Rutger DC
Asfaltkampioen
Joop 5528328 zei:Verder lijkt de CLA me alles behalve in dit topic te horen. De huidige is een elegante FWD.
Niet de Shooting Brake, dat is nog steeds een gedrocht.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joop 5528328 zei:Verder lijkt de CLA me alles behalve in dit topic te horen. De huidige is een elegante FWD.
Rutger DC zei:Joop 5528328 zei:Verder lijkt de CLA me alles behalve in dit topic te horen. De huidige is een elegante FWD.
Niet de Shooting Brake, dat is nog steeds een gedrocht.
Mechanix zei:En wat BMW betreft, ik zag laatst nog eens een E39. Dan kan je wel stellen dat de designvisie van BMW de afgelopen jaren wat veranderd is...Zou de smaak van BMW-rijders zo veranderd zijn, of is het gewoon een tendens dat alles groter en extremer moet, en is BMW weerloos tegen die beweging?
De E39 is heel erg jaren ‘90. Toen prachtig, maar tegenwoordig niks meer dan een leuke youngtimer. Stel dat BMW nu met een nieuwe 5-Serie zou komen die er zo uitzag als de E39, dat is toch kansloos?
Design verandert, net als mode
SportLeicht zei:Mechanix zei:En wat BMW betreft, ik zag laatst nog eens een E39. Dan kan je wel stellen dat de designvisie van BMW de afgelopen jaren wat veranderd is...Zou de smaak van BMW-rijders zo veranderd zijn, of is het gewoon een tendens dat alles groter en extremer moet, en is BMW weerloos tegen die beweging?
De E39 is heel erg jaren ‘90. Toen prachtig, maar tegenwoordig niks meer dan een leuke youngtimer. Stel dat BMW nu met een nieuwe 5-Serie zou komen die er zo uitzag als de E39, dat is toch kansloos?
Mode verandert nu eenmaal, de meubels die jij 20 jaar terug in je huis had staan die wil je nu toch ook niet meer?
SportLeicht zei:Nee, maar voor heel veel modellen van het merk geldt dat dus blijkbaar wel want ze worden heel goed verkocht. En aangezien BMW nog steeds een commercieel bedrijf is, is dat wel waar het om draait.
OWVDB zei:De BMW 2GC spant wel echt de kroon qua lelijkheid binnen het huidige BMW-gamma. ...
SportLeicht zei:Mode verandert nu eenmaal, de meubels die jij 20 jaar terug in je huis had staan die wil je nu toch ook niet meer?
Joop Passchier zei:Ah ja, daar heb je dat argument weer. 'Het verkoopt goed, dus het is mooi'.
Joris 6091088 zei:Jij bent waarschijnlijk ook niet de doelgroep van BMWJoop Passchier zei:Ah ja, daar heb je dat argument weer. 'Het verkoopt goed, dus het is mooi'.
Joop Passchier zei:Joris 6091088 zei:Jij bent waarschijnlijk ook niet de doelgroep van BMWJoop Passchier zei:Ah ja, daar heb je dat argument weer. 'Het verkoopt goed, dus het is mooi'.
Nee, met dat design niet nee.![]()
Joop Passchier zei:SportLeicht zei:Nee, maar voor heel veel modellen van het merk geldt dat dus blijkbaar wel want ze worden heel goed verkocht. En aangezien BMW nog steeds een commercieel bedrijf is, is dat wel waar het om draait.
Ah ja, daar heb je dat argument weer. 'Het verkoopt goed, dus het is mooi'.
SportLeicht zei:Joop Passchier zei:SportLeicht zei:Nee, maar voor heel veel modellen van het merk geldt dat dus blijkbaar wel want ze worden heel goed verkocht. En aangezien BMW nog steeds een commercieel bedrijf is, is dat wel waar het om draait.
Ah ja, daar heb je dat argument weer. 'Het verkoopt goed, dus het is mooi'.
Nee, je verdraait mijn tekst. Heel veel mensen ( niet zijnde JP2010) vinden het blijkbaar mooi of aansprekend, want het verkoopt goed.
Joop Passchier zei:jij bent misschien gevoelig voor de mening van een ander of voor het merkje wat op de motorkap is geplakt
Bimmert zei:Looks zijn maar tot op zekere hoogte belangrijk voor de consument en voor sommige mensen zelfs totaal niet.
Joop 5528328 zei:Bimmert zei:Looks zijn maar tot op zekere hoogte belangrijk voor de consument en voor sommige mensen zelfs totaal niet.
De consument? Maak daar maar 'sommige' consumenten van. Gelukkig zijn er ook auto's die vooral verkopen door goede looks. Alleen de Nederlandse markt bekijken geeft een ontzettend vertekend beeld trouwens, de wereld is gelukkig groter dan dit kikkerlandje.
SportLeicht zei:@JP: Je leest weer niet goed, ik heb het namelijk niet over mijzelf (heb ook geen BMW meer maar inmiddels voor Mercedes gekozen), maar over de BMW-klanten in het algemeen.
Bimmert zei:Looks zijn maar tot op zekere hoogte belangrijk voor de consument en voor sommige mensen zelfs totaal niet. Als er financieel voordeel te halen is krijg je de meest lelijke auto's aan de man gebracht, zo is wel bewezen.
OWVDB zei:@Joop je wekt bij mij enorm veel irritatie op door je manier van communiceren. Ik zou het op prijs stellen als je niet overal je gelijk probeert te halen op zo'n irritante toon. Alvast bedankt.
Joop 5528328 zei:Ook waar. Die vele verkochte Hyundai's hebben niks met het design te maken. Lelijker modellen zijn moeilijk verkrijgbaar.
Mode verandert, maar dat betekent niet dat alle nieuwe mode mooi is. Bovendien zijn sommige ontwerpen tijdloos te noemen. Het design van BMW had in de jaren '90 (en '0) naar mijn idee een hoogtepunt bereikt. Ik kan de BMW's van nu persoonlijk nog steeds wel waarderen overigens, maar ik vind het design wel minder sterk dan destijds.SportLeicht zei:Mechanix zei:En wat BMW betreft, ik zag laatst nog eens een E39. Dan kan je wel stellen dat de designvisie van BMW de afgelopen jaren wat veranderd is...Zou de smaak van BMW-rijders zo veranderd zijn, of is het gewoon een tendens dat alles groter en extremer moet, en is BMW weerloos tegen die beweging?
Mode verandert nu eenmaal, de meubels die jij 20 jaar terug in je huis had staan die wil je nu toch ook niet meer?
Krijgen we nu de top 5 lelijkste forummers?Joop 5528328 zei:Ik denk dat je de juiste snaar raakt. Design verandert, net als mode. Sla de AW-meeting foto's er maar op na. De 'vroeger was alles beter' types zijn op z'n zachtst gezegd niet de meest hippe types.
Rutger DC zei:De Nissan Leaf vind ik een soort wigwam om te zien. Nu is mijn indruk dat de meerderheid de nieuwe (wat in principe de oude is met nieuw sheet metal) mooier vindt dan de oude, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. De oude was buitenissiger, maar toch veel rustiger en meer in harmonie.