Toch inloggen (tijdens 9 juli werkzaamheden)

Aha!
Via https://mijnomgeving.autoweek.nl/ (helemaal naar beneden scrollen op FP 'Mijn account')
Daar inloggen en daarna was ik op het forum ook weer ingelogd.
Het inloggen via de website is afgesloten. Het forum staat los van de website en daar kun je wel bij alleen sommige gebruikers ondervinden toch hinder.
We zijn bezig met een migratie van de site naar een andere server. Wat er tijdens het onderhoud ingelogd op de FP wordt geplaatst (bijvoorbeeld via dit 'geitenpaadje') zal na het beëindigen van het onderhoud verloren zijn. Beter jouw reacties of reviews op de vasthouden om later te plaatsen. Rond het middaguur is het volgens planning gereed maar het blijft IT...

We krijgen waarschijnlijk wel een seintje als alles weer functioneert zoals het hoort? ‘Rond het middaguur’ is best een breed begrip. :ROFLMAO:

We krijgen waarschijnlijk wel een seintje als alles weer functioneert zoals het hoort? ‘Rond het middaguur’ is best een breed begrip. :ROFLMAO:
Ik geef wel een seintje. Het is nu in ieder geval nog niet klaar.
En wie tot die tijd reacties plaatst : die worden zonder tussenkomst van de moderatie gewist als de echte site gereed is. :cool:

Het lijkt nu klaar. ;)
Daar is een spreekwoord over. Ja, het live zetten is in gang gezet. Er moeten nog een paar serieuze issues worden opgelost. Kortom: ik kan nog niet zeggen dat het klaar is maar als je de kans wil nemen : op eigen risico :unsure: De blauwe mededeling over het onderhoud staat trouwens ook nog steeds op de FP.

Ik kan niet inloggen en dus geen reacties plaatsen. Heeft iemand de gouden tip?
Nog even geduld hebben ;-) Het einde is in zicht. Alles staat in principe wel live maar de site kan soms nog vreemd reageren. Wellicht even hard refreshen als je echt niet kunt wachten. De verwachting is dat over een kwartier alles weer stabiel moet werken.

Het inloggen via de website is afgesloten. Het forum staat los van de website en daar kun je wel bij alleen sommige gebruikers ondervinden toch hinder.
We zijn bezig met een migratie van de site naar een andere server. Wat er tijdens het onderhoud ingelogd op de FP wordt geplaatst (bijvoorbeeld via dit 'geitenpaadje') zal na het beëindigen van het onderhoud verloren zijn. Beter jouw reacties of reviews op de vasthouden om later te plaatsen. Rond het middaguur is het volgens planning gereed maar het blijft IT...

Misschien is het een idee om dit soort updates de volgende keer even op het forum ook aan te kondigen.

Als je namelijk ingelogd was, kreeg je de melding niet te zien en dus redelijk wat mensen hebben allerlei berichten geplaatst, die wat verder gaan dan een paar zinnetjes..

Ik had een melding op het forum geplaatst die in principe iedereen te zien moet krijgen maar zal de volgende keer ook een aankondiging doen. Beter dubbelop dan kans op gemist. Het forum heeft gewoon doorgewerkt. Op elke pagina van de FP stond een melding én het inloggen was uitgeschakeld. Ook zijn sessies beëindigd.

Ik had een melding op het forum geplaatst die in principe iedereen te zien moet krijgen maar zal de volgende keer ook een aankondiging doen. Beter dubbelop dan kans op gemist. Het forum heeft gewoon doorgewerkt. Op elke pagina van de FP stond een melding én het inloggen was uitgeschakeld. Ook zijn sessies beëindigd.
Ik wil nu niet de bedweter gaan uithangen, maar daar ging dus al wat mis..

Ik was uit het Forum gegooid en kon dus niet meer inloggen, ik had dus de melding van het onderhoud en niet kunnen inloggen.

Een andere foummer die mij een appje stuurde, was niet uitgelogd en zag die melding/banner niet en kon dus gisteravond wel van alles plaatsen.

Als hij of zij bijdragen op het forum heeft achtergelaten dan zouden die er gewoon moeten staan. De FP website is vandaag gemigreerd naar een andere server. Alleen het inloggen voor het forum dat direct zou moeten kunnen maar best vaak via FP gaat heeft (weer) de aandacht van de developers. Het is browser afhankelijk en lastig de hand op te leggen.

Mooi teamwork, forum snort hier zelfs in BE terug op topsnelheid!
En dat er hier en daar nog wel een ongemak kan opduiken hoort er bij.

Mooi teamwork, forum snort hier zelfs in BE terug op topsnelheid!
En dat er hier en daar nog wel een ongemak kan opduiken hoort er bij.
Het is inderdaad een mooi teamwork. Maar het forum is enkele weken geleden al gemigreerd ;-) Daarom kon dat gewoon doorwerken.

Werkt dus nog niet goed: ben ingelogd maar moet inloggen, en kan op hoofdpagina niet inloggen terwijl ik ingelogd was, en reactie wordt niet meegenomen...
inloggen lukt nu, hoofdpagina laadt eindelijk ook weer, maar reacties worden niet geplaatst, er gebeurt niets als je entert...
HOERA ! :) het werkt. Bedankt jongens van de ICT :)

Laatst bewerkt:
Werkt dus nog niet goed: ben ingelogd maar moet inloggen, en kan op hoofdpagina niet inloggen terwijl ik ingelogd was, en reactie wordt niet meegenomen...
Dit soort zaken qua inlog heeft met veel factoren te maken zoals browser, cookie-instellingen. Het kan zijn dat als je ingelogd bent en teruggaat naar een eerdere pagina, je weer wordt uitgelogd. Dit zijn ook zaken die even moeten opbouwen na een migratie. Zeker als je naar pagina's gaat die je kort voor de 'verhuizing' ook al had bezocht. Dit moet met een paar keer de site of de pagina's bezoeken beter gaan. Kijk het even aan (ondanks dat het irritant is, snap ik) en als het morgen of na enige tijd fout blijft gaan, laat het dan morgen weten. Probeer ook de oude cookies van deze site of in totaal te verwijderen (meestal kun je dat doen via Instellingen van de browser > Privacy of iets soortgelijks).

Lol 20 jaar geleden beloofden ze ons (IT'ers) dat al die magische cloud clusters zonder downtime automatisch schalen en upgraden terwijl je op strand ligt.

20 jaar later blijkt het allemaal zo complex dat in plaats van een avonduurtje klussen door de beheerder nu de hele site twee dagen scheef hangt terwijl 8 'devops en full stack architecten' zitten te zwoegen. Oh ja en de 'serverkosten' zijn ook factor 10 hoger

Valt wel mee. Een migratie hoeft echt niet zo'n lange downtime te veroorzaken als nu bij Autoweek het geval was. Ligt er net aan wie je inhuurt, hoeveel geld je ervoor over hebt e.d.

OK criticasters, vraag : of en hoeveel willen jullie betalen om het forum te gebruiken, laat ons zeggen een maandabonnement? De mensen die er aan werken moeten ook betaald worden, voor ons is het gebruik gratis; OK met wat advertenties, maar die zijn zelden storend. Op dat vlak erger ik me groen, geel en blauw aan bvb. Autoblog.
Neem dan wat tijdelijke ergernissen bij updates / een servermigratie voor lief.

OK criticasters, vraag : of en hoeveel willen jullie betalen om het forum te gebruiken..

Nou ik zie dat toch iets anders. Autoweek/DPG groep verzorgt een openbaar forum, waarschijnlijk voor 'presence' en 'community', met andere woorden klantenwerving en -binding. Andere bladen/bedrijven hebben misschien iemand voltijd op social media of geven iets meer uit aan advertenties etcetera.

Ik kan me niet voorstellen dat een forum draaiend houden meer dan €2000 per maand kost. Parttime beheer (komt uit DPG IT) van 0,5 FTE lijkt me al veel en ook de hosting kosten zullen voor DPG niet schokkend zijn.

Als alle leden €5 per maand gaan betalen dan is zo'n migratie niet ineens magisch opgelost, ook dan moet je dan maar net iemand met ervaring kunnen aantrekken die de overige 249 werkdagen per jaar eigenlijk helemaal niet zoveel te doen heeft. Nouja misschien nog even die inlogproblemen oplappen in een weekje.

Wanneer er dan storingen optreden wil iedereen massaal hun geld terug. Ik las trouwens ook dat DPG RTL Nederland heeft overgenomen. Vooralsnog kan ik RTL nog steeds gewoon ontvangen. :p

Terug
Bovenaan