Tikkend geluid z18xe 1.8 16v opel vectra

A

Anoniem

Guest
Hallo
Ik heb een opel vectra 1.8 16v 125pk
Heb de auto gekocht met 221 op de teller
Toen was er niks aan de hand naar een maand begon de auto bij een koude start te tikken na enige tijd als de motor warm is is het tikkend geluid weg

Nu heb ik afgelopend weekend mijn klepstoters vervangen nieuwe olie filter pakkingen klepdeksel en carterpan ook schoongemaakt
En nog nieuwe bougies

Maar zit nu nog al met het tikkend geluid
Ik weet mezelf geen raad meer wat het kan wezen

Ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen
Wat mijn vectra is meer dan alleenceen auto voor me
Bij dealers langs gaan heeft amper zin want ze zeggen altijd iets wat in de prijzen gaat lopen

Mvg ricardo

Die zit er nog netjes uit geen rare slijtage of aandoeningen op de nokkenas

Denk eens aan de goede olie die erop moet word meestal op bezuinigd dus echte Opel olie dat help is wel duurder maar gaat ook veel langer en vele kilometers mee.

jabo zei:
Denk eens aan de goede olie die erop moet word meestal op bezuinigd dus echte Opel olie dat help is wel duurder maar gaat ook veel langer en vele kilometers mee.

Dat is fout. Het grootste gevaar voor een motor is niet tijdig olie wisselen. Minimaal 1 keer per jaar moet je dat gewoon doen. Voor wie weinig kilometers maakt komt er water in de olie. Dat kan een heleboel schade veroorzaken.

Die kilometers zijn dus niet zo interessant. 15.000 of 17.000 km als interval als je per jaar 25.000 rijd is niet zo heel erg. Maar 15.000 km en 2 jaar als interval is wel heel erg.

Hoe lang heb je de motor laten inlopen? Hydraulische klepstoters dienen na montage nog minstens een uur of 2 goed ingelopen te worden.
Sommige zijn gelijk stil Anderen doen er die 2 uur (of langer) over om goed gevuld te worden en stoppen dus niet gelijk met tikken.

Is 5W30 niet wat dun? Ik vind andere waardes voor deze motoren. Wellicht dat in het boekje of op de dop de juiste olie staat vermeld.

Heb onderhouds boekje erbij en zit altijd al 5w30 in ook bij de beurten

De auto heeft een poosje stationair gelopen maar hoelang zal ik even na moeten vragen

Gaat het geluid dan weg wanneer de motor op temperatuur is gekomen? Je zei dat dit wel het geval was voordat je alles liet vervangen.

Mvg,

Roy

Terug
Bovenaan