Tekentopic deel 4

Twee keer dezelfde tekening posten is inderdaad wat overdadig, maar het was niet de bedoeling.

Hallo iedereen,

Iemand nog tips voor het tekenen van deze auto met name de gele kleur en chroom is lastig!

https://i1357.photobucket.com/albums/q759/lbird1/SAM_2175_zpsff7f3d58.jpg

10690190_580668868704802_8298603160853055503_n.jpg

Mijn favoriete auto weer eens getekend. Gekozen voor de "gewassen" kleur. Een Lotus Omega heeft de klein evergreen. Een kleur groen die in de schaduw en niet gewassen zwart lijkt. In de zon is het groen echter goed te zien.

Exterieur ziet er netjes uit, shading had iets minder grof gemogen, maar verder heel netjes. Alleen dat interieur...

Nou, dit topic maar even een schop geven met mijn laatste tekening. Bij wijze van grote uitzondering eens geen auto. De bedoeling was om een Alfa 4C of mijn eigen auto te maken, dus met 1 van die twee ga ik dan nu maar beginnen...

kat2_zps04c619aa.jpg

Echt heel mooi! Ben gisteren ook begonnen met een tekening van mijn auto. Zal ik ook wel een keer posten als ie klaar is.

Een paar van de Porsches van Magnus Walker:
20141106_225704_zpsm3uu5rsg.jpg

20141106_233913_zpsxoucsa8h.jpg

20141118_220941_zpsmsm15acp.jpg

20141119_233255_zpsmgv5rzan.jpg

Jammer genoeg is de foto van het eindproduct niet zo scherp.

Ik zal dit topic na ruim een half jaar (!) maar eens een schop geven. Helaas is auto's tekenen niet heel populair volgens mij, er is op internet ook niet eens zo heel veel van te vinden. Dit is mijn laatste tekening, het inkleuren is inmiddels begonnen. Hopelijk gaat het ook dat een beetje lukken... Hij moet rood worden met zwarte wielen en zwart interieur. Eronder het voorbeeld. Het perspectief van die van mij is wel wat anders. De foto is genomen van een grote afstand, bij mijn tekening sta je er dichter bij zeg maar.

Alfa%204C%20Spider_zpsck76cqop.jpg

4c_zpsvvyxdwqz.jpg

Hier een recent op de computer uitgewerkte schets van hoe ik in de jaren tachtig auto's 'ontwierp'. De richtingaanwijzer in de zijspiegel heb ik er bij het digitaliseren in verwerkt, voor de rest is het een heus jaren tachtig ontwerp (van hoe ik dacht dat auto's er toen uit moesten zien) :

R_sketch.jpg

R_sketch_computer.jpg

R_sketch_final.jpg

R_front_back.jpg

Volgens mij niemand die hier nog kijkt, maar na een lange vertraging is de 4C af... De kleuren lijken wat licht, maar dat komt door het scannen.

4c%20tekening_zpsjnu2tssu.jpg

Ook weer eens wat zitten prutsen. Sinds kort een tekentablet ter beschikking en daar kun je best leuk op tekenen. Eerste probeerseltje....
Een opvolger van de huidige Mazda 6 waarbij ik de nieuwe CX-5 als voorbeeld heb genomen voor het design.
Velgen heb ik gewoon een foto van ingepast, had ik geen zin meer in.

za5ji94s.jpg

Quadrifoglio Verde zei:
Volgens mij niemand die hier nog kijkt, maar na een lange vertraging is de 4C af... De kleuren lijken wat licht, maar dat komt door het scannen.

https://img.photobucket.com/albums/v288/jeroen146/4c%20tekening_zpsjnu2tssu.jpg

Netjes gedaan hoor!

Kristian zei:
Ook weer eens wat zitten prutsen. Sinds kort een tekentablet ter beschikking en daar kun je best leuk op tekenen. Eerste probeerseltje....

Als eerste probeersel lang niet slecht. Blijf gerust posten.

Beste kunstenaars,

Laatst begon ik uit verveling wat te schetsen en daaruit kwam een aardig geslaagde Audi A8 vind ik zelf. Ik ben geen kei in schetsen, maar ik heb 'm toch maar gescand om hier te tonen. Als Audi fan vind ik de ontwerpen van designer Marc Lichte wat tegenvallen, in het bijzonder de nieuwe A8. Als visitekaartje van het merk vind ik dat dit model er toch anders uit moet zien en echt een eigen klasse moet uitstralen ipv vrijwel gelijk te zijn aan de A6.

Ik heb de tekening ietwat aangepast met Paint (overtollige lijnen weggehaald), meer dan dat lukt mij niet op de pc. Als er mensen zijn die 'm mooier kunnen maken of kunnen inkleuren, van mij mag het :)

swa9sm.jpg

Kort wat het idee is bij deze schets:
- Geen enorm wijde grille, maar een wat kleinere hexagonale versie
- Veel horizontale lijnen om de wijdte en lengte van de auto te benadrukken, o.a. luchtrooster dat over de volledige breedte aan de voorzijde loopt
- Koplampen die tot de grille lopen aangezien dit een trend is de laatste tijd. Het zou de A8 een wat onderscheidende look geven
- Hier en daar inspiratie van model D3

Na een jaar (!) in dit topic maar eens een tekening plaatsen. Onderstaande tekening ben ik in totaal iets van een half jaar mee bezig geweest. Telkens tussendoor een uurtje of paar uurtjes, niet constant natuurlijk, soms ook wel eens een week ofzo niet. Iedere keer neem ik me weer voor om niet weer met een tekening te beginnen, waarvan ik zeker weet dat ik er veel te lang mee bezig ben, maar nu dus ook weer niet gelukt.

Ik heb hem gemaakt op A3 formaat, dus moest hem drie keer scannen om hem goed te krijgen, je kunt dus wat kleurverschil zien. Ik ben er zelf best wel tevreden over, alleen de tekst bovenaan is niet helemaal strak, misschien dat ik dat nog wel een keer print en erop plak ofzo. De letters en het logo heb ik trouwens overgetrokken. Eens kijken of hij hier in huis ergens een mooi plekje kan krijgen.

41642129955_c1668c3bcc_b.jpg

Ik heb volgens mij nog nooit gereageerd in dit topic, ik hou namelijk niet zo van teken maar dit ziet er erg fraai en professioneel uit!(y)

Laatst een stapel autojaarboeken uit de jaren 80 gekocht, dat bracht mij op het idee eens een auto te tekenen die je toen veel zag rijden, maar nu nagenoeg uitgestorven is. Het had ook een Nissan Sunny, Mitsubishi Galant of Opel Vectra A kunnen zijn, maar ik heb een Mazda 626 gekozen.

49123378846_b32ffab37e_b.jpg

Erg goed getekend! (y) Alleen lijkt hij verticaal een beetje uitgerekt, maar dat kan aan de digitalisering liggen.

Volgens mij leeft het topic niet omdat bijna niemand kan tekenen :D jij daarentegen bent er wel echt heel goed in, supertoffe plaat!

Om het topic weer op gang te krijgen: je hebt een prachtige tekening gemaakt. Geldt ook voor de 626 van november vorig jaar. Beide platen liggen heel naturel en rustig op het netvlies. 👍🏻
Ben benieuwd naar je volgende werk 😉

Zelf teken ik ook graag auto’s maar kan daar niet zoveel tijd voor vrijmaken als ik zou willen. Ik ga in mijn archief kijken om binnenkort ook eens iets te kunnen posten hier.

Ga zo door! Er zijn genoeg mensen die hier graag naar kijken!

Die Mazda heb ik even gemist, ziet er ook erg goed uit!(y) Is dit puur een hobby of doe je er ook beroepsmatig nog wat mee?

Mijn tekenkunsten zijn blijven steken op het niveau van een 8 jarige ongeveer... In die jaren tekende ik veel eigen ontwerpen, o.a. met overtrekpapier uit autojaarboeken folders en tijdschriften en maakte daar dan allerlei niet bestaande varianten van, het liefst van de zijkant lekker makkelijk.:p Hetzelfde wat ik nu doe met photoshop dus! Van die creaties is echter niets bewaard gebleven want toen ik in 1996 op mezelf ging wonen is er heel veel de kliko ingegaan.

Nice! Is er geen manier om het werk dat hier te vinden is op een of andere manier aan sociale media te linken, waardoor er wat meer activiteit zou kunnen ontstaan? Zonde dat er hier zo weinig aandacht is voor de mooie tekeningen en shops.

Tmd zei:
Nice! Is er geen manier om het werk dat hier te vinden is op een of andere manier aan sociale media te linken, waardoor er wat meer activiteit zou kunnen ontstaan? Zonde dat er hier zo weinig aandacht is voor de mooie tekeningen en shops.

Het zou kunnen op Instagram op Facebook, maar dat is niet aan mij om te bepalen.

Zelf ben ik niet zo van de social media, ik zit er niet op te wachten dat ik overal met mijn kop op internet sta. Wellicht is instagram een optie, daar gaat het volgens mij met name om foto's posten en dan niet meteen zo zeer over en van jezelf.

Quadrifoglio Verde zei:
Wellicht is instagram een optie, daar gaat het volgens mij met name om foto's posten en dan niet meteen zo zeer over en van jezelf.

Klopt. Wordt gebruikt voor verschillende doeleinden maar lijkt me op zich wel geschikt als je het zou willen delen. (y)

Heb met nog niet zo verdiept in Instagram, staat nog steeds op de planning... Wel een nieuwe tekening gemaakt. Op het origineel glanzen er nog bomen in de motorkap en voorruit, maar dat is mij helaas niet gelukt, waardoor je eigenlijk alleen maar aan de zijkant glas ziet van de omgeving. Volgende keer ga ik dat niet weer doen en ga ik het gewoon weer inkleuren zoals ik altijd gewend ben. Maar al met al is hij toch best wel goed gelukt. Het kenteken is trouwens wel geprint en niet getekend.

50850343167_4fe5ef544f_b.jpg

Terug
Bovenaan