Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>Van lekkende waterpomp tot defecte dynamo<<

M'n Taunus had de laatste tijd wat probleempjes met de startmotor/starterkrans...

De startmotor sloeg 'vast' en er klonk af en toe tijdens het starten een blikken geluid:confused:

Nu bleek dat de bouten vd startmotor niet zuiver vast zaten...

Er zit draad in het koppelingshuis, welke van gietijzer is, en de rek was er een beetje uito_O

Heb ze nu met loctite vastgezet, en 1 bout vervangen voor een langer exemplaar, welke ik toevallig had liggen (M10 met 14mm kop:rolleyes:) en daarachter een moer.

En nu start ie weer zoals het hoort:cool:

Gelukkig is het tandwiel vd startmotor nog goed, en de starterkrans voelt ook nog goed aan(y)

Heb ik weer geluk mee, anders moet de bak erachter weg, en ik heb momenteel geen tijd voor zulke 'geintjes'

Gisteren naar Luttenberg bij het 'Historisch Festival' geweest.

Heb er helaas geen foto's van, maar was echt van alles te zien, van T1 tot MG tot oude Ami's.

Was ook nog een oldtimerrit bij, voor zowel de brommers, trekkers als auto's(y)

We hebben geluk gehad met t mooie weer, en ga er volgend jaar zekers weer heen(y)

Ben ook een beetje verliefd geworden op een '61er Ford Thunderbird:rolleyes::eek::D
Maar als ik zoiets aanhaal verkoop ik de rest vd oldtimers:cry:

Verder afgelopen weekend de kleppen vd Granada gesteld, de klepsmering zat verstopt, dus dan gaat t wat sneller met de klepjeso_O

Als het goed is, komt er deze week nog iemand kijken voor de 20M, en neemt hem, als we tot een deal komen, gelijk mee:cool:
Dan kan ik m'n andere Granada ophalen en daar mee beginnen(y)

Vanmiddag heb ik de 20M nog even nagelopen, en hem vanavond naar het keuringsstation gebracht.

Morgen wordt ie weer gekeurd, en hopelijk heb ik er dan apk op:cool:

Als dan de plannen doorgaan, gaat ie komend weekend naar Keulen een verder bestaan leiden(y)

En dan kan ik eindelijk met m'n mk1 gangs:cool:

Ben benieuwd!

En toch, als je met zo'n 20M rijdt.... t heeft wel karakter, zo'n bak:rolleyes:

0013.jpg

Afgelopen week de 20M naar de keuring gebracht...

Ben naar een ander station hier in de buurt gegaan, aangezien m'n 'vaste' geen tijd had...

Kreeg een klein lijstje mee:

- rechter buitenspiegel demonteren (verweerd)
- rechter koplamp afstellen
- wiellagers voorzijde vervangen
- middendemper dichtmaken

Viel nog wel mee, en 2 avondjes ermee gangs te zijn gegaan, was dat allemaal terecht.

Dus vol goede moed voor de herkeuring...

Alles was goed... Maar nu deed het groot licht het niet meero_O

Zit hem wss in het relais. Hij klikt wel, maar geeft verder geen stroom door:cry:(n)

Als het goed is, krijg ik begin vd week een goed relais binnen, en als dan alles het doet, kan ie weer...

100_7586.jpg

Zo, er zit sinds gisteren nieuwe apk op de 20M!

Heb em vanmiddag weer opgehaald, en het rijdt toch wel fijn hoor:)

Zoals het nu lijkt, wordt ie maandag opgehaald, en gaat ie naar een andere liefhebber:cool:

100_7587.jpg

Kan ik er nog een paar dagen mee rondsturen:)

Mooi dat ie weer gekeurd is.
Maarre, komen die Duitsers nu alle Fordjes weer terugkopen, die ze daar bij jullie allemaal juist uit Duitsland hebben ?o_O

Haha, daar lijkt t wel op Davey...

Nu is dit n orgineel hollander...

Hier in Nederland wil blijkbaar niemand een kleine €1700,- neertellen voor een grote, blijvend belastingvrije, oldtimer met nieuwe apk...

Als ie morgen weg is, kan ik binnenkort de andere Granada mk1 Ghia ophalen:) De kerel heeft ook al ruimtegebreko_O

Helaas...

De Duitser is komen kijken, en wilde hem dan weer in nieuwstaat brengen.

Zat hem daarvoor toch nét iets teveel werk aan....

Dus dan rij ik er zelf maar ff mee rond, totdat iemand anders hem koopt:)

Nu binnenkort de andere mk1 Ghia ophalen...

Ben volgende week een weekje vrij, en wil dan de Sierra weer op orde maken (nieuwe dempers, wielranden oplappen en opnieuw uit laten lijnen).

Dan hopelijk nog tijd om de achteras voor de TC1 klaar te maken, en als dat allemaal terecht is, ga ik met de mk1 beginnen:LOL:

Tis afhankelijk wat je met de auto wilt doen...

Voor nieuwstaat zit er gewoon nog een bak werk in...

Als je hem al rijdend bijhoudt/terecht maakt, valt t wel mee.

De bodem opnieuw in de tectyl, wat plekjes ontroesten en behandelen en gewoon rijden met t ding...

Gelukkig zijn er wel meer geinteresseerden:)

Ben ik nu gebelgd of is een rechterbuitenspiegel uberhaupt wel een apk-eis? Mij staat bij dat alleen een rechterbuitenspiegel bij een bestelauto of een aanhanger vereist is. Nooit geweten dat dat een apk-punt kan zijn.

Het gaat idd om de blauwe mk1 die ik weer klaar ga maken.

Heb dus zo'nzelfde bijgekocht:)

@ Olds:
De buitenspiegel was aardig verweerd, dus wat dat betreft zou het goed mogelijk zijn...

2 schroefjes losdraaien en de spiegel is eraf....

Als ik nog een keer een setje spiegels tegenkom, zet ik die erop:cool:

De buitenspiegel was wel aardig verweerd, dus dat is waarschijnlijk de afkeur geweest;)

Als ik een setje buitenspiegels op de kop kan tikken, zet ik die erop...

@ Wouter:
Dat is idd de mk1 waarvan ik er nog zo 1 van bij heb gekocht... Heb ik weer wat te hobbyeno_O

Deze week ben ik vrij, en ben vandaag alvast m'n Sierratjuh winterklaar aant makeno_O

De schokdempers werden slecht, en voorzijde waren al fietspompen....
Had in april al eea geregeld, en laatst een keer opgehaald... Zat nog complete remmerij/wielnaaf en draagarmen aano_O Dus weer n paar kilo oud ijzer

Vandaag er ff onder gezet, 1 veer van de andere set was gebroken, dus de veren ff overgezet...

Spul ging mirakels makkelijk los, en natuurlijk ook weer vast(y)

Donderdag ga ik de wielranden aanpakken... Deze beginnen wat minder te worden..
Dus zelf wat stukken maken van 2mm staal, en die er ff in branden.

Ik moest dus de veren overzetten, en ik heb zelf geen veerspanners, maar n maat van me wel.

Met de 20M die kant opan, en onderweg ff de tank volgegooid en v'dan gereden.

Toen ik bijna bij de bestemming was, begon de motor te pruttelen en deed t niet meer:confused:
Na wat zaken geprobeerd te hebben, toch maar de boer waarbij ik gestrand was, gevraagd of hij de auto aan wilde slepen.
Dus n shoveltje ervoor, en binnen de korste keren liep hij weer:eek:

Ik snel de veerspanners opgehaald, en de motor laten draaien. Toen ik weerkwam liep de motor nog netjes... Rij daarzo achteruit de brink af, draai de weg op, en de motor sloeg weer af:(

Toen kwam er toevallig iemand langs die vlakbij m'n schuur moest zijn, en die had ook n sleepkabel bij zich(y)
Dus de 20M op sleep weer naar de schuur...

De motor af laten koelen, en vervolgens ist weer starten en hij loopt als een zonnetjeo_O

Of de carb is niet helemaal fijn, of er zit wat troep bij de sproeier... Zal ook eens kijken of er ergens een brandstoffiltertje zit, en anders ertussen zetten....

En n sleepkabel in de 20M leggen:)

Zo blijf je bezigo_O

Check ff wat je mist, als ie nie wil lopen kerel.
Of je wel vonk hebt etc.
Als aanslepen wel lukt, omdat ie dan vlot genoeg rondgaat, kan t dan niet zijn dat als ie warm is, ie misschien te lage spanning heeft om motor rond te gooien op de startmotor ?
Ofwel, laad ie wel genoeg bij, en is de accu nog goed?
Zomaar ff snel gedacht hoor. Als laadstroom te laag is, kan ie daardoor misschien te lage spanning hebben op ontsteking/bobine ?

De accu is wel goed, en hij gaat ook goed rond....

Zitten niet zoveel slangetjes aan de carb, en die zijn ook goed voor zover ik gezien heb....

Na het aanslepen liep ie weer snel, en gelijk netjes, ook niet beroerd ofzo.
Daarna blijft ie stationair een paar minuten lopen, geen probleem.

En ik wil weer wegrijden, en vervolgens ist weer bal....

Lijkt erop dat, als hij de bocht ingaat, de motor af wil slaan....
Dus dat er dan een vuiltje voor de carb komt ofzo???

Toen ik weer bij de schuur was, en de 20M alweer een paar uur stond, wilde hij gelijk aanpakken....

Hmm, ff carb nazien dan ja. wel vreemd..
Zu-j altied zien, ast ding warm is, dan wil de waag`n nie pakk`no_O

:):) zo ist wel jah

Kheb n brandstoffiltertje opgehaald, morgen maar eens zien of dat wat uithaalt:eek:

Kan de motor warmdraaien terwijl ik de wielranden oplap:)

Morgen maar eens zien hoever ik met alles kom...

En maandagaamd de andere mk1 ophalen:LOL::LOL:

De kerel heeft em ook wat in de weg staan... En ik heb de ruimte er momenteel eigenlijk ook nog niet voor, maar komt allemaal wel goed(y)

Dat wordt in korte termijn alles overzetten, en hem dan weer doorverkopen als opknapper (denk ik)

Zo, gisteren ff de wielrandjes vd Sierra aangepakt.

Zit een holle ruimte achter, en deze heb ik volgespoten met roestomvormer. ML is brandbaar, en als je dan gaat lassen....

Heb ook geen plamuur gebruikt, heb daar geen geduld voor, en de vorige keren is het er niet netter van geworden:rolleyes:
Linksachter:

Meende dat ik nog 2mm plaat had liggen, maar dat was 3mm:) Dat wil er ook wel in:cool:

DSC05663.jpg

DSC05668.jpg

DSC05671.jpg

Heb dat er nog netjes ingekregen

DSC05672.jpg

Spul in de 2k antiroestmenie gezet, en uiteindelijk in kleur gespoten

DSC05678.jpg

DSC05683.jpg

Rechtsachter:
Heb de boel uitgestukt, en vervolgens 1mm plaat erin gelast. Gezien de ronding is 1mm makkelijk te vermaken...

DSC05662.jpg

DSC05674.jpg

Deze kant zit er redelijk netjes in, had achteraf nog iets netter gekund maar dan ga ik zoveel tijd erin steken, en dat ist mij niet waard

DSC05676.jpg

DSC05677.jpg

DSC05680.jpg

DSC05684.jpg

Ook de achterpanelen achter de bumper hadden een paar plekjes:

Linksachter:

DSC05666.jpg

Rechtsachter:

DSC05665.jpg

Deze plekken heb ik ook ontroest, in de menie gezet en ik kleur gespoten

Nu kan de Sierra gerust de winter door(y)

Verder nog met de 20M gangs geweest...

Kwam erachter dat er wel wat koelwater bij kon, dus ff een litertje bij ingegooid. Deze kwam tussen de onderste slang er zo weer uitlekkeno_O

De oorzaak was een verrotte slangenklem...

DSC05682.jpg

Heb er weer iets van 8 liter ingegooid, en toen wastie weer op peilo_O Vreemd genoeg kwam de temperatuurmeter niet in het rode vd week.....

Ben er weer een stukje mee gaan rijden, en hij doet het weer goed:cool: Snap er geen biet van, dat te weinig koelwater ervoor zorgt dat de motor het niet meer doet... Koelwater stuurt alleen de choke aan.... Maar als het weer goed is, ist mij prima!

Nu kan ik vanavond met een gerust hart een paar pilsjes drinken:D

En als afsluiter een 'sfeerfoto' :):)

DSC05670.jpg

Mooi werk weer Marco.

Opzich ist wel apart dat ie niet warm liep dan!
Wel verklaarbaar, dat ie niet liep.
Als ie dan warm was, maar hij in het choke-gedeelte geen (warm) koelwater heeft, gaat choke vol op, en verzoop ie waarschijnlijjk :D

Thanks Davey,

Dat is idd een aannemelijke optie, zat ik later ook al aan te denken....

Rij er nu af en toe kleine stukjes mee, keer 20km ofzo, en dat gaat tot nu toe wel goed:cool:

Komende week ook alweer redelijk volgepland met het wagenpark...

Maandagavond de donor Granada ophalen, wil de Sierra opnieuw uit laten lijnen, en volgend weekend de Toyota starlet van m'n zus even bijwerken.

Dat is een '91er Starlet 1.3 en heeft ondertussen 324000km op de teller:cool: Ze heeft em al 9 jaar, en hij begint nu wat roestplekjes te krijgen...
Ze wil hem nog niet kwijt, dus kan het altijd uit om in een paar uurtjes per jaar de carrosserie bij te werken(y) Kan het beter voorkomen/uitstellen dan dat de gaten er later invallen....

He, dat is grappig!

Fijn om te zien dat ie er ruim een half jaar terug nog netjes bijstaat! Denk nog wel eens aan de GXL, ook gezien de staat vd auto toen....

Ben ff verder gaan zoeken, en de bruine TC1 die ik in 2011 heb gesloopt staat er ook tussen:)

Zie wel dat ze hier in Nieuwleusen en omstreken niet zoveel erop zetten:)

Vet cool, dus je hebt straks twee granada's MKI.o_O
Zo'n eentje staat nog steed op m'n verlang lijstje, maar ja...
Eigenlijk zijn ze me te mooi en te netjes, bv zoals die blauwe van je, met die keurige wieldopjes, van mij mag hij wel een beetje rottig en beschadicht zijn, alst blokje maar lekker loopt.
Foto-FR6TSIP8-D.jpg

Haha, soms heb je dat zoo_O

Ik wil m'n eigen mk1 weer netjes maken, en als je dan toevallig aan een mk1 'donor' kan komen:rolleyes:

Probleem met Ghia's, is dat ze niet zoveel meer te vinden zijn, en ook in Duitsland staan ze ook voor kapitalen te koop....

Afgelopen maandagavond de 'Donor' opgehaald, en heb vanmiddag even snel een paar foto's gemaakt in de regen...

100_7593.jpg

2 generaties naast elkaar
100_7592.jpg

En hier ist voor te doen:

Koplampruitenwissers:LOL:
100_7596.jpg

Ent interieur(y)
100_7595.jpg

Zal vd week wel wat betere foto's maken:)

Carrosserie is opzich nog te redden wat ik tot nu toe gezien heb:

- wielrandjes achter
- voorschermen vervangen
- bevestigingsrand voorschermen
- stukje dorpel achter
- C-stijl onder het skai

Nu nog een planning maken hoe ik dat ga doen...

Kan nu de mk1 kaaltrekken en beginnen met overzetten, maar over 4 weken is de mk2 aan de beurt om te slopen....
En om overal van allerlei auto's onderdelen neer te leggen zie ik ook niet zitten...

En misschien, als hij me meevalt, dat ik hem zelf wel rijwaardig maako_O

Jepz....

Tis ff tijdelijk, de rode mk2 gaat over 4 weken uit elkaar, hopelijk verkoop ik de 20M nog een keer, en in principe gaat deze mk1 ook weer weg als project...

Begin nu wel n beetje te twijfelen, gezien de staat vd auto, om hem klaar te maken als winterauto ofzo, maar m'n Sierratjuh doet t ook nog wel goed en is wat zuiniger in verbruik dan n 2.6 automaato_O

Heb nog n paar fotootjes gemaakt,

100_7605.jpg

100_7601.jpg

Wielrand rechtsachter:

100_7602.jpg

Wielrand linksachter:
100_7600.jpg

Ook de bodem lijkt nog netjes:
100_7604.jpg

Tis een kwestie van voorschermpjes vervangen, en zien wat daaronder vandaan komto_O

De achterbank en deurpanelen zijn bekleed met skai, en deze is op de rug ook al vergaan, hieronder zie je duidelijk dat de bekleding nog goed is:cool:

100_7599.jpg

Ook de kofferbak ruimte is nog netjes:

100_7603.jpg

Zet em vant weekend binnen, en dan zie ik later wel hoe of wat:)

Zou wel grappig zijn, 1 ghia voor de zomer, en 1 voor de wintero_O

Anderzijds is het zonde om deze op te rijden in de pekel enzo, gun ik hem liever aan n liefhebber die hem weer in topstaat maakt.

Als ik em zelf klaarmaak, kan ik veel van m'n mk2 eronder bouwen, dat is zowiezo gangbaar:cool:

Wordt vervolgd....

Wouw mooi hoor, zo te zien is het een franse, en die grille is dat dan weer een typische ghia grille?
Gele lampen genieten altijd al mijn voorkeur.
Succes er mee.
(y)

Tis idd een fransoos, gelukkig gezien de vrij nette staat vd auto:cool:

Zo'n grille is idd typisch Ghia, en zo'n grille is loodzwaaro_O volgens mij gietijzer ofzoo_O

Verder zijn typisch Ghia:

- brede sierlijsten
- sierlijsten wielranden
- koplampruitewissers (optioneel)
- ?stuurbekrachtiging?
- interieur met houtinleg
- superfijne stoelen
- speaker op de hoedenplank
- brede sierstrippen kofferbak
- lm velgen

Een aantal opties zitten ook standaard op GL uitvoeringen.

Vanaf 1974(dacht ik) heeft Ford de Granada een facelift gegeven. Zo heet de GXL vervolgens Ghia, en zijn de tellerunits ipv ronde klokken tellerbakken ingebouwd. Zelfde als met de Taunus TC1.

De velgen laat ik denk ik een keer opnieuw poedercoaten

Leuke donor toch zeker. Wel best werk aan zo te zien, maar maybe nog wel te redden. Al ist denk wel altijd meer werk dan opt eerste gezicht lijkt.
Anders, heb je toch weer e.e.a om jouwe beter te maken, en dat geknooi van Alex etc op te knappen (y)

Als je m gaat slopen, hek maybe nog wel intresse int e.e.a voor de Consul :)

Ik ga zowiezo eea overzetten naar de 2.6 i

Anders kan ik nog eea overzetten van de mk2:)

Denk toch dat ie als project weer weggaat, zijn al wel enkele mogelijke gegadigden;)

Kan ik vervolgens informeren naar enkele TC1's:cool::D

haha,

Een Thunderbird oid staat idd op m'n lijstje... Maar dan moet ik nog ff verder sparen, en zal de rest van m'n wagenpark weggaan. Zit ook ruimtetechnisch...

Vindt het ook altijd wel leuk om auto's weer rijdbaar te maken, en ze dan vervolgens aan een volgende liefhebber te verkopen.

Aangezien ik van een TC1 bijna alles wel op voorraad heb liggen, kan ik ze weer makkelijk klaarmaken(y)

Gisteren heb ik de starlet van m'n zus onder handen genomen, heb een stukje dorpel opnieuw ingelast, wielrandje opgelast, en verder alles weer ontroest en goed in de meuk gezet. Zowel inwendig als uitwendig. Kan dat ook weer een paar jaar mee:cool:

Aangezien ik 2k roestwerende primer heb gebruikt, had ik al bedacht om gelijk de achteras voor m'n Taunus te ontroesten en die er ook gelijk maar mee in te smeren.

100_7615.jpg

Wil komende week nog ergens stellingen ophalen, zodat ik alles goed kan ordenen, en straks met de Granada's slopen en ombouwen dat alles netjes op de plank ligt.

En kan dan ondertussen de achteras verder klaarmaken, heb al enkele jaren de onderdelen liggen:rolleyes::eek::)

k snap niet dat er geen een hapt op die m20 . super mooie auto . en de km vreter die ploft er een lpgtank in . prijs is ook mooi .
verder heb je een mooi wagenpark . (y)
maar ja de tijd en de ruimte . is zo"n bekend probleem .

jammer dat die werkerij zoveel vrije tijd neemt :)

Haha, bedankt kerel(y)

Een 20M is een liefhebbersauto, en die zijn er opzich niet zoveel....

Ruimte gaat nog redelijk, alhoewel 6 auto's toch wel de max is om verder nog fatsoenlijk wat te kunnen doen...

Kan maar in 1 auto tegelijk rijden, en als je vanalles hebt staan, waar je niet mee kan rijden, of geen tijd hebt om te rijden, is het ook zonde...

Wat een brute wagen is die Granada toch eigenlijk nog steeds om te zien. 35 jaar geleden had mijn overbuurman zo'n ding. Als hij dan zijn Sint Bernard naar de dierenarts moest brengen moesten mijn broers en hun vrienden met 4 man die hond in bedwang houden op de achterbank. Leuke herinnering aan zo'n blauwe Granada.

Mooie herinneringen (y):cool:

Afgelopen weekend heeft de '79er Granada z'n laatste rit gehad.... Heeft 34 jaar registratie op 4 dagen na niet gehaald...

Iets eerder dan gepland, wilde er deze week nog mee rondrijden, totdat aanstaande zaterdag de apk eraf loopt.

M'n maat heeft em meegehad naar luxemburg en omstreken en heeft er zo'n 700km bijop gereden.

Hij vertelde me dat de automaatbak wat slipte. Dit bleek best wel wat te zijno_O

Ook is de achterkant vd auto helemaal vettig, wat geen bestigheid is... De stekkerdoos glimt weer als een verse keutel in de maneschijno_O

Dus wat automaatbakolie bijgevuld, maar kwam er tussen de motor en bak zo weer tussenuit.....

Heb em in de schuur gezet, en vanmiddag bij de rdw afgemeld....

weekendje21september042.jpg

De auto is de afgelopen 6 jaar behoorlijk aangepast:)

0003-1.jpg

0023-3.jpg

100_3711.jpg

100_6344.jpg

100_7521.jpg

Sinds ik em in januari ophaalde toch nog zo'n 14000km mee gereden:)

Heb m'n honingraatvelgen weer, en de aluminium kleppendeksels hou ik zelf(y)

Verder heb ik bumpers, ruitenset, motor en bak en de onderlip al verkocht en gaan naar kameraden:cool:

Bye bye, Big Red..
Heeft Tijn, jou, en vele andere toch in al die jaren hoop plezier gegeven. Was, is en blijft een uber Granny in die kleur.
Nu mooi de delen ervan gebruiken!

Thanks Davey,

We hebben met z'n allen wel schik gehad met t ding:)

Gister werd ik gebeld door iemand, en die wilde komen kijken bij de 20M.

Hij was al een poosje op zoek naar een oude Ford, liefst een Taunus, of iets dergelijks.

Ze kwamen met z'n beiden, en z'n maat had een T3 busje bij zich(y) Liefhebbers vant oude spul dus.

Nadat ze de 20M bekeken hadden, en een testritje verder kwam hij tot de conclusie dat hij de 20M moest hebben:)

Hij staat nu in enkhuizen, en gaat daar de buurten onveilig maken.

Heb de indruk dat hij goed terecht is gekomen, en dat hij nog de laatste aandacht krijgt die hij verdient(y)

Taunusdriver. zei:
Thanks Davey,

We hebben met z'n allen wel schik gehad met t ding:)

Gister werd ik gebeld door iemand, en die wilde komen kijken bij de 20M.

Hij was al een poosje op zoek naar een oude Ford, liefst een Taunus, of iets dergelijks.

Ze kwamen met z'n beiden, en z'n maat had een T3 busje bij zich(y) Liefhebbers vant oude spul dus.

Nadat ze de 20M bekeken hadden, en een testritje verder kwam hij tot de conclusie dat hij de 20M moest hebben:)

Hij staat nu in enkhuizen, en gaat daar de buurten onveilig maken.

Heb de indruk dat hij goed terecht is gekomen, en dat hij nog de laatste aandacht krijgt die hij verdient(y)

Het onveilig maken lukt aardig :D Heb al gezeur gehad dat de auto "herrie maakte" oftewel V6 en geen einddemper. Heel erg blij mee :p Alles gaat prima, ben het interieur aan het opknappen alleen wilde hij gister niet meer starten nadat ik hem af heb laten slaan. Ik heb zo'n 30 km. gereden, de auto uit gezet en na vijf minuten weer gestart. Na 30 meter liet ik hem bij het kruispunt stikken, en daarna wilde hij niet meer :eek:

Uiteraard loopt hij nu weer keurig, na wat afkoelen en een paar keer (door)starten. Iemand een idee?

Hey Bas, ook dit forum gevonden?

De contactpuntjes zou idd kunnen. Heb aan de ontsteking enzo eigenlijk niks vervangen. Heb ook geen idee wanneer dat voor het laatst is gebeurd.
Volgens mij heeft de motor altijd wel netjes z'n onderhoud gehad, maar is er de laatste jaren niet zoveel mee gereden.

Afgelopen week ben ik met m'n vriendin naar een camping in Wesel geweest. De Taunus met de caravan erachter lekker die kant opan getourd.

Krijg veel bekijks, zowel onderweg als op de camping:)

Had de tank voor vertrek volgegooid, en gisteren pas weer getankt. Kwam op een benzineverbruik van 1 op 9:cool:

Verder gisteren weer naar Herten geweest. Daar was het Youngtimer Vestival wat ondanks het regenachtige weer toch genoeg bekijks trok(y)

Veel apartigheid, veel orgineel, ratstyle, wolf in schaapskleren etc etc.

Op de camping stond naast ons een volkswagen T2 Westfalia campertje, en in Herten stonden ook een paar T2's

DSC05754.jpg

DSC05801.jpg

De matrode heeft niet alleen Porsche Fuchs velgen.... de motor achterin ook.....

Calibra DTM uitvoering, zelfde als m'n broer heeft
DSC05758.jpg

Paar Capri's

DSC05764.jpg

DSC05766.jpg

Lotus Omega

DSC05768.jpg

DSC05767.jpg

Passat overgangsmodel '77 tot '79? gebouwd. Zo zie je ze nooit, zo zie je er 2 op een dago_O

DSC05771.jpg

En de filmauto uit de film Manta Manta:
DSC05776.jpg

DSC05777.jpg

Ook leuk speelgoed:cool:
DSC05781.jpg

Stond nog een Escort mk3, allereerst vielen mij de 5gaats velgen op....

DSC05784.jpg

En onder de motorkap werd dat bevestigd:eek:
DSC05783.jpg

Ligt een Sierra 4x4 cosworth motor met aandrijving ino_O

Hij heeft alles aangepast, verbouwd, gereviseerd, doorgelast etc etc etc en is er 5 jaar mee gangs geweest(y)

Tijdens de eerste ritjes ging het wel érg hard, en door de vertanding aan te passen loopt hij nu nog 'maar' 230km/uo_O:eek:

Stond echt vanalles, ook nog een nieuwe Mercedes E63 AMG:T

DSC05797.jpg

Dit model is er krapan een half jaar, en de achterbanden waren al bijna glad:):D

Rest vd foto's kun je Hier bekijken

Vorige week begonnen met t demonteren van de '79er Granada GLS...

Ding is slechter dan gedachto_O en zeker de moeite niet waard om klaar te maken:D

Alleen de motor, bak, stuurbekrachtiging met stuurhuis, cardan en gasbom er nog uit, en dan kan het casco weer weg:cool:

Plaatwerk is nog nagenoeg roestvrij, dus gaat voor de verkoop.

DSC05838.jpg

Bodem bijrijderskant:
DSC05835.jpg

DSC05832.jpg

Bestuurderskant:
DSC05831.jpg

Bij de kachelmotor:
DSC05837.jpg

Dorpel linksachtero_O
DSC05834.jpg

Verder achter de koplampen istie rot, wielranden achter, differentieelophanging begint ook al aardig slecht te worden...

Dus geen spijt dat ik em sloop:)

Ik herken dit... een vriendin van me heeft een Fiesta mk1... roest overal :( elk jaar wat laswerk en dan weer door de APK, maar op een bepaald moment bestaat zo'n wagen helemaal uit plaatjes!

haha, dat krijg je vanzelf wel een keer ja:)

De Granada is bijna uit elkaar, moet de laatste dingen er nog uithalen, en dan kan ie weer weg:cool: Heb ik weer ruimte wat auto's betreft:)

Toch zie ik links en rechtsom toch weer interessante auto's, maar momenteel maar even niet. Zit evt met de nieuwe belastingregelgeving wat rond te kijken voor wat anders.
Heb eigenlijk geen zin om €400,- per jaar aan belasting te betalen voor m'n Sierratjuh... Maar ik wacht het nog even af, en kijk rustig rond wat er allemaal gaat gebeuren...

Verder afgelopen week de Taunus klaargemaakt voor de Midland Classic Show in Almere morgen:)

Vorig jaar niet geweest, dit jaar wel weer die kant opan toeren, is altijd goed voor mekaar, gezellig, en genoeg te doen:cool:

Ook laat ik de Taunus daarzo taxeren, ben benieuwd!!!

Zo, vanmorgen op tijd vertrokken richting Almere voor de Midland Classic Show.

Waren er iets na 9u, en er stonden al wat mooie auto's. Op de heenweg reed voor ons een '50's Cadillac dus dat beloofde al wat moois:cool:

De puzzeltoertocht was zo'n 95km, en was goed voor elkaar. Allerlei vragen, simpele en moeilijkere en wel leuk dat je overal oldtimers zag rijden:)

Teruggekomen in het centrum, de auto neergezet, en wat rondgekeken.

Er waren ongeveer 280 auto's dus een mooie opkomst.

Varierend van een T-ford tot een Porsche 356 tot een Alfasud tot een NSU ro80 tot een '55er Mercedes 170 combi tot een zweedse DAF postautoo_O tot een Nash en andere Muscle cars....

Heb niet zoveel foto's gemaakt, met meerdere liefhebbers gepraat, en zeer interessante verhalen gehoord(y) Foto's volgen nog....

Verder is de Taunus getaxeerd, en dat viel me 200% mee:cool: De taxateur wat al enthousiast over de Taunus aangezien hij die niet zo vaak tegenkomt, en z'n vader vroegah bij Ford ook met zulke auto's gangs was:)
Ik heb m'n verhaal gedaan over de auto, wat er zoal aan aangepast is enzo:)

Nu de post afwachten op het taxatierapport met de werkelijke taxatiewaarde:)

Terug
Bovenaan