Tekentopic deel 4

Hoooooooooooo Supergrovertje, je hebt er niets van begrepen. Ten eerste heb ik de nieuwe bmw stijl voort gezet, de nieren steeds groter en zéker de achterkant steeds lelijker maken. Daarbij was ik de 8-serie beauty uit 't stenentijd even vergeten. Dus zou deze MPV zijn naam moeten veranderen in iets dat begint met een letter en dan een cijfer.

oja je plaatje doet 't niet

Plaatje doet het hier nog steeds perfect.

Blij dat je het in elk geval eens bent over de 8-serie, maar toch vind ik je Bimmer nog steeds op een renault lijken. De achterkant zou zo een Scenic of Espace Sport kunnen zijn, je voorkant is ook behoorlijk excentriek in een Frans sausje.

Enige BMW-kenmerk van nu dat ik er in zie is dat BMW de laatste tijd ook alles weer vierkanter aan het maken is.

.Sjoerd: Ik vind die tekening van vorig jaar vele malen mooier. Klopt niet helemaal ( of omgedraaid, helemaal niet ) in perspectief, maar toch heeft die iets cools en moois. Ik vind je conceptstijl die je nu maakt vele malen minder mooi dan je tekening van vorig jaar. Wel is die van dit vele malen beter in perspectief.

Plaatje doet het hier ook perfect. En ik ben het met Aloys eens, die van vorig jaar ziet er beter uit. Die MPV doet totaal niet aan als een BMW moet ook ik erbij zeggen, dus:

"Ik zal het maar als volgt verwoorden; uit een combinatie van een F700 en een Scirocco is nog nooit een Beemer geboren..." Robert Faber, 27-07-2008

nou, nou, Nu begrijp ik waarom sommige mensen jou niet zo mogen. Je moet een beetje meer oppassen met wat je over anderen mensen zegt. Vind het namelijk een beetje domme opmerking die nog eens word benadrukt met het drinkende mongool icoontje.

Zo, ik ben weer terug van weggeweest. Allereerst: bedankt voor de positieve reacties over mijn tekening, geeft me weer zin om door te gaan. Ik durfde die tekening niet mee te nemen naar Frankrijk ivm kreukels, vandaar dat er na twee weken nog geen WIP te zien is.

melle zei:
Dat 'do not copy' had je wat mij betreft weg mogen laten. Het komt een beetje (onbedoeld) arrogant over

Inderdaad onbedoeld. Het gaat me in dit geval niet om de auto, maar om mijn handtekening. :)

Verder @ Carlo: zoals Jz inderdaad al zei was ik op vakantie. Ik ben terug nu, maar de website ligt er nu tijdelijk uit ivm problemen met de host (ik switch nu naar een andere host). Zodra die weer online staat ben je de eerste ;).

@Sjoerd: Die MPV vind ik niet mooi, kan een kwestie van smaak zijn. Ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat de eerdere tekening die daar staat mooier is, technisch is de meest recente meer in orde. Die laat echter nog steeds te wensen over. Zoals gewoonlijk heb ik niet het idee dat je naar tips luistert die hier gegeven worden, dus kan ik je alleen maar succes wensen met verdere tekeningen ;).

Volgens mij heeft het tekentopic nogsteeds een ongetwijfeld zeer toegewijde wedstrijdleiding :LOL:

:)T)

Als je een wedstrijd zoekt...

Mijn website verandert van host, over een paar dagen is het domein vanquishdesign.nl weer te bezoeken, tot die tijd is de wedstrijd e.d. te vinden op dit adres.

mijn nieuwe "project"
ziehier de porsche 911 techart gt 250 of zoiets:D
Code:
[IMG]https://i294.photobucket.com/albums/mm95/bossie-_/Porsche911-Techart250.jpg[/IMG]

Mag ik je een ideetje geven? Als je 'm nou niet helemaal overtekent, maar dingen van jezelf erin stopt en de lelijke dingen van die auto eraf haalt en wegwerkt zodat ie mooi wordt en niet op een plastic schaalmodel lijkt, is het vetter. Spoiler d'raf en weglaten, luchtinlaten tussen de lampen weg, merkteken weg en misschien die kiewen weg?

Blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar van zoiets auto kun je best heel makkelijk een eigen creatie maken tijdens het natekenen. Dan zit er ook iets van jezelf in.

ik heb het logo zowiezo al weggehaald. meer doe ik niet denk ik omdat ik die dingen bijna allemaal al heb ingekleurd:D

deze keer even snel een schetsje gemaakt van een volgende 8 serie.
img010.jpg

C&C mag, ik luister er volgens jullie toch niet naar (ik doe toch wel)

Het wiel linksonder vind ik het beste van de tekening. Niet zelf ontworpen denk ik, ik zie ze vaker. Ook niet echt BMW.

mooie tekeningen allemaal. ik ga zelf ook even wat proberen(ben een kluns in 3d tekenen).

Ik ben momenteel al een tijdje bezig met een R8, maar ik heb geen digitale camera:(

Ja, kan ook. Maar ik kan 'm helaas niet zo makkelijk gebruiken(n) Ik ga 't wel een keer proberen.

nou hij is eindelijk klaar, voor het eerst dat ik zo lang aan een tekening heb gewerkt het resultaat mag er dan ook wel wezen ben er erg blij mee.
Code:
[IMG]https://i294.photobucket.com/albums/mm95/bossie-_/porschetechartDOORNIELSBOS.jpg[/IMG]

de onderkant is er door photobucket een beetje afgesneden zie ik:(

Ziet er niet verkeerd uit, de verhoudingen kloppen aardig goed en vooral de voorste velg vind ik mooi ingekleurd. Maar de banden zijn te bol aan de onderkant en de remschijven, luchtinlaten en interieur zijn té gedetaieerd getekend, waardoor het wat nepperig overkomt. Het kan wel, maar dan moet je er meer tijd aan besteden. In dit geval kun je dat het beste gewoon zwart maken. Kijk maar eens naar de luchtinlaat op de voorbeeldfoto, het "vleugeltje" met richtingaanwijzer is het enige dat je duidelijk ziet, de rest is zo goed als zwart. Ohja, je bent de deurklink vergeten;)

Verder ben je echt op de goede weg, maar probeer er gewoon wat meer tijd aan te besteden, vaak kijk je één of twee dagen later weer anders tegen je tekening aan en haal je de fouten er beter uit.

de deurklink heb ik expres weggelaten want dat vind ik gewoon niet mooi en het logo heb ik ook weggelaten, bedankt voor de comment maar ik snap niet wat je bedoelt met te gedetaieerd, want ik wou juist alles zo mooi mogelijk doen, want als je goed kijkt zie je die dingen ook wel in het voorbeeld.;)

Je gaat met sprongen vooruit! Toch merk je dat het potlood nog een beetje "met je aan de haal gaat". Probeer fijner te tekenen zodat alle oneffenheden er ook uit gaan. Verder moet je oefenen met gradients ;)

zou je dat mischien iets nader willen uitleggen vanquish? alvast bedankt:D

ik snap niet wat je bedoelt met te gedetaieerd, want ik wou juist alles zo mooi mogelijk doen, want als je goed kijkt zie je die dingen ook wel in het voorbeeld.

Je ziet het inderdaad wel in het voorbeeld, maar het valt alleen nauwelijks op. In jouw tekening zijn die detalis te nadrukkelijk aanwezig, waardoor het teveel opvalt. Als je de luchtinlaten zwart had gemaakt, het interieur minder krasserig had ingekleurd en de remschijf wat donkerder had gamaakt, was je tekening een stuk strakker geworden denk ik. Maar, zoals ik al zei, het geheel ziet er gewoon goed uit en ik ben ervan overtuigd dat na flink wat meer tekeningen het restultaat gewoon nog beter is.

ja daar heb je mischien ook wel gelijk in, zal het in mijn achterhoofd houden als ik mijn volgende tekening ga maken. bedankt voor de nadere uitleg(y)

Mooie tekening Bossie!

Scannen0004.jpg

Weerspiegeling in de achteruit wordt nog wel wat gedimd

Die is mooi(y) Als het nog kan, zou ik nog wat aan het achterwiel doen, die is net niet helemaal rond, vooral de bovenste helft. Dat is jammer, want de rest is erg fraai.

Hopelijk morgen begin ik ook weer met een nieuwe tekening, heb net een andere auto gekocht, lijkt me leuk om mijn eigen auto eens te gaan tekenen. Met mijn vorige auto is het er nooit van gekomen.

Ook een mooie tekening JzA, had hem ook al gezien op vanquishdesign.nl, en ik snap nog steeds niet hou jij zo prachtig die weerspiegelingen erinkrijgt. Nouja, ik snap het wel een beetje maar het lukt mij in ieder geval niet(y):D

@JZaero: geweldige tekening, zoiets bewijst toch weer dat tekeningen mooier zijn dan foto's

@vanqu!sh: ik zal me binnenkort ook aanmelden op je site en heb ook al iets voor de sw wedstrijd gemaakt.

ben nu bezig met een vw scirocco zoals hij de 24uur nurbuhrgring heeft gereden:)

@JzAero: Heel netjes,, ik doe het je niet na.. Al die details in dat raam

@.Sjoerd: Wees eens eerlijk, is dat jouw eigen ontwerp? Heb je hem helemaal zelf verzonnen?:)

@JzAero: Wat moet ik hier nou mee? Als je wil horen wat er beter moet, dan kan je lang luisteren maar er zal niks komen... Ik weet niet of je al iets met je tekentalent doet? Je moet ontwerper of iets in die richting worden. Dit is zo onmenselijk goed. Ik heb er echt geen woorden voor. Elke keer als ik tekeningen van jou zie dan denk ik: Dit is de man die de wereld van auto's voor eens en voor altijd gaat veranderen ( natuurlijk wel positief ). Hoe oud ben je eigenlijk?
nou ja, in ieder geval ken ik geen mensen die ook maar in de buurt komen van jou skills

Te n eerste:p Jawel, tips die heb ik gekregen en hijs nu af.
Ik bedank ook de mensen die mij geholpen hebben met de tips! ^^
Kijk hier maar: https://www.vanquishdesign.nl/forum/viewtopic.php?t=14&start=0

Ik ben 16 en nee ik heb nog geen carriere ofso :)
Er zijn vast veel mensen die beter zijn dan ik, een goed voorbeeld is alleen Vanquish al ^^
Zijn wagens zijn ook heeel mooi hoor! check het maar allemaal op vanquishdesign.nl/forum Portfolio sectie

Hij is inderdaad weer prachtig, van mij mag je het eindresultaad gewoon als afbeelding hier neerzetten hoor;) Die 500 is ook heel goed gelukt en het is leuk dat je er niet alleen maar auto's tussen hebt staan.

Ik teken zelf ook, en ben nog niet echt goed. Ik heb eigenlijk pas 4 keer serieus een auto getekent, maar hier zit dan zeker niet zoveel tijd in als dat jullie erin stoppen.
Even voor de duidelijkheid. Ik trek niet over, en teken alleen na...

overtrekken kan trouwens niet met het dikke papier wat ik gebruik. Mijn laatste tekening is trouwens op een a3 vel.

nou ja, oordeel zelf maar.

de 1e. een zelfbedachte Mercedes.

Het geheel:

autos001.jpg

De velgen close up:

autos002.jpg

De achterkant:

De voorkant:

autos004.jpg

Daarna heb ik een lamborghini getekent.
Ik heb er geen wielen onder gemaakt omdat ik toen zo bang was om mijn eerste mooie tekening te verpesten:p

autos008.jpg

autos006.jpg

autos007.jpg

Nu een bmw m3,

autos009.jpg

autos010.jpg

autos011.jpg

autos012.jpg

En als laatste, die heb ik iets van vorige week getekent, en ik ben nog niet klaar. De voorband gaat helemaal weg, en dat doe ik opnieuw, want ik deed dat te gehaast.

autos015.jpg

https://i283.photobucket.com/albums/kk290/cars94/autos016.jpg

https://i283.photobucket.com/albums/kk290/cars94/autos017.jpg

autos018.jpg

autos019.jpg

Nou wat vinden jullie ervan, ik teken pas een paar maanden, en zelf vind ik de laatste auto mooier dan de anderen tot nu toe. Oordeel zelf maar:p

Nou zeg, dit kijkt niet erg prettig :p Probeer de foto's iets mooier te maken, en draai ze voor ons in de goede hoek en crop ze naar de goede grootte, anders krijgen we ook zo'n hernia.
Ik vind de tekeningen heel wisselend van niveau. De Mercedes is doordat het alleen uit lijntjes bestaat saai en komt niet zo heel goed uit de verf doordat de lijntjes ook niet helemaal recht zijn (of het komt door de slechte foto's ;)). De tweede foto geeft een beter inzicht over je tekenkwaliteiten: het is perspectief is vrij aardig en het inkleuren is ook zeker niet slecht. Zoals je zelf al zei kan het allemaal nog veel beter, maar ervanuit gaande dat je nog een hoop kan leren (afhankelijk van je leeftijd die niet in je profiel staat :p), hoef je bij deze tekeningen zeker niet de hoop op te geven: hopeloos is het zeker niet. Bij de BMW is het perspectief een beetje mis gegaan, maar de Mustang lijkt al met al goed te kloppen :D
Blijf oefenen en kijk goed naar hoe anderen het doen ;)

ik ben 14, en ik zal volgende keer de scanner gebruiken:p
heb 1 keer een tekening gescaned, maar het resultaat was zo beroerd, dat het leek alsof er een peuter een tekening had ingekleurd met potloden.

Erg mooie tekeningen Aloys! Je hebt zeker talent, en heel veel potentieel. Probeer vooral je lijnen mooi recht te krijgen, nu zijn ze nogal wiebelig, dat is vooral bij de Mercedes opvallend. Bij je Bmw ( bedoel je trouwens niet m6? ) zitten de wielen niet erg lekker eronder. Je mustang is erg mooi gelukt, ook de reflecties/schaduwen zien er erg goed uit. Alleen de achterlichten zien er een beetje vreemd uit, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen hoe dat komt.

ja, bedoelde idd m6:p Ik heb de achterlichten expres zo gelaten omdat ik het wel wat vond hebben, zal wel puur persoonlijk zijn. Ze zien er waarschijnlijk een beetje raar uit omdat de linker achterlichten ( vanaf achter de auto gezien ) kleiner horen te zijn dan de rechter ( de linker achterlampen zijn namelijk op de tekening het verst weg, dus kleiner). Dat is waarschijnlijk waarom ze er niet helemaal lekker uitzien. De kleurencombinatie ( zwart wit combinatie:p ) vond ik zelf wel apart staan en dus zo gehouden

Goedendag!

Ik heb net vanmiddag een tekentablet binnen, dus ik ben eens aan de slag gegaan. Het is nog even flink wennen, maar dit heb ik in drie kwartier op het scherm gekregen:

17099232ov6.jpg

Gewoon nog een beetje kennismaken met de pen, neem het nog niet te serieus :p Voor auto's tekenen is mijn stijl sowieso te druk.

*de gewone muis ligt nu in de hand zoals je loopt na het schaatsen :)*

Wauw Melle, das erg mooi ! ^^
Ik heb sinds deze zomervakantie ook een tablet, van Wacom :)
Ik ben ook aan het oefenen en jouwe ziet er al lekker uit!

Ga zo door, ik zal ook een keertje wat posten :D

ik ben ook van plan om zoiets te kopen, maar ik heb niet zoveel geld.
kan je met een bamboo of een wacom a5 een beetje uit de voeten?

Terug
Bovenaan