Tips gevraagd: auto voor gezin met drie kinderen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb nu een Seat Ibiza ST. Voor mij, mijn vrouw en zoontje van anderhalf was dat meer dan genoeg. Mijn vrouw is zwanger en voor een tweede kind zou het ook nog prima, zijn, maar nu hebben we gehoord dat het er niet één, maar twee zijn... Hartstikke leuk natuurlijk, maar dan moet ik denk ik wel opzoek naar een grotere auto. Voor drie kinderen achterin is onze huidige auto namelijk wat krap. De middelste zou opgevouwen moeten zitten, denk ik...

Ik geef weinig om auto's en heb er ook nauwelijks verstand van. Vandaar dat ik me tot jullie wend! Hebben jullie tips voor me?

Ik ben op zoek naar een betrouwbare auto, met genoeg ruimte achterin voor drie kinderen en in de bagageruimte. Budget is 8/9k, eventueel iets meer. Ik kijk nu naar auto's vanaf 2010 met max 150000 op de teller. Is dat een beetje logisch? Ik kom dan uit op auto's als de Ford Focus en Opel Astra. Andere opties?

Het liefste zouden we een auto met drie isofix aansluitingen nemen, maar ik las dat die nauwelijks te vinden zijn. Klopt dat? Welke auto's komen dan in aanmerking?

Ik hoor graag wat jullie denken. Ik zie door de bomen het bos niet meer... Alvast dank!

Ik ben bang dat een Astra klasse zelfs nog te klein is. Ik heb zelf een Insignia, daar krijg je geen drie kinderztoelen naast elkaar op de achterbank. Als ze wat groter zijn en geen zitje meer nodig hebben maar genoeg hebben aan een zitverhoger past het wel, maar in de fase zit je duidelijk nog niet.

@Jesse als eerste gefeliciteerd met je 2e en 3e(y)

ik zal niet alleen nou bouwjaar kijken maar ook naar of een product in basis kwalitatief goed is. Een skoda roomster had bijvoorbeeld van 2007 tm 2010 een betrouwbare 1.6 en kreeg daarna de problematieke 1.2 tsi techniek aan boord https://www.gaspedaal.nl/skoda/roomster/benzine?trns=15&cmin=1600&srt=bj-d

De tip van frits is ook 1 om te onthouden, je gaat dan wel meer wegenbelasting betalen en qua verbruik liggen ze ook hoger

EVV zei:
Ik ben bang dat een Astra klasse zelfs nog te klein is. Ik heb zelf een Insignia, daar krijg je geen drie kinderztoelen naast elkaar op de achterbank. Als ze wat groter zijn en geen zitje meer nodig hebben maar genoeg hebben aan een zitverhoger past het wel, maar in de fase zit je duidelijk nog niet.
Mee eens, nu je nog met autostoeltjes te maken hebt is een C segment te klein. Zelfs sommige D segment auto’s worden krap.

Maar zodra ze rond de 1.30m zijn kan je weer terug naar het C-segment voor een paar jaar (tot ze weer +1.60 zijn, dan wordt het allemaal heel krap.

Mmm kijk, hier heb ik wat aan! Dank allen. Dat wordt dus geen station, maar een mpv. Nog tips welke wel en welke niet? Ford C Max (s max ook?) en de Renault Scenic zijn dus goede opties. Welke nog meer en welke niet?

S-max ook maar dat is meteen weer een hele grote auto, misschien dan nog eerder kijken voor een Grand C-max.

Jesse123 zei:
Mmm kijk, hier heb ik wat aan! Dank allen. Dat wordt dus geen station, maar een mpv. Nog tips welke wel en welke niet? Ford C Max (s max ook?) en de Renault Scenic zijn dus goede opties. Welke nog meer en welke niet?

Waren er nog niet genoeg opties genoemd ?

Ik ben blij met elke tip, maar des te beter ik de opties in beeld heb, des te beter ik een keus kan maken, toch? Dus als mensen bereid zijn nog wat tips te geven, ben ik alleen maar blijer.

Zit er geen grote autoverkoper in de buurt die van alles verkoopt, daar eens langs gaan dan kan je ze en zien en je kan passen.

Er is toch dat ding voor 3 kinderen die maar 2 isofix plekken nodig heeft?

Je kan het ook zo aanvliegen:"Beste familie, de komende twee jaar passen onze kinderen niet in de auto, kom maar lekker bij ons langs. Of rij ons naar de vakantiebestemmingen. Groetjes Jesse123" :D

Je geeft zelf aan weinig om auto's te geven, waarom niet gewoon een heel rationele keuze maken zoals een Dacia Lodgy

2014 bouwjaren moeten makkelijk te vinden zijn met minder den 150.000 km. Je hebt ze als 5 en 7 persoons. Zaken als navigatie, cruisecontrol, parkeersensoren, airco en andere dingen zitten er allemaal wel op vaak. Betrouwbaarheid is ook gewoon goed en het grootste voordeel is dat je 3 gelijke plekken op de achterbank hebt. De buitenste stoelen staan iets meer naar buiten in tegenstelling tot de meeste auto's waardoor je 3 stoeltjes naast elkaar kunt zetten met als dikke plus een grote kofferbak die je de komende jaren wel goed van pas komen. Alleen de buitenste plekken hebben isofix maar de middelste kun je ook gewoon in de 3-punts gordel vast zetten waar feitelijk ook niets mis mee is.

3x isofix op de achterbank bestaat wel maar dan kom je meer op heel grote auto's zoals een Renault Espace . perfect natuurlijk qua ruimte maar een stuk duurder in belasting, brandstofverbruik en onderhoud.

Nee het is niet de meeste mooie auto om te zien zo'n lodgy maar zoals je zegt geef je daar wat minder om. Daarnaast weegt het weinig, is het zuinig.

Vriend van me is overgestapt van een Ibiza ST naar een Octavia combi, vanwege de benodigde ruimte op de achterbank. Een vrij lichte auto (lichter dan de Ibiza ST TDI die hij had!) en erg ruim. Maar achterin zitten tussen twee Isofix stoeltjes is wel een uitdaging, zoals bij de meeste auto's.

De Peugeot 308 SW geleverd tussen 2008-2011 heeft, voor zover ik weet, steeds 3, uitneembare, stoelen met Isofix achterin. Zolang je wegblijft van de THP-motoren zijn dit prima auto's

De Citroën C4 (Grand) Picasso vanaf 2013 is ook een prima optie, neem bij een 1.6 THP de sterk verbeterde E THP vanaf productie september 2014 met 165 in laatste van 156 pk.

Er zijn al hele goede opties genoemd.

Gefeliciteerd! Mooie familie op komst. Ik ken het probleem van 3 stoeltjes op de achterbank. De beste oplossing voor ons was destijds een MPV met 3 losse stoelen achterin. Wij hebben destijds gekozen voor de Citroen C4 grand picasso of sports tourer zoals deze nu heet. Fijne en ruime auto. Kennissen van ons reden een Ford s-max. Ook heel fijn maar iets groter en ook duurder. Succes met zoeken en de gezinsuitbreiding.

Als je geen nieuwe auto wilt kopen, en de Ibiza sec nog goed bevalt, zou je ook een maxi-cosi voorlopig voorin kunnen zetten en vrouw en het iets grotere kind op de achterbank laten zitten. Een maxi-cosi kun je dan, gewoon in de gordel op de middenplek kwijt, die staat toch iets naar voren, en dan kunnen vrouw en kindje 1 links en rechts daarnaast. Geeft je in ieder geval wat tijd om de huidige gekte in de occassionmarkt te overleven.

Een stationcar waarbij het wel kan is de Ford Mondeo. Mijn zoon en schoondochter zaten met hetzelfde probleem namelijk, ze hebben een dochter van ruim twee en een tweeling van nu 8 maanden oud. Ze hebben ook gezocht en hebben nu een Mondeo met 3 Isofix stoeltjes achterin.

Dank! Ik was even van de radar. Andere dingen moesten eerst geregeld worden. Autostress was kennelijk mijn vorm van nesteldrang...

Ik neem al jullie tips mee!

barchettista zei:
Als je geen nieuwe auto wilt kopen, en de Ibiza sec nog goed bevalt, zou je ook een maxi-cosi voorlopig voorin kunnen zetten en vrouw en het iets grotere kind op de achterbank laten zitten. Een maxi-cosi kun je dan, gewoon in de gordel op de middenplek kwijt, die staat toch iets naar voren, en dan kunnen vrouw en kindje 1 links en rechts daarnaast. Geeft je in ieder geval wat tijd om de huidige gekte in de occassionmarkt te overleven.

Ja, dat is ook nog een optie als het niks wordt. Op zich heeft het ook het voordeel dat ik er dan eentje kan entertainen en de vrouw dan de andere twee...

Terug
Bovenaan