Thuiskomertje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Waarschijnlijk is dit item al eens besproken maar ik kan hem zo 123 niet terugvinden.

Op mijn huidige auto heb ik een set banen liggen met bandenmaat 195/55/R16.
Voor de winter heb ik nog een set winterbanden liggen van mijn vorige auto met de bandenmaat 185/60/R15.

Nu gaan we over een paar weken met vakantie en ik wil eigenlijk een reservewiel meenemen. Kan ik dan een van de winterbanden hiervoor gebruiken?

Wat denken jullie?
Vast bedankt!

Zolang de auto niet vierwiel aangedreven is kan dat gerust.

En als er een band lek gaat aan de aangedreven as is het, het beste om daar 2 gelijke maten op te leggen dus dan zul je een achterwiel naar voren moeten halen. (Neem die van dezelfde kant)

De band is hier het probleem niet, als we het puur over een reservewiel voor noodgevallen hebben. Echter, omdat het om banden van de vorige auto gaat: de velg moet wel op de nieuwe auto passen. Steek, naaf, ET-waarde...

RobG zei:
De band is hier het probleem niet, als we het puur over een reservewiel voor noodgevallen hebben. Echter, omdat het om banden van de vorige auto gaat: de velg moet wel op de nieuwe auto passen. Steek, naaf, ET-waarde...

Scherp niet gezien! (y)

ik had voor mijn vorige auto net een nieuwe set winterbanden gekocht toen ik hem in moest leveren dus de dealer heeft ze omgewisseld met juiste velg. Deze maat is iets kleiner, maar past verder wel. Bedankt voor jullie input!

Terug
Bovenaan