ze daar niet verkocht worden.

De Engelse Reability Index vind ik zelf de meest betrouwbare lijst. Ook in deze lijst scoren Japanse auto's goed.

Dit (Amerikaanse) lijstje slaat natuurlijk helemaal nergens op: De Corolla is de meest betrouwbare Toyota. De nieuwe Corolla die wij hier hebben in Europa of toch de oudere (heel andere) Corolla die in de rest van de wereld (en dus ook in de US) rondrijdt?
En de minst betrouwbare Mazda: is dat de Mazda 3 die vanaf 2003 rondkart, of...
a015.gif

Echt een lijstje waar ik wat mee kan...

De Corolla is de meest betrouwbare Toyota. De nieuwe Corolla die wij hier hebben in Europa of toch de oudere (heel andere) Corolla die in de rest van de wereld (en dus ook in de US) rondrijdt?

:confused: Wat is nu je punt? Het is een Amerikaans lijstje dus logisch dat er auto's die in Amerika worden verkocht meedoen.

Consumer Reports Ranked Mazda as the Most Reliable Brand of 2020: https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/who-makes-the-most-reliable-cars/
Mazda, Toyota, and Lexus continue to build vehicles that place the automakers at the top of our annual auto reliability brand rankings year in and year out. This year they're joined in the top 5 by Buick and Honda, brands that saw a significant improvement in their ranking:

zO7Egkz.png

Amerikaanse overzichten zijn hier wat minder relevant, omdat de auto's die in Amerika worden verkocht ook meestal daar worden gebouwd (veel grote automerken hebben fabrieken daar). De exemplaren die uit die fabrieken komen, komen meestal niet onze kant op.

Als je lekker betrouwbaar en zorgeloos wil karren, kan je beter een Buick kopen dan een Honda. Blij dat ik dat ook weer weet. (y)

Misschien eens op de link klikken?

"Buick’s 14-position jump, the largest gain this year compared with last year, comes in large part because of not many problems in its small product lineup. Honda’s gain comes from steady improvements and some outstanding models in its lineup, which offset the ongoing reliability problems of its Odyssey minivan and Passport SUV."

Daarnaast doen maar 2 modellen van Buick mee tegen 10 van Honda en bv de HR-V scoort ook heel goed. En het gaat om de betrouwbaarheid van alleen het afgelopen jaar. Zegt wel iets maar ook niet alles. Mazda scoort voldoende (Mazda3 en CX-9) tot uitstekend (MX-5 en CX-30 (uh zelfde techniek als de Mazda3..)

Ach een toyota wil ook wel stuk, als ik zie hoeveel ellende mijn buurman met zijn avensis heeft met nog geen 100k op de teller.
Die lijstjes zijn allemaal zo relatief/onzinnig.
Sowieso zou ik nooit een Franse auto overwegen, uit ervaring weet ik hoe slecht die zijn.

jan automan zei:
Ach een toyota wil ook wel stuk, als ik zie hoeveel ellende mijn buurman met zijn avensis heeft met nog geen 100k op de teller.
Die lijstjes zijn allemaal zo relatief/onzinnig.
Sowieso zou ik nooit een Franse auto overwegen, uit ervaring weet ik hoe slecht die zijn.

En zo zijn er zat mensen die nooit een italiaanse auto zouden overwegen terwijl ik twee Lancia's heb gehad die boven de 400.000km zaten en mij nooit hebben laten staan.

Ach, wat is slecht.... als het verwachtingspatroon en het gebruik afwijkend is van wat een auto aan kan dan wordt het stempeltje "slecht" al snel op die auto gedrukt, en de talrijke borrelpraatjes zorgen er wel voor dat het verhaaltje verder de wijde wereld in komt.
Alles is kapot te krijgen, hoe lang het meegaat valt of staat met het rijgedrag en het onderhoud.
Een goede chauffeur komt nog steeds veel verder met een zogenaamd slechte auto als een slechte chauffeur met een zogenaamd goede auto.

Het is in onze tijd moeilijk om op deze vraag een concreet antwoord te geven. Ja, er zijn auto's die beter presteren dan anderen op het gebied van veiligheid, maar het hangt allemaal af van de klasse van de auto en de prijs.

Toyota is in het onderzoek van dit jaar afgezakt naar een gedeelde 5e plaats. De eerste plaats is nu voor Mitsubishi, wat mij toch verrast (gezien de alliantie met Renault: Renault heeft over de afgelopen decennia meestal betrekkelijk laag gescoord en de Renault-invloed leek bij Nissan wel een negatieve invloed te hebben gehad.

Maar het verrassendst is het betrouwbaarste model: de Polo! Een quote uit de gids:
Het merk Volkswagen komt er al jaren middelmatig tot slecht vanaf in dit onderzoek. Zo scoort het model Polo tot 2014 een 4,5 en het model tot 2017 een 7,1. Dus we trokken verbaasd een wenkbrauw op toen we constateerden dat de jongste Polo (vanaf 2017) maar liefst een 9,5 scoort. Er komen alleen wat kleine storingen voor die kunnen wachten, niets groots.

Een constant element blijft dat Aziatische merken (althans Japanse en Zuid-Koreaanse) over het algemeen hoog blijven scoren.

De Polo als model op nummer 1 en het merk VW op één na laatste plaats?
Hoe slecht zijn de overige modellen dan wel niet?

Vreemd onderzoek...

Ach Citroen zou ook feilloos en perfect zijn als ik de dagelijkse preek zo lees op de frontpage van een bepaald iemand.
En zie dit onderzoek :)
En een Seat van de VW groep betrouwbaarder als een Lexus :T

onsumer Reports has published its annual reliability study and while almost two dozen new vehicles were added to its list of recommended vehicles, a dozen lost their recommendation.

Each year, Consumer Reports gathers reliability data through online questionnaires sent to its members. Vehicle owners are asked about any problems their vehicles have experienced in the previous 12 months in 17 aspects including areas such as the engine, transmission, electric system, and bodywork. The predicted reliability score is located on a 0-to-100-point scale with the average rating between 41 and 60 points. https://www.carscoops.com/2021/11/consumer-reports-reveals-most-reliable-and-least-reliable-cars-for-2021/

fqoSHlh.jpg

GqpftTE.jpg

louisz zei:
Toyota is in het onderzoek van dit jaar afgezakt naar een gedeelde 5e plaats. De eerste plaats is nu voor Mitsubishi, wat mij toch verrast (gezien de alliantie met Renault: Renault heeft over de afgelopen decennia meestal betrekkelijk laag gescoord en de Renault-invloed leek bij Nissan wel een negatieve invloed te hebben gehad.

Maar het verrassendst is het betrouwbaarste model: de Polo! Een quote uit de gids:
Het merk Volkswagen komt er al jaren middelmatig tot slecht vanaf in dit onderzoek. Zo scoort het model Polo tot 2014 een 4,5 en het model tot 2017 een 7,1. Dus we trokken verbaasd een wenkbrauw op toen we constateerden dat de jongste Polo (vanaf 2017) maar liefst een 9,5 scoort. Er komen alleen wat kleine storingen voor die kunnen wachten, niets groots.

Een constant element blijft dat Aziatische merken (althans Japanse en Zuid-Koreaanse) over het algemeen hoog blijven scoren.

Waarom is dat vreemd? De Polo is een erg goede auto kan ik uit ervaring melden. Mij verbaast het niet, bij ons op het werk - we hebben er een stuk of 6- rijden die wagentjes veel kilometers en ze worden niet bepaald gespaard. Na vier jaar ruilen we ze om voor nieuwe en doorkarren maar. gewoon beurtjes geven en een keer door de wasstraat, prima hoor.

Het onderzoek van de Consumentenbond vind ik niet zo sterk, er worden erg weinig vragen gesteld. Hierdoor zie je ook hele grote verschillen per jaar.
Of tussen auto's die technisch volledig identiek zijn.

Veel betrouwbaarder is de Engelse Reliability Index. In de top 10 zie je al jaren veel Aziatische merken, Ford, Renault en Smart. Nissan stond op plaats 11.

Volgens de Reliability Index zijn Suzuki, Renault, Fiat en Peugeot de voordeligste auto's in reparatiekosten.

Een klant van me vertelde me hoeveel ie betaalde voor onderhoud van zijn BMW, serieuze bedragen hoor! Is BMW dan betrouwbaar? Als je duizenden Euro's per jaar spendeert aan het vervangen van onderdelen kan elke auto superbetrouwbaar zijn :LOL:

Terug
Bovenaan