Goedendag,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Fiat Seicento 1,1 uit 2003 met 125.000 op de teller.
Ik kocht de auto met een kapotte uitlaat en daar is ongeveer 500 km mee gereden, deze is inmiddels vanaf de kat is vernieuwd
De laatste kleine service beurt ( bougie,s filters olie) dateert uit 2014 bij een km stand van 95.000 er is toen ook een nieuwe distributie snaar geplaatst compleet met waterpomp en spanrollen.
De auto is uitgerust met airco en 2 radiatoren en 2 koel vinnen, beide slaan regelmatig aan en daaruit concludeer ik dat zowel de thermostaat als de temperatuur sensor goed werkend zijn de kachel word goed warm en de airco behoorlijk koud.
De auto start zowel koud als warm perfect en loopt mooi rond op 4 cilinders.
Het probleem is als volgt,
Zodra ik de auto koud start heb ik een vermogen ik schat van ongeveer 4000 rpm daarna is het net of de ontsteking stopt en het motor manegement lampje gaat een fractie van een seconde branden, vervolgens haal ik iets het gas er af en alles werkt weer ook het lampje gaat uit
De auto ruikt in deze opwarm fase behoorlijk naar benzine
Bij een warme start kom ik niet boven de 2500 rpm (is ook een schatting) en ook dan weer het zelfde effect zoals hierboven is beschreven maar hij ruikt dan niet naar benzine.
Het volgende heb ik gedaan: herhaaldelijk uit laten lezen geen fout codes zichtbaar, gasklep huis gecontroleerd, is in orde, alle aansluit punten sensoren gecontroleerd en die waren brandschoon dus vrij van oxidatie, map sensor gecontroleerd ook die is goed werkend, kleppen gecontroleerd de inlaat staat op 30 en de uitlaat staat op 40
De accu loopt op z,n eindje en die moet ik nog vervangen, de dynamo levert 14,3 volt.
De auto heb ik inmiddels geschorst ivm de apk plicht
Wie o wie weet wat ik over het hoofd heb gezien alle info is welkom
mvg,
Hans