Telkens na regenbui klets natte vloer bestuurders kant

Guest
Beste Auto expers,

Ik zit maande met een groot probleem,    lijkt niet te oplossen.
Ik heb renault TwingoII initial uit 2009
(Destijds samengesteld splinter nieuw gekocht)

Ben bij 2 garage's geweest ze kunnen géén oorzaak vinden.
1e was bij een klein familie garage kostte 25euro
2e bij Renault dealer. Bijna 100 euro
Renault dealer kon ook niks vinden
Mijn auto lekkage vrij is,
Als ik zou willen uit gebreid onderzoek dan daar kosten aan verbonden zijn 1e onderzoek kostte mij al bijna 100 euro zonder resultaat.
Stel uitgebreiden onderzoek laat uitvoeren straks weer niks vinden
Maar mag wél dokken wie weet hoeveel!

Alles is gecheckt,
-paravaan
-airco
-Onder Motorkap
-onder douche.gezet geen lekkage
-tuinslang erop ook géén lekkage
-ramen,    portier en schuif dak géén druppel binnen.

Wél ooit schat in 2010 voorruit vervangen , maar dan had ik al na kort wél opgemerkt lekkage.

Weet mij géén raad meer.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn??

Ze kunnen niks vinden,    ben 125 euro armer niks opgeschoten.

Zit met klets natte vloer een voeten badje
Blij dat ik het droog krijg, maar bij elke regenbui weer opnieuw.

Wie o wie raad??

Ik verwacht een probleempje met de Airco, mijn moeder haar Kangoo had dit ook ooit. Maar waar dat nu aan lag? De gehele airco is schoongemaakt, het probleem was opgelost. Maar ja.....oorzaak?

Verstopping van de parafan had al opgelost moeten zijn na 125 euro.

Airco werkt perfeckt zeiden ze dat het daar niet aanlag
:confused:

Zal de papier zoeken ligt nog ergens
Wat ze nou allemaal al hebben onderzocht

misschien is er bij die raamvervanging toch een fout gemaakt, waardoor er roest is ontstaan onder de rubbers. Dan zou het kunnen zijn dat pas na een paar jaar echt lekkage gaat optreden.
misschien eens je licht opsteken bij een Renault forum (of is er misschien zelfs een Twingo II forum?); grote kans dat er daar mensen rondlopen die iets soortgelijks hebben meegemaakt
Leg je probleem ook eens voor op
problemcar
amt
maak selectie op renault

Zal ff kijken idd misschien bestaat er ook forum voor twingo 2/renault

Dan zou den de garages dat opgemerkt hebben roest bij de voorruit.

Overal is kruk droog, alleen precies bij de bestuurders stoel drijf nat
Als met hand duw komt er wél liters water uit.
Heb de voeten mat weggehaald kranten neergezet
Handoek schoot niet op misschien dekbed neerzetten ofzo

:confused:

Aahh dank u deze forum zocht ik
Ooit had ik op deze forum gereageerd
Dacht niet meer bestond!

Dus, de vloer onder de bestuurdersstoel is nat?
9 van de 10x komt dat van een lekke deur, deurrubber maar vaak juist vanuit de achterkant van de auto.
Raam voor is ook een optie, maar dan moet je linksonder bij de Astijl eens gaan kijken. Lekkages zijn vaak lastig te traceren

Prop en leg alles vol met kranten. 10 minuten de hogedruk (van de wasbox ) erop en dan kijken welke krant het natst is. Al je niks vindt dan wacht je op een half uur regen of probeer een wasstraat.

Het kan ook via de achterklep lopen of verwacht iets anders onlogisch.

Een andere tip: waterverfstrepen naken op het blik dat droog zou moeten blijven.

Als je er niet bij blijft neem dan veel handdoeken. Hopelijk absorbeert een hoek meer dan de andere.

Pobresh;
Inderdaad
Beiden garage's hebben de afdichting van deuren schuifdak en achterbak onderzocht géén druppel binnen

V0RQ;
Ja doe kranten en handdoeken als handoek uitwring komt zeker half liter water uit dag door! Moeilijk snel droog te krijgen!

Mijn moeder had ooit een Kadettje, zelfde euvel; na elke regenbui waren de matten achterin zeiknat. Even onder het tapijt gekeken, daar zat een roestgat ter grootte van een knaak. Wil niet zeggen dat jouw Twingo een rotte vloer heeft maar ik zou het op z'n minst laten checken.

Ik heb dat een tijdje terug ook gehad.
4 jaar geleden voorruit vervangen geen problemen ,daarna bleek de boel zo lek als een mandje.
Bleek de voorruit verkeerd geplaatst te zijn,geen idee waarom het pas jaren later ging lekken.

Ik zou maar alvast de bekleding eruit halen, als je dat laat zitten duurt het erg lang voor het droog is.

Via Google krijg ik bij de Twingo ook nog de volgende oorzaken:

- lekkage van condenswater airco door verstopte leiding (leiding schoonmaken)
- lekkage via portierrubber (rubber vervangen)

Zadelsnuiver;
Als voorruit was dan was er lekkage op dashboard toch?
En bij de garages vooral renault dealer werken toch géén rand debielen hadden ze moeten
Weten of zien dat daar de oorzaak ligt?

Enzo Ferrari:
Heeft beiden garage 'is daar lekkage test uitgevoerd géén druppel binnen

Ladybird zei:
Zadelsnuiver;
Als voorruit was dan was er lekkage op dashboard toch?

En bij de garages vooral renault dealer werken toch géén rand debielen hadden ze moeten

Enzo Ferrari:
Heeft beiden garage 'is daar lekkage test uitgevoerd géén druppel binnen

Waarschijnlijk lager.

Ladybird zei:
...
...

Je hoeft toch geen randdebiel te zijn om een lekkage over het hoofd te zien? Kan gebeuren. Het is uurtje factuurtje en omdat een lekkage niet zwaar technisch is of bijzondere apparatuur vereist zou ik bij 0 beginnen en alles proberen uit te sluiten. Al moet je een gazonsproeier op en onder je auto zetten.

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem gehad. weliswaar een peugeot 307

Het viel op dat ik eens een keer natte voet afdrukken zag na het uitstappen terwijl het 25 graden en zonnig was.
De auto was wel gepoetst van tevoren.

Hier bleek dus ook het probleem in de linker boven hoek van de voorruit te ziiten die vervangen was.
Was al gebeurt voordat mijn ouders de auto kochten.

Ik heb dat toen zelf gevonden door de bekleding aan de binnenkant te verwijderen, in de auto te gaan zitten en mijn broertje met de tuinslang de hele auto na te spuiten.
Op een gegeven moment zal ik een straaltje water bij de scharnieren van het voor portier naar onder lopen.
Het water liep dus vanaf de A-stijl langs de scharnieren de auto in.

Het viel pas later op omdat tijdens het rijden de regen door de rijwind niet echt door daar gaat je kon komen en de auto altijd in de garage stond.
Maar bij het wassen van auto kon het water vrolijk naar binnen lopen.
Uiteindelijk langs de dealer gegaan waar mijn auto in onderhoud was en die hebben destijds de voorruit verwijderd en weer opnieuw ingezet.
Sindsdien was het probleem weg.

- Afwatering van de airco is zeker weten open?
- Paravaan is niet verstopt (of niet meer), maar is de afwatering in de wielkasten ook open? Anders zal het water zich langs een deur naar binnen werken. Ook al meegemaakt aan een Renault namelijk..
- Er zijn geen aftermarket systemen ingebouwd welke spanning nodig hebben vanaf de accu? Met andere woorden, is de kabeldoorvoer in het schutbord nog netjes afgewerkt met de daarvoor bestemde rubber?
- Rubbers in de vloer (onder de auto) nog allemaal aanwezig?
- Auto met schadeverleden?

Omdat alles al zeiknat is; is diagnose stellen ook wel een klusje.

Mocht jezelf of de garage er echt niet uitkomen zou ik aanraden om naar een bedrijf te gaan met een rookmachine.
Auto word hiermee vol rook geblazen, en waar het naar buiten komt is prijs.

Uit ervaring weet ik inmiddels dat dit soms heel lastig te vinden is. De kans dat een garage het in een uurtje vindt is denk ik 50% en dan heb je mazzel. Vinden ze het niet, dan is het een uitdaging om er zelf achter te komen waar water binnenkomt. En dat is vaak niet in de directe omgeving van waar het nat wordt. Water zakt naar het laagste punt......

Na een regenbui: is dat na het rijden in een regenbui of ook bij stilstaan in een regenbui ? Dan heb je een indicatie of het van boven komt of van onderen (spatwater). Staat de auto vlak geparkeerd ? Heb je een oprit bij je huis die iets schuin afloopt dan kan het water via een lek langs een achterlicht naar voren sijpelen.

Logisch nadenken, dingen wegstrepen en vooral veel geduld hebben. Ik heb eens een tuinslang met tape op het dak vastgeplakt en een uur lang water over de auto laten lopen. Makkelijker dan iemand vinden die het geduld heeft om een uur lang je auto nat te sproeien terwijl jij onder het dashboard ligt met een zaklantaarn.......

Kopie van gisteren had al op twingo forum gereageerd;

"Gaat niet goed met K*T twingo
In plaats van droog is die nog meer zeik nat lag wel liters water op kranten
Heb ff met de handdoeken meeste weggehaald nieuwe kranten gelegd
Onder de stoel zag ik bij de stoel rails opening in de vloerbekleding
voelde met mijn vinger vol met water zit.
Onmogelijk droog krijg, word alleen maar voller met water.

Onder de auto op de stoep zag ik natte plek,
Bij einde van de dashboard net voorruit begint een grote kier ter dikte van mijn vinger.Weet niet normaal is??
Maar met kranten vol gepropt!

Morge ff garage zoeken ze moge jaar hebben ze moeten gewoon de oorzaak vinden.Dit is gewoon te gek voor woorden ben er klaar mee,
Koop je splinter nieuwe auto binnen 7jr erger dan een wrak"   
--------------------------------------------------------------------
Iedereen bedankt    voor de tips en reacties

Gisteren was het drama met de auto,
In plaats van minder water zat ie vol met water,

Gaat zo naar de garage we zullen zien!!

Kan een kikje maken,
Alleen kan er niet op krijgen
Zien geen button 'foto toevoegen'

10e knopje vanaf links. De foto uploaden naar een website zoals tinypic en dan op dat knopje de foto URL invoegen.

Maar goed rubbers van de deuren zijn goed, ramen zullen het eerste punt zijn.

oizucv9zwnbfx.jpg

usitmfy5mj5mu.jpg

h57qiow9hynfa.jpg

v0t4r3cvgsqdy.jpg

Foto's van natte plekken.

Die kier ga je geen last van ondervinden. Aan de andere kant weet je dan wel. Als die kranten niet droog blijven dat er wel degelijk een lek is bij de Paravan of bij het schutbord in de buurt.

Had Gisteren expres met kranten vol gepropt
Zag van ochtend kranten droog waren,
Ligt niet aan voorruit of die kier ..

Zit altijd een kier tussen dash en voorruit eigenlijk. Als er geen ruimte tussen zit gaat het rammelen.

dat is een flinke lekkage.

Heb je niemand in de familie/vriendenkring met wie je eens een middag kan kijken waar het vandaan komt.
Dan moet je dus wel de hele bekleding aan de bestuurderskant loshalen. tot op de dorpels aan toe.
Dat heb ik bij de auto van mijn ouders toen ook gedaan. na een min of 20 had ik gevonden waar het probleem zat.

Dat gaat bij de garage een aardige cent kosten. want die zijn er "uren" mee bezig geweest.

Ja het is heel ernstig als je in het eggie zou zien
Op foto valt niet zo op,    kan zo voeten bad nemen bwv
Garage vertelde me uitgebreide onderzoek naar oorzaak
Vanaf 1000 euro begint, stel nix kunnen vinden weggegooid geld
Of stel ze vinden de oorzaak wat er nog bij komt!

Ben eg moe maand denken denken uitzoeken wat moet doen!
Jammer géén wrak is kon ik zo bij de    sloop zetten!

:(:rolleyes::eek:o_O:(o_O:eek:

Kijk, elke auto heeft na verloop van tijd last van uitgedroogde rubbers. Die van mij word ook vochtig in de kofferbak met heftige regen. Zal wel ergens tussen het kofferdekselrubber doorlekken.

Jouw ruit is vervangen. Ik kan je garanderen dat een Twingo met originele voorruit niet lekt. Dus je hebt 2 keuzes. Of je gaat je nu constant afvragen waar het aan ligt terwijl de garage alle rubbers en dergelijke heeft gecontroleerd.
Of je gaat op de snelweg heel dicht achter vrachtwagens rijden in de hoop dat er een steen op je voorruit komt die een barst slaat waardoor je een nieuwe ruit mag. Want ik ben er eigenlijk steeds meer van overtuigd dat het ergens bij de bovenkant van de voorruit binnenkomt. Dus tape inderdaad slang op je dak, laat dat naar beneden lopen over de voorruit en ga in de auto zitten. Dan merk je echt wel waar het lek zit.

Anders moet je inderdaad het hele interieur los maken wat de dealer ook gaat doen voor je wat veel tijd kost en dus 1000 euro waard is. Dat moet je niet doen. Dan is het goedkoper de auto goed te drogen en een nieuwe te kopen. Maar nodig is dat niet. Gewoon tijd inplannen goed onderzoek te doen. En rustig blijven!

Ik zie nog geen antwoord op de vraag van 300EW124. Vind je het water nadat de wagen in de regn heft gestaan of vind je het water nadat je in de regen gereden hebt?

Dat is nogal relevant want bij rijden in de regen kan het water evengoed vanaf de onderkant naar binnen komen. Dan helpt testen van deurrubbers, spuiten met de waterslang of door de wasstraat gaan allemaal niks.

Ik heb de afgelopen paar jaar bij 2 auto's meegemaakt dat er lekkage was na het vervangen van de voorruit. In beide gevallen bleek er iets fout te zijn gedaan (met de afdichting).

Dit komt mij bekend voor!

Op mijn vorige auto was door Carglass ook de voorruit vervangen. Continu als het had geregend was het nat aan de passagierskant. Ik ben terug gegaan naar Carglass en zelfs na 2 keer testen bleek de voorruit waterdicht. Echter, ik bleef nattigheid houden met regen. Carglass durfde op een gegeven moment zelfs te beweren dat het aan het dak lag.

Ik ben toen naar een schadehersteller geweest. Die heeft verder op de voorruit na alles kunnen uitsluiten. Als er iemand wat weet van het waterdicht maken van auto's is het wel een schadehersteller. Met dat verhaal weer Carglass benaderd. Tevens aangegeven dat er nog steeds garantie op werk zat (was een jaar geleden uitgevoerd en je hebt 2 jaar garantie)

Wederom terug naar Carglass en weer een watertest. Niets, geen lekkage! Na veel geruzie in de vestiging door collega's onderling (vreemde gewaarwording) omdat mij een nieuwe ruit was beloofd, hebben ze toch de ruit uiteindelijk verwijderd. Men moffelde het een beetje weg, maar ik gaf aan dat ik er op stond de vooruit te komen inspecteren. En ja hoor, binnen paar seconden zag ik het al: er zat een slinger in de kitrand , waardoor de kitrand een stuk niet meer over de ruit verliep. Precies op dat punt liep het water dan naar binnen, achter het dashboard langs, de vloer op, op zoek naar het laagste punt.

De kosten waren 700 nog wat euro, maar dat was gelukkig gedekt onder de garantie.

Succes er mee!

Ik vind het wel bizar dat de dealer heel simpel zegt 'we hebben gekeken, niks kunnen vinden. €100 graag'. Zo'n auto hoort niet te lekken, dus er is iets niet goed.
Gezien de ruitvervanging zou ik ook opteren voor een nieuwe voorruit.

Kan je een plank in de auto leggen over het dashboard en de stoelleuning (hoofdsteun even weghalen), daar handdoeken op en daar kranten op? Dan kan je vervolgens heel goed bepalen of de lekkage boven die hoogte zit en precies zien waar de lekkage dan zit. Vergeet die handdoeken eronder niet, want als de kranten erg nat worden loopt het water anders via die plank je dashboard in en dat is niet fijn.

edit:
deze vang je er dan niet mee op, maar die zou je nu al gevonden moeten hebben door de kranten tussen ruit en dash in te proppen toch?
Precies op dat punt liep het water dan naar binnen, achter het dashboard langs, de vloer op, op zoek naar het laagste punt.

Ik ondekte nadat het.lichtjes had gesneeuwd voor ruit moest schrappen
Zag binnen voorruit links ook was bevroren
Vond het al vreemd voor het 1st binnen ruit schrappen
Toen pas zag ik dat het klets nat was bestuurders kant vloer.

Dacht komt door die ijs die ik net heb geschrapt op vloer is gevallen.Sindsdien is het en blijft daar drijfnat,

Bij de schadebedrijf droog laten maken express weekje buiten laten staan mooi droog bleef het,    maar voor korte duur na regen weer drijfnat.

Dus het gebeurd in de regen staat en als ermee rij word het erger
Blijkbaar water beter doorloopt ergens misschien opgehoopt zit :(:confused:

Als je de ruit gekrabt hebt aan de binnenkant, dan komt daar niet zoveel ijs af dat het tapijt nat blijft. Ik denk toch dat de kitrand van de voorruit daar niet goed zit (wat Eenvrijeusernaamiserbijnaniet dus aangeeft).
Het is dan alleen nog de vraag of het water recht naar beneden lekt, of via het schutbord.

Die voorruit kan inderdaad niet goed zitten. Ga daar mee terug. En probeer hetzelfde te regelen als eenvrijeusernaamiserbijnaniet

Aaahh ok,
Het is dan toch de voorruit idd niet goed afgedicht is een klein kiertje water binnen druppelt,
Regen via Schutbord of recht naar beneden maakt niet
meer zoveel uit toch als
Voorruit opnieuw word gezet?

Denk dan naar 1e garage ga, kleine familie garage is toch wat goedkoper dan auto (renault) dealers

Idd vond beetje flauw renault dealer je zo afwimpelt voor de moeite onderzoek die ongeveeer 2 uurtjes duurde 100 euro moest dokken!

Een beetje flauw?
Ik had gewoon de rekening niet betaald...

Ik zou alsnog een klachtenbrief sturen naar bovag, maar goed het is aan jezelf hoeveel moeite je daar in wil steken.

Bij een werkplaatstarief van zo'n € 80 per uur (niet ongebruikelijk) is € 100 niet veel.

Anderzijds heeft mijn Audidealer ook uren lopen zoeken totdat werd gemerkt dat het door de voorruit kwam en daarvoor niets berekend (auto was daar 4 jaar terug gekocht). En ook nog met de glaszetter (Autotaalglas) geregeld dat alles onder garantie werd hersteld (ruit was 4 jaar terug vervangen). Ruit ging ook nog stuk bij de reparatie, moest toen een nieuwe in. Dus coulance van beide kanten.

Regen via Schutbord of recht naar beneden maakt niet
meer zoveel uit toch als
Voorruit opnieuw word gezet?
Klopt, maar als je zelf nog wil vaststellen dat het zeker de voorruit is, kan je wel zelf op zoek waar het precies vandaan komt.

Kranten op het dashboard leggen, en kranten tegen het schutbord aan (misschien het tapijt daar even los trekken).

Ik heb het zelf ook ooit gehad bij een Focus, was daar ook 3x voor na de garage geweest , heeft er zelfs nachten in de regen gestaan, met niks als resultaat.
Totdat er 1 helder licht daar nog een keer naar de paravan keek en bleek het hemelwater afvoer gootje net omhoog geschoven was, en op die manier liep het via de airco lucht kanalen naar binnen.

Zo afspraak gemaakt a.s Maandag ze zaten vol deze week,
Op naar de 3e garage (kleine familie garage recensies waren goed)
3x scheeps is recht!

neusje80;
Maar dan zou de airco toch ook mankement tonen niet meer goed fuctioneren?

Barri;
Heb 4 dage de tijd uit te zoeken idd of de voorruit is,    idd had al kranten gepropt tussen ruit en dashboard.
Ga van alles ff proberen. Heb géén verstand van auto dus wat 'schut bord ook mag zijn denk bij de pedalen ergens ofzo?

Meeuw;
Bij mij is het wat langer geleden schat in 2010 vervangen is door Carglass dus heb geen garantie meer helaas.

Janneman;
Was ook wél teleurgesteld, géén oorzaak kunnen vinden toch betalen,    "No Cure No Pay" moet eigenlijk de regels zijn; )

Heb géén verstand van auto dus wat 'schut bord ook mag zijn denk bij de pedalen ergens ofzo
Zeg maar het wandje tussen de motorruimte en passagiersruimte. Inderdaad waar je pedalen voor zitten. Je lekkage is aan de rechterkant toch, dus dan kan je daar wel goed bij het schutbord (daar heb je namelijk geen pedalen).

Ow en met het lekkere weer komende dagen: zet de ruiten op een kiertje en de auto in de zon. Kan ie alvast een beetje drogen.

DutchCarManiac zei:
- Afwatering van de airco is zeker weten open?
- Paravaan is niet verstopt (of niet meer), maar is de afwatering in de wielkasten ook open? Anders zal het water zich langs een deur naar binnen werken. Ook al meegemaakt aan een Renault namelijk..
- Er zijn geen aftermarket systemen ingebouwd welke spanning nodig hebben vanaf de accu? Met andere woorden, is de kabeldoorvoer in het schutbord nog netjes afgewerkt met de daarvoor bestemde rubber?
- Rubbers in de vloer (onder de auto) nog allemaal aanwezig?
- Auto met schadeverleden?

Omdat alles al zeiknat is; is diagnose stellen ook wel een klusje.

Mocht jezelf of de garage er echt niet uitkomen zou ik aanraden om naar een bedrijf te gaan met een rookmachine.
Auto word hiermee vol rook geblazen, en waar het naar buiten komt is prijs.

Ik heb géén verstand van auto 's
-Afwatering van airco, van wielkasten open?
-Paravaan hebben ze als eerste gekeken niet verstopt
-Ik ben 1e eigenaresse dus schade verleden niet
-Kabeldoorvoer in schutbord netjes afgewerkt?
Ik zie niks dat wat uit steekt of over struikel :rolleyes:
-Rubbers in de onder de auto aanwezig :confused:

Nissan GT-R awesome;
Denk voor de 2e x zelf moet betalen als ik 'per ongeluk' ruit laat barsten
Slang vast tapen op de dak van auto, gaat beetje moelijk als je tig hoog woont    :)

peugeot gek;
Nee helaas jammer genoeg niet familie/vrienden/kennissen etc etc
Van auto's verstand hebben dan was het heel makkelijk geweest
had ik in paar dagen met ze zo gevonden.(y)

Als het raam/de kit er omheen het van 2010-2016 goed gedaan heeft, zou ik daar niet meteen het probleem gaan zoeken. Kan nog steeds hoor, dus ook niet meteen uitsluiten maar ik gok op iets anders. Vaak is het een afwatering (regen of airco) die niet goed is of ontbreekt er een stop (rubber) in de bodemplaat.

Terug
Bovenaan