Rutger DC
Asfaltkampioen
Maruti-Suzuki heeft de nieuwe Victoris onthuld. De nieuwe SUV heeft ongeveer hetzelfde formaat als de Indiase Grand Vitara. In India heeft Maruti-Suzuki twee dealernetwerken: de Grand Vitara staat bij Nexa-dealers (voor de duurdere modellen); de Victoris bij Arena. De auto is 4360 mm lang, 1795 mm breed, 1655 mm hoog en heeft een wielbasis van 2600 mm.
Er is keuze uit twee motoren. De 1.5 Dual Jet VVT heeft 75,8 kW/103 pk, maar er is ook een 1.5 Strong Hybrid met 68 kW/92,45 pk. De Strong Hybrid is de zuinigste auto met benzinemotor op de Indiase markt met 3,5 l/100 km (1 op 28,65) volgens de NEDC. De hybride heeft altijd een eCVT. De gewone benzinemotor biedt meer keuze, met een handbak of automaat en die laatste met naar keuze ook AllGrip vierwielaandrijving.
Wat voor internationale planne Suzuki met de Victoris heeft is nog even afwachten. De sterk verouderde S-Cross en Vitara (ICE) kunnen hier best aflossing gebruiken, maar ik heb het gevoel dat Suzuki de levensduur van die modellen oprekt tot het einde der tijden.
De auto heeft gelijk 5 sterren in de Bharat NCAP botsproeven. De auto heeft ook diverse veiligheidsvoorzieningen:
"Safety is a major talking point, with Level 2 ADAS offering features like Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, and Blind Spot Monitoring. Six airbags are standard across all variants, supported by all-wheel disc brakes, TPMS, a 360-degree camera with 11 views, and electronic stability control. The SUV is also equipped with Maruti’s ARENA Safety Shield, adding further peace of mind."
car.watch.impress.co.jp
www.autox.com

Er is keuze uit twee motoren. De 1.5 Dual Jet VVT heeft 75,8 kW/103 pk, maar er is ook een 1.5 Strong Hybrid met 68 kW/92,45 pk. De Strong Hybrid is de zuinigste auto met benzinemotor op de Indiase markt met 3,5 l/100 km (1 op 28,65) volgens de NEDC. De hybride heeft altijd een eCVT. De gewone benzinemotor biedt meer keuze, met een handbak of automaat en die laatste met naar keuze ook AllGrip vierwielaandrijving.
Wat voor internationale planne Suzuki met de Victoris heeft is nog even afwachten. De sterk verouderde S-Cross en Vitara (ICE) kunnen hier best aflossing gebruiken, maar ik heb het gevoel dat Suzuki de levensduur van die modellen oprekt tot het einde der tijden.







De auto heeft gelijk 5 sterren in de Bharat NCAP botsproeven. De auto heeft ook diverse veiligheidsvoorzieningen:
"Safety is a major talking point, with Level 2 ADAS offering features like Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, and Blind Spot Monitoring. Six airbags are standard across all variants, supported by all-wheel disc brakes, TPMS, a 360-degree camera with 11 views, and electronic stability control. The SUV is also equipped with Maruti’s ARENA Safety Shield, adding further peace of mind."


Maruti Suzuki Victoris Unveiled – All details here | Motoroids
Maruti Suzuki has unveiled the all-new Victoris, its latest addition to India’s most competitive SUV segment.
www.motoroids.com

スズキ、インドで新型SUV「ビクトリス」発表
スズキのインド子会社マルチ・スズキ(マルチ・スズキ・インディア社)は9月3日、インド国内で新型SUV「ビクトリス」を発表した。





Maruti Suzuki Victoris Mileage Figures Out Ahead of India Launch | autoX
Maruti Suzuki Victoris comes in petrol, CNG, and hybrid options, entering the C-SUV battle with Creta, Seltos, Taigun, Kushaq, Astor, and Elevate.