Nu ik het teruglees, je hebt gelijk. Heb dat op andere mediums er wel bij vermeld, dacht op dit forum ook.
Ja baal er flink van maargoed, hoort er soms ook bij.
Afgelopen vrijdagavond met m'n maat bij een '69er P7B 20M wezen kijken.
Omdat het een project betrof, de kar gelijk meegenomen, mocht het wat zijn, gelijk opladen en meenemen.
De verkoper had verteld dat de tank vervuild is, en de motor liep als je er een scheutje benzine bovenin de carburateur gooit.
De auto stond in een garagebox, en de verkoper stapte in, en wilde hem gelijk starten. Dus ik dacht, het zal wel...
Maar niet aanpakken, dus auto uit de garagebox geduwd, beetje peut in de carb, en de V6 pakte gelijk aan
En hij bleef lopen..... Toen ik daarnaar vroeg, vertelde de eigenaar dat hij er vorige week nog een blokkie mee had gereden

Dus de tank is iig niet vervuild, en de pomp doet het ook nog. Scheelt weer, maar we zagen wel een lekkage bij de benzinepomp. Dat zal de oorzaak zijn van het moeilijk starten.
Verder remt hij goed, schakelt goed, er zit een wit interieur in wat nog vrij netjes is.
De auto is ooit eens opgeknapt en laswerk aan verricht. Toch zit er optisch wat werk aan, maar de basis is goed. M'n maat zoekt ook geen perfecte wagen. Maar is na restauratie niet netjes afgewerkt, bumpers niet goed vast, knipperlichtunit los, allemaal dat soort zaken.
Ook zou de verlichting niet goed werken, achterlichten doen het wel, voor alleen rechtsvoor grootlicht.
Dus wat kijken, en links zit geen fitting met lampje....
Maargoed, we hebben hem meegenomen, zijn leuke prutsdingen om rustig terecht te maken.
Dus die is ook weer blij.
Maar dan begint het bij mij ook weer te jeuken, dus ook mijn 17M weer uit het spinnenrag gehaald.
Het probleem was dat hij stationair niet bleef lopen, en alleen op het beetje peut wat in de carb ging.
Dus weer een accu erop, beetje peut bovenin, en ook deze 6pitter begon weer te pruttelen.
Totdat de benzine op was... Dus eerst extern op een literfles geprobeerd hem te starten. Zonder resultaat.
Ook het extra brandstoffiltertje kon ik niet goed zien of er benzine doorheen ging, dus bij de carb de leiding los, proberen te starten en er kwam geen benzine....
Misschien filtertje dicht, die vervangen, en toen weer starten. Helaas....
Na wat verder zoekwerk, besloten de bovenkant vd carburateur los te halen, en met dat ik dat deed, schoot het vlottertje los, en spoot er wat benzine de vlotterkamer in.
Dat was dus de oorzaak van het niet willen lopen!
Dus hup de boel in elkaar, en eerst op het externe tankje laten lopen, en ging prima

Vervolgens weer op de tank aangesloten, en ook toen bleef de motor lopen!
Ben daar wel weer superblij mee, komende week weer een klein blokje om, om te kijken of alles nog goed is, en dan kan hij komend weekend ook mee naar de FordFreaks!
Dan kan ik hem daarna verder nalopen, en een keer voor een soort apk keuring na laten kijken. Hij is vrijgesteld van de apk plicht, maar is na langere stilstand wel fijn als er eens goed naar gekeken wordt.
Komende week de rest van mijn wagenpark klaarmaken, en alles wat zelfstandig rijdt, zet ik daar neer, dat zijn gelukkig de meeste auto's