Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
[size=medium]Prijzen Model S bekend, levering start in voorjaar 2013[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 20 december 2012 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Tesla maakt de prijzen van de langverwachte Model S bekend. De elektrisch aangedreven sedan is goed voor 0 procent bijtelling en komt in het voorjaar van 2013 op de markt.
De Tesla Roadster gaat, de Model S komt. De elektrische aangedreven sportsedan komt in het voorjaar van 2013 naar Nederland. Eerst als gelimiteerde Signature en vanaf de zomer start Tesla met de levering van de reguliere uitvoeringen.
De Model S Signature is er vanaf 101.400 euro, de sterkere Performance-versie kost 110.095 euro. Beide auto’s hebben een 85 kWh-batterij aan boord, waarmee de Tesla een actieradius van 500 kilometer haalt. De Model S 85 kWh heeft 270 kW (362 pk) vermogen 440 Nm koppel. De Performance-versie doet daar nog 54 pk en 160 Nm bij.
De Signature-uitvoering is van alle denkbare luxe voorzien: xenonverlichting, automatisch te openen en sluiten achterklep, achteruitrijcamera, nappalederen bekleding, luchtvering, navigatiesysteem, geluidsinstallatie met twaalf Dolby Surround-speakers en 21 inch lichtmetalen wielen.
Vanaf de zomer start Tesla met de reguliere uitvoeringen, dan begint de prijslijst bij 72.600 euro voor de Model S met 60 kWh batterijpakket. Deze versie heeft een actieradius van 375 kilometer en een vermogen van 302 pk. Als je de Tesla S voor 31 december bestelt dan krijg je 1.700 euro korting.
Prijzen Tesla Model S
Model S 60 kWh 302 pk 72.600 euro
Model S 85 kWh 362 pk 83.150 euro
Model S 85 kWh Signature 362 pk 101.400 euro
Model S 85 kWh Performance 416 pk 97.550 euro
Model S 85 kWh Performance Signature 416 pk 110.950 euro
Moderator
[size=medium]Prijzen nieuwe versies Tesla Model S bekend[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 13 oktober 2014 • Tekst: Bob Kroese[/size]
De prijzen van de nieuwe, vierwielaangedreven versies van de Tesla Model S zijn bekend. De meerprijs voor 'all-wheel drive' bedraagt 3.800 euro, de nieuwe 700 pk sterke P85D-uitvoering kost 113.765 euro.
Tesla voegt drie nieuwe uitvoeringen toe aan het assortiment van de Model S. De 60D, 85D en P85D hebben vierwielaandrijving, dankzij de toevoeging van een extra elektromotor bij de vooras. Het merk heeft de prijzen bekend gemaakt van de nieuwe versies.
De 60D en 85D hebben een meerprijs van 3.800 euro ten opzichte van de achterwielaangedreven versies. De 60D, met een vermogen van 280 kW (380 pk) en een actieradius van 360 kilometer, kost 86.165 euro. De 85D mag voor minimaal 93.665 euro mee naar huis. Deze uitvoering heeft net zoveel vermogen als de 60D, maar een groter accupakket en daardoor een actieradius van 475 kilometer. Beide versies komen in april 2015 op de markt, maar bestellen kan nu al.
Het nieuwe topmodel P85D met 515 kW (700 pk) komt al eerder, namelijk in februari. Tesla vraagt voor deze uitvoering een bedrag van 113.765 euro. Dat is bijna 14.000 euro meer dan de P85 kost, maar daarvoor krijg je wel 165 kW (224 pk) extra vermogen, vierwielaandrijving, een aangepast onderstel met luchtvering, 21 inch wielen en het zogenaamde Tech Package.
In tabel hieronder vind je volledige prijslijst van de Model S.
Prijzen Tesla Model S
60 (285 kW) 66.200 euro
60D (280 kW) 70.665 euro
85 (285 kW) 75.800 euro
85D (280 kW) 80.265 euro
P85 (350 kW) 88.700 euro
P85D (515 kW) 113.765 euro
Carfanatic zei:ik kan iedereen aanraden om een keer in elektrische auto te rijden, die acceleratie, zelfs bij een ordinaire zoé.
al is zo'n tesla natuurlijk compleet iets anders.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/tesla/24140910/__Aandeelhouders_willen_vegetarische_Tesla_s__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl[size=x-large]Aandeelhouders willen vegetarische Tesla’s[/size]
[size=small]Twee aandeelhouders van Tesla hebben oprichter Elon Musk verzocht om het gerbruik van dierlijke materialen in de interieurs langzaamaan af te bouwen. Met andere woorden, ze willen vegetarische Tesla’s.
Aandeelhouders Mark en Elizabeth Peters uit Texas stellen voor om het gebruik van bijvoorbeeld lederen bekleding (dat gemaakt wordt van koeienhuiden) af te bouwen en vanaf 2019 helemaal niet meer toe te passen in interieurs.
Vrij van gruweldaden
De Model S van Tesla kan al zonder lederen stoelbekleding worden besteld, alleen zijn bepaalde interieurcomponenten van het model altijd met leder afgewerkt, waaronder het dashboard. Mark en Elizabeth Peters zien dat graag anders. “Tesla kan doorgaan met het implementeren van huiden van dieren die een afgrijselijk leven hebben gehad, of gebruikmaken van nepleder dat vrij is van gruweldaden”, aldus het duo.
Een afgevaardigde van dierenrechtenorganisatie People for the Ethical Treatment of Animals heeft zich al bij Tesla gemeld om te helpen met zoeken naar alternatieven. Elon Musk heeft aangegeven de zaak nader te bekijken, maar kan niets beloven. Leder wordt nu eenmaal veel toegepast in de auto-industrie. Alle grote fabrikanten gebruiken het materiaal voor de afwerking van interieurs en het is een vaak gekozen optie.[/size]
JP2010 zei:Juich dit soort nieuws alleen maar toe!![]()
[size=x-large]EV-NIEUWS: TESLA HEEFT GELD NODIG[/size]
[size=small]De Amerikaanse EV-bouwer is continu in het nieuws. Ook deze week stroomde de Twitter-tijdlijn weer vol met berichten over Tesla. Tijd voor een korte samenvatting.
4.000 DOLLAR VERLIES PER AUTO
Tesla maakt momenteel zo’n 4.000 dollar verlies per verkocht model. In sommige gevallen is dat zelfs 6.000 dollar, want eigenaren van een Model S die nieuwe klanten aandragen, ontvangen nu duizend dollar aan accessoire- en service-tegoed. De nieuwe klant krijgt ook nog eens duizend dollar korting.
Dat zijn pittige bedragen, maar volgens Tesla is er geen reden voor paniek. Het verlies van 359 miljoen dollar in Q2 2015 komt deels door de enorme investeringen die gedaan worden. Zo wordt bijvoorbeeld de nieuwe Tesla Model X klaargestoomd, die naar verwachting in september op de IAA in Frankfurt wordt onthuld.
MEER AANDELEN
Om meer geld in het laatje te brengen, gaat Tesla 2,1 miljoen extra aandelen aanbieden, waarmee zo’n 500 miljoen dollar moet worden opgehaald. Dat geld is hard nodig voor de ontwikkeling van de nieuwe Tesla Model 3 en de Gigafactory. Ook de dealer- en Supercharger-netwerken kunnen daardoor blijven groeien. Tesla verwacht vanaf 2020 structureel winst te maken.
SUPERCHARGERS
De teller van het aantal Supercharger-laadpunten staat inmiddels op 2.800. Deze zijn verdeeld over 495 stations. Dat is een hoop, maar nog niet genoeg. De Superchargers zijn namelijk vaak bezet. De oorzaak ligt echter niet bij bestuurders die onderweg stoppen om te laden, maar bij lokale bewoners. Zij laden hun Model S daar gratis op. Daarom heeft Tesla nu een e-mail gestuurd naar de grootgebruikers met het verzoek of zij thuis willen laden.[/size]
https://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24371598/__Elon_Musk_koopt_voor_miljoenen_Tesla-aandelen__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl[size=x-large]Elon Musk koopt voor miljoenen Tesla-aandelen[/size]
[size=small]Tesla Motors, de producent van batterijauto's, wil opnieuw $500 miljoen ophalen met de verkoop van 2,1 miljoen aandelen. Topman Elon Musk koopt voor $20 miljoen Tesla-aandelen in.
Dat blijkt uit de melding bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC. Het aandeel stond na die bekendmaking voorbeurs 2,2% hoger, woensdag sloot het nog bij $238,17.
Uitbreiding belang Musk
Elon Musk is al grootaandeelhouder met 22,5% van de genoteerde luxeautomaker die een marktwaarde heeft van $30,2 miljard.
Tesla rapporteerde vorige week een kwartaalverlies en meldde toen al extra geld nodig te hebben om zijn productie te vergroten. Sinds 5 augustus daalde het aandeel Tesla met 12%.[/size]
R W D zei:melding 1. Aha, ben je er zo één. Nou doe mij toch maar een fraai lederen interieurtje hoor, en een lekker biefstukje op m'n bord
melding 2. En/of als biefstuk.
AutoWeek zei:Of het door de eerder vandaag uitgelekte foto komt weten we niet, maar feit is dat Tesla zojuist al de gefacelifte Model S heeft gepresenteerd. Dit is ‘m!
*Meer informatie volgt*
der Magistrat zei:Misschien ligt het aan mij of de foto's, maar de motorkap lijkt noch bij de rode Tesla, noch bij de witte echt lekker aan te sluiten.
Twix zei:der Magistrat zei:Misschien ligt het aan mij of de foto's, maar de motorkap lijkt noch bij de rode Tesla, noch bij de witte echt lekker aan te sluiten.
Ahum... motorkap?![]()
der Magistrat zei:Twix zei:der Magistrat zei:Misschien ligt het aan mij of de foto's, maar de motorkap lijkt noch bij de rode Tesla, noch bij de witte echt lekker aan te sluiten.
Ahum... motorkap?![]()
Vooruit! Je hebt gelijk.
![]()
Auto55.be zei:Tesla rijdt op Mario Kart Circuit
![]()
In de laatste software-update voor de Tesla Model X en Model S zit een leuke nieuwe easter egg (of verborgen boodschap) verstopt. Als je de hendel voor de cruise control vier keer na elkaar snel aantrekt, rijdt de Tesla plotseling in de digitale cockpit op het legendarische Mario Kart Circuit in regenboog-look. De easter egg werd verklapt door Tesla-baas Elon Musk. Die tweette waar hij te vinden was.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/tesla-model-s-en-model-x-zijn-los-als-p100d/[size=x-large]TESLA MODEL S EN MODEL X ZIJN LOS ALS P100D![/size]
SNELLER DAN AVENTADOR! Tesla heeft zojuist de P100D aan de line-up van de Model S en Model X toegevoegd. De P100D maakt het tweetal sneller en krachtiger dan ooit tevoren! Vol trots presenteert Tesla nieuwe topversies voor zowel de Model S als de Model X. De nieuwe P100D komt dan ook een trede boven de al buitenaards rappe P90D-versie te staan. Het accupakket is nu liefst 100 kWh groot. De Model S P100D is in staat om in slechts 2,7 seconden vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Ter vergelijk: een Lamborghini Aventador heeft daar 2,8 seconden voor nodig. De Model X P100D heeft voor dezelfde 0-100-sprint 3,1 tellen nodig, een cijfer waar de gevleugelde SUV voorlopig de snelst accelererende SUV ter wereld mee zal blijven. De theoretische actieradius moet volgens Tesla voor de topversie van de Model S op 613 km liggen. De Model X P100D moet 542 km ver kunnen komen op één lading. Wie momenteel een order voor een P90D open heeft staan, kan voor 10.000 dollar zijn bestelling opwaarderen naar een P100D. Ook wie reeds al een P90D voor de deur heeft staan, zal het accupakket kunnen upgraden naar dat van de P100D. Tesla vraagt 20.000 dollar voor die wissel. Opvallend is dat Tesla aangeeft dat het zonder de verkoop van dure topversies van de Model S en X niet in staat zou zijn de Model 3 te ontwikkelen.
Nederlandse prijzen en informatie volgt later.
Wouter82 zei:Autoweek was ook erg positief over de auto. Zou het dan toch wat kunnen worden met elektrische auto's?
Joop 5528328 zei:Ah, Kak, rickm is weer terug
Armaturen lijken nou juist níet te veranderen. Ik ben benieuwd, de gevestigde orde komt dit jaar met een hoop interessante alternatieven. Zou men nog een Tesla kiezen als er voor hetzelfde geld auto's met hogere kwaliteit te krijgen zijn? Ik denk het niet...