A
Anoniem
Guest
Ik heb in 2012 een Toyota aygo gekocht. Net binnen de garantie ging de koppeling kapot. Kan gebeuren, deze is netjes vervangen.
Na ruim een jaar, weer koppeling kapot. Uiteraard geen garantie meer dus dat was een duur grapje. En raar dat het na een jaar al kapot was.
Bij de (dealer)garage hadden ze er geen verklaring voor.
Nu zijn we weer iets meer dan een jaar verder en je raad het al, weer problemen met de koppeling!
Vorige week ging hij opeens heel moeilijk in zijn 1 (soms ook 2) en in zijn achteruit. Ik ben toen naar een andere garage gegaan waar ik veel meer vertrouwen in heb en zij hebben iets gedaan waardoor ik weer normaal kan schakelen (sorry, ik heb er geen verstand van dus geen idee wat hij heeft gedaan). Maar nu geeft hij een soort piep als ik de koppeling intrap. Alsof hij slipt ofzo.
Volgens die garage is er sowieso iets mis met de koppeling en moest ik terug gaan naar de vorige garage, flink boos worden en een nieuwe koppeling eisen.
Niet mijn sterkste kant dat boos worden maar ik heb vanochtend mijn best gedaan
Nu gaan ze morgenmiddag naar mijn auto kijken.
Wat denken jullie? Het is toch niet normaal dat hij zo snel kapot gaat?
Ik denk dat we gemiddeld 15 tot 20.000 kilometer per jaar rijden.
Bij vorige auto's ook heel wat kilometers gemaakt jarenlang maar nooit een nieuwe koppeling nodig gehad.
Na ruim een jaar, weer koppeling kapot. Uiteraard geen garantie meer dus dat was een duur grapje. En raar dat het na een jaar al kapot was.
Bij de (dealer)garage hadden ze er geen verklaring voor.
Nu zijn we weer iets meer dan een jaar verder en je raad het al, weer problemen met de koppeling!
Vorige week ging hij opeens heel moeilijk in zijn 1 (soms ook 2) en in zijn achteruit. Ik ben toen naar een andere garage gegaan waar ik veel meer vertrouwen in heb en zij hebben iets gedaan waardoor ik weer normaal kan schakelen (sorry, ik heb er geen verstand van dus geen idee wat hij heeft gedaan). Maar nu geeft hij een soort piep als ik de koppeling intrap. Alsof hij slipt ofzo.
Volgens die garage is er sowieso iets mis met de koppeling en moest ik terug gaan naar de vorige garage, flink boos worden en een nieuwe koppeling eisen.
Niet mijn sterkste kant dat boos worden maar ik heb vanochtend mijn best gedaan
Nu gaan ze morgenmiddag naar mijn auto kijken.
Wat denken jullie? Het is toch niet normaal dat hij zo snel kapot gaat?
Ik denk dat we gemiddeld 15 tot 20.000 kilometer per jaar rijden.
Bij vorige auto's ook heel wat kilometers gemaakt jarenlang maar nooit een nieuwe koppeling nodig gehad.