Guest
Hi all,
Bij de APK keuring kreeg ik te horen dat mijn auto, Peugeot 406, bouwjaar 2003, HDI 90 pk / 66 KW, 303.000km, een te hoge roetuistoot heeft. Op verzoek heb ik een flesje Dieselpower in een volle tank gegooid en na een week (en 800 km verder) wederom een roetmeting laten doen.
Hier kwam na 3x testen wederom een te hoge meting uit van boven 8. Garage gaf aan dat het een motorisch probleem kan zijn en dan met name de verstuivers. Of wellicht iets anders...
Ik krijg het gevoel dat diet het niet kan zijn. Ik rij er altijd normaal mee dus schakelen tussen de 2000 en 2500 toeren en rustig warm laten worden.
Enig idee wat het er aan de hand is?
Alvast mijn dank.
Mvg, Ivo.
Bij de APK keuring kreeg ik te horen dat mijn auto, Peugeot 406, bouwjaar 2003, HDI 90 pk / 66 KW, 303.000km, een te hoge roetuistoot heeft. Op verzoek heb ik een flesje Dieselpower in een volle tank gegooid en na een week (en 800 km verder) wederom een roetmeting laten doen.
Hier kwam na 3x testen wederom een te hoge meting uit van boven 8. Garage gaf aan dat het een motorisch probleem kan zijn en dan met name de verstuivers. Of wellicht iets anders...
Ik krijg het gevoel dat diet het niet kan zijn. Ik rij er altijd normaal mee dus schakelen tussen de 2000 en 2500 toeren en rustig warm laten worden.
Enig idee wat het er aan de hand is?
Alvast mijn dank.
Mvg, Ivo.