Tips voor vinden goede automaat <€14.000

Daan 4838350

Startmotor
Beste lezers,

Aangezien mijn kennis wat betreft auto’s nihil is, ben ik op zoek naar een goed advies. Ik heb nu al een paar jaar mijn rijbewijs voor automaat en wil nu voor het eerst ook een auto kopen. Mijn huidige auto is van het jaar 2000 en met de komst van een dure APK eind augustus (rond de €1.000), wil ik graag afscheid ervan nemen.

Online zit ik al een poosje te kijken, alleen door
mijn minimale kennis, heb ik geen idee welke modellen/merken goed zijn. Franse auto’s worden vaak afgeraden wegens betrouwbaarheid, alleen is dit bij alle modellen zo, of zijn er ook modellen die ik juist wel moet overwegen?

Mijn wensen zijn als volgt:
- Benzine evt hybride is ook mogelijk, als er maar getankt kan worden
- A of B segment auto (die op de snelweg iig redelijk stabiel staat)
- Airconditioning, cruise control (evt bluetooth als optie)
- Volautomaat of trapautomaat. iig geen robot
- Max rond de €600 wegenbelasting per jaar (goedkoper is beter)
- max 140.000 op de teller
- prijs < €14.000
- bouwjaar vanaf minimaal 2015
- tips voor auto’s die te koop staan omgeving Friesland, Groningen, Drenthe

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groet, Daan

Laatst bewerkt:
Gezien je wensenlijstje, zou ik opzoek gaan naar een Toyota Yaris Hybrid, van de vorige generatie. Op www.gaspedaal.nl kun je zelf je zoek criteria invullen en de meest geschikte auto eruit kiezen.
Ik zat ook gelijk aan de Toyota Yaris te denken.

Andere goede en betrouwbare B segment auto met goede automaat is bijvoorbeeld de Nissan Note

(en volledig elektrische Renault Zoe. Bij de Renault Zoe krijg je waarschijnlijk ook nog een aankoopsubsidie van € 2.000.)
Ik zie nu pas dat je graag wil tanken.

Laatst bewerkt:
Hoi Daan, hoop natuurlijk dat de Honda Logo gewoon weer door de apk komt. Een Baleno nog een idee?
vind Ploegh persoonlijk niet zo'n heel fijn adres , maar ja misschien voor 13.500 deze beter
https://www.autowereld.nl/suzuki/baleno/1-2-exclusive-automaat-38029275/foto.html
een vergelijkbare swift heb je in elk geval niet voor het zelfde geld. Een Micra wordt ook een uitdaging met jouw bouwjaar en in het noorden. Verder is het veel half automaat spul als de Dacia Sandero , Suzuki Ignis en of opel Karl. Auto's om in de gaten te houden met jouw wensen zijn de Hyundai ix20 en Kia venga

Hoi Daan, hoop natuurlijk dat de Honda Logo gewoon weer door de apk komt. Een Baleno nog een idee?
vind Ploegh persoonlijk niet zo'n heel fijn adres , maar ja misschien voor 13.500 deze beter
https://www.autowereld.nl/suzuki/baleno/1-2-exclusive-automaat-38029275/foto.html
een vergelijkbare swift heb je in elk geval niet voor het zelfde geld. Een Micra wordt ook een uitdaging met jouw bouwjaar en in het noorden. Verder is het veel half automaat spul als de Dacia Sandero , Suzuki Ignis en of opel Karl. Auto's om in de gaten te houden met jouw wensen zijn de Hyundai ix20 en Kia venga
Hoi Auto Encyclopedie,
Leuk weer wat van je te horen. De Suzuki Baleno zal ik zeker onthouden. Echter ben ik liever eerder rond de €10.000 kwijt (of minder) dan 12.500. De Yaris is zeker ook het overwegen waard. Echter zie ik bij deze auto dat je minimaal €11.000 kwijt bent, voor een bouwjaar van 2012/2013. Ik zal nog even kijken naar de Kia Venga en Hyundai ix20. Heb je nog meer suggesties wat momenteel interessant is? Linkjes van auto’s die te koop staan zijn welkom!
Om het bouwjaar los te laten vind ik geen probleem, ik snap dat het in deze tijd lastig is. Half automaten sla ik idd liever over.

Groet, Daan

Ik kan helaas niet meer op de link klikken, dus ik ben bang dat de auto is verkocht. Zijn er nog meer opties die het overwegen waard zijn? Maximaal rond de €8.000 (goedkoper is beter). De Kia Venga, Hyundai ix20 zal ik in de gaten houden. Het liefst max €600 per jaar aan wegenbelasting. Airco en cruise control zal mooi zijn, voor de rest zal bluetooth een leuk extraatje zijn.

De Colt is een leuke auto, maar de automaat is niet het soort wat je wilt hebben. De SX4 is ook een prima auto, je moet er wel van houden. Voor zijn Italiaanse broertje hoef je niet te gaan, daar staat er 1 van te koop en die is boven budget.

Bedankt voor je reactie Rudyke. De Suzuki x 4 die je hebt gestuurd vind ik wat te duur voor het aantal KM wat die heeft gelopen, in combinatie met de leeftijd. Wel kan ik deze auto meenemen in mijn verlanglijstje om proef te rijden. De Colt is idd een half automaat, die moet ik niet hebben. Ik ben op zoek naar een volautomaat/trap. Zijn er nog meer suggesties voor modellen die ik kan overwegen? Ook al staan ze misschien nu niet te koop, ik kan ze wel in de gaten houden.

Ik kan helaas niet meer op de link klikken, dus ik ben bang dat de auto is verkocht. Zijn er nog meer opties die het overwegen waard zijn? Maximaal rond de €8.000 (goedkoper is beter). De Kia Venga, Hyundai ix20 zal ik in de gaten houden. Het liefst max €600 per jaar aan wegenbelasting. Airco en cruise control zal mooi zijn, voor de rest zal bluetooth een leuk extraatje zijn.
klopt ik kan hem ook niet meer terug vinden.

verder kan ik niet toveren helaas, als ik een auto vindt binnen je budget ga jij weer zakken met je budget. In Zuidlaren staat een Venga automaat bij de Mitsubishi dealer, foto's staan er nog niet bij , dus doe je voordeel daarmee.

Laatst bewerkt:
<8k met automaat praat je ook al over auto's van 10+ jaar oud met een tonnetje of meer op de klok. Een grote beurt met verse ATF en een evt distributieriem kost je ook zo 500-700 euro. En dan is er nog niks kapot of versleten, wat ook zeker realistisch is bij een oudere auto (bandjes, remmen, etc). Niet de illusie hebben dat je nu met 200,- per jaar er bent.

Suzuki als merk is een goeie suggestie.

Wat kunnen jullie mij vertellen over de Hyundai i20 automaat? Deze auto staat bij mij in de buurt.

Ook heb ik nog een Renault Twingo gevonden. Ik lees op internet wisselende verhalen. Hoe is deze automaat? https://api.gaspedaal.nl/redirect/v...s_amount=1&portals_dealersite=0&sorteren=df-a
De Hyundai I20 heeft een 4 traps traditionele automaat.
Voordeel de bewezen en degelijke constructie, nadeel meer slip dus hoger verbruik, en mindere prestaties t.o.v. een handbak. Het is al een wat ouder model, maar heeft een goede reputatie op het betrouwbaarheid.

De Renault Twingo 3 is een stuk moderner en jonger, en is een betrouwbare auto, die voordelig is om te rijden De motor is zuinig en betrouwbaar.

Renault gebruikt in de Twingo een moderne 6 traps automaat met dubbele koppeling. De automaat van het " Duitse" Magna Getrag heeft een goede reputatie.

De Twingo heeft achterwielaandrijving en de motor achterin. Dit zorgt voor een korte draaicirkel en dat de auto zeer wendbaar is in de stad. Het is een hele fijne stadsauto.

Nadeel is dat de auto gevoeliger is voor wind, en dat je lastiger bij de motor komt. (Ik heb zelf gereden met de volledig elektrische Renault Twingo, die heeft alleen een hele andere gewichtsverdeling.)

Maak altijd een uitgebreide proefrit om te kijken of een auto bij je past. Gezien je budget is een Twingo 3 zeker een auto om naar te kijken.

Laatst bewerkt:
Als je naar de Renault Twingo 3 kijkt, kijk dan ook naar de Smart Forfour. Dit is technisch de zelfde auto, en komt uit de zelfde fabriek.
Smart had altijd ESP, dit staat voor Elektronic Stability Program. Net als de Twingo zijn ze vaak wel wat duurder dan € 8.000 , maar dit is ook een goede en betrouwbare auto. De Smart is wel wat duurder dan de Renault.

De hybride Honda Insight is denk ik een goede optie. ( ik heb niet gekeken naar de motorrijtuigenbelasting)

Of kijk naar de Renault Clio 1.6 met traditionele 4 traps automaat.

Of de Opel Corsa 1.4 met traditionele 4 traps automaat.

Belangrijk is hoe er mee om is gegaan, dit bepaalt voor een groot deel de betrouwbaarheid.
Koop bij een betrouwbaar bedrijf.

Laatst bewerkt:
De Hyundai I20 heeft een 4 traps traditionele automaat.
Voordeel de bewezen en degelijke constructie, nadeel meer slip dus hoger verbruik, en mindere prestaties t.o.v. een handbak. Het is al een wat ouder model, maar heeft een goede reputatie op het betrouwbaarheid.

De Renault Twingo 3 is een stuk moderner en jonger, en is een betrouwbare auto, die voordelig is om te rijden De motor is zuinig en betrouwbaar.

Renault gebruikt in de Twingo een moderne 6 traps automaat met dubbele koppeling. De automaat van het " Duitse" Magna Getrag heeft een goede reputatie.

De Twingo heeft achterwielaandrijving en de motor achterin. Dit zorgt voor een korte draaicirkel en dat de auto zeer wendbaar is in de stad. Het is een hele fijne stadsauto.

Nadeel is dat de auto gevoeliger is voor wind, en dat je lastiger bij de motor komt. (Ik heb zelf gereden met de volledig elektrische Renault Twingo, die heeft alleen een hele andere gewichtsverdeling.)

Maak altijd een uitgebreide proefrit om te kijken of een auto bij je past. Gezien je budget is een Twingo 3 zeker een auto om naar te kijken.
Bedankt voor de informatie, hier heb ik wat aan! Als ik zo je beschrijving lees, denk ik dat ik de Twingo moet laten staan. Ik rijd voornamelijk op de snelweg, dus een klein beetje stevigheid is wel fijn. Bijzondere constructie met dat de motor achter zit, lijkt me wel onwennig.

<8k met automaat praat je ook al over auto's van 10+ jaar oud met een tonnetje of meer op de klok. Een grote beurt met verse ATF en een evt distributieriem kost je ook zo 500-700 euro. En dan is er nog niks kapot of versleten, wat ook zeker realistisch is bij een oudere auto (bandjes, remmen, etc). Niet de illusie hebben dat je nu met 200,- per jaar er bent.

Suzuki als merk is een goeie suggestie.
Bedankt voor de reactie. Je hebt me laten inzien dat dit niet de beste keus is. Ik heb het budget aangepast na max €14.000. Mijn vriendin wil nu ook meehelpen.

Als je naar de Renault Twingo 3 kijkt, kijk dan ook naar de Smart Forfour. Dit is technisch de zelfde auto, en komt uit de zelfde fabriek.
Smart had altijd ESP, dit staat voor Elektronic Stability Program. Net als de Twingo zijn ze vaak wel wat duurder dan € 8.000 , maar dit is ook een goede en betrouwbare auto. De Smart is wel wat duurder dan de Renault.

De hybride Honda Insight is denk ik een goede optie. ( ik heb niet gekeken naar de motorrijtuigenbelasting)

Of kijk naar de Renault Clio 1.6 met traditionele 4 traps automaat.

Of de Opel Corsa 1.4 met traditionele 4 traps automaat.

Belangrijk is hoe er mee om is gegaan, dit bepaalt voor een groot deel de betrouwbaarheid.
Koop bij een betrouwbaar bedrijf.
Bedankt voor de leuke suggesties @ak2.
Gisteren kwam ik een volautomaat tegen van de Opel corsa: Weet je toevallig ook hoe het met de betrouwbaarheid hiervan zit? Aangezien wij ze niet in Nederland hebben. Op internet kan ik er weinig van lezen.

Ook deze renault clio een goede?

.

Ook de Mazda 2 lijkt me interessante optie. Gister heb ik ook een filmpje gekeken van autoweek, dit lijkt me ook een goede optie. Staan alleen weinig keuzes online.

Pss: ik heb mijn budget aangepast, mijn vriendin wil mij financieel helpen :)

Laatst bewerkt:
Deze Clio uit 2018 is van na de facelift die in de loop van 2016 kwam. De 1.2 TCe motor kende in het begin van de productie wel behoorlijk wat kinderziektes, zoals olieverbruik, inhouden, distributieketting, die waren na de facelift in de loop van 2016 al wel opgelost. (De opvolger de 1.3 TCe is natuurlijk een betere keus.)
Uit mijn hoofd zat in de Clio 4 1.2 TCe een 6 traps automaat met dubbele droge koppeling in.

De Clio V die in 2019 kwam was een grote stap vooruit in comfort, materiaalgebruik en techniek.
De 130 TCe/ 1.3 TCe heeft een 7 traps automaat met dubbele natte koppeling, erg fijne, stille, betrouwbare motor en automaat kan ik uit eigen ervaring zeggen.

De Clio V is ook geleverd ( niet in Nederland) met betrouwbare 1.0 liter motor met CVT automaat. De zelfde 1.0 motor met automaat zit ook in de Nissan Micra, en laatste model Dacia Sandero.

Misschien is de volledig elektrische Renault Zoe met 41 KWh of het nieuwe model uit 2019 met 50 KWh accu en aankoopsubsidie ook dan een aardige optie. Vaak heb je wel een constructie met huuraccu.

Met dit hogere budget is veel meer mogelijk.

Laatst bewerkt:
@ak2 Binnen het budget van Daan heb je nog steeds geen laatste model micra met automaat, en de sandero's die te koop staan zijn nog de generaties met half automaten.

Forumlid Ascona GT heeft heel veel kennis over Opels, die kan het denk ik nog verder aanvullen.

De Opel Corsa E 1.4 zonder turbo in de advertentie met alleen een + en - op de hendel is een 6 traps volautomaat. ( 6t30) De automaat staat goed bekend.

Let wel even op, de Corsa E is in Nederland erg veel geleverd met 5 traps easytronic halfautomaat.

De Corsa E was een betrouwbare auto, eigenlijk is het een sterk verbeterde Opel Corsa D. Een auto die goed voldoet aan je wensen.

wellicht had je hem zelf al gevonden, maar deze Mazda 2 staat ergens in Friesland. https://www.autowereld.nl/mazda/2/2...6.1299228346.1689804423-1061012555.1558197801 het is helaas niet de meest luxe uitvoering.

Oh ja nog even over de Corsa die heeft volgens mij een 6 traps vol automaat ipv een 4 traps , maar daar kom je zelf wel achter als je hem tijdens het rijden op handmatig zet.
Bedankt voor de tip auto encyclopedie, die had ik inderdaad al gezien. Kon verder niet iets vinden in die prijsklasse. Hoe werkt een 6 traps automaat qua bediening? Ik heb geen idee hoe je de auto op handmatig dan kan zetten.

Forumlid Ascona GT heeft heel veel kennis over Opels, die kan het denk ik nog verder aanvullen.

De Opel Corsa E 1.4 zonder turbo in de advertentie met alleen een + en - op de hendel is een 6 traps volautomaat. ( 6t30) De automaat staat goed bekend.

Let wel even op, de Corsa E is in Nederland erg veel geleverd met 5 traps easytronic halfautomaat.

De Corsa E was een betrouwbare auto, eigenlijk is het een sterk verbeterde Opel Corsa D. Een auto die goed voldoet aan je wensen.
Fijn om te weten. Ik zal dan even wachten op verdere uitleg van Ascona GT. Ik ben oa benieuwd of er ook aandachspunten zijn voor aanschaf. Zoals bovenstaand genoemd, de + en - die staat bij de pook, heb ik ook geen idee van. Er staat wel een P, dus vandaar dat ik wist dat het geen robot was.

Bedankt voor de tip auto encyclopedie, die had ik inderdaad al gezien. Kon verder niet iets vinden in die prijsklasse. Hoe werkt een 6 traps automaat qua bediening? Ik heb geen idee hoe je de auto op handmatig dan kan zetten.
Dan zet je de pook op 'm, die zit onder de d en dan met de knop op de pook schakel je op of af. Deze automaat is in in nl in het b-segment alleen in de Chevrolet aveo geleverd andere a en b segmenters die of onderdeel of warme banden met general motors hadden waren in nl niet leverbaar met deze automaat (punto, corsa, Swift, spark, Adam) bij je eerste zoektocht had ik de aveo jouw nog getipt, dan was je voor minder dan 8.000 euro klaar geweest, op dit moment staan ze even niet in het noorden te koop.

Goedenavond leden,
Vandaag heb ik een proefrit gedaan in de Renault Clio 1.2: https://www.autohuismulder.nl/occas...at-clima-camera-cruise-led-navigatie-33839025
Een hele positieve ervaring. Alles werkt goed en een fijne garage. Wel heb ik nog even besloten om mijn keus aanstaande maandag te maken. Ik had nog een paar vragen die hopelijk beantwoord kunnen worden door jullie. De auto is in handen geweest van 2 leasemaatschappijen hiervoor. Daardoor is het onderhoud altijd goed en tijdig gedaan volgens de verkoper. Er is in het onderhoudsboekje te zien dat alleen de remschijven voor vervangen zijn. Ik had gevraagd wanneer de distributieketting vervangen moet worden. Hierop zei de verkoper dat die nog heel wat km kunnen lopen en met goed onderhoud er misschien geen nieuwe distributieketting in hoeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ook werkt de garage niet met BOVAG garantie, maar met autogarantie.nl, hier kun je kiezen voor 2 garantiepakketten. Een instap en uitgebreide. Keuze uit 6/12/24 maand. Instap is garantie voor grote onderdelen en uitgebreid voor alles. Wat zouden jullie doen?

Alleen de remschijven lijkt me heel sterk. Dan worden ook vaak (altijd?) direct de remblokken gedaan. En er zullen na 116.xxx km. ook minimaal 2 nieuwe banden op zitten denk ik. Een distributieketting hoeft als het goed is nooit vervangen te worden, of pas na 100.000'en kilometers. Een ketting was om die reden voor mij een vereiste boven een distributieriem.
Leasemaatschappij als vorige eigenaar is een voordeel denk ik. Ga maar uit van zo goed als alleen grote afstanden en een nette rijstijl i.v.m. de naam van het bedrijf die ze hoog moeten houden.
Garantie vind ik een lastig ding. U zult er extra voor betalen ga ik vanuit? De 6/12/24 maanden zal dan een beetje aan de meerprijs liggen als het aan mij ligt.

Ik heb net nog even de foto's bekeken. Is de trekhaak wel afneembaar? Zo niet, dan kun je meermaals tegen een bekeuring aanlopen (bij een agent met een slechte dag) omdat deze het kenteken 'onleesbaar' maakt voor agenten/flitsapparatuur.

Alleen de remschijven lijkt me heel sterk. Dan worden ook vaak (altijd?) direct de remblokken gedaan. En er zullen na 116.xxx km. ook minimaal 2 nieuwe banden op zitten denk ik. Een distributieketting hoeft als het goed is nooit vervangen te worden, of pas na 100.000'en kilometers. Een ketting was om die reden voor mij een vereiste boven een distributieriem.
Leasemaatschappij als vorige eigenaar is een voordeel denk ik. Ga maar uit van zo goed als alleen grote afstanden en een nette rijstijl i.v.m. de naam van het bedrijf die ze hoog moeten houden.
Garantie vind ik een lastig ding. U zult er extra voor betalen ga ik vanuit? De 6/12/24 maanden zal dan een beetje aan de meerprijs liggen als het aan mij ligt.

Ik heb net nog even de foto's bekeken. Is de trekhaak wel afneembaar? Zo niet, dan kun je meermaals tegen een bekeuring aanlopen (bij een agent met een slechte dag) omdat deze het kenteken 'onleesbaar' maakt voor agenten/flitsapparatuur.
In het onderhoudsboekje staat alleen de remschijven, ik kan morgen even navragen aan de dealer hoe dit precies zit. Fijn om te weten van de ketting, groot voordeel t.o.v. een riem. Klopt, voor het pakket autogarantie uitgebreid betaal ik voor 6 maanden €328, 12 maanden €495 en 24 maanden €1216.
Instap pakket voor 6 maanden €207, 12 maanden €312 en 24 maanden €779.

Zelf neig ik naar een uitgebreid pakket voor 6 maanden, dat overlapt mooi, aangezien ik begin januari de APK dan heb.

Ontzettend goede tip van de trekhaak, dank daarvoor. Ik zal er morgen achteraan gaan, ik vermoed dat die wel afneembaar is. Het was me niet eens opgevallen.

Verder ben ik nog nieuwsgierig wat jullie van een start/stop systeem vinden? De auto heeft geen sleutel voor in het contact. Ik lees dit als minpunt:
Elektronische onvolkomenheden (met o.a. start/stop en sleutel)

Zal dit een goede aanschaf zijn? Auto staat 2 maanden bij de garage zijn de dealer.

Het verschil tussen uitgebreid 6 en uitgebreid 12 maanden vind ik financieel fors!
u geeft gisteren aan een positieve ervaring. Ik vind het echter vreemd dat een garage geen nieuwe APK erop zet. Dat zou ik eerder bij een handelaar verwachten. Mijn ervaring is dat een goede garage een nieuwe APK doet bij aflevering. Ik zou nu toch wantrouwig worden over (verborgen) gebreken als ze dat niet doen.
APK is overigens natuurlijk niet zaligmakend! Een onderdeel dat er buiten valt kan binnen enkele dagen nog kapot gaan. U kunt dan kiezen voor 6 maanden garantie maar in de 7e maand alsnog tegen grote kosten aanlopen. Maar dit kan evengoed na 12 maanden in de 13e maand gebeuren.

Een start/stop systeem heb ik zelf ook, maar dan met sleutel in contact. Dit bij een Opel Corsa uit 2015. Ik vind het eigenlijk niks! Het eerste wat ik na starten doe is de ‘Eco’stand uitzetten. Permanent kan helaas niet. Elektronische onvolkomenheden zegt mij niks.

Ik zal niet snel voor een Franse auto kiezen. In 2015 heb ik hier ook naar gekeken, maar dit was teveel ’plastic fantastic’ naar ,mijn zin.
Maar wellicht dat andere reageerders hier lyrisch zijn. Persoonlijk ga ik liever voor Duitse degelijkheid, of Mazda (Japans is dat toch?)

Het mooie van de Clio 4 facelift model is dat het materiaalgebruik en de afwerking duidelijk op een hoger niveau liggen, dan van de pre facelift. Bij de pre facelift was dit in mijn ogen een minder punt.
Niet het niveau van de Clio 5, daar hoort de afwerking en het materiaalgebruik tot de absolute top in het B segment. ( bij Intens en hoger)

Bij de Laguna 3 ( 9 jaar) en Clio 5 ( 3 jaar) heb ik geen problemen gehad met de elektronica. Bij de Clio 5 heb ik wel start stop maar zet die altijd uit. omdat vaak de motor net wordt afgezet als je achteruit wil inparkeren, of net wil wegrijden.
De startknop is in de praktijk erg handig, je kunt de sleutel gewoon op zak houden bij de Clio 5. Bij de Clio 4 weet ik niet meer of er een gleuf is voor de kaart.

Veel succes met kiezen.

Zowel de Clio als Corsa zijn prima keuzes, auto's zijn tegenwoordig wereld auto's, Duitse degelijkheid is dan ook gewoon onzin. De meest geproduceerde Franse auto van de afgelopen tijd is een Toyota.

Of je doet ns gek:

https://www.autowereld.nl/citroen/c...4.2145236651.1690027589-1660757775.1682862741

https://www.autowereld.nl/citroen/c...7.2145236651.1690027589-1660757775.1682862741

Auto is een maatje groter dan A of B segment, maar voldoet verder best volgens mij.
Ook hier weer: ik ben geen automaat kenner, dus of de automaat een beetje een fijne is, dat is aan anderen.
Pas na de facelift kreeg de C4 Cactus de EAT6 volautomaat. De modellen voor de facelift hebben een gerobotiseerde handbak. Dit type automaat heeft voor- en tegenstanders, zelf even uitproberen dus wat je er van vindt. Wel relatief zuinig in verbruik in ieder geval.

Pas na de facelift kreeg de C4 Cactus de EAT6 volautomaat. De modellen voor de facelift hebben een gerobotiseerde handbak. Dit type automaat heeft voor- en tegenstanders, zelf even uitproberen dus wat je er van vindt. Wel relatief zuinig in verbruik in ieder geval.
Voor de facelift maakte de vol automaat al zijn intrede in de c4 cactus.

Ik heb toen ik zelf aan het zoeken was naar een geschikte automaat ook gereden in de C4 Cactus (en ook C3) zowel met ETG5 (robotbak) en EAT6 (koppelomvormer), en ze reden allebei uitstekend. De EAT6 is uiteraard nog wat soepeler dan de ETG5, maar die voelde absoluut niet aan als een trage robotbak.

Voor de facelift maakte de vol automaat al zijn intrede in de c4 cactus.
Ah echt? My bad. Was ervan overtuigd dat deze pas bij de facelift kwam.
De voorgestelde modellen hebben allebei de gerobotiseerde handbak in ieder geval (te herkennen aan de P-stand die ontbreekt).

Goedenavond leden,
Vandaag heb ik een proefrit gedaan in de Renault Clio 1.2: https://www.autohuismulder.nl/occas...at-clima-camera-cruise-led-navigatie-33839025
Een hele positieve ervaring. Alles werkt goed en een fijne garage. Wel heb ik nog even besloten om mijn keus aanstaande maandag te maken. Ik had nog een paar vragen die hopelijk beantwoord kunnen worden door jullie. De auto is in handen geweest van 2 leasemaatschappijen hiervoor. Daardoor is het onderhoud altijd goed en tijdig gedaan volgens de verkoper. Er is in het onderhoudsboekje te zien dat alleen de remschijven voor vervangen zijn. Ik had gevraagd wanneer de distributieketting vervangen moet worden. Hierop zei de verkoper dat die nog heel wat km kunnen lopen en met goed onderhoud er misschien geen nieuwe distributieketting in hoeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ook werkt de garage niet met BOVAG garantie, maar met autogarantie.nl, hier kun je kiezen voor 2 garantiepakketten. Een instap en uitgebreide. Keuze uit 6/12/24 maand. Instap is garantie voor grote onderdelen en uitgebreid voor alles. Wat zouden jullie doen?
En heb je zaken gedaan? Of is iemand anders er met deze auto vandoor?

Goedenavond lezers, afgelopen zaterdag heb ik de renault clio 1.2 automaat in ontvangst genomen. Ik heb mijn oude Honda Logo mogen inruilen, waar ik erg blij mee ben. Aangezien de APK daar bijna van af liep. We willen jullie bedanken voor de goede adviezen, waardoor we een weloverwogen keuze hebben kunnen maken. Mijn vriendin en ik zijn ontzettend blij met de auto. De auto maakt geen gekke geluiden en schakelt soepel. Gister hebben we voor het eerst de auto goed kunnen uittesten op de snelweg. In de avond merkten we dat het licht nogal beperkt zicht gaf. Hebben jullie tips hoe ik dit het best in kan stellen?

In de link zit een foto van de knopjes die ook in mijn auto zitten. Ik las dat ik het linker knopje het beste op nummer 2 kan zetten. Bij het knopje ernaast staat een lampje afgebeeld. Wat houdt dit precies in? https://be.e-guide.renault.com/nld/Kadjar/KOPLAMPEN-AFSTELLEN

Veel plezierige kilometers gewenst.

De knop links is om de hoogte van de koplampen in te stellen, 0 is de normale stand, bij meer belasting 1, en zware belasting 2.

Veel plezierige en veilige kilometers gewenst!

Wilt u over het technische gedeelte c.q. de vragen nog iets kwijt of vindt u dat privé informatie? Hierbij heb ik het over de uiteindelijke keuze van autogarantie.nl, of dat alleen de remschijven vervangen waren (remblokken dus niet) en of de originele banden er nog onder zitten?
De aankoop geeft voor mij in ieder geval min of meer aan dat de trekhaak afneembaar is!

De auto heeft LED verlichting lees ik in de titel van de advertentie, dus de lichtopbrengst zou goed moeten zijn. Had je het dimlicht wel aan? Je zou niet de eerste Clio rijder die alleen met dagrijverlichting in het donker rijdt... :cool:

Veel plezierige en veilige kilometers gewenst!

Wilt u over het technische gedeelte c.q. de vragen nog iets kwijt of vindt u dat privé informatie? Hierbij heb ik het over de uiteindelijke keuze van autogarantie.nl, of dat alleen de remschijven vervangen waren (remblokken dus niet) en of de originele banden er nog onder zitten?
De aankoop geeft voor mij in ieder geval min of meer aan dat de trekhaak afneembaar is!
Heel erg bedankt! Zeker wil ik daar meer over vertellen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een 6 maanden garantiepakket (uitgebreid). Bij autogarantie.nl, dit was €328,-
De dealer had een vraagprijs van €14.950 voor de auto. Ik had verteld dat ik nog een auto had voor inruil (Honda Logo 1.3 automaat), hij kwam toen met het voorstel om €14.000 af te spreken, dit was inclusief de auto technisch nakijken, nieuwe APK, onderhoudsbeurt welke hij nodig heeft en schoon van binnen & buiten. Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden was over hoe de auto is afgeleverd. De dealer zei dat hij echt zijn best had gedaan om het in goede staat af te leveren. Al met al kostte het hem zo’n €1.000 zei die. Er kwamen oa 2 nieuwe banden op, voor en achter nieuwe remmen en €25 brandstof tanken. De trekhaak was idd afneembaar en dat hebben ze ook gelijk voor ons geregeld, de trekhaak hadden ze in de kofferbak gedaan. We waren heel tevreden over de garage, de eigenaar/verkoper had echt zijn best gedaan, duidelijke communicatie en ook een fijne informele sfeer. Ik zal iedereen aanraden om daar een auto te kopen. Nogmaals bedankt voor de goede tips!

Terug
Bovenaan