#titel gewijzigd; waar op te letten bij 2e generatie Lexus GS300/450

Een Lexus staat bekend als een hele goede auto.

Zoals bij elke auto moet je ook een (oude) Lexus heel goed controleren. Het was altijd een relatief dure auto, en de onderdelen zijn ook duur. Je kijkt naar oude auto's die al een heel leven achter de rug hebben. Aan een Lexus kan dus achterstallig onderhoud zitten, of ook onderdelen stuk zijn.

Bij twijfel kijk dan gewoon verder.

Dit https://www.autowereld.nl/lexus/gs/300-executive-youngtimer-32981038/details.html lijkt een nette met niet overdreven veel kilometers.

lexus-gs-300-executive-youngtimer.jpg

lexus-gs-300-executive-youngtimer.jpg

Die was idd al gepost.

Inmiddels met een erg mooie 5 serie gereden (toledo blauw met beige nappaleder. 525i edition exclusive uit 2002). Beviel goed. Inruilbod echter zwaar onder de maat maar hij kon wel goed onderbouwen waarom de inruil voor hem niet interessant was.

Maar mijn oog is nu op dit gevallen.

Lexus GS430

Zo te zien wel verlaagd wat ik een minpuntje vind Ziet er wel pakken beter uit maar vrees beetje voor het rijgedrag. Verder, héél groot pluspunt. Dakraam. Enige die ik gezien heb met dakraam tot dusver.

Met een GS430 is er bijzonder weinig keuze. Deze en een gelijk exemplaar in zeeland. Qua verlaging is het maar net hoe het rijdt. Is het een stuiterbak geworden dan idd geen interesse, past er niet bij. Als het verder gewoon goed rijdt en er uit de keuring niets naar voren komt dan zie ik verder geen reden de auto te laten staan. Vrees echter het eerste.

Ik denk alleen dat je heel goed moet kijken of hij wel goed onderhouden is, verlaging wordt meestal niet gedaan door liefhebbers van een Lexus GS430 maar door jongeren die voor weinig in een grote auto met V8 kunnen rijden en die doen meestal beknibbelen op het onderhoud.

Bedoel meer dat je geen auto wil kopen met een type voorganger dat het nodig vond om een GS zo te verlagen. Maar ja, als de koop per se nu moet plaatsvinden, dan heb je het te doen met wat er op dit moment aangeboden wordt.

Epica en RW; klopt, maar aankoopkeuring is sowieso een vereiste.
@Mechanix; zo laag als deze wel ja. Origineel vind ik ze wel héél hoog staan. Ietsje lager zou best mogen maar zou ik zelf al niet snel doen. Fabrikanten hebben veel testuren in dat onderstel zitten, over het algemeen vind ik dan ook dat je het karakter van een auto verpest. Gezien de schaarste vind ik een proefrit er aan wagen geen slecht idee. Kan iig voelen hoe de motor bevalt.

Terug
Bovenaan