Tol Noorwegen

A

Anoniem

Guest
Beste autoliefhebbers,

Ik ben op zoek naar wat info over Noorwegen en tol. Ik ben er ondertussen al uit dat om wat te besparen het aangeraden wordt om een autopass kastje (vergelijkbaar met telepéage) te nemen, enkel kan ik kiezen tussen een aantal service providers, welke mij uiteindelijk de rekening zullen sturen. Is hier eigenlijk een verschil tussen de providers, of heeft iemand hier misschien reeds ervaring mee?

Alvast bedankt!

Geen idee wat je voor zo'n kastje betaalt. Ik heb een antal jaren geleden volstaan met mijn kenteken te registreren en er een rekening aan te koppelen. Afrekening gebeurt via ANPR. Ondanks 2.000 afgelegde kilometers niet moeten bijstorten op de rekening en het overschot netjes teruggekregen na thuiskomst.

iDS zei:
Geen idee wat je voor zo'n kastje betaalt. Ik heb een antal jaren geleden volstaan met mijn kenteken te registreren en er een rekening aan te koppelen. Afrekening gebeurt via ANPR. Ondanks 2.000 afgelegde kilometers niet moeten bijstorten op de rekening en het overschot netjes teruggekregen na thuiskomst.

Het kastje zelf is gratis (waarborg 20 euro), maar als je het gebruikt krijg je o.a. 50% korting op ferry's. Dus sowieso interessant als je de kusten bezoekt. Maar van die providers, daar snap ik niets van.

Op het wegenforum kan je misschien je informatie vinden:

https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=3543&p=1150325&hilit=Tol+Noorwegen#p1150325

1,5 jaar geleden naar Noorwegen geweest, niets geregistreerd, zou gewoon op kenteken worden thuisgestuurd. Na 1,5 jaar wacht ik nog steeds.

Geen ervaring met kastjes, ik heb ook een account bij Euro Parking Collection en kreeg de vorige keer keurig na enkele maanden per mail een bericht dat er wat betaald moest worden. Is goed bevallen!

Terence zei:
1,5 jaar geleden naar Noorwegen geweest, niets geregistreerd, zou gewoon op kenteken worden thuisgestuurd. Na 1,5 jaar wacht ik nog steeds.

Die rekening komt echt wel. Zelfs met registratie heb ik ooit bijna een jaar moeten wachten.

Terug
Bovenaan