Tekentopic deel 4

Jazzzo zei:
Ik vind het goed jw01(y)

@a110-50, een wip hij is toc h al klaar(y)

Nee, sommige lijnen kloppen nog niet helemaal en wil de wielen ook nog aanpassen. Sowieso ga ik hem nog met markers inkleuren, dus ben nog even bezig;)

Is het een idee om alvast wat voorstellen te doen voor de onderwerpen van de wedstrijden? Als we deze dan terug communiceren naar het tekentopic dan weten we ook gelijk of er interesse is voor dat onderwerp en of er dus genoeg mensen mee zouden willen doen aan die wedstrijd?

Lijkt me goed

Even wat regels op een rijtje voor de wedstrijd dus

- de wedstrijd duurt 2 weken
- de winnaar (mag) maakt de nieuwe wedstrijd
- perspectief maakt niet uit, maar word wel op prijs gesteld.
-max. Een inzending per deelnemer (dan bedoel ik je mag wel meerdere plaatjes van je auto posten (graag zelfs), maar niet 2 verschille autos)
- plaats de tekening op een mooi groot formaat in de wedstrijd.
- je mag met potloodtekenen maar ook met een digitaal tekenprogramma, maar niet met bijv. Paint
- na 2 weken maakt de wedstrijdstarter (de winnaar van de vorige wedstrijd) het op een rijtje,

Over die laatste regel: doen we dan 4 dagen stemmen ofzo en degene met de meeste punten maakt de nieuwe wedstrijd?

Jazzzo zei:
je mag met potloodtekenen maar ook met een digitaal tekenprogramma, maar niet met bijv. Paint

Die regel lijkt mij nog iets te wazig, ten eerste zal nooit iemand iets met paint proberen om een mooiere tekening te krijgen dan met de hand omdat paint daar niet het juiste programma voor is.

De digitale tekeningen die worden gemaakt zijn vaak met de volgende programma's gemaakt.

Coreldraw
Photoshop
Sketch Up
Illustrator

Bij de voorgaande wedstrijden eens lang lang geleden :rolleyes: was het niet toegestaan om een tekening te doormiddel van een computer programma.
Dit om echt het tekenen naar voren te brengen in plaats van de kennis van computerprogramma's.

Daarentegen stond er ook in dat je geen liniaal mocht gebruiken of over mocht tekenen als ik me goed herriner:T

VWing zei:
Bij de voorgaande wedstrijden eens lang lang geleden was het niet toegestaan om een tekening te doormiddel van een computer programma.
Dit om echt het tekenen naar voren te brengen in plaats van de kennis van computerprogramma's.

Daarentegen stond er ook in dat je geen liniaal mocht gebruiken of over mocht tekenen als ik me goed herriner

Dat lijken me ook niet meer dan logische regels inderdaad;)

Vwing zei:
Jazzzo zei:
je mag met potloodtekenen maar ook met een digitaal tekenprogramma, maar niet met bijv. Paint

Die regel lijkt mij nog iets te wazig, ten eerste zal nooit iemand iets met paint proberen om een mooiere tekening te krijgen dan met de hand omdat paint daar niet het juiste programma voor is.

De digitale tekeningen die worden gemaakt zijn vaak met de volgende programma's gemaakt.

Coreldraw
Photoshop
Sketch Up
Illustrator

Bij de voorgaande wedstrijden eens lang lang geleden :rolleyes: was het niet toegestaan om een tekening te doormiddel van een computer programma.

Daarentegen stond er ook in dat je geen liniaal mocht gebruiken of over mocht tekenen als ik me goed herriner:T

Als het niet gevruiken van een computerprogr. Erin als regel inkomt lijkt het me zo dat er veel mensen zouden afhaken, zelf gebruik ik sketchbook pro

Jazzzo zei:
Vwing zei:
Jazzzo zei:

Coreldraw
Photoshop
Sketch Up
Illustrator

Als het niet gevruiken van een computerprogr. Erin als regel inkomt lijkt het me zo dat er veel mensen zouden afhaken, zelf gebruik ik sketchbook pro

Met alle respect, maar hetgene jij tekent met sketchbook pro is natuurlijk iets heel anders dan een handtekening. Ik denk dat Het andersom ook geldt, dat als de regel er komt dat digitale tekeningen zijn toegestaan, er een hoop afhaken.

Ik denk dat het een goed idee zou zijn als we de eerste wedstrijd beide idd toestaan ( ondanks dat ik groot voorstander ben van het handtekenen omdat computer inkleuren een stuk makkelijker is).
Zo kan je kijken wat de resultaten zijn en of er inderdaad een heel groot verschil tussen de twee tekenmethode zit, door trial en error kom je uiteindelijk tot de beste oplossing.

Jazzzo zei:
Je hoeft overigens toch niet persé in te kleuren?

Is een beetje hetzelfde verhaal als met het perspectief, je kiest er zelf voor of je het wilt inkleuren ja of nee.
Ik ben persoonlijk van mening dat een tekening maar half af is indien die niet is ingekleurd, of in ieder geval schaduw heeft.
Je hebt niet altijd een voordeel met een computerprogramma, als je kan tekenen als Quadrofiglio Verde bijvoorbeeld dan vind ik dat altijd mooier dan een computer tekening. Maar je hebt er ook een stuk meer talent voor nodig wil je dat kunnen bereiken.

Maar zoals ik al zei, ik ben een voorstander voor beide en dan bepalen of er een richting in geslagen moet worden.

Banner ben ik nog niet mee bezig. Heb een leuk idee, maar daar zit een element in waarbij ik toestemming nodig heb van de eigenaar om het te mogen gebruiken. Even een antwoord afwachten. Anders ga ik me misschien helemaal op een idee focussen wat achteraf helemaal niet kan.

@ Basjc: PM.

ik zet de wedstrijd vanavond online omdat ik morgen niet kan, als je de banner klaar heb jw01 dan voeg ik hem erbij ok:)

WIP Tekenwedstrijdbanner...
AW-Tekenwedstrijd_banner.jpg

A110-50 zei:
Ik wacht in ieder geval nog een wedstrijdje, als ik het zo zie

Dat zou ik wel zonde vinden, ik zou zeggen zie dit als een kans om te laten zien dat met de hand tekenen inderdaad de betere manier is.
Dat ga ik in ieder geval wel proberen :)

@ JW01

Heb je al gekeken wat voor een effect je krijgt als je de auto meer in de achtergrond laat verdwijnen?
Ik denk als er iets is wat je er nog aan kan doen, dan is het de auto wat minder prominent naar voren laten komen.
In ieder geval de zwarte delen van de tekeningen, die trekken veel de aandacht op

ja bijvoorbeeld, de zwarte delen op de tekening zijn heel aanwezig, als die wat meer vervaagd worden, dus meer naar de achtergrond gebracht worden ziet het er miss beter uit. Het is in ieder geval het proberen waard denk ik als je het idee hebt dat er iets niet klopt.

Het zijn de letters van het woord Tekenwedstrijd. Ze storen. Verder zitten er fouten in de flank van de auto.
(Ik denk mee:T)

De auto moet op de voorgrond.

Letters meer naar boven die langzaam vervagen achter de auto.

Oh, wie heeft het dan gedaan? Zie spiegelschaduw en de gerafelde lijn. Ik snap het wel, zo komt het "realistischer" over, een fout die vaker wordt gemaakt. Maar in het echt zie je echt een rechte lijn, kijk maar morgen bij daglicht.:T

Wat ik zou doen (maar dat moet je niet overnemen) is het woord schuin weg laten trekken en een plaatje van een auto die rechts helemaal compleet is maar links minder tekening-compleet met rechte potloodstrepen (zodat je het proces kunt zien).

Jouw plaatje is te af.:T

Wat ik zou doen (uiteraard ook maar een suggestie) is ten eerste een ander lettertype gebruiken. Dit is onduidelijk, en als er iets belangrijk is bij banners, is het dat ze goed leesbaar zijn. Verder is het ronduit dom om witte tekst op het enige gedeelte te plaatsen van de achtergrond dat ook wit is. Wit op wit betekent ook weer dat het slecht leesbaar is. In jouw geval zou ik het AW logo niet doortrekken, maar apart in een kadertje plaatsen in bijv een zwarte achtergrond, evt met verloop, of wat leuke effectjes, hoewel teveel effecten vaak weer heel erg amateuristisch staan. Zo komen alle elementen (logo, tekst, auto) tot hun recht, hoef je het lettertype misschien niet eens te veranderen en de kleur verder ook niet. En zijn we ook eens af van die eeuwige rode banners die iedereen gebruikt:p

Doe maar, want heb 't even te druk om wijzigingen aan te brengen. Dan zien we de volgende wedstrijd wel weer.
Aan ideeën voor verbeteringen inmiddels geen gebrek, dus dat komt wel goed. Moet alleen even een geschikt moment vinden.

Heb hier zelf nog nooit iets gepost, misschien ook omdat ik andermans tekeningen zie en dan denk: ik kan eigenlijk gewoon helemaal niet tekenen... Ben nu net klaar met een sportwagen op basis van de Citroën DS5, maar daar was ik ook in 10 minuten mee klaar...

Laat maar zien! Scan of maak even een foto, dan helpen we je verder. Mijn eerste tekeningen waren ook niet om aan te zien;)

Ik kan meestal wel een overlay doen om te laten zien waar de grote problemen zitten

Mijn tekeningen zijn op zijn zachts gezegd niet al te best, maar om ze hier te plaatsen krijg je opbouwende kritiek, waardoor je telkens een stapje verder komt!

Terug
Bovenaan