Tesla Model Y facelift (project Juniper)

Reyner

Wegverkenner
Vage foto's uit China. Dezelfde truuc als ze uitgehaald hebben met de Model 3 (wat ik trouwens zeer geslaagd vind)
images
 
Zo in het zwart valt het nog mee, maar ik vind het echt een heel lelijke auto :sick: van binnen is het ook nogal kaal/kil en goedkoop. al is het bij de facelift van de model 3 wel wat beter geworden, (net als hier ook waarschijnlijk)

maar het rijd prima, en voor het geld koop je gewoon veel EV, begrijp wel dat mensen hier voor kiezen heel rationeel gezien. Krijg er een beetje het zelfde idee bij toen in de jaren 90 hele volksstammen in auto's zoals een scenic gingen rijden. Prima uit te leggen, maar ik val denk ik niet in de doelgroep :)
 
Helaas geen Juniper, maar een fotoshop van een opgehoogde 3. Een Y heeft een volledige achterklep, hier is de naad van de achterklep van de 3 goed zichtbaar ( boven de stekker ).
 
Wij staan op het punt te gaan kiezen voor een Y, maar hebben afgelopen weekend in zowel de 3 Highland gereden als in een Y LR AWD. Dan merk je het verschil in afwerking, rust, sfeerverlichting en de heerlijke gekoelde stoelen die de nieuwe 3 al heeft en die de Juniper ook gaat krijgen. Ik volg dit project op de voet en de vraag is dan; wat gaat eigenwijze Elon doen ? Hij blijft maar zeggen dat er dit jaar niks gaat gebeuren met de Y, maar diverse bronnen zeggen dat het wel in 2024 gaat gebeuren. De kans dat de Juniper naast je "oude" Y staat bij aflevering kan best een dingetje zijn. Hij zal absoluut weer duurder zijn, maar de range is ook weer beter en de vering is aangepast. Pfff.... Keuzes :)
 
Denk dat ze eerst heel graag de oude voorraden door tegenvallende vraag gaan wegwerken. Dit jaar gaat er echt niets gebeuren. Huidige y vind ik maar niks. Goedkoop, kaal, niet fijn. Eigen alles wat ze bij de model 3 facelift hebben aangepakt. Je moet wel heel erg de ruimte nodig hebben om een Y te kiezen boven een huidige model 3.
 
Toch vind ik het verdwijnen van die hendels aan het stuur niet ideaal. Ik zou daarom misschien wel een pre-facelift prefereren.
Heb zowel de 3 van voor de facelift als van na de facelift gereden en ik vind het een oplossing voor een niet bestaand probleem.
 
Toch vind ik het verdwijnen van die hendels aan het stuur niet ideaal. Ik zou daarom misschien wel een pre-facelift prefereren.
Heb zowel de 3 van voor de facelift als van na de facelift gereden en ik vind het een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Maar dat is bij veel meer dingen zo, zeker bij Tesla. Lijkt mij gewoon een ordinaire kostenbesparend. De zelfde reden waarom Tesla’s knopjes weg haalt ten koste van ergonomie ivm kostenbesparing. Maar eens, dat was bij een pre facelift beter. Maar verder vind ik de model 3 qua interieur een hoog Dacia gehalte hebben. Bij de facelift is dat grotendeels opgelost.
 
Waar kijken we naar op de eerste foto? Komt er geen kentekenplaat meer op de achterklep?
 
Bizar idd. Kentekenplaat naar de bumper verhuisd?
Lijkt ook op indirecte verlichting voor de LED-balk.
 
Technisch waarschijnlijk weer een stuk beter dan de vorige versie, maar die lichtbalk hadden ze wat mij betreft achterwege mogen laten. Het is een trend die hopelijk snel weer overwaait.
 
Ik las de vergelijking met de Xpeng. Dat klopt wel. Hij wordt wel erg generiek met die lichtbalken. Maarja, blijkbaar valt dat dus in de smaak.
 
Beetje een Chinese EV van ruim vijf jaar geleden. Op EV-gebied is de Model Y vast uitstekend, maar verder zou ik liever voor een van de vele concurrenten kiezen met een (veel) mooier ontwerp en zonder banden met die ene Zuid-Afrikaan.
 
Volgens mij hebben we hier ergens een ander topic waar men het over zijn politieke voorkeuren en frustraties kan hebben.

Wat betreft de Model Y valt er nog weinig te zien, maar wat zichtbaar is bevalt mij niet zo. Echter zal dit wel weer de nieuwe benchmark worden en daarmee ook wel weer goed verkopen. I.e. de huidige is nog steeds top kwa techniek en deze zal daar wel weer overheen gaan.
 
Volgens mij hebben we hier ergens een ander topic waar men het over zijn politieke voorkeuren en frustraties kan hebben.

Wat betreft de Model Y valt er nog weinig te zien, maar wat zichtbaar is bevalt mij niet zo. Echter zal dit wel weer de nieuwe benchmark worden en daarmee ook wel weer goed verkopen. I.e. de huidige is nog steeds top kwa techniek en deze zal daar wel weer overheen gaan.

Het merk Tesla is anders aardig besmeurd, nu Musk zo van het padje is.

Verder is de auto gewoon 'naakt' te zien, dus weinig is dat zeker niet.
 
Het merk Tesla is anders aardig besmeurd, nu Musk zo van het padje is.
Het zijn vooralsnog de mensen, zoals jij, die er niks mee te maken hebben, die zich er maar druk over maken…. De market cap is nog steeds gigantisch en ze verkopen nog steeds prima auto’s, dus dat “besmeurd” valt onder aan de streep dus wel mee :ROFLMAO:

De complete neus is te zien, de achterkant niet helemaal door sneeuw mara zien we wel de doorlopende achterlampen goed.
Sorry onderweg even snel naar de foto’s gekeken en dacht dat het nog ingepakt zat. Blijkt dus niet zo te zijn…
 
Het zijn vooralsnog de mensen, zoals jij, die er niks mee te maken hebben, die zich er maar druk over maken…. De market cap is nog steeds gigantisch en ze verkopen nog steeds prima auto’s, dus dat “besmeurd” valt onder aan de streep dus wel mee :ROFLMAO:
Haha, wacht maar even af dan, als je wat trager van begrip bent:)

Begin anders met een tripje Hans Anders, als die Model Y ingepakt lijkt :)
 
Volgens mij hebben we hier ergens een ander topic waar men het over zijn politieke voorkeuren en frustraties kan hebben
Een auto wordt op basis van rationele en emotionele argumenten gekocht en beoordeeld en de topman van Tesla is met afstand de meest invloedrijke, aanwezige, uitgesproken en bekende CEO in de autobranche, dus ik zou niet weten waarom dat niet benoemd zou mogen worden.
Het zijn vooralsnog de mensen, zoals jij, die er niks mee te maken hebben, die zich er maar druk over maken…. De market cap is nog steeds gigantisch en ze verkopen nog steeds prima auto’s, dus dat “besmeurd” valt onder aan de streep dus wel mee :ROFLMAO:
Dat is een drogreden en nogal voorbarig bovendien. De wereldwijde Tesla-verkopen zijn in 2024 overigens gedaald.

We zullen zien of Tesla echt hinder gaat ondervinden van de strapatsen van Musk. Ik denk dat het niet de vraag is of, maar hoeveel mensen Tesla van het lijstje schrappen door Musk. Natuurlijk,er zullen genoeg mensen zijn die Musk een oliebol vinden en toch een Tesla bestellen, of China/Chinese politiek stom vinden en toch een Chinese auto bestellen.

Maar je ziet het op de homepage, ik hoor het in mijn omgeving. Mijn vader zei pakweg een jaar geleden nog een Tesla Model Y te willen aanschaffen en dat je er niet omheen kunt vanwege de specificaties en prijs. Maar nu is de aanschaf van een Tesla echt uitgesloten en heeft desnoods een 'tweede keus' de voorkeur, terwijl hij niet eens zo politiek uitgesproken is. Wellicht zijn er een aantal mensen die juist een Tesla willen door zijn strapatsen, maar ik vermoed dat dat er minder zullen zijn.

En ja, ik kan me nog geen Tesla veroorloven en zou een Tesla Model Y toch al nooit overwegen omdat 'ie én lelijk én veel te populair en dus saai is, dus van mij heeft Tesla sowieso geen last.
 
Een auto wordt op basis van rationele en emotionele argumenten gekocht en beoordeeld en de topman van Tesla is met afstand de meest invloedrijke, aanwezige, uitgesproken en bekende CEO in de autobranche, dus ik zou niet weten waarom dat niet benoemd zou mogen worden.

Zeker. Het is prima dat het achterlijke enge gedrag van musk wordt benoemd , maar het is de hele dag in overvloed en het gaat niet meer over een automerk of auto an sich. Volgens mij is dat wat @JL86 bedoelt.

Ik kom niet naar Autoweek om de hele tijd over politiek te lezen, zeker omdat de huidige politiek (niet alleen Musk) louter negatief is. En daarmee iedereen negatief. Als ik dat wil ga ik naar die sectie. Ik kom hier om over de Tesla te lezen.

We zullen zien of Tesla echt hinder gaat ondervinden van de strapatsen van Musk. Ik denk dat het niet de vraag is of, maar hoeveel mensen Tesla van het lijstje schrappen door Musk. Natuurlijk,er zullen genoeg mensen zijn die Musk een oliebol vinden en toch een Tesla bestellen, of China/Chinese politiek stom vinden en toch een Chinese auto bestellen.

Maar je ziet het op de homepage, ik hoor het in mijn omgeving. Mijn vader zei pakweg een jaar geleden nog een Tesla Model Y te willen aanschaffen en dat je er niet omheen kunt vanwege de specificaties en prijs. Maar nu is de aanschaf van een Tesla echt uitgesloten en heeft desnoods een 'tweede keus' de voorkeur, terwijl hij niet eens zo politiek uitgesproken is. Wellicht zijn er een aantal mensen die juist een Tesla willen door zijn strapatsen, maar ik vermoed dat dat er minder zullen zijn.

En ja, ik kan me nog geen Tesla veroorloven en zou een Tesla Model Y toch al nooit overwegen omdat 'ie én lelijk én veel te populair en dus saai is, dus van mij heeft Tesla sowieso geen last.

Met name omdat er lui zijn, zoals wat jij nu ook doet, die weer een complete playlist afdraaien met argumenten die gerelateerde zijn aan politiek of eromheen.

Sorry, maar wat kan het mij nou de politieke argumenten van je vader interesseren (en jouw visuele argumenten maar das nog prima) om hier te overtuigen ?

Als je zo nodig politiek wilt oreren, ga a.u.b. naar die pagina waar @JL86 naar refereert of desnoods naar het off-topic topic.

De frontpage is al volledig naar de klote (met het meest trieste dat autoweek zelf mea culpa doet over een artikel die ze publiceren over Tesla) laat het forum aub nog gewoon wat het is
 
Sorry, maar wat kan het mij nou de politieke argumenten van je vader interesseren (en jouw visuele argumenten maar das nog prima) om hier te overtuigen ?

Als je zo nodig politiek wilt oreren, ga a.u.b. naar die pagina waar @JL86 naar refereert of desnoods naar het off-topic topic.

De frontpage is al volledig naar de klote (met het meest trieste dat autoweek zelf mea culpa doet over een artikel die ze publiceren over Tesla) laat het forum aub nog gewoon wat het is
Precies dat dus!

Overigens @Rutger DC hier een illustratie van de market caps van automerken, was/is mijn reactie nog steeds voorbarig en een drogreden?

Carmakers-by-Market-Cap_Website_12162024.jpg
 
Zeker. Het is prima dat het achterlijke enge gedrag van musk wordt benoemd , maar het is de hele dag in overvloed en het gaat niet meer over een automerk of auto an sich. Volgens mij is dat wat @JL86 bedoelt.

Ik kom niet naar Autoweek om de hele tijd over politiek te lezen, zeker omdat de huidige politiek (niet alleen Musk) louter negatief is. En daarmee iedereen negatief. Als ik dat wil ga ik naar die sectie. Ik kom hier om over de Tesla te lezen.

Met name omdat er lui zijn, zoals wat jij nu ook doet, die weer een complete playlist afdraaien met argumenten die gerelateerde zijn aan politiek of eromheen.

Sorry, maar wat kan het mij nou de politieke argumenten van je vader interesseren (en jouw visuele argumenten maar das nog prima) om hier te overtuigen ?

Als je zo nodig politiek wilt oreren, ga a.u.b. naar die pagina waar @JL86 naar refereert of desnoods naar het off-topic topic.

De frontpage is al volledig naar de klote (met het meest trieste dat autoweek zelf mea culpa doet over een artikel die ze publiceren over Tesla) laat het forum aub nog gewoon wat het is
JL86 en ik reageren gewoon op elkaar. Ik probeer niemand te overtuigen om geen Tesla te kopen, ik ga nergens in op persoonlijke bezwaren jegens Musk, ik meld alleen dat die er zijn en dat ik vermoed dat Tesla hinder gaat ondervinden van zijn strapatsen.

Echt totaal onnodig om zo te reageren, op deze manier is het naar de klote helpen van dit forum mede je eigen verdienste. Mijn visuele argumenten (wat issss dat :D) interesseren je ook niet? Ik reageer tenminste nog ontopic en probeer niet direct op politiek in te gaan (heb ik ook geen zin in, dus dat hebben we gemeen).

@ JL 86: Dat is inderdaad voorbarig, dat moet over een aantal jaar blijken. Waarom zou je het wel over de 'market cap' en niet over de invloed van Musks uitlatingen op de verkopen van Tesla mogen hebben in een topic over de Model Y? Die laastste vraag vind ik oneindig veel interessanter, maar dat is persoonlijk. Dat die relevanter is ten aanzien van de Model Y, is echter een feit.

Maar goed, de Model Y facelift is officieel, dus sluiten die handel.
 
@Rutger DC dat is heel simpel, bedrijfsresultaten en prestaties zijn merk relevant en worden ook op autofora en website behandeld. Bijv winstdalingen/stijgingen en marges van automerken.

De hobbies en nevenactiviteiten van CEOs/bedrijfseigenaren niet.

Zoals ik ook al eerder aangaf aan pretbaguette daar is dus een ander topic voor ingericht, dus als jij dat wel interessant vindt dan kun je dat daar bespreken.

Bovenstaande is dus, zoals de dude ook al aangeeft, een van de redenen waarom de voorpagina kapot is.
 
Echt totaal onnodig om zo te reageren, op deze manier is het naar de klote helpen van dit forum mede je eigen verdienste.
Nou goed ik vond zelf dat ik het nog prima netjes verwoordde maar vervelend als dat niet zo overkomt.

Ik heb hier zeker niet als doel om het forum naar de klote te helpen en vertel in mijn optiek gewoon iets scherper, maar netjes, wat ik er van vind.

Overigens ben ik mij ervan bewust dat zelf (veel) te scherp zijn op de FP ook niet mee hebben gedragen aan. De FP is voor mij dan ook zelf gesloten nu zo in het nieuwe jaar. Je wordt onbewust zelf meegezogen in die negativiteit en daarmee niet perse een beter mens. Jammer, zitten best hoop leuke lui tussen die niet hier actief zijn.

Mijn visuele argumenten (wat issss dat :D) interesseren je ook niet?
Nou ja wat iemand anders van een andere auto vindt boeit mij niet zoveel, das een mening. Ik geef alleen wel aan dat ik het logisch vind dat dát wel gewoon onderdeel is van een gesprek over een auto, best primair wezenlijk ding namelijk. Daarom zei ik "das nog prima"

Maar goed, de Model Y facelift is officieel, dus sluiten die handel.
Eens, dan nu maar ontopic :). Goed weekend alvast
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan