Guest
Kom net terug uit Frankrijk. Viel me op dat daar nog steeds veel oude 205-jes rondrijden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Richard 6475450 zei:Hallo,
Ik ben op speurtocht naar een goedkope auto die ik na één of twee jaar naar de sloop ga brengen als ik hem afgereden heb.
Ik kwam o.a. deze tegen:
Honda Accord 1.8 EX 1984
![]()
Voor 600 euro heb je een boel auto, maar ook een boel roest erbij haha. Volgens de eigenaar rijdt het ding nog ideaal en hoeft er op (korte) termijn niets aan te gebeuren. Echter loopt de APK wel in een krappe maand af, kan deze auto in huidige toestand erdoor heen komen?
Een andere optie is:
Renault 11 TL 1.4
![]()
Heeft nog een halfjaartje APK en is al wat minder roestiger dan de Honda, echter is deze wel wat duurder en vind ik de Honda er wat leuker uitzien
Nog een andere optie:
Nissan Cherry 1.3 DX
![]()
Grootste nadeel is de verlopen APK, echter heb ik goede verhalen gehoord over oude Nissans, dus met een beetje geluk is dat wel weer te fixen. De auto lijkt er namelijk goed uit te zien.
Nu is natuurlijk de vraag, wat zouden jullie als medeforummers aanraden? Of nog andere suggesties? Budget mag ook zeker wat hoger zijn, maar voor deze prijzen kun je bijna niet fout gaan, als het stuk gaat dan krijg je nog €100 terug van de sloop haha...
Pieter zei:@GT 1973; toch denk ik dat je globaal gezien met een auto rond het millennium het beste uit bent. Roest was bij de meeste merken niet meer zo'n groot punt en alle elektrische zooi was nog geen gemeengoed. Evenals downsizen etc. Overigens kan je veel auto's met goed onderhoud dan wel lang rijdend houden maar er zijn natuurlijk modellen waar het reguliere onderhoud al heel erg prijzig van is. Toch iets om rekening mee te houden.
D Elzinga zei:Het viel met tijdens de zoektocht van een niet nader te noemen voormalig forummer wel weer op hoe gewild die Japanse budgetbakjes zijn, al dan niet terecht. Swiftjes, Starletjes: soms al binnen een dag verkocht, en in 1 geval stond er een afspraak voor een Swift maar was hij alsnog al weg doordat iemand anders ongezien meer wilde betalen (vooraf nog wel!), en hem zo wegkaapte. De concurrenten uit andere continenten lijken een wat langere statijd te hebben, tenzij heel gunstig geprijsd.
BillytheKid zei:2de hands auto's kopen is altijd de rotzooi van een ander kopen. Deze staat niet voor niets te koop. Gewoon rekening houden met (veel) achterstallig onderhoud. Soms heb je geluk, maar vaak pech.
Welke auto type zegt niet zoveel, wel hoe vorige eigenaren ermee om zijn gegaan. Als bij rdw veel eigenaren zijn geweest, dan weet je al genoeg! Lekker laten staan. Is kenteken verwijderd bij internet adv., zegt ook al genoeg.
wat een onzinnige opmerking. Als ik straks mijn auto weer weg doe is dat absoluut geen rotzooi maar een prima onderhouden auto. Ja als je aan de onderkant van de markt koopt dan klopt dat wel.BillytheKid zei:2de hands auto's kopen is altijd de rotzooi van een ander kopen. Deze staat niet voor niets te koop. Gewoon rekening houden met (veel) achterstallig onderhoud. Soms heb je geluk, maar vaak pech.
Welke auto type zegt niet zoveel, wel hoe vorige eigenaren ermee om zijn gegaan. Als bij rdw veel eigenaren zijn geweest, dan weet je al genoeg! Lekker laten staan. Is kenteken verwijderd bij internet adv., zegt ook al genoeg.
Guy De Coster zei:BillytheKid zei:2de hands auto's kopen is altijd de rotzooi van een ander kopen. Deze staat niet voor niets te koop. Gewoon rekening houden met (veel) achterstallig onderhoud. Soms heb je geluk, maar vaak pech.
.. als je europees koopt, ja.. opel, fiat, lancia, ford, peugeot, renault
: brol
maar als je de kosten doet bij een goede auto loont het altijd, zeker bij neen japanse
Guy De Coster zei:Wil je weinig kosten op 10 jaren, koop alleen japans