Toyota Aygo anderhalf jaar oud met startproblemen bij regenachtig weer

QueenB007

Net ingestapt
Al na enkele maanden had ik met mijn Aygo last van startproblemen.
Niet dagelijks, soms weken niet, dan weer dagen na elkaar wel.
Buitentemperatuur heeft geen invloed, bij nachtvorst start hij meestal altijd direct.
Hij staat altijd buiten.
Hij wordt bijna dagelijks gebruikt, na een weekend vrij en stil staan start hij normaal ( tenzij hij vochtig heeft gestaan in de regen).
Bij de garage meerdere keren aangegeven maar ze konden niet meteen iets aangeven.
Ondertussen ben ik eraan uit dat het vooral voorvalt als het vochtig is, als het veel regent of geregend heeft.

Vanmorgen terug 2 keer moeten proberen, uiteindelijk start hij dan wel, maar het zou niet mogen bij zo'n jonge wagen.

Vooraleer ik terug naar de garage stap, zijn er nog meer mensen met soortgelijke problemen?
Alvast bedankt

Startproblemen heb je in verschillende vormen.
Wat gebeurt er precies? Gaat de (start)motor wel rond? Of gaat dat moeizaam?
Slaat hij helemaal niet aan, moeizaam? De keren dat hij wel start, gaat dat moeizaam of soepel?

Gewoon terug naar de dealer, zit toch nog in de volledige garantie.
Laat zij het maar uitzoeken, je hebt toch een nieuwe auto gekocht?

Zit de waterafvoer van de parafan niet ergens verstopt? Vaak loopt het water dan ergens onder de motorkap over een stuk elektronica heen.

Houd je de sleutel wel lang genoeg omgedraaid? Die dingen slaan sowieso niet echt snel aan merk ik altijd.

Mijn Twingo heeft dit probleem eigenlijk ook een lange tijd gehad. Ik moest redelijk lang (voor het gevoel dan) starten voor hij in een keer goed aansloeg. Soms was het nodig een tweede poging te doen. Niet dat ik het als een probleem ervoer, eerder als een product eigenschap. Nu is recent mijn bobine vervangen en het valt mij op dat hij nu in een tik aanslaat. Ik hoef nooit meer een tweede poging te doen.

Terug
Bovenaan