Tips aanschaffen Lexus CTH200?

getlost

Net ingestapt
Goedemorgen iedereen,

Ik sta op het punt een Lexus CTH200 business line bj. 2017 met 40.000 km aan te schaffen (bij een Lexus dealer).
Zijn er nog nuttige tips of dingen waar opgelet moet worden?
Dit zou mijn 1ste hybride moeten worden.

Dit in het kader van eerst vragen dan doen.

Ik hoor het graag.
Met dank

getlost zei:
Goedemorgen iedereen,

Ik sta op het punt een Lexus CTH200 business line bj. 2017 met 40.000 km aan te schaffen (bij een Lexus dealer).

Ik hoor het graag.
Met dank

Hybride en cvt moet je ding zijn, Koreanen hebben automaten met dubbele koppeling bij hun hybride modellen.

Als in de gelegenheid bent om goedkoop/gratis te stekkeren, dan loont een prius plug inn

In principe kun je zo'n ding blind kopen, mits je er zeker van bent dat het geen ex-schade auto is.

Je betaalt denk ik wel een flinke premium voor een jong exemplaar. Vanuit kwaliteits en betrouwbaarheidsperspectief zit er vrijwel geen verschil tussen een jong of nieuw exemplaar. Je zou dus wat kunnen besparen door bijvoorbeeld een wat ouder exemplaar met meer kilometers te kopen, kapot gaat het écht niet. Wel is de 90 dkm beurt een wat duurdere evenals de 180 dkm enzovoort, en remmen zijn ook niet goedkoop om te vervangen. Verder elke 15 dkm een beurtje (prijzen staan op de Lexus site, ik dacht net geen 200€) en ga vooral goed proefrijden, lees je in over alle optiepaketten want er zijn veel verschillende uitvoeringen, de één meer gewild dan de ander. Er staan er best veel te koop dus veel materiaal om te vergelijken.

Kijk of ie elke 15dkm onderhoud heeft gehad.
40000km is een mooie stand, bij 90000km moet je even een zak geld meenemen naar de garage.

Verder kun je ze blind kopen idd, mits geen import/schade.

Onderhoudsprijzen vind je hier: https://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/Onderhoudsprijzen/LexusonderhoudCT.pdf

MLL zei:
Bij een 3 jaar oude Lexus met 40.000km heb je geen tips nodig, die zijn als nieuw.
In de categorie ik heb niks nuttigs te melden maar moet wat melden. Ook bij een 3 jaar oude Lexus moet je kijken naar bijvoorbeeld kleur verschil want ook een 3 jaar oude Lexus kan schade hebben gehad. Voor de rest weinig dingen waar je op moet letten.

Wat hierboven al genoemd staat: deze wagens met Toyota hybride techniek staan te boek als extreem betrouwbaar, ook bij zeer hoge kilometerstanden (meerdere tonnen hebben we het dan over). Ik heb zelf ruim 1,5 jaar geleden een toen 2,5 jaar oude Toyota Auris station gekocht, luxe model die nieuw rond de 33,5K was. Had toen 126K gelopen, dus zo'n 50K per jaar, wat ik juist een pluspunt vond: lekker veel lange stuken met warme motor gereden dus relatief weinig slijtage, auto zag er van binnen nog bijna als nieuw uit dus de vorige eigenaar is er toch zuinig mee omgesprongen. Deze kon ik toen voor 16,4K meenemen, dus ongeveer half afgeschreven. Auto's met veel lagere kilometerstand vroegen ze fors meer voor, en ik zet er zelf toch weer een 35K KM per jaar bij waardoor je uiteindelijk vanzelf in een hogere kilometerstand terecht komt. Dat waren mijn beweegredenen om er eentje met relatief veel kilometers te kopen.

Zijn gewoon zeer goede auto's, daar ga je nog vele jaren plezier aan beleven. De eCVT is even wennen maar eenmaal gewend wil ik niet anders meer, en technisch is er geen beter systeem, niet kapot te krijgen die eCVT.

Epica zei:
MLL zei:
Bij een 3 jaar oude Lexus met 40.000km heb je geen tips nodig, die zijn als nieuw.
In de categorie ik heb niks nuttigs te melden maar moet wat melden. Ook bij een 3 jaar oude Lexus moet je kijken naar bijvoorbeeld kleur verschil want ook een 3 jaar oude Lexus kan schade hebben gehad. Voor de rest weinig dingen waar je op moet letten.

Je hebt volkomen gelijk knecht. ;)

getlost zei:
Goedemorgen iedereen,

Ik hoor het graag.
Met dank

De Lexus CT200H staat bekend als goede en betrouwbare auto. Laat bij een import de kilometerstand controleren bij een Lexus dealer. Controleer de auto ook goed op schades/ slecht herstelde schades. Laat import met een opvallendl aag bedrag aan BPM staan, de kans is dan groot dat de auto met flinke schade is geïmporteerd.

Kijk goed of de auto ruim genoeg voor je is. De auto is voor deze klasse klein achterin, en heeft een kleine kofferbak.

En maak altijd een uitgebreide proefrit en kijk of de auto goed bij je past.

iedere 30k een beurt van €420,-, da's nou niet meteen de aanbieding van de eeuw, en die 90k beurt kost €550,-. Als je het eerste afdoet als goedkoop onderhoud, dan valt die tweede ook wel mee. De tussenliggende beurtjes zijn met €200,-+ ook niet overdreven goedkoop trouwens, het is uiteindelijk gewoon kleine beurt, grote beurt, grote beurt + en daar zitten banden niet bij bijv dus er zal nog wel iets extra bijgeteld kunnen worden zo af en toe. Niets schrikbarends, zeker niet voor een dealer, maar goedkoop ook niet.

Mja voor een premium merk valt het best mee. Daarnaast krijg je bij Lexus wel iets meer service dan bij een Duitse dealer.

Inderdaad, red carpet treatment inclusief vervangend voertuig.
Mijn vrouw heeft een tijdje een lease ct200h gehad. Die kreeg altijd leuke auto's mee als vervangwagen..

Ik heb me hier ook ooit eens in verdiept.
Uiteindelijk niets geworden om de ruimte op de achterbank. Die is gewoonweg niet geschikt voor mensen.
Verder zijn er nogal wat verschillen in uitvoeringen, dat muisje bij de versnellingsbak is wel leuk, maar hebben ze niet allemaal, dit kan je op een foto al zien.
Verder hebben ze standaard wel heel kleine wielen, vaak is hier al wat aan gedaan......
Kijk naar het onderhoud en de boekjes. (die horen er gewoon bij te zitten)
Als de auto van een echte nederlander is geweest, dan is er vaak op onderhoud bezuinigd, of ze hebben er een mannetje voor.
De 200 komt uit de tijd dat we midden in de recessie zaten.
Succes.

Bij de eerste generatie moet je idd een klapscherm hebben. Het vaste scherm is een solitair tomtom systeem. Daarnaast zit er dan slechte audio in de auto. Dit is ook het geval als de auto helemaal geen navi heeft.

Overigens komt de CT200 juist uit de 14% periode, dus de eerste 4 jaar hebben ze allemaal keurig dealeronderhouden gehad.
Daarna is de kans groot dat er voor universeel (of helemaal geen) onderhoud is gegaan. Universeel onderhoud hoeft niet zo'n probleem te zijn overigens.

Update:bedank voor jullie tips en adviezen.
Gisteren heb ik bij de Lexus dealer een CTH200H business gekocht met safety plus pakket, led pakket, navigatie, DAB radio en achreruitrij camera en parkeer sensoren voor en achter bj. 2017 met 13000 km 2 jaar Lexus select garantie.

getlost zei:
a040.gif
Gisteren heb ik bij de Lexus dealer een CTH200H business gekocht...

speedtouch zei:
Proficiat, bij dezelfde dealer als in je openingspost?

Neen, ik had daar (Lexus Zwolle) 2 auto's gezien, 1 was voorzien van een aantal extra opties, toen ik een "offerte" opgevraagd had, kreeg ik de mededeling dat deze onder voorbehoud verkocht was, er was een financiering op aangevraagd en in afwachting van... Dus helaas viel deze af maar begreep ik dat er versies waren met meer opties. Alleen "iets" duurder. Dus meteen opzoek gegaan en gevonden (Lexus Arnhem) en gevonden. Dus was de vraag of ik de juiste inruilwaarde voor mijn huidige auto ook hier kon krijgen, eerst niet daarna wel. Dus 3 dagen later proefrit gemaakt en knoop doorgehakt.

Terug
Bovenaan