Tips voor andere auto +-7000

A

Anoniem

Guest
Beste mensen!

Bij deze toch maar even een topic aangemaakt, omdat ik er zelf lastig uitkom.

K ben nu al een tijdje aan het kijken naar wat anders, heb nu een bmw e36 316 compact, alleen word het tijd voor vervanging. Liefst een coupe/hatch voor rond de €7000. En aangezien ik wel aardig van doorrijden hou, ook opzoek naar iets snellers, dus minimaal 150pk. Nou heb ik meedere autos op het oog en vroeg me af wat het verstandigst is en of iemand nog ideeen/ervaringen heeft.
Dit zijn op dit moment een beetje de autos die me wel aanspreken;

Renault megane coupe 2.0 tce (2009) met 180pk
Ford focus ST 2.5 (2007)
Bmw e46 330/325/320ci (2000-2005)

Gr nick

De Megane is duidelijk de jongste auto, en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. De Megane is de meest verstandige keus, ook zullen de kosten waarschijnlijk het laagst liggen.

De Focus zit er denk ik tussen in. En is vind ik ook een erg leuke keus.

De BMW is een leuke auto maar door zijn populariteit wel duur, kijk goed naar het onderhoud en let op met import, er wordt met oudere BMW's flink gerommeld met de kilometerstand. Laat de tellerstand altijd uitlezen bij een BMW dealer.

Een erg gave auto vind ik zelf de Fiat Bravo met 150 pk T-Jet motor, voor jou budget kun je echt een hele mooie vinden.

Bedankt Ak2,
Zal eens kijken naar de Fiat, betrouwbaarheid ook goed? Heb zelf nooit echt iets gehad met fiat namelijk.

De Fiat Bravo staat bekend als een betrouwbare auto, de auto is echter bijzonder onderschat. Dat maakt dit een zeer interessante occasion. De T-Jet motor staat bekend als een hele sterke motor.

ak2 zei:
De Fiat Bravo staat bekend als een betrouwbare auto, de auto is echter bijzonder onderschat. Dat maakt dit een zeer interessante occasion. De T-Jet motor staat bekend als een hele sterke motor.

Klink wel goed dus, en zien er wel redelijk netjes uit! Ga me daar ook maar eens in verdiepen!

Dat genoemde bedrag van 7.000 EUR, ben je bereid dat bij te betalen?
Best aan de lage kant om voor een gave E46 te kiezen, dan hebben ze denk ik, veel kilometers gereden.
Iets boven budget:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/44039296

speedtouch zei:
Dat genoemde bedrag van 7.000 EUR, ben je bereid dat bij te betalen?
Best aan de lage kant om voor een gave E46 te kiezen, dan hebben ze denk ik, veel kilometers gereden.
Iets boven budget:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/44039296

Ik zou wat meer kunnen bijleggen als het zou moeten.
Die focus ziet er straks uit ja, had hem ook al voorbij zien komen. Bedankt!

Misschien een idee om het gewenste aantal pk's bij te stellen? Zou eerder kijken naar prestaties. Een laag wagengewicht met 100 pk is vaak leuker en vlotter dan een auto van 1500 kg en iets meer paarden. Een E46 20i is niet bepaald een levendig ding. Erg lui en je zal 'm op zijn donder moeten geven wil je er een beetje schnell uit halen.

Focus ST is leuk, heeft een misschien wel onverwoestbare Volvo motor, maar is ook een auto waar je extra voorzichtig moet zijn voor wat betreft het onderhoud en dan met name de vorige eigenaren. Hoe zijn zij met deze auto omgesprongen?

De Renault vind ik lastig. Om eerlijk te zijn heb ik geen hoge pet op van oudere Renaults..

Een Mazda 3 misschien een optie? Voorzien van een 2.0 motor met dik 150 pk, 1245 kg en rijeigenschappen waar menig andere hatchback het benauwd van krijgt.

Mijn eigen ervaring na al bijna 8 jaar gereden te hebben met een Renault Laguna 3 uit 2009, de Laguna 3 was in 2007 de eerste Renault van de nieuwe generatie, dat ze uitermate betrouwbaar, voordelig in onderhoud en gewoon erg goed gemaakt zijn. Het verschil is echt bijzonder groot met mijn vorige Renault uit 2003, die wel lekker was om te rijden, maar helaas niet erg betrouwbaar was.

Vandaag zag ik een nog in nieuwstaat verkerende Renault Twingo 2 RS Gordini, als je heel sportief en voor relatief weinig geld wil rijden dan is dit een hele goede keus. Een gewone RS is ook erg leuk. De auto heeft heel weinig gewicht en is dus lekker vlot.

Terug
Bovenaan