Tesla Model 2

Matt 5069850

Asfaltkampioen
YSLMwyh.jpg

DsB6lKr.jpg

:) Mogelijk de kleinere Tesla met een Mazda CX-30 als mule met plakkers en Tesla-lampenunits. Heel apart.

Of een electrische CX30 met Tesla vermomming. Het is carnavalstijd, dus je weet maar nooit.

Als Tesla al zou gaan testen met een CX-30 waarom zouden ze dan koplampen en achterlichten van de Model 3 er op plakken? Een Mazda als vermomming had me slimmer geleken... Niemand die daar een Tesla achter zoekt. Denk dat het een hoax is.

rohar zei:
Als Tesla al zou gaan testen met een CX-30 waarom zouden ze dan koplampen en achterlichten van de Model 3 er op plakken? Een Mazda als vermomming had me slimmer geleken... Niemand die daar een Tesla achter zoekt. Denk dat het een hoax is.

En hoe zit die hoax precies in elkaar dan?

Tesla heeft nog niet zo lang een R&D in Shanghai. De kleinere Tesla zal ook vooral voor China (waar deze mogelijke mule is gespot) en Europa bedoeld zijn. Het kan zomaar zijn dat de Model 2 ongeveer even groot (vooral wielbasis) zal zijn als de CX-30 en Tesla een body heeft aangekocht en dat bovenop hun eigen platform te hebben geplaatst. Voor een crossover/SUV is de CX-30 ook niet zo hoog dus icm een meer aerodynamischer Tesla-neusje waarschijnlijk beter om in eerste instantie mee te testen. En daarom is het ook een mule, zodat technisch getest kan worden en men nog niet weet hoe de auto eruit komt te zien.

Franz von Holzhausen is nog altijd Chief Designer bij Tesla en heeft eerder bij Mazda gewerkt. Wie weet kon hij nog wat betekenen met zijn connecties. We weten toch niet wat er allemaal gebeurd tussen fabrikanten. Overigens hier meer foto's: https://www.carscoops.com/2023/02/why-is-this-mazda-cx-30-wearing-a-tesla-face-wheels-and-taillights/

Aan de andere kant; waarom zou je in dit geval overduidelijk Tesla lampen en wielen gebruiken, het idee van een mule is toch juist dat niemand doorheeft wat er nu echt voorbij komt rijden?

Ik gok dat het noch Tesla noch Mazda is die hier aan het testen is.

Met testauto's rijden is 'gratis' publiciteit. Zo weten mensen dat niet Mazda aan het testen is maar Tesla. Als dat geval is, tenminste.

het idee van een mule is toch juist dat niemand doorheeft wat er nu echt voorbij komt rijden?

Dat weten we nu ook niet 100% dus missie geslaagd.

Wanneer komt de model 2 nou uit, want vorig jaar al een bericht gezien dat leverbaar 2023 .
Maar echt niks meer gehoord en las op autovisie dat het 2024 weer werd…

Zie dit topic voor het eerst, maar bij een Model 2 zou je een kleiner model dan de Model 3 verwachten als het aan mij ligt.

Uh ja dat is logisch toch. Of bedoel je op die CX-30? Die is qua lengte en ook wielbasis een flink stuk kleiner dan de Model 3.

Zie dit topic voor het eerst, maar bij een Model 2 zou je een kleiner model dan de Model 3 verwachten als het aan mij ligt.
Via google kan je wat “concepten” zien. En ook musk heeft begin ‘23 aangegeven dat er een model komt die rond 25k aan dollars moet gaan kosten.
Ik ben gewoon erg benieuwd en dat kan weleens een hit gaan worden (ook bij mij)

Zodra Musk het model laat zien gaat het nog jaren duren voordat het ook daadwerkelijk op de markt komt. Dat was bij eerdere introducties ook het geval. Dus ik denk zelf dat het nog wel 4-5 jaar gaat duren

Terug
Bovenaan