(te) Goedkope Tesla

A

Anoniem

Guest
Hoi Mede AW-ers,

Ik was wat aan het zoeken naar een te importeren Tesla en vond de volgende website, waar Tesla's (te) goedkoop worden aangeboden. Zit er een addertje onder het gras of denken jullie dat het wel snor zit? Ik hoor het graag!

De Website:
https://home.mobile.de/DIAMANTAUTOBOERSE#ses

Gevonden van:
https://www.mobile.de/nl/auto/tesla/vhc:car,ms1:135__,dmg:false

Alvast dank.

Het addertje onder het gras zou kunnen zijn dat het schadeauto's waren. Ken je de geschiedenis van de auto's?

Ik zie een Model X als Model S aangeboden worden. Misschien heeft het bedrijf niet zoveel autokennis? Een BMW Z4 (E89) voor 6.000,- en een Z1 voor 12.000,- lijken me ook erg scherp geprijsd. Is dit het Duitse Jet Cars?

Het valt me inderdaad op dat bij het ene bedrijf "alles" erg goedkoop is. Ook bijvoorbeeld Hyundai i10 uit 2020 voor 4000 euro.
Natuurlijk zijn auto's in Duisland goedkoper dan bij ons, maar bij sommige vraagprijzen heb ik wel een vraagteken om eerlijk te zijn. Ze hebben weel enorm veel auto's 430, dus ze kunnen wellicht goedkoop inkopen en dus goedkoop verkopen. Maar toch.

Ook de opmerking "mail naar het email adres op de laatste foto voor meer foto's of informatie" vind ik een beetje vreemd om eerlijk te zijn, dit is ook een heel ander adres dan "de naam van de adverteerder". Ik zie geen beoordelingsterren van de verkoper EN hij is sinds juni actief.

Ik zag overigens nog een Tesla :
een witte Tesla Model 3 Long Range AWD, Dual Motor € 23.000 (bruto) . Ik kan blijkbaar geen linkje maken van/naar de site.

Hier hetzelfde verhaal, echter is deze dealer wel al jaren actief EN volg goede beoordelingen. Hier staat ook een heel ander contact persoon dan in de "email-foto) .

Ik heb daarna eens wat willekeurige auto's gezocht, bij dealers/handelaren, en daar is er gewoon rechtstreeks contact met de verkopende partij, dus nee ik zou er op dit moment geen positief gevoel erbij hebben, maar een mail sturen kun je natuurlijk altijd doen! :)

Meestal als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dit vaak ook zo.
Volg je eerste gevoel en koop de auto gewoon bij een betrouwbaar adres.

Ik snap niet dat hier nog twijfel is. Niets klopt:

1. Heel goedkoop
2. Geen coherente foto's (bijvoorbeeld altijd zelfde achtergrond of showroomplaten)
3. Het weglokken van het formulier bij europa's grootste autoverkoopplatform met een spamfilter als excuus.
4. Alleen email willen.
5. Verkeerde modelbenaming.
6. Web.de adres (soort gmail)
7. Het fysieke adres is een feestzaal.

Dit is gewoon een gehackt account of ander duistere aanpak, waarschijnlijk om aanbetalingen te ritselen en dan te verdwijnen.

Bij 1 prive verkoper kan je het eens treffen dat deze persoon er snel en zonder gezeur vanaf wil. Een bedrijf gaat nooit auto's voor meer dan 20% onder de markt verkopen.

Oke, dank allemaal. En inderdaad, als het te mooi lijkt, dan......;)

Fijne zondag allen.

Terug
Bovenaan