Toyata Yaris Hybride 101/116 pk

jan 2775164

Wegverkenner
Goedemiddag,

Mijn vrouw en ik gaan voor een Toyota Hybride Yaris maar onder het zoeken vind ik ze van 101 pk en 116 pk, zit er echt veel verschil in?
Ik bedoel met het rijden dan?

We gaan voor een automaat en willen er in de toekomst ook een aanhanger achterdoen van ca 250 kg.
Proefrijden moeten we nog doen, dat wel, maar het gaat er bij ons ook de euro's die ik moet toeleggen en als we naar Frankrijk gaan met heuvels op en bergen,

Groet,
Jan.

Zeker 1500 tot 2000 meer ik las net omdat het voor 2020 1500 cc was en daarna 1800 cc maar vind het raar wil toch even zeker weten of de 1500 geen miskleun was dan snap je?

Zo te zien heeft elke Yaris een 1500cc blok in geval van het hybride aandrijflijn. Ik zie overigens wel dat de meeste geen trekgewicht op kenteken hebben, dus houd daar rekening mee.
Het lijkt erop dat de nieuwste generatie, vanaf 2020 dus, 115pk heeft en de generaties daarvoor 100pk. Die nieuwste generatie is ook gelijk de enige met trekgewicht op kenteken (450kg).

Nee ik wil een auto uit het B-segment Hybride, Kia Stonic heeft ook mild hybride maar is niet naar mijn zin 1; 15 en de Nissan Juke heeft een 3 cilinder en de 1.2 Renault Capture is tevens het segment van Kia Soul en te duur.

De Toyota Yaris Hybrid vanaf 2020 met 116 pk (dus het nieuwe model) mag 450 kg trekken.

Een nadeel is wel dat de auto pas bij 3800 tpm het maximale koppel heeft van slechts 120 Nm. Probeer de auto dus ook uit met geladen aanhangwagen.

Ter vergelijking ik heb ook een zuinige B segment auto met automaat uit 2020 ( geen hybride) maar die mag 900 kg trekken, en levert 240 Nm maximale koppel al bij 1600 tpm.
Ook een grote en zware aanhangwagen trekt die erg makkelijk.

Ok fijn bedankt voor info, nog even; ik las bij de test van ANWB dat de Mazda 2 Hybride exact dezelfde is als Toyota Yaris Hybride edoch die mag wel een aanhanger trekken, ik ga het weer even verder uitzoeken.

Zowel de Toyota Yaris hybride als de Mazda 2 Hybrid worden gemaakt in de Toyota fabriek in Valenciennes Frankrijk, en zijn identiek.
Je kunt dus naar beide auto's kijken.

Beide auto's hebben een 1.5 3 cilinder met hybride techniek.
De kofferruimte is 286 liter, dat is vaak voldoende, maar zeker niet overdreven groot voor deze klasse. Een vriendin van ons heeft deze auto ook. Prima auto maar wel duidelijk kleiner dan verschillende concurenten.

Succes met de zoektocht, en de proefritten.

Ok bedankt voor tip en nog een vraag(sorry) de pk's die vermeld staan zijn dat de gecombineerde pk's ? Dus hybride (KWh Pk's ) + de benzine Motor pk's? of alleen de benzine Pk's?

116 pk is het maximaal, gecombineerde vermogen van de benzine- en elektromotor samen.

Hallo allen,

Inmiddels proefgereden in Hybride en Benzine Toyota Yaris allebei top!

Nou rijden wij ca 5000 km per jaar is de keuze dan een Hybride of Benzine?
Benzine goedkoper in de verzekering en belasting maar weer duurder in verbruik, Hybride stuk zuiniger maar duurder in belasting en verzekering.
Jullie advies welkom,

Groet,
Jan

stel 1:18 tegenover 1:22... op 5.000 km is 50 liter verschil per jaar... x 2,- is max € 100,- . Als je zo weinig rijdt zou ik voor de eenvoudigste techniek gaan, maw gewoon benzine.

Met 5000 kilometer zou ik geen hybride nemen, alleen de keuze zal beperkter zijn in het aanbod.

Wat was het prijsverschil tussen de 2 die je gereden hebt?
Het voordeel in verbruik van de hybride ga je er nooit uithalen met zo weinig kilometers, maar als je de hybride goedkoop kunt kopen (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) kun je het overwegen.
Daarbij vind ik het verbruik van de Toyota's hybride modellen vaak erg tegenvallen. Soms nauwelijks zuiniger dan een zuinige benzine van andere merken

Nee het prijsverschil valt mee, zit tussen de 1000 en 1500 vind ik dus meevallen, wat mij wel opvalt is dat over het algemeen de benzine modellen er mooier uitzien kleur en interieur.
Ook de PK,s zijn meer.
Maar inderdaad rij maar ca 5000 km per jaar.

Het interieur is hetzelfde bij de hybride en benzine dus kan mij niet voorstellen dat daar verschil in zou zitten.
Ik zou zelf voor een Mazda 2 gaan, geen hybride maar vind hem van binnen wel mooier.

Nou mensen ik heb er een gekocht hoor ; toyota Yaris 1.5 cvvt-i 126 pk benzine 2021 9800 km gelopen zesbak.
Ik ben eindelijk om ....een 3 cilinder !;).

Maar ja daar ga hij weer zullen jullie denken; Als ik wel eens in Duitsland kom bij mijn zwager in Bremen kan ik dan wel rustig 140 km.h rijden met deze 3 driepitter ? ja ik ben een zeikerd dat weet ik excuus.:giggle::coffee:

Foto wil ik wel sturen maar weet niet hoe hier.

• Leuk
Waarderingen: Volt
Veel plezier met de Toyota Yaris

140 km per uur moet de auto heel makkelijk aan kunnen.

Deze Yaris haalt 230 km/u met een 3-cilinder!

764y1dubxcfm_1200.jpg

Belangrijk is natuurlijk wel de auto eerst warm te rijden voordat je veel prestaties verlangt! Sowieso is de auto zuiniger bij 130 km/u.

Laatst bewerkt:
Snap die angst niet. Mijn oude Octavia met 1.0TSI liep richting de 210 als je geduld had. Langdurig 180+ was ook geen probleem.

Veel plezier met je aanwinst!

Opel Corsa is ook een goede trekauto. Als je niet de zwakste uitvoering neemt kan je 1200 kg trekken.

Heeft ook start-stop mocht je willen besparen.

Terug
Bovenaan