T4 camper

Welke motor

• Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Auto encyclopedie

Asfaltkampioen
Beste allen

Mijn vriendin wil graag een vw t4 camper.

Nu weet ik dat het heel precies komt met welke bouwjaren wel en welke bouwjaren juist niet met de t4 en dan o.a. ivm roestvorming. Mijn vraag is dus welke bouwjaren een go en welke bouwjaren een no go. Ik herinner mij een gesprek met een garagehouder 20 jaar geleden die mij meedeelde dat de begin jaren de kwaliteit van de t4 beter is dan die van de halverwege jaren.

Motoren

De turboloze 1.9 d valt af ivm te kort aan vermogen/koppel.

Hoe zit het met de kwaliteit van de andere motoren de 2.5 tdi 5 cilinder, 2.4 5 cilinder en de 1.9 turbo diesel, ik kwam er recent achter dat er helaas nooit een 1.9 tdi gezeten heeft in de T4.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag

alvast bedankt

In 2017 waren wij ook aan het zoeken, het is een Transit uit 1992 geworden. Let goed op wat je koopt en hou rekening met hoge kosten achteraf. Het blijven oude bussen.

De Nugget van pak hem beet 92 tot 98 is een leuk en vaak goedkoper alternatief. Wij hebben een Eurec gekocht, ondanks de hoge kosten geen spijt want het trekken met zo'n oude bus is goud waard.

Boppie zei:
In 2017 waren wij ook aan het zoeken, het is een Transit uit 1992 geworden. Let goed op wat je koopt en hou rekening met hoge kosten achteraf. Het blijven oude bussen.

De Nugget van pak hem beet 92 tot 98 is een leuk en vaak goedkoper alternatief. Wij hebben een Eurec gekocht, ondanks de hoge kosten geen spijt want het trekken met zo'n oude bus is goud waard.

Bedankt voor de reactie aan zoiets moet ik dan denken?
10496653046_b8a35749cc_n.jpg

Zelf hoop ik een 1e generatie droom scudo, Jumpy , expert van na de facelift te vinden met de onverwoestbare 2.0 hdi, maar die paar die ik tegenkom zijn allemaal van voor de facelift met de 1.9 (t)d , maar volgens mij zijn deze 3 ling ook als besteldbus niet veel meer verkocht na de facelift. Maar ondanks dat mijn vriendin helemaal weg is van de t4 zijn alternatieven voorzichtig welkom.

R W xxx zei:
Al eens gedacht aan een Exeo? Of een Colt?

Ik had Mitsubishi wel meegenomen in mijn zoektocht, maar de L400 moet je echt met een lampje zoeken en deze heeft niet echt een mooi camper interieur https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers/m1722008779-mitsubishi-l400-l-400-2-5-td-camper-kampeerwagen-topstaat.html?previousPage=lr

Van Seat zijn er zo ver ik kan overzien geen campers van, ze hadden ooit wel een soort van caddy als basis , maar daar heb ik nog nooit een camper uitvoering van voorbij zien komen.

Precies die hebben wij. 2.5 diesel met stuurbekrachtiging, rijdt denk ik beter dan een T4 want achterwielaandrijving. Buiten dat worden T4's stervensduur en ook die rotten gewoon. Italië aangedaan, Frankrijk en dit jaar Corsica.

Boppie zei:
Precies die hebben wij. 2.5 diesel met stuurbekrachtiging, rijdt denk ik beter dan een T4 want achterwielaandrijving. Buiten dat worden T4's stervensduur en ook die rotten gewoon. Italië aangedaan, Frankrijk en dit jaar Corsica.

Ja idd t4 zijn waardevast en daar betaal je flink voor als iets waardevast is. Ps mooie jaren 30 woning heb je(y) en natuurlijk schitterende camper. Wij gaan hem vooral gebruiken voor dagjes weg en Benelux tripjes en de krijtrotsen van noord Frankrijk, Duitsland en Denemarken. Denk niet dat we de Alpen gaan passeren

Een VW T4 is een hele oude bus, de nieuwste exemplaren zijn van 2003. Veel van deze bussen zijn inmiddels oude rommel, die hun beste tijd al lang gehad hebben. Je merkt ook dat er in de dieseltechniek hele grote stappen zijn gemaakt, in de T4 zitten best ouderwetse diesels. En het is een vrij kleine camper. Een T4 is ook best duur, als je ziet wat je er voor krijgt.

Kun je niet beter kijken naar een camper op basis van de Fiat Ducato, zeker de derde generatie vanaf 2006 is een aanrader. Veel moderner, moderne dieseltechniek, ruimer, mooie vlakke vloer, de bedden passen ook overdwars wat veel ruimte bespaard, veel aanbod, en heel veel waar voor het geld, prima kwaliteit.

Als het toch een kleine camper moet zijn kijk dan naar de Renault Trafic 2 van na de facelift met 2.0 DCI motor vanaf 2006. De versnellingsbak en elektrisch zijn die beter, dan van voor de facelift. De motor is zeer degelijk en loopt erg mooi, veel mooier dan de oude diesels van de T4. De Trafic 2 facelift is een prima basis voor een camper en van prima kwaliteit.

Als het toch een T4 wordt, neem dan niet een te lichte motor, een camper weegt best veel.

Andere goede opties zijn de grote Renault Master vanaf 2010 of technisch identieke Opel Movano. Dit zijn erg goede en relatief voordelige bussen met een lage en grote vlakke vloer, zeer geschikt als camper basis.

Ik zou de 1.9td overslaan. Tenminste als dat dezelfde is als in de golf 3. Die heb ik gehad, en die motor is echt traag en super dorstig. Het is (iig in het geval van de golf 3) een indirect ingespoten diesel met een turbo erop geschroefd. Ik haalde met moeite 1 op 16 met de golf. En dan was dat ding ook nog eens traag als dikke stront door een trechter.

Een tijd geleden heb ik me eens verdiept in de t4's en als ik het me goed herinner is de 2.5 degelijker dan de 2.4.

Een T4 is een fijne bus, maar erg prijzig.
Zelf een basic camper bouwen is het goedkoopst. Mijn ouders hebben onlangs een Nugget gekocht, van 2011. Maar dat heeft ook z'n prijs, de campermarkt is nogal oververhit momenteel.

T4 campers zijn overschat, als je ziet wat er voor zo'n oude VW gevraagd wordt en wat je er voor terugkrijgt, niet te doen.
Ik snap daar echt helemaal niets van.

ak2 zei:
Als het toch een kleine camper moet zijn kijk dan naar de Renault Trafic 2 van na de facelift met 2.0 DCI motor vanaf 2006. De versnellingsbak en elektrisch zijn die beter, dan van voor de facelift. De motor is zeer degelijk en loopt erg mooi, veel mooier dan de oude diesels van de T4. De Trafic 2 facelift is een prima basis voor een camper en van prima kwaliteit.

Met deze opmerking was je mij een stap voor, het wordt mij wel makkelijk gemaakt dat het voor de facelift een 1.9 dci was, het viel mij al op dat de 1.9dci ontzettend vriendelijk geprijsd staan voor een camper, maar dat verklaard bij deze. Ik zal ook bij op Opel Morvano en Nissan Primastar zoeken. De voorkeur gaat verder uit naar bussen die het dichtste bij een personen auto staan, en dan met name de motoren de zogenaamde 2.0 diesels.

F Mitsi zei:
Ik zou de 1.9td overslaan. Tenminste als dat dezelfde is als in de golf 3. Die heb ik gehad, en die motor is echt traag en super dorstig. Het is (iig in het geval van de golf 3) een indirect ingespoten diesel met een turbo erop geschroefd. Ik haalde met moeite 1 op 16 met de golf. En dan was dat ding ook nog eens traag als dikke stront door een trechter.

Een tijd geleden heb ik me eens verdiept in de t4's en als ik het me goed herinner is de 2.5 degelijker dan de 2.4.

Idd de cijfers zien er niet heel belovend uit de 1.9 td heeft maar iets meer pk en koppel dan de 1.9 zonder turbo 68 pk en 140 nm koppel tegen 60 pk en 127 nm koppel.

De andere blokken heb ik het idee dat die destijds bij Audi vandaan kwam, volgens mij waren ze bij Audi wel van de 5 cilinder blokken.

Barri zei:
Zelf een basic camper bouwen is het goedkoopst. Mijn ouders hebben onlangs een Nugget gekocht, van 2011. Maar dat heeft ook z'n prijs, de campermarkt is nogal oververhit momenteel.

Nou idd de campermarkt lijkt wel op de huizenmarkt. We gaan in September op vakantie, maar zullen hem nu veel gaan gebruiken voor dagjes uit. Wellicht is het handig om te wachten tot dat de zomervakantie voorbij is en 1 op het laatste moment aan te schaffen.

MLL zei:
T4 campers zijn overschat, als je ziet wat er voor zo'n oude VW gevraagd wordt en wat je er voor terugkrijgt, niet te doen.
Ik snap daar echt helemaal niets van.

Heeft die mogelijke overschatting ook niet te maken dat de t5 kwalitatief te wensen overlaat?

Zelf bouwen kost ook geld. Om voor het camper tarief in aanmerking te komen moet de bus aan bepaalde eisen voldoen die ook kostbaar zijn. Daarnaast is een nette wat oudere bus lastig te vinden. Veel van die dingen zijn werkpaarden. De campermarkt is zoals Barri zegt oververhit. Toen ik kocht was dat al. Kijken is haast kopen anders gaat een ander er wel voor. Het heeft ons een ruim half jaar zoeken gekost en dan nog heeft deze bus serieus geld gekost. Een Ducato vanaf 2006 is mooi, maar kost ook serieus veel geld.

In de tijd van de T4 kom je vooral die en de Transit tegen als camperbus. Hou in je achterhoofd dat het oude bussen zijn met behoorlijke kilometerstanden en dat er zo nog een 3000 euro ingaat per jaar. Los van de vaste lasten.

Boppie zei:
Zelf bouwen kost ook geld. Om voor het camper tarief in aanmerking te komen moet de bus aan bepaalde eisen voldoen die ook kostbaar zijn. Daarnaast is een nette wat oudere bus lastig te vinden. Veel van die dingen zijn werkpaarden. De campermarkt is zoals Barri zegt oververhit. Toen ik kocht was dat al. Kijken is haast kopen anders gaat een ander er wel voor. Het heeft ons een ruim half jaar zoeken gekost en dan nog heeft deze bus serieus geld gekost. Een Ducato vanaf 2006 is mooi, maar kost ook serieus veel geld.

In de tijd van de T4 kom je vooral die en de Transit tegen als camperbus. Hou in je achterhoofd dat het oude bussen zijn met behoorlijke kilometerstanden en dat er zo nog een 3000 euro ingaat per jaar. Los van de vaste lasten.

Das ook mijn ervaring dat er weinig keuze is , je zit natuurlijk nog met het btw verhaal als je een bestelbus aanschaft en zolang die nog niet omgebouwd is betaal je scheel aan wegenbelasting of schorsen. Ik hoop op kosten te besparen door voor een motor te gaan die ook in personen auto's zit.

Auto encyclopedie zei:
ak2 zei:

Met deze opmerking was je mij een stap voor, het wordt mij wel makkelijk gemaakt dat het voor de facelift een 1.9 dci was, het viel mij al op dat de 1.9dci ontzettend vriendelijk geprijsd staan voor een camper, maar dat verklaard bij deze. Ik zal ook bij op Opel Morvano en Nissan Primastar zoeken. De voorkeur gaat verder uit naar bussen die het dichtste bij een personen auto staan, en dan met name de motoren de zogenaamde 2.0 diesels.

Belangrijk is dat de basis van de camper goed is.

De lagers van de versnellingsbak bij de Trafic 1.9 DCI gaan nog wel eens kapot. Deze versnellingsbak zit ook in bijvoorbeeld een Laguna 2, maar heeft het in een zware camper een stuk zwaarder. Na een deskundige revisie kun je er dan weer even tegen.

Ik zou zelf op zoek gaan naar het faceliftmodel Renault Trafic vanaf 2006 vanwege de betere elektronica en versnellingsbak, Renault bouwde ook de Nissan Primastar en Opel Vivaro, die technisch identiek zijn.
Er is ook een 2.5 DCI motor geleverd.

De campermarkt is overspannen, je kunt ook zelf een goede bestelbus kopen, en ombouwen tot camper. Voor veel gebruikte bussen is veel al passend materiaal te koop. Vaak wordt een H2 bus genomen vanwege de stahoogte. Kies de camper basis niet te klein.

De meest gebruikte basis voor een camper is de Fiat Ducato. Kijk maar eens voor welke bestelbussen veel te krijgen is.

Veel succes.

Auto encyclopedie zei:
Barri zei:

Nou idd de campermarkt lijkt wel op de huizenmarkt. We gaan in September op vakantie, maar zullen hem nu veel gaan gebruiken voor dagjes uit. Wellicht is het handig om te wachten tot dat de zomervakantie voorbij is en 1 op het laatste moment aan te schaffen.

Dan is er geen tijd meer voor een test. Je loopt het risico dat je reparaties moet (laten) uitvoeren tijdens je vakantie.

Maar zoek je een zgn buscamper of een caravanmodel?

Is die 2.5 tdi niet dezelfde als Volvo gebruikt heeft in de 850 en S70/V70? Daar staan ze als erg betrouwbaar bekend.

EVV zei:
Is die 2.5 tdi niet dezelfde als Volvo gebruikt heeft in de 850 en S70/V70? Daar staan ze als erg betrouwbaar bekend.
Klopt dit is de zelfde 5 cilinder diesel die ook in bijvoorbeeld de Audi A6 zat. Dit is een erg betrouwbare motor. Eigenlijk is dit de motor die je graag in de T4 (camper) wil hebben.

Ik weet natuurlijk niet hoe dringend je een camper wil hebben. Maar dit jaar is een slecht moment. Ik zie dat een camper uit 2015 nu nog maar 10.000 euro onder de nieuwprijs zit en nog verkocht wordt ook. Beter een jaar (of 2) wachten.

Als je de canper ook voor dagelijks vervoer wil gebruiken zou ik wel op motorvermogen letten om met het verkeer mee te kunnen. Gebruik je hem echt voor vakantie en weekendjes weg maakt dat niet zo veel uit, dan heb je geen haast. Mijn oude Mercedes camperbus had maar een 70 pk motortje maar wel heel Europa mee gezien.

ak2 zei:
Auto encyclopedie zei:
ak2 zei:

Belangrijk is dat de basis van de camper goed is.

De lagers van de versnellingsbak bij de Trafic 1.9 DCI gaan nog wel eens kapot. Deze versnellingsbak zit ook in bijvoorbeeld een Laguna 2, maar heeft het in een zware camper een stuk zwaarder. Na een deskundige revisie kun je er dan weer even tegen.

Ik zou zelf op zoek gaan naar het faceliftmodel Renault Trafic vanaf 2006 vanwege de betere elektronica en versnellingsbak, Renault bouwde ook de Nissan Primastar en Opel Vivaro, die technisch identiek zijn.
Er is ook een 2.5 DCI motor geleverd.

De campermarkt is overspannen, je kunt ook zelf een goede bestelbus kopen, en ombouwen tot camper. Voor veel gebruikte bussen is veel al passend materiaal te koop. Vaak wordt een H2 bus genomen vanwege de stahoogte. Kies de camper basis niet te klein.

De meest gebruikte basis voor een camper is de Fiat Ducato. Kijk maar eens voor welke bestelbussen veel te krijgen is.

Veel succes.

Omdat wij in een stad wonen , zoeken we iets in Trafic formaat. Bij uit laten voeren van bestelbus naar kamper door een bedrijf ben je volgens mij ook nog aardig wat kwijt.

haarr zei:
Dan is er geen tijd meer voor een test. Je loopt het risico dat je reparaties moet (laten) uitvoeren tijdens je vakantie.

Maar zoek je een zgn buscamper of een caravanmodel?

Idd misschien is het dan handiger om dan in september nog met de caravan weg te gaan. Zoeken eigenlijk een buscamper. Ik woon nog in een straat tegen de grens van betaald parkeren, die daardoor elke dag bomvol staat en waar nog met veel pijn en moeite elke dag een sirion nog een parkeerplaatsje kan vinden en mijn vriendin woont aan een doorgaande studenten dronken droppie route , dus wil iets wat niet te ver uitsteekt. Daarnaast is het ook wel handig ivm met parkeer vergunning, in oktober is het bij mij ook betaald parkeren en er zitten bepaalde afmetingen regels om een vergunning te krijgen, en bezoekerspas is hoogstens 20 uur.

ak2 zei:
EVV zei:
Klopt dit is de zelfde 5 cilinder diesel die ook in bijvoorbeeld de Audi A6 zat. Dit is een erg betrouwbare motor. Eigenlijk is dit de motor die je graag in de T4 (camper) wil hebben.

Oh nu herinner ik mij weer dat deze ook in volvo 850 zat. Ik zie ook veel dat vw en audi veel 2.5 tdi blokken heeft maar dat zijn 6 pitters. Maar volgens mij is deze 2.5 tdi het eerste tdi blok en had de Audi 100 de primeur. https://www.autoweek.nl/carbase/?auto=audi/volkswagen&sorterenop=bouwjaar&brandstof=diesel&cilinders=5-5

Klopt de 2.5 tdi moet je hebben, ik heb me verkeken op het weinige vermogen van de 1.9 td van vw, de 1.9 td van psa heeft veel vermogen en koppel.

Janneman zei:
Ik weet natuurlijk niet hoe dringend je een camper wil hebben. Maar dit jaar is een slecht moment. Ik zie dat een camper uit 2015 nu nog maar 10.000 euro onder de nieuwprijs zit en nog verkocht wordt ook. Beter een jaar (of 2) wachten.

Als je de canper ook voor dagelijks vervoer wil gebruiken zou ik wel op motorvermogen letten om met het verkeer mee te kunnen. Gebruik je hem echt voor vakantie en weekendjes weg maakt dat niet zo veel uit, dan heb je geen haast. Mijn oude Mercedes camperbus had maar een 70 pk motortje maar wel heel Europa mee gezien.

of weet er nog iemand die in deze goedkoop een hdi blokje in kan schroeven. https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers/m1721943510-citroen-jumpy-1-9td-lang-kampeerauto-tekst-lezen-aub.html?previousPage=lr

Mijn vriendin leeft meer met het motto je leeft maar 1 x en wil er liever vandaag nog 1 dan morgen, en ik wacht liever nog even tot dat de gekte voorbij is, maar ja zoals het nu lijkt is die gekte nog niet voorbij. Best wel bijzonder dat diesels in personen auto's helemaal in gestort is en bij campers totaal niet. Mij leek een benzine camper wel iets veiliger,maar dan moet je zo vaak tanken.

Wat vindt jij veiliger aan benzine ten opzichte van diesel?

Op zich een camper op benzine zou prima kunnen. In het buitenland is benzine doorgaans heel wat goedkoper.

Die eerste is een leuk campertje.

De tweede....zoveel geld voor een oud lijk met kapotte motor. Wat zelf gebouwd is.

De getoonde Fiat Scudo 1 is identiek aan de Peugeot Expert en Citroën Jumpy.
De motor is de bekende zeer degelijke 1.9 TD van Peugeot met 90 pk, deze motor zat ook in mijn Citroën Xantia die ik inruilde met 275.000 km op de teller. Gewoon een erg degelijke en probleemloze motor.
Met het zelfde blok maar dan zonder turbo heb ik ook gereden in de Citroën BX en Peugeot 406.

De Expert, Jumpy en Scudo waren goede en betrouwbare bestelwagens, later zijn ze ook geleverd met de zeer degelijke commonrail 2.0 HDI ( bij Fiat JTD) van Peugeot, deze loopt mooier, stiller en schoner. En is natuurlijk nog een betere keus.

De eerste camper vind ik best leuk.

Master
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers/m1721957952-buscamper-renault-master.html?previousPage=lr

Boxer
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers/m1720763399-peugeot-boxer-2-8-hdi-buscamper-2003-128-pk.html?previousPage=lr

F Mitsi zei:
Campers zijn wel serieus duur.

Een T4 met alkoof vind ik wel erg geinig. (..).

Niet te veel aardappels meenemen.. (mag maar 300 kg. laden, las ik bij de RDW).

Ziet er wel netjes uit van binnen, niet heel erg gedateerd, in mijn ogen, door de tijdloze maar goed gekozen grijs tinten, in mijn ogen.

Voor 12 mille niet super over de top geprijsd, naar mijn mening. Ja, het blijft veel geld, dat wel.

Durashift zei:
F Mitsi zei:

Ziet er wel netjes uit van binnen, niet heel erg gedateerd, in mijn ogen, door de tijdloze maar goed gekozen grijs tinten, in mijn ogen.

Voor 12 mille niet super over de top geprijsd, naar mijn mening. Ja, het blijft veel geld, dat wel.

Maar niet erg handig voor ts. Een compacte buscamper is handiger qua parkeren.

Zoiets?

Ford Transit Nugget Westfalia buscamper 2.5D nieuwe apk
€ 8.700,00
https://link.marktplaats.nl/m1721249242?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Te koop: buscamper Ford Nugget 2.5 turbodiesel Westfalia
€ 7.000,00
https://link.marktplaats.nl/m1722235033?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Te Koop: Camperbus Buscamper bj2005
€ 8.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1717661542?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

ak2 zei:
De getoonde Fiat Scudo 1 is identiek aan de Peugeot Expert en Citroën Jumpy.
De motor is de bekende zeer degelijke 1.9 TD van Peugeot met 90 pk, deze motor zat ook in mijn Citroën Xantia die ik inruilde met 275.000 km op de teller. Gewoon een erg degelijke en probleemloze motor.
Met het zelfde blok maar dan zonder turbo heb ik ook gereden in de Citroën BX en Peugeot 406.

De Expert, Jumpy en Scudo waren goede en betrouwbare bestelwagens, later zijn ze ook geleverd met de zeer degelijke commonrail 2.0 HDI ( bij Fiat JTD) van Peugeot, deze loopt mooier, stiller en schoner. En is natuurlijk nog een betere keus.

De eerste camper vind ik best leuk.

Ja ik dacht dat de hdi blokken pas hun intrede hadden bij de facelift, maar nu lees ik dat ze vanaf 1999 er al waren, tocht spreekt mij de neus van het facelift model meer aan bij de 3 modellen. Het is wel lastig zoeken op busjes , kan niet echt een carebase terug vinden van die ver terug gaat zoals bij auto's wel het geval is. Merk ook wel dat wel luxe dingen als een airco haast al moeten schrappen in onze zoektocht nadat we eerder al automaat hadden geschrapt, want dat is weer het nadeel van de trafic enz die hebben weer zo'n verschrikkelijke half automaat. Deze vond ik nog wel , maar die heeft weer geen 2e slaapplek. https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers/m1707929833-toyota-hi-ace-2-4-td-automaat-nieuwe-apk-camper-inruil.html?previousPage=lr

Total Loss zei:
Master
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers/m1721957952-buscamper-renault-master.html?previousPage=lr

Boxer
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers/m1720763399-peugeot-boxer-2-8-hdi-buscamper-2003-128-pk.html?previousPage=lr

Bedankt voor het delen van je mooie suggesties, maar wij zoeken meer iets in formaat t4, ook omdat we graag op parkeerplaatsen willen komen waar je met een kleine camper nog net onderdoor mag, en wellicht nog een garagebox willen onderzoeken of die daar ook in past.

Durashift zei:
F Mitsi zei:

idd voor ons net iets te hoog ivm allerlei zaken , zoeken echt een buscamper

haarr zei:
Durashift zei:
F Mitsi zei:

Maar niet erg handig voor ts. Een compacte buscamper is handiger qua parkeren.

Zoiets?

Ford Transit Nugget Westfalia buscamper 2.5D nieuwe apk
€ 8.700,00
https://link.marktplaats.nl/m1721249242?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Te koop: buscamper Ford Nugget 2.5 turbodiesel Westfalia
€ 7.000,00
https://link.marktplaats.nl/m1722235033?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Te Koop: Camperbus Buscamper bj2005
€ 8.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1717661542?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

De Bovenste is net als de scudo interessant , de 2e is helaas al verlopen en de 3e heeft geen draaistoelen en is te groot.

Janneman zei:
Wat vindt jij veiliger aan benzine ten opzichte van diesel?

Op zich een camper op benzine zou prima kunnen. In het buitenland is benzine doorgaans heel wat goedkoper.

Ze heeft haar huidige diesel auto gekocht nog net in de tijd dat diesel nog niet zo uit de mode was als nu, en een half jaar later stonden de diesels overal in de uitverkoop. Dus ze heeft op haar auto dubbele afschrijving, de gewone afschrijving en de afschrijving omdat ze hem in een tijd kocht dat diesels nog gewoon populair waren.
We hebben niet zo veel trek in nu voor de hoofdprijs een diesel camper te kopen die binnen de kortste tijd ontzettend afschrijft omdat niemand dan meer op een diesel camper zit te wachten. Maar die vraag kan niemand beantwoorden of de dieselhaat ook toeslaat bij campers, tot nu toe nog niet.

Nadeel is dat je wel vaak moet tanken met een oude 2.0 benzine bus.

Helaas is de score T4, buscamper, compact ongeveer wat iedereen wil. Voeg daaraan toe geen diesel, geen/weinig roest, ...

Wij ontdekten dat zelfs bij nieuwprijzen een VW busje als camper rustig 10 a 20.000 euro duurder is dan een Ducato buscamper maar daar krijg je veel meer. Let wel. Die Ducato is er ook gewoon als een 5meter al zijn die iets zeldzamer. Buiten VW zijn er wel meer merken met wat kleinere buscampers maar daar blijft het principe bestaan van minder krijgen en meer betalen. Dit prijsverschil blijft bestaan door de jaren heen.

Maar misschien een tip: veel kleine buscampers zijn uitgerust met een uitklapdak. Daarmee blijft de hoogte beperkt. Maar tenzij je in een parkeergarage wilt staan is hoogte geen beperking. Een kleine buscamper met vast hoog dak is echter wel vaak minder geliefd. En dat terwijl zo'n vast hoog dak veel comfortabeler en beter geïsoleerd is.
Daarnaast: Wij hadden uiteindelijk een oude VW LT ipv een Transporter. 2,65m hoog, 5m lang en 2m breed zorgde ervoor dat we nog steeds in een parkeervak konden staan. Een oude LT is wel veel meer als een vrachtwagen, maar daar tegenover vaak maar de helft van wat een Transporter moet kosten. Maar de LT is verkocht (zo'n oude diesel heeft wel karakter maar kan ook gekmakend veel herrie geven op de snelweg) en nu gaan we naar een 5.4m lange Jumper.

Engineer2 zei:
Helaas is de score T4, buscamper, compact ongeveer wat iedereen wil. Voeg daaraan toe geen diesel, geen/weinig roest, ...

Wij ontdekten dat zelfs bij nieuwprijzen een VW busje als camper rustig 10 a 20.000 euro duurder is dan een Ducato buscamper maar daar krijg je veel meer. Let wel. Die Ducato is er ook gewoon als een 5meter al zijn die iets zeldzamer. Buiten VW zijn er wel meer merken met wat kleinere buscampers maar daar blijft het principe bestaan van minder krijgen en meer betalen. Dit prijsverschil blijft bestaan door de jaren heen.

Maar misschien een tip: veel kleine buscampers zijn uitgerust met een uitklapdak. Daarmee blijft de hoogte beperkt. Maar tenzij je in een parkeergarage wilt staan is hoogte geen beperking. Een kleine buscamper met vast hoog dak is echter wel vaak minder geliefd. En dat terwijl zo'n vast hoog dak veel comfortabeler en beter geïsoleerd is.
Daarnaast: Wij hadden uiteindelijk een oude VW LT ipv een Transporter. 2,65m hoog, 5m lang en 2m breed zorgde ervoor dat we nog steeds in een parkeervak konden staan. Een oude LT is wel veel meer als een vrachtwagen, maar daar tegenover vaak maar de helft van wat een Transporter moet kosten. Maar de LT is verkocht (zo'n oude diesel heeft wel karakter maar kan ook gekmakend veel herrie geven op de snelweg) en nu gaan we naar een 5.4m lange Jumper.

Zolang het campertarief er nog is, rijden de meeste camperrijders denk ik nog graag diesel. Ze staan immers nog steeds te koop voor stevige prijzen. Ja wij willen idd graag een uitklapdak, ik ga komende tijd kijken buiten de VW T4 om.

Auto encyclopedie zei:
Zolang het campertarief er nog is, rijden de meeste camperrijders denk ik nog graag diesel. Ze staan immers nog steeds te koop voor stevige prijzen.

Benzine modellen zijn er haast niet maar campers zijn wel gewild. Die enkele benzine versie is vaak nog veel duurder.

Daarnaast speelt ook de actieradius mee. Een Ducato heeft vaak wel een 90 of zelfs 120 liter tank. Een diesel zit dan op circa 1:10 dus heeft een behoorlijke actieradius. Een benzine 1:7 a 1:8 en dan is het ook nog wel te doen. Bij een Transporter is het verbruik wel beter maar is de tank fors kleiner. Actieradius op diesel dan nog steeds wel ok maar op benzine een stuk minder. En je gaat met een camper nu eenmaal ook vaak naar gebieden waar tankstations niet overal te vinden zijn. Los van het feit dat als een Transporter al een kachel heeft dat die ook ook die tank zijn brandstof haalt. Ik weet van een enkeling die een benzine buscamper had en die had met het verbruik van de kachel erbij een actieradius waar een bezitter van een Renault Zoe hartelijk om kon lachen. Werd een vakantie naar Noorwegen die in het teken stond van tankstation vinden.

Engineer2 zei:
Auto encyclopedie zei:
Zolang het campertarief er nog is, rijden de meeste camperrijders denk ik nog graag diesel. Ze staan immers nog steeds te koop voor stevige prijzen.

Benzine modellen zijn er haast niet maar campers zijn wel gewild. Die enkele benzine versie is vaak nog veel duurder.

Daarnaast speelt ook de actieradius mee. Een Ducato heeft vaak wel een 90 of zelfs 120 liter tank. Een diesel zit dan op circa 1:10 dus heeft een behoorlijke actieradius. Een benzine 1:7 a 1:8 en dan is het ook nog wel te doen. Bij een Transporter is het verbruik wel beter maar is de tank fors kleiner. Actieradius op diesel dan nog steeds wel ok maar op benzine een stuk minder. En je gaat met een camper nu eenmaal ook vaak naar gebieden waar tankstations niet overal te vinden zijn. Los van het feit dat als een Transporter al een kachel heeft dat die ook ook die tank zijn brandstof haalt. Ik weet van een enkeling die een benzine buscamper had en die had met het verbruik van de kachel erbij een actieradius waar een bezitter van een Renault Zoe hartelijk om kon lachen. Werd een vakantie naar Noorwegen die in het teken stond van tankstation vinden.

Heeft een moderne Ducato zo'n grote tankinhoud? De mijne heb ik ooit 65 liter ingekregen en toen stond de meter voor mijn geruststelling al veel te lang in het rood. Zal denk ik een 70 liter tank zjjn.

Janneman zei:
Heeft een moderne Ducato zo'n grote tankinhoud? De mijne heb ik ooit 65 liter ingekregen en toen stond de meter voor mijn geruststelling al veel te lang in het rood. Zal denk ik een 70 liter tank zjjn.

Grofweg de laatste 10 jaar was ongeveer 90 liter standaard en 120 liter optioneel. Oudere Ducato's hadden ook al optioneel een grote tank van rond de 100 liter, heel veel campers hebben die grote tank standaard ingebouwd.
Met de Euro6 modellen met AdBlue is het iets van 80 liter standaard en 90 liter optioneel.
Onze oude VW LT had overigens maar een 50 liter tank en haalde de 1:10 alleen als ik van de snelweg af bleef.

Terug
Bovenaan