Teutonia LXV :Geschwindigkeit

ENTE

Gebruiker
MB 300SL zei:
Daar was ik vorige week, lijkt mij idd een goed adres. Mooie Azam6 had ie ook staan, echt meer een oldtimertje dan de jaren ‘80 eenden.

Aha, kijk da’s al een mooi begin. Klinkt toch als serieuze interesse, MB:T
Kwalitatief is zo’n AZAM6 ook een ander kaliber dan de latere 2CV6. Dat motortje en ook het onderstel met de batteurs en frotteurs geven zoveel meer comfort. Heerlijke wagens!

Wel grappig om in Teutonia over eendjes te kletsen, hahah.

Om het toch weer Duits te trekken; afgelopen week op YouTube een filmpje gezien over een E30.
Ik ‘ergerde’ mij al een poosje aan een plek in de binnenkant van de achterklep waar overduidelijk een sticker heeft gezeten. Op het Cartrek filmpje kon ik na jaren zoeken haarscherp zien wat er heeft gezeten:

C35796-C7-98-BA-42-B6-A13-D-2-D789-BD7-C7-CB.png

En laat er nou op Marktplaats exact zo’n stickertje van de BMW Kundendienst te koop zijn voor een habbekrats… helemaal gelukkig voor een paar cent!

CFD865-A1-BB60-402-C-9-DBD-AEA52383-DB81.jpg

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Dat verschil moet ik dan maar eens ervaren, binnenkort in beide maar eens een stukje rijden. En misschien vallen beide mij dan wel zo tegen dat ik er toch maar van af zie, we gaan het ondervinden.

Ja van dat soort details als een origineel stickertje kun je erg blij worden, ik ken dat gevoel(y)

ENTE

Gebruiker
Vandaag bij BMW Renova gekeken. Ik kom daar ontzettend vaak langs, ze zitten in een prachtig nieuw pand aan de afrit van de snelweg bij Tilburg. Ik zag vanuit m’n ooghoek altijd een M1 staan, maar er staat dus nog veel meer fraais! Zeer de moeite waard om te bezoeken.

1-F739-F18-79-B7-4980-95-AD-23-C91-B402798.jpg

59-CCFA99-40-D8-4-C10-99-BC-B9-B8-B52182-DC.jpg

F665-D20-B-8736-4-DD9-A5-D6-F9-D2-CF30-F6-B8.jpg

Niet op beeld maar wel uniek; er staat ook een E60 M5 touring!

MB 300SL

Actieve Gebruiker
De M1 dat was vroeger wat, de Duitse Ferrari. Poster boven het bed en kwijlen bij de lokale BMW garage waar er zowaar één in de showroom stond. En er zaten 2 van die fraaie BMW logo’s achterop, hoe mooi was dat!

De Schaduw

Gebruiker
Oeh, en die 02 Turbo. (y) Met het woord Turbo in spiegelschrift op de voorspoiler. Staat mij iets van bij dat dat later niet meer mocht.

HarmenA

Gebruiker
Toch mooi spul bij Dusseldorp, een Alpina B8 Gran Coupé in het prachtige Alpina Groen. De enige in Nederland zo (voorlopig?) zeiden ze.
IMG-20220624-162431191-HDR-edited-2.jpg

IMG-20220624-162446023-HDR-edited-3.jpg

En in het echt helemaal geen verkeerde verschijning, zeker niet zo in dit blauw. En dan is dit nog maar een 220i.
IMG-20220624-162517898-HDR-2.jpg

IMG-20220624-162504519-HDR-edited-2.jpg

Bonusfoto:
IMG-20220624-163022710-HDR-2.jpg

ENTE

Gebruiker
Icebrain zei:
Jazeker, hernieuwd kennis maken toch : )

Mooi man. Nog steeds de E34 in bezit? Ik dacht laatst jouw oude 5 serie te koop te zien staan.

@HarmenA: binnen stond laatst een nieuwe grijze 2 serie coupé, ook een 220i maar helemaal M-tech (of heet dat nu M-sport?) volgehangen. Best een imposante verschijning! Alhoewel ik voor dat geld ook een gebruikte M2 zoals jij hebt zou kopen… in mijn ogen veel leuker en fraaier en ook net wat beschaafder/verfijnder/minder proleterig.
Sowieso een 220i die eruit ziet als een M2 is toch een beetje triestig.

Icebrain

Gebruiker
ENTE zei:
Icebrain zei:
Jazeker, hernieuwd kennis maken toch : )

Mooi man. Nog steeds de E34 in bezit? Ik dacht laatst jouw oude 5 serie te koop te zien staan.

Nope die heb ik in 2019 verkocht aan een liefhebber die hem na een jaar heeft verkocht aan een Belg
Na verschillende auto's te hebben versleten heb ik sinds kort een E87 die op mijn profiel staat

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Welkom terug Icebrain! Nooit gedacht dat jij die puntgave E34 in één van de mooiste kleuren ooit verkopen zou.

Icebrain

Gebruiker
MB 300SL zei:
Welkom terug Icebrain! Nooit gedacht dat jij die puntgave E34 in één van de mooiste kleuren ooit verkopen zou.

Thnx,ik eigenlijk ook niet maar de reden was dat ik van veel kilometers naar geen kilometers ging.
Dan blijft hij stilstaan en dat is om 2 dingen zonde ;
1 stilstand is achteruitgang en kost uiteindelijk meer
2 een R6 verplicht je als eigenaar bijna hem de sporen te geven.
Vandaar dus,het blijft tenslotte een auto niet waar

ENTE

Gebruiker
Help me even; een E87 is toch het hangbuikzwijntje?
Vertel er eens wat meer over vrolijke vriend! Zo makkelijk kom je er niet vanaf:T

Ik mis trouwens ook de :T:p:D:p:LOL: achter alle zinnen, Ice

Twix

Actieve Gebruiker
Verrek, Icebrain... leuk dat je weer terug ben. En inderdaad, kom maar op met meer info over dat witte scheurijzer.

ENTE

Gebruiker
Hopelijk hangt er nog wel een hele schoenenzaak aan de achteruitkijkspiegel van het hangbuikzwijntje…………………………..:):)

TYN

Gebruiker
Toch leuk om altijd weer even ieders beslommeringen bij te lezen!

Vraag: als je moet kiezen tussen deze 2, wat wordt het? :T

7.jpg

https://www.bigmotoringworld.co.uk/used-cars/mercedes-benz/cls/amg-line-196227

7.jpg

https://www.bigmotoringworld.co.uk/used-cars/bmw/5-series/se-200460

DagDromer

Gebruiker
De CLS ‘in a heartbeat’

Afgezien daarvan, deze 5 is net even te kaal om leuk te zijn (geen comfortstoelen is een grote, evenals het ontbreken van actieve led verlichting)

Total Loss

Gebruiker
Op basis van looks buitenzijde de Mercedes, looks binnenzijde de BMW. ( maar dan liever geen zwarte bekleding )
Als geheel pakket denk ik de BMW ( want nieuwer ) wel een wat saaie uitvoering/samenstelling dit.

TYN

Gebruiker
DagDromer zei:
De CLS ‘in a heartbeat’

Zegt mijn gevoel ook! Het verstand zegt echter, 20 mille voor een E-klasse uit 2009... Onderhuids is het natuurlijk een W212. Nu is dat niet per se een probleem (misschien zelfs een voordeel want minder gecompliceerd?), maar in het oog springen de radio-en klima-bediening: duidelijk uit een ander tijdperk- niet 1 maar 2 of 3 generaties terug.

De 5 is in alles veel meer bij de tijd, en kost hetzelfde.

Enfin, ik ben eens aan het rond kijken voor een opvolger voor de S. Vanmiddag deze CLS bekeken en is een goede kanshebber. Emotie en design maar met de 220-motor toch rationeel te verantwoorden. Ben er alleen nog niet uit of ik dit soort bedragen WIL uitgeven met de kilometers die ik maak. Aan de andere kant denk ik dat ik van een C of 3-serie niet blij ga worden na de CL en S-klasse.

Barri zei:
Ik vond de Benz net iets onderscheidener. Maar dan wel in een ander kleurtje :)

Ze hebben ook deze staan, wat voor jou? :) Persoonlijk vind ik een CLS al in your face genoeg- kek kleurtje is dan al gauw te. Met de donkere ramen rondom van dit exemplaar vind ik het echt drugsdealer-spec.

7.jpg

https://www.bigmotoringworld.co.uk/used-cars/mercedes-benz/cls/amg-line-201269

Barri

Moderator

Of gewoon alleen wat rondkijken? :)

Die rode CLS vind ik gaaf! Ik vind juist zwart icm grote wielen de drugsdealer spec. Wel eens dat die ruiten niet zo donker hoeven.
Ik hou wel van kleurtjes, daarom staan er hier ook een gele en gifgroene auto voor de deur :)

TYN

Gebruiker
DagDromer zei:
Vervanger van de ‘S’? Heb ik iets gemist?

De Boot.
0NR0w4Y.jpg

Vanwaar toch aan het kijken naar wat nieuws? Nou:

- Het cruisen is heerlijk maar heeft een keerzijde; eenmaal (uiterst relaxed) op je weekend bestemming aangekomen, en het ding is VOLSTREKT uit z'n element. :) Paar weken terug was ik in Wales maar heb geen moment het idee gehad dat ik lekker aan het sturen was.
- De bijna 300k km zie je de auto niet af, binnen noch buiten, maar de motor heeft wel al een jas uitgedaan. Draait nog steeds mooi rond en heeft power zat, maar een kapotte LMM en EGR systeem met kuren betekent dat het ding bij stevig doortrekken rookt als een olietanker.
- De bekende lekkende oliekoeler seal zorgt ervoor dat er in ieder geval constant verse olie in zit... (1 liter op <1000km).
- Een verlengde S is best lang. :T Nu is een CLS geen kleine jongen maar het scheelt 25cm, en dat is net het verschil tussen wel of niet een parkeerplaats over hoeven te slaan.

Icebrain

Gebruiker
MB 300SL zei:
Icebrain zei:
Vandaar dus,het blijft tenslotte een auto niet waar

Tuurlijk dat is waar, maar het was er wel één waarvan je er denk ik niet snel weer één zult vinden in die uitvoering en staat.

Een Edition II zul je idd niet zo gauw meer terugvinden , is dat zonde misschien wel maar dan zou ik een garage moeten hebben om hem te stallen en te onderhouden
Dat is helaas niet het geval , gelukkig heb ik de foto's nog en de de ervaring (y):D.................................

ENTE zei:
Help me even; een E87 is toch het hangbuikzwijntje?
Vertel er eens wat meer over vrolijke vriend! Zo makkelijk kom je er niet vanafdrinking smiley

Ik mis trouwens ook de drinking smileytongue sticking out smileysmileys with beertongue sticking out smileysmiling bouncing smiley achter alle zinnen, Ice

Dat klopt, daarmee is mijn voorliefde voor BMW wel mee begonnen :D............................................

Oke ik zwicht wel weer...:p

Het is geworden een E87 118i met de 2.0 viercilinder van 143pk, uitgevoerd in Alpineweiss II en volledig ( in- en exterieur) M-sport
Een uit Teutonia ingevoerd exemplaar met de respectabele km-stand van 219dkm hier en daar een respectabele gebruikersspoor maar voor 95% gaaf
Met de fantastische rij-eigenschappen die je het Freude am Fahren opnieuw laten ervaren, al wist ik dat nog van de 118D
Vootalsnog de (versleten) M-emblemen eraf gehaald , wat mooier is en een set rubber vloermatten aangeschaft................................(y)

En die schoentjes hangen er niet meer , al een hele tijd niet..................:p

Twix zei:
Verrek, Icebrain... leuk dat je weer terug ben. En inderdaad, kom maar op met meer info over dat witte scheurijzer.

Zie hierboven......................

JoelD zei:
Zo, da's lang geleden. Welkom terug icebrain!

Hallo............(y)

S J 1001

Gebruiker
TYN zei:
Toch leuk om altijd weer even ieders beslommeringen bij te lezen!

Vraag: als je moet kiezen tussen deze 2, wat wordt het? :T

7.jpg

https://www.bigmotoringworld.co.uk/used-cars/mercedes-benz/cls/amg-line-196227

7.jpg

https://www.bigmotoringworld.co.uk/used-cars/bmw/5-series/se-200460

Leuke auto's! Heb recent een CLS400 gereden en je voelt een W212, maar dan lager. Vond ik met in- en uitstappen niet prettig (ook icm de B-stijl). Verder wel een heerlijke auto, dat het onderhuids een W212 is is helemaal niet slecht.

De 5-serie is een heerlijke auto om te rijden, ondanks de wat karige uitvoering zou ik daarvoor kiezen. Ideale daily driver.

Maar eigenlijk zou ik voor een S213 gaan als je in die klasse rondkijkt..

ENTE

Gebruiker
Die 5 schreeuwt om een paar knappe velgen (alhoewel dit kleine maatje met de dikke banden zoveel comfortabeler is in de praktijk…)

Twix

Actieve Gebruiker
Icebrain zei:
ENTE zei:
Hij is het ècht:T

Yep.............:D

S J 1001 zei:
De 5-serie is een heerlijke auto om te rijden, ondanks de wat karige uitvoering zou ik daarvoor kiezen. Ideale daily driver.

Ik vraag mij altijd dan af, wat is er mis met karig............................?

Niets, maar wat is het fijn om wat spullen aan boord te hebben. Zo vindt Twixin het in de zomer jammer dat haar X5 alleen verwarmde voorstoelen heeft terwijl mijn achterwerk lekker koel blijft. In de winter zou ik soms best haar verwarmde stuurwiel willen hebben. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Icebrain

Gebruiker
Twix zei:
Icebrain zei:
ENTE zei:

S J 1001 zei:

Ik vraag mij altijd dan af, wat is er mis met karig............................?

Niets, maar wat is het fijn om wat spullen aan boord te hebben. Zo vindt Twixin het in de zomer jammer dat haar X5 alleen verwarmde voorstoelen heeft terwijl mijn achterwerk lekker koel blijft. In de winter zou ik soms best haar verwarmde stuurwiel willen hebben. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Snap ik,maar is dit dan uit functioneel oogpunt of gewoon verwennerij &#128513;&#10067;

Ik kan mij best vinden in diverse opties.ook uit gemak maar als ik ze niet heb ook niet missen
Je zou zelfs kunnen stellen dat sommige opties ronduit onnodig zijn dan wel kitsch maar dat is mijn mening...............

Twix

Actieve Gebruiker
Puur verwennerij!

Ik zit nu hard na te denken of er dingen zien op onze auto's die we niet nodig hebben....

speedtouch

Gebruiker
Twix zei:
Puur verwennerij!

Ik zit nu hard na te denken of er dingen zien op onze auto's die we niet nodig hebben....

Van heel veel dingen weet je het pas als er zich iets voordoet, bij voorbeeld de airbags bij aanrijdingen.

S J 1001

Gebruiker
Icebrain zei:
ENTE zei:

S J 1001 zei:

In principe is er niks mis met karig, kan je prima mee leven. Maar sommige opties maken het leven wel een stuk comfortabeler. Zoals climate control Ipv handbediende airco, scheelt dagelijks ‘gedoe’. Comfortstoelen/sportstoelen, fijner voor je rug. Distronic, scheelt (mij) boetes en ontspant.

Om van a naar b te komen heb je niet veel nodig, kan ook in een 1987 Golf 1.3 zonder rechterbuitenspiegel. Maar als je geld gaat uitgeven.. stukje comfort voor iets extra zou mij het wel waard zijn.

En nu.. tijd voor een drankje :)

funf

Gebruiker
Een stamkroeg vol oudjes die vroeger tevreden waren met karig, maar nu stuurverwarming en comfortstoelen nodig hebben…:D

Bovenaan