Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>Ode aan de oude locatie<<

ULBmYEv.jpeg


Wat een mooie verzameling zeg. Die gele is echt tof. Blijf het knap vinden hoe mensen dit allemaal kunnen opknappen. Je had het over nieuwe onderdelen. Is dat omdat Ford te nog maakt voor de oldtimers?
 
Bedankt voor de reacties(y)

@MCW: de vorige eigenaar heeft door de jaren heen vanalles gekocht om evt voor de Taunus te gebruiken. Spul wat via magazijnopruimingen op de markt is gekomen, op beurzen en onderdelendagen etc.

Hierdoor heb ik een mooi startpunt om hem weer op te kunnen bouwen.

Inmiddels zijn onderdelen zowiezo al schaars geworden, dus ik heb een mooie uitgangsbasis voor de Taunus.

@uwbuurman:
Het is zowiezo een klus om dat netjes voor elkaar te krijgen, maar zou jammer zijn als het achteraf toch net niet gaat...
 
Bij mijn weten is icm trekhaak een rechter buitenspiegel niet verplicht, alleen als de aanhanger/caravan en/of lading 't zicht van de binnenspiegel blokkeert => dan moet je wel een rechter buitenspiegel hebben. Wat zeiden ze bij de RDW hierover?
 
En iets met knipperlichten op het sparbord geloof ik.
Al heeft dat mn audi ook niet.
Succes bij de RDW..
 
Het is inderdaad zoals Sjon al meldt, dus kun je ruim interpreteren...

Ik heb er zowiezo een rechter buitenspiegel opgezet, vind dat persoonlijk ook fijner.

tjvZLtb.jpg


Verder had ik voor gisterochtend een afspraak gemaakt bij de RDW voor kentekenkeuring.

Normaal ga ik naar Zwolle, maar die hadden beroerde tijden staan, en in Almelo kwam het beter uit.

Dus een eendagskenteken geregeld, en die kant opan gegaan.

rRhPxDs.jpg


Ook de hoge waterstanden zijn wel zichtbaar hier in de omgeving. Normaal zie je weiland, nu allemaal water
qJn7tWe.jpg



Bij de RDW was het allemaal prima voor elkaar, en met 20 minuten kon ik weer op huus an.
gvd1ZCm.jpg


Nu wachten op het kentekenbewijs, en kan ik platen laten maken, en er lekker mee rondsturen.

Nog een keer een nettere achterbumper, hoeklijstje en motorkaplijst opscharrelen, en daarna een keer laten poetsen. Daar zal hij behoorlijk van opknappen :cool:


Verder nog wat met de Capri bezig geweest, ik heb hem te koop staan, enkele bezichtigingen gehad, maar nog niks definitiefs uitgekomen. Dus ook daar nog een paar puntjes aan verbeterd.

Er zat behoorlijk speling op de bestuurdersstoel, bleek er een steuntje afgebroken te zijn...

eG0tcS9.jpeg


Dus stoel eruit, frame gedemonteerd, gelast en de boel weer teruggezet.

Ook had de Capri last van een lekstroom, dat wist de vorige eigenaar, maar ik niet bij aanschaf....
En omdat hij toch in de Beuntoko staat, er wat mee geprobeerd. Eerst alle stekkers vd zekeringkast afgehaald, en de accu was 3 dagen later nog op dezelfde spanning.

Nu zat er een extra stekkertje bij de zekeringkast op, en dat bleek de oorzaak te zijn....
rZS2HUP.jpeg


Die gaat naar de ontstekingsmodule, en hoort op de plus vd bobine te zitten....
Dat moet ik nog aanpassen, maar ik ben blij dat ik em gevonden heb:cool:
 
Het jaar komt weer op z'n eind, dus tijd voor een jaaroverzichtje.

Het jaar begonnen met wat schade aan de Mondeo,
AAh6L70.jpeg


De groene Taunus had nog een geknapte gaskabel..

JeQEz3T.jpeg



De Hardyschijf vd Granada station had z'n beste tijd gehad, dus die nog vervangen.

vNNTfQ7.jpeg


Later in het jaar de handgeschakelde 4bak vervangen voor een 5bak. Loopt net wat rustiger:cool:

eboGw7r.jpeg



De Capri heeft ook nog best wel wat tijd en geld gekost om dat allemaal voor elkaar te krijgen..
De remmerij is compleet vernieuwd, later het stuurhuis laten reviseren, en nog voorzien van nieuwe apk.

uDZnuKJ.jpeg


Verder was het het jaar van de Taunus coupeetjes...
Dit jaar welgeteld 3 stuks gekocht, waarvan er 2 verkocht zijn.

Belgische schuurvondst
D6NA2Cs.jpeg



Een '72er GXL V6, met de wereld aan extra onderdelen, deze bouw ik zelf weer op, ook vanwege de vele nieuwe onderdelen die erbij zitten.
EkegKKK.jpeg

VDsnfmw.jpeg


En enkele weken terug nog een gestrand project opgehaald, deze is inmiddels ook al verkocht.
uox6Pyo.jpg



Verder nog een andere daily gekocht, de Mondeo verkocht en een '97er Volvo V70 Classic gekocht met heerlijke 5pitter.
5CE3k1W.jpeg


Half november nog een mooie '77er Granada mk1 van de 2e eigenaar gekocht:cool:
FfC56e6.jpeg


Dus weer een mooi productief jaartje geweest, maar eens zien wat komend jaar allemaal gaat brengen!
 
En terug ook. Goed dat je het hier schrijft, want waar vind ik in hemelsnaam die priveberichten? Heb nu zelf een nieuwe conversatie gestart, dan naar het linkje naar alle priveconversaties en zo kwam ik er en zag ik dat ik ook een bericht van iemand anders van mei jl heb gemist. Vroeger kwam het prominent in beeld bij inloggen.
 
Verkocht voor € 5.555,- (+ 15% opgeld)
FORD
Type capri 2.3 s
Kenteken DL-06-FF
Automatic
Vin GAECWC54865
Afgelezen km-stand 15.618
Km-stand volgens NAP onlogisch
Benzine
Datum eerste toelating 02.02.1979
Sleutel niet aanwezig
De kofferruimte gaat niet open van buitenaf
De knipperlicht bedrading aan de voorzijde hangt los
 
Leuk hoor die veiling Capri, we zien hem vast voor het drie dubbele wel weer ergens verschijnen.
Taunusdriver heeft al aangegeven (tenminste dat dacht ik hierboven )dat capri toch niet zn ding is.
 
Lijkt geen hele slechte Capri, ben benieuwd of hij weer ergens opduikt.
Komt nog zo'n €800,- bij op, dus voor ca €6350,- gekocht.
Dan kun je er nog een paar stuiver insteken, en als je geluk hebt, heb je voor €7300,- een goede Capri voor de deur.

Inmiddels is het jaar alweer een paar weken jong, en gaat het hobbyen ook weer verder.

Het Taunusproject heb ik verkocht aan een Pool, de beste man is een dagje langsgeweest om de assen er weer onder te bouwen, en alles transportklaar te maken. Aangezien hij hem zonder de draaibrug/spit gekocht had. Laatstgenoemde is inmiddels ook al verkocht :cool:

Ik heb hem er uiteraard mee geholpen, en we hadden de dag wel nodig.
6ij0fHv.jpg


vNE3D1j.jpg


Wel jammer dat er weer een orgineel NL kenteken uit Nederland verdwijnt...


Verder heb ik inmiddels de kentekenplaten voor de mk1 Granada binnen, en eerdaags komen de kentekenplaathouders ervoor binnen, zodat de platen erop kunnen.

Tevens heb ik voor de Granada een setje ronde speakers gekocht om onder het dashboard te monteren.
De vorige eigenaar had 2 luidsprekerboxen achter de stoelen liggen, en die wilde hij graag houden.

Dus op de kop in de Granada gedoken en na wat gepriechel de speakers gemonteerd.
zM8kf2D.jpg


5MklzOZ.jpg


En weer dikke Hitzz in de Granny:love:

 
Ja klopt, is zekers jammer, maar dat is het risico als je wat verkoopt, je weet nooit waar het heengaat.
Toch als je ziet wat er nog aan orginele NL Taunussen is, en nog steeds opgehaald worden...

Gisteren is hij eindelijk opgehaald :cool:
e7Lvyb3.jpg


Lcx9G20.jpg


Zo'n lange reis heeft de Taunus in lange tijd niet gemaakt:D

Verder zitten inmiddels de platen ook op de mk1 Granada, dus kan ik daar ook lekker mee rondtoeren:love:

S3Tg4hd.jpeg


kFzhO3f.jpeg


Verder weer langzaamaan verder met het opbouwen vd TC1 coupé.

ik heb wat ruzie met de sierlijsten vd C-stijlen, de clipjes blijven door het skaidak niet zitten, dus zal ze allemaal met draadplaatjes vast moeten zetten.

Die sierlijsten wil ik er eerst aanhebben, voordat ik de rest eraan zet, zoals de GXL emblemen op de C-stijl, die moeten wel evenwijdig met de sierlijsten komen, ander is het ook geen porem.

En dat spul moet er eerst op, voordat ik de binnenbekleding erin kan zetten.

Ook moet ik nog bedenken hoe ik de brede sierlijsten in de raamrubbers krijg, zonder de boel te vernaggelen....
Het zijn brede lijsten die je in het rubber schuift, en over de buitenste rand valt....

XeBILCp.jpg

Dus nog zat uitdagingen, ik wil er graag wel mee doorpakken met afbouwen, maar gaat veel tijd inzitten, en ik wil de rest ook rijdend houden. En hem elke keer wegzetten is ook niet de bedoeling.

Maar het gaat goedkomen:cool:
 
De schaalmodellen heb ik ook al voorbij zien komen, ik heb ze (nog) niet, misschien ooit een keer.

Het is inmiddels te lang geleden dat ik hier wat gepost heb. Is er bij ingeschoten, en de laatste tijd genoeg andere drukte gehad, en komt nog genoeg aan.... Maar ga proberen het weer enigzins bij te houden.

Inmiddels zijn de Volvo en groene Taunus ook weer probleemloos apk gekeurd. Dat is ook wel weer lekker:cool:

Ik heb besloten om wat in te krimpen met de oldtimers, Ik heb een aantal projecten staan, en om daarnaast de rest ook allemaal goed bij te houden valt niet mee.

Zo heb ik de '82er Granada station te koop staan, de rode '72er Taunus en de Capri.

Nu heb ik de Capri verkocht, maar hij blijft mij plagen tot letterlijk de bittere eind....
Iemand kwam voor een tweede bezichtiging, maar tijdens de testrit begaf de koppakking het.....
Dus die kwam met veel damp en rokende uitlaat weer terug.
De diagnose was snel gesteld nadat de bougie vd 2e cilinder vet/nat was, icm het koelsysteem en witte rook uit de rechter uitlaat.

Desondanks heeft hij hem wel gekocht, maar moet de boel wel gefixt zijn. Gisteren de boel uit elkaar gedraaid om te kijken wat er allemaal loos is.

WBFAtit.jpg


AsWdxm4.jpg


OpbS62g.jpg


Gelukkig is alleen de koppakking defect
Erjmoz4.jpg

De koppen zien er verder ook nog goed uit, geen afwijkende slijtage aan de klepzittingen etc.
ayYtmuB.jpg


Vd week wil ik de koppen nog wel laten controleren, kan ik de boel weer bedrijfszeker opbouwen en weet de nieuwe eigenaar ook dat het goed voor elkaar is.


Ondanks het nobele streven om in te krimpen, gaat dat nogal lastig....

Laatst was ik in de buurt bij een kennis van mij voor wat onderdelen, maar heb uiteindelijk een complete auto gekocht:ROFLMAO::ROFLMAO:

Een '77er Granada mk1 2.6 station:love:

eKN9ZHU.jpeg


EO9NAc9.jpeg


GojKUyI.jpeg


7hdozng.jpeg


vSKRRtB.jpeg


RmCLaWe.jpeg


Zit wel wat laswerk in de kont, wielranden, onderste zijpaneel en wat laswerk aan de balken achteraan.

4S6SB66.jpeg


Vdz8i9j.jpeg


Ik kon hem niet laten staan, orgineel NL wagen, 2.6 met 5bak loopt en schakelt goed, Ghia omgebouwd, en net interieur. Skaidak ook nog netjes, en het losse plaatwerk zoals deuren, voorschermen, motorkap, achterklep zijn ook nog hard.

Eerst de Capri afbouwen en dat die wegkan, dan verder met de Taunus coupé, en daarna is deze wel een keer aan de beurt.
 
Wat een mooi interieur heeft zo'n Granada eigenlijk. Bijzonder twotone, erg leuk. Skaidak is tof maar bij deze een beetje teveel van het goeie, alleen twotone is al leuk genoeg.
 
Balen van die Capri, dat is nooit een mooi huwelijk geweest tussen jullie. Maar wel fijn dat die weggaat.

Eens met MCW, dat die twotone wel bijzonder is. Is dat origineel, of later gedaan?
 
Het two-tone is niet orgineel, orgineel heeft hij de lichtbruine kleur. Je ziet wel dat hij ooit eens overgespoten is, ook het lichtbruine wel. Maar mag de pret niet drukken.

Deze Granada is in 2017 onder de rook van Schiphol weer tevoorschijn gekomen, de beste man had enorm veel onderdelen, en meer Granada's staan. Alles is toendertijd verkocht.

In 2019 is hij verkocht, en is er tot 2022 mee gereden. Sindsdien staat ie weer stil, en is begin April in deze contreien terechtgekomen bij een kennis van mij. Daar heb ik em weer van overgenomen.

Orgineel is het een GL, en is ooit eens omgebouwd naar Ghia/GXL.
De bekleding en deurpanelen zijn Ghia, de tellerunit en middenarmsteun GXL. De neus is ook Ghia omgebouwd.


Ja de Capri heeft mij serieus veel tijd en geld gekost, heb ik mij flink op verkeken... Maargoed, even doorbijten en doorrrr.
Vandaag de koppen ter controle weggebracht, en ze moeten gevlakt worden. Kan er ook nog wel bij :censored:

Hopelijk zijn ze morgen klaar, kan ik beginnen met de wederopbouw van de motor, en hopelijk kan ik hem komend weekend weer starten.
 
Aai die capri, je ziet het bruine water zitten...
Dat is niet zo vreemd bij oudere motoren die van gietijzer zijn opgetrokken mét gietijzeren cilinderkoppen.

Maar een 2.6... Dat zijn toch in ontwerp Engelse motoren met andere versnellingsbakken tov de Duitse Cologne motoren?
 
Dat is niet zo vreemd bij oudere motoren die van gietijzer zijn opgetrokken mét gietijzeren cilinderkoppen.

Maar een 2.6... Dat zijn toch in ontwerp Engelse motoren met andere versnellingsbakken tov de Duitse Cologne motoren?
Nee, de 2.6 is ook Duits. Zat in de Taunus 26M en was leverbaar in de Granada mk1.
De Engelse motoren waren de Essex 2.5 en 3.0 V6. De 3 liter is ook hier verkocht in de Granada en de Capri.
 
Gietijzeren blokken hebben altijd wat roestafzetting in de koelvloeistof..

De 2.6 heeft dezelfde boring als een 2.3, maar een 2.6 heeft een iets langere slag, maar wel gewoon de Cologne (Duitse) blokken.

Gistermiddag de koppen weer opgehaald, gisteravond alles goed schoongemaakt en de koppen teruggeplaatst.

FJNOYd7.jpeg

77kCAbq.jpeg


vEb9SYL.jpeg


Hopelijk morgenavond, en anders komend weekend, de boel verder afbouwen.
 
Inmiddels weer een poosje verder, afgelopen week de boel verder opgebouwd, en na het afstellen van de onsteking, liep het blok weer als een zonnetje:cool:

Helse V6

Vervolgens dacht ik even de uitlaat eronder te bouwen, maar helaas....

De vlamdovers komen niet mooi uit, en bestuurderskant zit hij veels te laag...

Nu zit daar dus ook weer verschil in, je hebt spruitstukken met losse ring, en met vaste ring.
Ik heb spruitstukken met vaste ring, en waarschijnlijk zijn de vlamdovers voor de losse ringen geschikt....

Deze heb ik.

X6bJ5AE.jpeg



en deze moet ik hebben:
J34qszF.jpeg


Inmiddels heb ik degene op de foto gekocht, maar komt vd week pas een keer binnen... Dus kan hem dit weekend niet afbouwen.

Verder ga ik dit weekend voor een maatje van mij kijken bij een oldtimer Fordje, dus ben benieuwd.

Mijn buurman rijdt met een Sierra, en heeft sinds kort wat problemen met de oliedruk, of de zeef zit dicht, of de pomp is op z'n eind.

Dus die gaat binnenkort ook de Beuntoko in, wordt nog een klusje om de carterpan er onder vandaan te schroeven:eek: maar we gaan het meemaken.

En 8 en 9 juni weer het Ford Treffen vd Fordfreaks:cool::cool:
 
Ik mis wat... Je wisselt een koppakking en de uitlaat past ineens niet? Dan hebben ze wel heel veel van die kop af gevlakt! ;)
 
Je hebt denk ik een post gemist.

De nieuwe eigenaar wilde er weer een standaard uitlaat onder, ipv de big bore.
Toen ik de Capri kocht, kreeg ik de orginele spruitstukken en set vlamdovers bij, mocht ik de boel ooit om willen bouwen.

En blijkbaar dus de verkeerde vlamdovers, of de verkeerde spruitstukken.

Ik heb de juiste vlamdovers gevonden, maar de beste man kan ze eind deze week pas opsturen.... Dus ik baal als een stekker....
 
Ik kan nog steeds geen post vinden waarin dat wordt vermeld. Geeft niet verder, verklaart wel wat. ;)

Vervelend dat je denkt al het spul te hebben liggen, en dat je dan toch voor verrassingen komt te staan. Weer meer werk, kosten en nog een weekje langer een sta-in-de-weg...
 
Nu ik het teruglees, je hebt gelijk. Heb dat op andere mediums er wel bij vermeld, dacht op dit forum ook.
Ja baal er flink van maargoed, hoort er soms ook bij.


Afgelopen vrijdagavond met m'n maat bij een '69er P7B 20M wezen kijken.
Omdat het een project betrof, de kar gelijk meegenomen, mocht het wat zijn, gelijk opladen en meenemen.

De verkoper had verteld dat de tank vervuild is, en de motor liep als je er een scheutje benzine bovenin de carburateur gooit.
De auto stond in een garagebox, en de verkoper stapte in, en wilde hem gelijk starten. Dus ik dacht, het zal wel...
Maar niet aanpakken, dus auto uit de garagebox geduwd, beetje peut in de carb, en de V6 pakte gelijk aan :cool:
En hij bleef lopen..... Toen ik daarnaar vroeg, vertelde de eigenaar dat hij er vorige week nog een blokkie mee had gereden:unsure::unsure:

Dus de tank is iig niet vervuild, en de pomp doet het ook nog. Scheelt weer, maar we zagen wel een lekkage bij de benzinepomp. Dat zal de oorzaak zijn van het moeilijk starten.

Verder remt hij goed, schakelt goed, er zit een wit interieur in wat nog vrij netjes is.

De auto is ooit eens opgeknapt en laswerk aan verricht. Toch zit er optisch wat werk aan, maar de basis is goed. M'n maat zoekt ook geen perfecte wagen. Maar is na restauratie niet netjes afgewerkt, bumpers niet goed vast, knipperlichtunit los, allemaal dat soort zaken.

Ook zou de verlichting niet goed werken, achterlichten doen het wel, voor alleen rechtsvoor grootlicht.
Dus wat kijken, en links zit geen fitting met lampje....

Maargoed, we hebben hem meegenomen, zijn leuke prutsdingen om rustig terecht te maken.

JIwqhnw.jpeg


l3jZoGV.jpeg


Dus die is ook weer blij.

Maar dan begint het bij mij ook weer te jeuken, dus ook mijn 17M weer uit het spinnenrag gehaald.

kDGw5O2.jpeg


Het probleem was dat hij stationair niet bleef lopen, en alleen op het beetje peut wat in de carb ging.
Dus weer een accu erop, beetje peut bovenin, en ook deze 6pitter begon weer te pruttelen.

Totdat de benzine op was... Dus eerst extern op een literfles geprobeerd hem te starten. Zonder resultaat.
Ook het extra brandstoffiltertje kon ik niet goed zien of er benzine doorheen ging, dus bij de carb de leiding los, proberen te starten en er kwam geen benzine....

Misschien filtertje dicht, die vervangen, en toen weer starten. Helaas....

Na wat verder zoekwerk, besloten de bovenkant vd carburateur los te halen, en met dat ik dat deed, schoot het vlottertje los, en spoot er wat benzine de vlotterkamer in.
Dat was dus de oorzaak van het niet willen lopen!

Dus hup de boel in elkaar, en eerst op het externe tankje laten lopen, en ging prima:cool:
Vervolgens weer op de tank aangesloten, en ook toen bleef de motor lopen!

Ben daar wel weer superblij mee, komende week weer een klein blokje om, om te kijken of alles nog goed is, en dan kan hij komend weekend ook mee naar de FordFreaks!:giggle:
Dan kan ik hem daarna verder nalopen, en een keer voor een soort apk keuring na laten kijken. Hij is vrijgesteld van de apk plicht, maar is na langere stilstand wel fijn als er eens goed naar gekeken wordt.

Komende week de rest van mijn wagenpark klaarmaken, en alles wat zelfstandig rijdt, zet ik daar neer, dat zijn gelukkig de meeste auto's:love:
 
Prachtig om al je bezigheden zo te lezen. Mooi beschreven ook! Die '69er P7B 20M ziet er zo prima uit en lijkt gemakkelijk te redden. Succes met je voorbereidingen en veel plezier aankomend weekend!
 
De 17M is de "kale" uitvoering, en de 20M de luxe uitvoering. Net als de Consul en Granada
Te zien aan sierlijsten, grilletje en uitvoering vh interieur, Vloertaptijt, houtinleg, deurpanelen etc
Ook de 17M was orgineel leverbaar met V6. Mijne was orgineel V4, maar is door de vorige eigenaar vervangen voor een V6.

@ Marc: Bedankt! Mag altijd graag schrijven wat er allemaal gebeurt, en op mijn pad komt.

Inmiddels niet stilgezeten.
De gele Granada weer enigzins gepoetst:
q5iOaVg.jpeg



En de 17M en de 2tone Granada maar gewassen.

TpMOLR4.jpeg


Wat was de 17M vies zeg:oops::rolleyes:

Morgen de boel verder terechtmaken, en in de loop vd middag zien dat ik alles bij het Treffen krijg.
 
Zo, vandaag even bijkomen van een supergeslaagd weekend bij het Treffen van de FordFreaks!
Vrijdag in totaal 7 auto's op het terrein neergezet, helaas was de Capri nog niet klaar, wacht nog steeds op de juiste vlamdovers..... Schiet allemaal niet op, maargoed...

In totaal wisten dit weekend zo'n 150 Fordjes de weg naar het Treffen te vinden, dus de organisatie is dik tevreden.
Veel Granada's en Taunussen, maar ook Escort, Transit, Capri, Sierra, Scorpio en Mustang waren vertegenwoordigd
Ook superleuk om onze Engelse en Belgische Ford vrienden weer te zien en te spreken. Een paar Engelsen kwamen eerder ook elk jaar, maar die waren 6 en 9 jaar niet geweest. Dus superleuk!


vADv0yY.jpeg


LQmtEzp.jpeg


uLHEooZ.jpeg

yVfgc4m.jpeg


Vve7bFo.jpeg

JTlblWy.jpeg


M3El7M9.jpeg


qK9BuLi.jpeg


3jXLLti.jpeg


WrhMGPL.jpeg



Ook stond er een snaarstrakke '94er Escort 3deurs.
De huidige eigenaar heeft hem 30 jaar terug nieuw verkocht aan een echtpaar, en onlangs van hun teruggekocht. Dat vind je ook nergens meer, en zag er werkelijk als nieuw uit. En ook die zijn dus al 30 jaar oud :eek:
fr0zY55.jpeg


Dus ook deze editie kan de boeken in als een geslaagd Treffen.
 
Ja het blijft mooi spul :cool:

Inmiddels niet stilgezeten, er kwam een lasklusje tussendoor. Eigenlijk geen tijd voor, maargoed, je moet elkaar voorthelpen.

Een buurman heeft een jaguar x-type van 2002, vorig jaar gekocht met nieuwe apk.

En bij deze apk werd hij afgekeurd op rotterij vd dorpels links én rechts.

Ik kreeg deze foto....

dQiYA2l.jpeg


Natuurlijk liep de apk er al praktisch af, dus was enige spoed bij, en alleen puur apk laswerk. Want er zit nog wel meer aan te komen...

Dus de skirt eraf en maar begonnen....

p6U0hJi.jpeg


P9eO5ql.jpeg


d40gZKR.jpeg


DqNH0dM.jpeg


Links ruim een meter dorpel gerepareerd:eek::eek:

Rechts was het meeste al eens gelast, dus daar was slechts 35cm slecht.

bGdqQwr.jpeg


Maar geeft altijd zo'n bende...
CV86VAK.jpeg


Rechts las ik vanavond even af, en kan de wagen weer voor de keuring.

Als je gaat googlen, is het een bekende kwaal van dit type wagens.

Ik had nog even op het keuringsbewijs gekeken, en daarop stond dat ze bepaalde delen niet konden controleren ivm afgeschermde delen. Dus ik vermoed dat de dorpels toen ook al twijfelachtig waren, terwijl je het wel goed kan zien...
 
Heb je er nu een plaat overheen gelast, of echt alles weggehaald? Want als ik die één na laatste foto zie ik dat niet lekker mogelijk. Betekent wel dat het binnenin lekker door gaat.
 
De eigenaar wilde alleen apk laswerk, ik heb de slechte stukken eruit geslepen en nieuwe plaat ingelast.
Als je het structureel goed wil doen, moet je de complete dorpels er opnieuw inzetten, plus de binnenplaat.
Hij rot op de velsrand waar 3 plaatwerkdelen bij elkaar komen, om het makkelijk te maken....

Heb er met dit reparatiewerk al 10 uurtjes inzitten, dus zoiets kost je enorm veel tijd, wat voor deze auto niet interessant is.

Er zitten nog een paar slechte plekken, maar is nog geen afkeur. Heb dat behandeld, en dan zien we het wel weer.
 
Ja precies. Nu een jaartje door, met wat geluk volgend jaar ook nog, en daarna zien we wel weer :)
Misschien nog wat 'holle ruimten wax' erachter spuiten om het een beetje in bedwang te houden? Al vraag ik me af of dat werkt op stukken plaatwerk die al roest 'in zich' hebben.
 
Terug
Bovenaan