Tips voor een toltag?

Roadracer

Administrator

Forumleiding
De komende maanden gaan we een trip maken naar Spanje en deze zal gedeeltelijk over tolwegen in Frankrijk en Spanje gaan lopen (ook delen over provinciale/regionale wegen). Ik wil daarbij gebruik maken van een toltag - waarvoor we natuurlijk gewoon naar de ANWB kunnen rennen. Het lijkt me dat een Fulli tolbadge met (maand)abonement in de maand dat je 'm gebruikt handig is. Of is het handiger om de badge direct via de provider te bestellen? Wellicht zijn er nog aanvullende tips en wetenswaardigheden uit de praktijk om rekening mee te houden?

Mm geen specifieke tips wij hebben een Bip2go eenzelfde concept als zo'n Fulli.

Hij zit bij ons met een elastiekje aan de zonneklep, aangezien wij van vrienden de tip kregen dat je enkel bij het zien van het voetje op de voorruit al verhoogd risico loopt op een ingeslagen ruit. Zelf als de tag niet in de auto blijkt te liggen. Ze schijnen heel populair te zijn onder de vingervluggen.

Ik wil sowieso niet meer zonder tolbadge!

Ik heb die fulli via ANWB, ben er zeer tevreden over. Kosten vind ik echt meevallen - je betaalt inderdaad alleen abonnementskosten in de maand(en) dat je ‘m gebruikt.

Verder qua tips: die fulli zit via een speciaal beugeltje die met 3m tape vast zit onder de spiegel. Heel fijn. Ik heb er bij de ANWB zo’n speciaal zakje voor gekregen omdat de batterij in de warmte sneller leeg gaat - in NL ligt die in het Dashboard kastje, maar ook hier in Italië haal ik ‘m van de vooruit af bij langdurig niet gebruiken.

Doe er nu al jaar of 5 mee, top.

Laatst bewerkt:
Ik lees mee, want wij gaan deze zomer ook naar Frankrijk. Lees dat je op sommige wegen wel digitaal moet, voorheen deed ik het al met een vignet.

Ik heb net een Fulli Nomade+ ontvangen, er is momenteel een mooie prijsactie. Niet bij ANWB bestellen want die zit er gewoon tussen met commissie. Gewoon direct op fulli.com, hou wel rekening met 2 weken verzendtijd.

Is er inderdaad een diefstalrisico met deze badges? Ik heb 'm naast de spiegel geplakt zitten maar zit niet te wachten op een ingeslagen ruit.

Ik wil sowieso niet meer zonder tolbadge!
Ik ben al een tijdje die kant niet opgeweest, maar biedt het nu overal voordelen? De laatste keer dat ik Frankrijk ben geweest had ik zo'n badge, maar nog steeds heel lang in files moeten staan omdat de wegen naar de tolpleinen druk en smal (2 baans) waren. Pas op het laatst kon ik naar zo'n automatisch poortje.

Ik ben al een tijdje die kant niet opgeweest, maar biedt het nu overal voordelen? De laatste keer dat ik Frankrijk ben geweest had ik zo'n badge, maar nog steeds heel lang in files moeten staan omdat de wegen naar de tolpleinen druk en smal (2 baans) waren. Pas op het laatst kon ik naar zo'n automatisch poortje.
Frankrijk weet ik niet , ook al tijdje niet meer geweest. Toen ik met de Tesla ging (4j terug voor het laatst) had ik daar geen last van.

In Italië scheelt het echt heel veel omdat je altijd wel 5-6 poorten hebt en Italianen nog veel cash met muntjes betalen.

Wij zijn vorige jaar meerdere keren naar Frankrijk geweest en ik heb die ervaring met het alsnog moet wachten niet. Niet in het hoogseizoen geweest overigens, kan best dat je dan wel dergelijke ervaringen kan hebben. De route de soleil kan moordend zijn. Wij konden overal lekker doorrijden en met zo'n tolbadge rijd je de meeste poortjes gewoon met 30km/u door. Ik vond het echt ideaal.

Betreft hoe vaak die diefstallen voorkomen, ik heb er geen statistieken van. Maar op meerdere parkings wel briefjes met waarschuwingen zien hangen. Mijn zwager is vorig jaar meegeweest en heeft hem wel voor de ruit hangen, geen ruiten ingeslagen. Doe er mee wat je wilt.

Bedankt allemaal. Intussen heb ik naar aanleiding van dit topic gewoon direct bij Bip 'n' Go een badge besteld. Die heeft deze maanden een aanbieding, namelijk dat je geen (ad hoc/flexi) abonnement betaalt voor deze en twee opeenvolgende maanden. En daarna uiteraard wel die paar euro per maand dat je de badge feitelijk gebruikt.

Wij hebben ook een bip2go. Werkt perfect in meerdere landen.
Heeft iemand enig idee hoe je kan checken of de batterij niet leeg is? We hebben de onze al een aantal jaar en ik weet niet hoe lang zoiets meegaat. Ik heb geen zin om vast te komen zitten omdat de slagboom niet omhoog gaat.

Dit jaar zo'n Fulli aangeschaft bij de anwb. Werkt perfect. Er zijn in Frankrijk ook al plaatsen waar helemaal gee tolpoorten meer staan. Je hoort de Fulli dan een keer piepen als je de tolzone in rijdt.

Wat heeft het dievengilde trouwens aan zo'n badge? Bij diefstal meldt je dat op je account en de kosten zijn dan niet meer voor jou. En ik begrijp dat daarmee de badge ook niet meer werkt, al weet ik dat niet zeker.

Terug
Bovenaan