Tips gevraagd

A

Anoniem

Guest
Ik ben mij aan het oriënteren op een diesel occasion.
Budget rond € 5000 à 5500,-
Kilometerstand tot ong 145.000
Bouwjaar vanaf 2011/2012
5 deurs
Betrouwbaar!
Leuk vlot uiterlijk

Welke auto's zullen jullie als kenner aanraden?
Ikzelf zit te kijken naar Renault clio, ford fiesta, Peugeot 208.. allen overigens nog geen proefrit mee gemaakt.
Zit ik hiermee in de goede richting of hebben jullie wellicht andere tips. Ik lees het graag!
Vast grote dank.

Je noemt dat je opzoek bent naar een betrouwbare auto voor 5000/5500 euro en dan noem je in de volgende paar zinnen een Renault en een Peugeot :)
Als je geen gezeik wil zou ik die laten staan :cool:
Misschien heb ik het wel mis maar de kilometerstand die je noemt lijkt me op voorhand(heb ik nog niet naar gekeken) voor een diesel en de prijsklasse die je noemt lastig te vinden.......maar misschien zit ik er wel naast!
Succes met je zoektocht.

Dank voor je 'tips' ;-)
Kilometerstand is voor mij niet echt leidend. 10 of 20k erbij is ook geen probleem..

Verstandig is denk ik om het budget iets hoger te zetten. (Lees de occasiontesten van de ANWB en de aankoopadviezen van Autoblog dan zie je dat de Fransen echt hele goede auto's kunnen bouwen, ik ben het dus helemaal niet eens met Foose78.)

Dan kun je een Renault Clio 4 1.5 DCI (vanaf 2013) kiezen, die staat bekend als een zeer betrouwbare en hele fijne auto, en de Peugeot 208 1.6 HDI is ook een hele goede auto en comfortabele auto. De Clio 3 was zeker geen slechte auto, maar de Clio 4 is gewoon duidelijk beter en betrouwbaarder, en een topper in het segment.

De Ford Fiesta is ook een hele goede keus in dit segment, in deze auto ligt ook de 1.6 diesel van Peugeot. *** Let op dat je er een kiest met de nieuwe motor van 95 pk vanaf 2012. ***

Ook een leuke en betrouwbare keus zijn de Citroen DS3 ( is wel 3 deurs) en C3 (2) met 1.6 (E) HDI, in deze auto's ligt de verbeterde 8 kleps 1.6 diesel van PSA, die zijn heel veel beter dan de fase 1 16 kleps diesels. En is een prima motor, houd je wel aan de verversingstermijnen van de olie.

Franse automakers maken geweldig fijne diesels, en de 1.5 DCI van Renault en de 1.6 HDI van PSA horen tot de fijnste diesels in dit segment. Ga er mee rijden dan wil je echt geen andere diesel meer.

Dank voor je uitgebreide reactie!
Kort vraagje, zou de Opel corsa ook tot de mogelijkheden behoren?

Foose78 zei:
Je noemt dat je opzoek bent naar een betrouwbare auto voor 5000/5500 euro en dan noem je in de volgende paar zinnen een Renault en een Peugeot :)
Als je geen gezeik wil zou ik die laten staan :cool:
Misschien heb ik het wel mis maar de kilometerstand die je noemt lijkt me op voorhand(heb ik nog niet naar gekeken) voor een diesel en de prijsklasse die je noemt lastig te vinden.......maar misschien zit ik er wel naast!
Succes met je zoektocht.

Begrijp deze reactie totaal niet. Ben van huis af aan een BMW/MERCEDES/AUDI rijder maar hier klopt dus echt niets van. De renault clio 4 1.5DCI zoals AK2 zegt staat te boek als heel betrouwbaar en degelijke auto. Goed geslaagde looks ook! Rijdt heel fijn. Wat wel weer klopt is dat je budget niet mogelijk is. Voor de clio als de fiesta moet je wel rond de 6500 euro willen uitgeven als je een dergelijke kmstand wil hebben.

Groet,

In de Opel Corsa ligt de 1.3 JTD van Fiat, in de Fiat Grande Punto maakt deze motor echter duidelijk minder lawaai. Zwak punt is de distributieketting die willen nog wel eens breken, verstandig is om deze rond de 150.000 kilometer preventief te vervangen.

We hebben ook proef gereden met de Opel Corsa, vanwege het lawaai hebben we die niet gekozen, de auto viel ons tegen. De 1.5D en 1.6 HDI vonden wij veel plezieriger motoren. Vanwege de vomgeving (vond mijn vriendin), comfort en krachtige soepele motor is het toen C3 (2) 1.6 E-HDI uit 2011 geworden. Die bevalt nog steeds erg goed. Ik zou zelf denk ik de Clio 4 1.5 DCI gekozen hebben.

Je komt in deze prijsklasse ook veel 1.2 TDI en 1.4 TDI van VAG tegen, we hebben met een VW Polo gereden, teleurstellend vond ik het vele lawaai, onrustige motorloop, en de korte powerband. Je hebt na de diesel update meer kans op problemen , vooral de dure EGR klep is een zwak punt.

Terug
Bovenaan