Tesla Cybertruck

A

Anoniem

Guest
Cybertruck-Carscoops-1.jpg


Cybertruck-Carscoops-5.jpg


Cybertruck-Carscoops-3.jpg


Tesla-Cybertruck-001Carscoops.jpg


Tesla-Cybertruck-005Carscoops.jpg


Tesla-Cybertruck-003Carscoops.jpg


Tesla-Cybertruck-004Carscoops.jpg


Tesla-Cybertruck-002Carscoops.jpg


Cybertruck-Carscoops-9.jpg


Tesla-Cybertruck-41-Carscoops41.jpg


Er zijn drie varianten. de eerste is de Single Motor RWD. Deze heeft enkel achterwielaandrijving en mag 3.400 kg trekken en komt op één lading zo’n 400 km ver. In 6,5 seconden haalt deze de 96 km/u, erg snel voor een basis-pickup. De tweede variant is de Dual Motor AWD, voorzien van twee motoren. Deze heeft vierwielaandrijving en mag 4.536 kg trekken. Op een volle accu kom je zo’n 480 km ver. Het topmodel is de Tri Motor AWD, met drie motoren en vierwielaandrijving. Dit gaat een Youtube-hit worden, want de specs zijn om van te smullen. Het is namelijk mogelijk om 6.350 kilo te trekken. Daarmee kun je blokeerpickups van die Rednecks mooi aan de kant slepen. Tegelijkertijd heeft het topmodel een actieradius van meer dan 804 km. Als dat nog niet genoeg is: van 0 naar 96 km/u sprinten is in 2,9 seconden achter de rug.

Alle foto's (ook van de presentatie) en info: https://www.carscoops.com/2019/11/tesla-cybertruck-from-the-future-now-0-60-in-2-9s-from-39900/

WTF o_O lijkt wel een 80s concept car
 
Het eerste dat bij mij opkomt is Wansmaak Woensdag van Giel Beelen...
De ontwerper heeft wat teveel naar Mad Max gekeken.(n)
 
Tsja, ik kan de fabrikant/ontwerper er hier onmogelijk van beschuldigen niet onderscheidend bezig te zijn:D

Echt een "mooi" apparaat is het niet, maar wel ontzettend retrofuturistisch en een hoop lef als het eindproduct er werkelijk zo uitziet.
 
Ik moet zeggen dat dit wel heel erg gaaf is. Inderdaad retro futuristisch - een stroming die steeds populairder aan het worden is.
Gewaagde gok maar Tesla moest ook wel meer doen dan gewoon een wat modern ogende pick-up als EV op de markt brengen. Rivian was ze immers al voor. Bovendien was het Tesla design inmiddels wel bekend wereldwijd; verandering was nodig!

Ik weet niet of het perse mooi is; maar een pick-up moet het ook niet van mooi hebben maar juist van stoerdoenerij. Dat lukt wel aardig zo. Je zou eerder verwachten dat dit ding op Mars zou rondrijden ofzoiets.

48770203052_d7b6ac1808_c.jpg

Ik moest meteen hier aan denken. Die zag ik in LA staan. Prometheus Mars voertuig.
Maar het zou ook in Interstellar passen.

Hoe dan ook; ik ben erg benieuwd!
 
Wat een ontzettend gaaf ding zeg! Eindelijk durft een autofabrikant eens wat en dan nog in een zo traditioneel segment en met een heel traditioneel ingestelde kopersgroep. Op functioneel vlak stelt de auto zo te zien ook niet teleur.
 
Ik kan hem niet echt mooi vinden, wel erg stoer! Het bekende Tesla sausje over een pick-up had denk ik niet gewerkt.
Sowieso gaaf dat men zoiets gewoon in productie brengt!
 
@Erik: Toen m'n dochter 4 was tekende ze meer Q7/Maybach modellen... Een Defender lukte dan ook net niet

Ik hou wel van strakke lijnen, zonder fake roosters, ribbels, plooien en gleuven. En je kan niet stellen dat dit een opgeblazen S of 3 is. Duidelijk wel een eigen smoel.
 
Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Wat een hondslelijk apparaat. En wat idioot groot. Hier moet toch zelfs een Tesla addict van schrikken?
Techniek is natuurlijk weer top, maar het had van mij in een iets mooiere carrosserie gemonteerd mogen worden.

Ik zie de Rivian hierboven genoemd worden, van dat model ben ik meer fan.
 
Engineer2 zei:
https://live.staticflickr.com/65535/48770203052_d7b6ac1808_c.jpg
Ik moest meteen hier aan denken. Die zag ik in LA staan. Prometheus Mars voertuig.
Maar het zou ook in Interstellar passen.

Hoe dan ook; ik ben erg benieuwd!

Ik moest vooral denken aan een futuristische racegame die ik vroeger wel eens speelde, POD Gold. Allemaal van dit soort hoekige voertuigen met een offroad-tintje.

Hoe dan ook, ik merk dat ik hem steeds meer waardeer hoe langer ik ernaar zit te kijken. Hij lijkt uit een heel verre toekomst te komen, maar tegelijkertijd ook uit het verleden. Heel knap gedaan.
 
Ik ben wel benieuwd naar de afmetingen en het gewicht.
Bij de presentatie werd een afbeelding getoond waar ie naast een F150 staat, hij is aanzienlijk groter.
En gezien het gewicht van de Model S en X en het feit dat de pickup dus uit nogal stevig materiaal gebouwd is, vermoed ik zo maar dat je deze niet op gewoon autokenteken kan rijden.
 
Barri zei:
Ik ben wel benieuwd naar de afmetingen en het gewicht.
Bij de presentatie werd een afbeelding getoond waar ie naast een F150 staat, hij is aanzienlijk groter.
En gezien het gewicht van de Model S en X en het feit dat de pickup dus uit nogal stevig materiaal gebouwd is, vermoed ik zo maar dat je deze niet op gewoon autokenteken kan rijden.
Het zou mij niet eens verbazen als er geen typegoedkeuring voor de EU afgegeven kan worden, gezien de scherpe hoeken en het daarmee gepaard gaande risico's bij aanrijdingen met kwetsbare weggebruikers. Bovendien lijken er toch geen plannen te zijn om dit voertuig naar de EU te halen.
 
Atkinson zei:
Barri zei:
Ik ben wel benieuwd naar de afmetingen en het gewicht.
Bij de presentatie werd een afbeelding getoond waar ie naast een F150 staat, hij is aanzienlijk groter.
En gezien het gewicht van de Model S en X en het feit dat de pickup dus uit nogal stevig materiaal gebouwd is, vermoed ik zo maar dat je deze niet op gewoon autokenteken kan rijden.
Het zou mij niet eens verbazen als er geen typegoedkeuring voor de EU afgegeven kan worden, gezien de scherpe hoeken en het daarmee gepaard gaande risico's bij aanrijdingen met kwetsbare weggebruikers. Bovendien lijken er toch geen plannen te zijn om dit voertuig naar de EU te halen.

Vergis je niet in de scherpe hoeken die een gewone auto heeft. Er zit dan weleens een sierrandje overheen ofzo maar toch. De rand van de motorkap is nog altijd berucht. De vouwen in het koetswerk aan de zijkant en dergelijke zijn niet meer of minder scherp dan een normale auto. Ik weet niet of het ervoor ontworpen is maar het zou weleens heel erg mee kunnen vallen. Reken op dezelfde score als de Model X
 
Atkinson zei:
Het eerste dat bij mij opkomt is Wansmaak Woensdag van Giel Beelen...
De ontwerper heeft wat teveel naar Mad Max gekeken.(n)
De gelijkenis is ook de bedoeling o_O
Voor een gepantserd voertuig is deze vormgeving ook veel goedkoper te produceren dan eentje met vloeiende vormen: gewoon vlak staal i.p.v. hoogwaardige kunststofmatten e.d.
Daar waar het meeste voordeel gehaald moet worden uit het vlakke materiaal (de beglazing), faalt het getoonde prototype bij de presentatie...nog werk aan de winkel.

Eigenaardig ook dat Tesla zich hiermee bezig houdt, ik zou denken dat er projecten zijn die sneller (en meer) winst opleveren.
 
Barri zei:
Ik ben wel benieuwd naar de afmetingen en het gewicht.
Bij de presentatie werd een afbeelding getoond waar ie naast een F150 staat, hij is aanzienlijk groter.
En gezien het gewicht van de Model S en X en het feit dat de pickup dus uit nogal stevig materiaal gebouwd is, vermoed ik zo maar dat je deze niet op gewoon autokenteken kan rijden.

Dat dacht ik eerst ook maar als je verder denkt:
Ze doen wel heel mooi met hun exo-skelet en dergelijke maar het betekent gewoon een zelfdragende koets. Dat is al snel 500kg lichter dan het lompe ladder-chassis. Kijk ook een beetje naar Rivian. Die zijn ook gewoon een stuk lichter dan een F150.
Verder roept iedereen dat het RVS is... nou nee; het is een legering waarin ook RVS verwerkt is. Iets wat uit SpaceX is voortgekomen. Niet licht maar ook niet lomp zwaar. Als dit slim geconstrueerd is misschien zelfs lichter.
Qua maat tussen de F150 en F250 in. De F250 met V8 dieselmotor is in Nederland nog net te rijden op rijbewijs B. Wel is je laadvermogen dan beperkt tot iets van 200kg. En niet te vergeten dat die F250 gebouwd is om als 7,5tons vrachtwagen onderweg te zijn. Een F150 is echt een stuk lichter gebouwd.
Plussend en minnend; ik gok dat dit wel zou lukken. Misschien is een quad achterin te veel als je ook nog een de tri-motor versie hebt.

EDIT: buiten afmetingen zijn vrijwel gelijk aan een F150. Schijnt vergeleken te zijn tijdens de persconferentie
 
Wat een tenenkrommende "unveiling".
Briljante dingen waar ze mee komen, maar die presentaties zijn zo amateuristisch en slecht voorbereid. Vreselijk om naar te kijken.
 
iDS zei:
Eigenaardig ook dat Tesla zich hiermee bezig houdt, ik zou denken dat er projecten zijn die sneller (en meer) winst opleveren.

De F-150 is al sinds 36 jaar de meest verkochte auto in Amerika, bijna een miljoen per jaar met een gemiddelde aanschafprijs van $50.000
Best een lucratieve markt dus :)
 
929V6 zei:
Moet dit niet in het forumonderdeel Concept cars?

Schijnbaar komt ie zo op de markt. Alle specs zijn bekend, wanneer ie leverbaar wordt etc. Vind dit wel interessant:

de Cybertruck maakt gebruik van een zogenaamd ‘exoskelet’, net als de Jaguar XJ dat had. Net als bij een kreeft is de buitenkant onderdeel van het skelet, in plaats van een spaceframe waar alle bodypanelen aan bevestigd worden. Bij de XJ is het exoskelet gemaakt van aluminium voor een laag gewicht, bij de Tesla Cybertruck is het exoskelet van roestvrij staal, om ‘m onverwoestbaar te maken.

tesla-cybertruck-launch-2019-002.jpg
 
Meer het type voertuig dat je op de maan zou verwachten. Buitengewoon lelijk... maar stiekem ontzettend gaaf. Ik wil er een met kampeerunit erop :)
 
Tsja...…… wat moet je daar nou weer van zeggen.:confused:

Het is weer eens wat anders..... en mooi is ook wel totaal wat anders (ben ik van Tesla trouwens wel gewend) al zullen de persoonlijke meningen daarover wel weer sterk verdeeld zijn.
Ik kan me dat ding eigenlijk nergens bij en/of tussen plaatsen (de filmindustrie even buiten gesloten), en het lijkt mij ook sterk dat de gemiddelde USA pick-up rijder dit ding gaat zien als de opvolger voor z'n oude pick-up.
Laten we maar eerst eens afwachten wat het werkelijk gaat worden en of het werkelijk wel wat gaat worden.... de praktijk heeft namelijk al regelmatig bewezen dat die grapjas vrij goed is in het hardop denken, vage beloftes doen en zeepbelletjes blazen.
 
Hij krijgt hier alvast geen typegoedkeuring met die naar buiten uitstekende wielen, dus een productieversie zal er zeker anders uitzien als die er al komt.
 
We zitten nu al bijna 100 jaar (sinds de Model T runabout) naar in principe hetzelfde model pick up te gluren, maar dit principe is altijd gebaseerd geweest op een gewone personenwagen. Nu heeft Tesla vanaf 0 een compleet nieuwe, veel efficiëntere manier bedacht om goederen te verplaatsen én mensen te vervoeren. Dat het nergens op lijkt klopt, want zoiets is nog nooit eerder gedaan en dat is volgens mij wat we precies nodig hebben. En laten we eerlijk zijn, een Hummer H1 lijkt ook meer op een pissebed dan op een auto en ook daar zijn er voldoende van verkocht. Het enige wat me tegenstaat is dat de knik in de daklijn niet op het punt van de B-pilaar begint, had 'm net íets minder scherp gemaakt denk ik.
 
Zadelsnuiver zei:
iDS zei:
Eigenaardig ook dat Tesla zich hiermee bezig houdt, ik zou denken dat er projecten zijn die sneller (en meer) winst opleveren.

De F-150 is al sinds 36 jaar de meest verkochte auto in Amerika, bijna een miljoen per jaar met een gemiddelde aanschafprijs van $50.000
Best een lucratieve markt dus :)
Ho, dát wist ik nieto_O

De F-150 is dan ook geen gepantserd ding dat uit Back to the future lijkt te komen. Dit lijkt me niet iets waar de gemiddelde koper van een pick-up op zit te wachten. Tusk zelf verwacht er geen grote aantallen van te verkopen had ik begrepen. Dan kan je beter op een ander segment inzetten.
 
Stoer om het eens even helemaal anders te doen, maar het lijkt mij toch echt geen productiemodel. Dan zouden er bv. op zijn minst buitenspiegels of -camera's op moeten zitten...
 
Wouter82 zei:
Stoer om het eens even helemaal anders te doen, maar het lijkt mij toch echt geen productiemodel. Dan zouden er bv. op zijn minst buitenspiegels of -camera's op moeten zitten...

"It's a very early pre-production vehicle" lees ik van iemand die bij de presentatie was en een stukje mee mocht rijden. Spiegels/camera's en normaal stuur zullen wel komen, de rest lijkt me zo goed als dit ding
 
Oke, maar wat mij betreft eerst zien, dan geloven. De Tesla Semi en Roadster werden volgens mij ook gepresenteerd als productierijp, maar heb daar al even niks meer over gehoord.
 
Ja precies. Ze tonen steeds pre-productiemodellen ipv een echte concept car. Groot verschil is wel dat die modellen ook alles doen wat het productiemodel doet
 
Er zit al een camera achterop die een soort panorama beeld geeft op de achteruitkijkspiegel. In dit filmpje gaan ze er een stukje mee rijden en praten ze over de spiegels/camera
https://youtu.be/EGuc7Z1RfsQ
Vanaf 4:40 hebben ze het ook over richtingaanwijzers enzo.
 
Curlevv zei:
Wouter82 zei:
Stoer om het eens even helemaal anders te doen, maar het lijkt mij toch echt geen productiemodel. Dan zouden er bv. op zijn minst buitenspiegels of -camera's op moeten zitten...

"It's a very early pre-production vehicle" lees ik van iemand die bij de presentatie was en een stukje mee mocht rijden. Spiegels/camera's en normaal stuur zullen wel komen, de rest lijkt me zo goed als dit ding

Maar andere modellen die in hun pre-productiefase worden gepresenteerd, worden toch ook onder "Concept cars" geplaatst op dit forum?
 
Het design kan ik nog niet echt aan wennen. Erg gewaagd wat dat betreft, want ik heb het idee dat de gemiddelde pick-up-koper juist erg conservatief is.

Buiten de genoemde voetgangersveiligheid, vraag ik me ook af of dit nou nog een beetje te repareren is. Je kunt het 'exo-skelet' onverwoestbaar noemen, maar zoals de ruiten al demonstreerden kun je altijd in aanraking komen met een nog net iets meer onverwoestbaar object. Lijkt me een dure reparatie als je niet simpelweg een stukje plaatwerk kunt vervangen. Zal ongetwijfeld weer via een door Tesla aangewezen specialist moeten...
 
Terug
Bovenaan