Suzuki Jimny

A

Anoniem

Guest
000_o.jpg


008_o.jpg


001_o.jpg


002_o.jpg


011_o.jpg


012_o.jpg


013_o.jpg


014_o.jpg


015_o.jpg


009_o.jpg


010_o.jpg


Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1127862.html
 
Leuk wagentje, maar eigenlijk alleen als je ook van de gebaande paden gaat.

Het meubilair ziet er wel vrij oncomfortabel uit.
 
Wat een geweldig ding! Nu hopen dat er ook een handgeschakelde versie is en vooral dat de prijzen in NL nog een beetje gunstig uitvallen (en de importeur er dus brood in ziet...).
 
Geweldig ding! En met die nieuwe generatie Suzuki-motoren (1.2 incl. Mild hybrid, 1.0 BoosterJet) moet 'ie vast voldoende zuinig zijn en aanzienlijk goedkoper dan zijn voorganger, al weet je in het post WLTP-tijdperk maar nooit...
 
Briljant (y) Lekkere kleurtjes ook. Hopelijk valt de uitstoot en daarmee de prijs mee, dan zien we 'm misschien nog af en toe.
 
D-C zei:
Geweldig ding! En met die nieuwe generatie Suzuki-motoren (1.2 incl. Mild hybrid, 1.0 BoosterJet) moet 'ie vast voldoende zuinig zijn en aanzienlijk goedkoper dan zijn voorganger, al weet je in het post WLTP-tijdperk maar nooit...
Het blijft een hoekig ding met brede banden, maar ik hoop ook dat de uitstoot en dus de prijs meevalt!
 
Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!
 
De 3 deurs leeft nog!(y) Niet bepaald praktisch, met name de kofferruimte, maar daar koop je zo'n ding dan ook niet voor.
 
929V6 zei:
Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!

Nee dank je, in de oude zat ik al klem :rolleyes:

Die vind ik desondanks beter ogen dan deze nieuwe. Dit is iets te veel Playmobil XL m.i.
 
Wouter82 zei:
929V6 zei:
Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!

Nee dank je, in de oude zat ik al klem :rolleyes:

Ik heb de indruk dat alleen de spoorbreedte smaller is, dus dat zal wel meevallen.
 
929V6 zei:
Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!
Ja, die smalle is ook erg leuk! En smallere banden dus lagere uitstoot :)
Ben benieuwd of die versie ook naar NL komt.
 
Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling. Leuke terreinwagen tussen alle crossovers.
 
Wat een geweldig leuk ding! Ik kan niet wachten totdat hij in de showrooms komt te staan. Nu maar hopen dat hij niet al te duur wordt ...
 
dca492 zei:
Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling.

Dat kun je bij zo'n auto denk ik maar beter meteen professioneel laten aanpakken. De garantie ben je dan kwijt, maar als je daarvan gebruik moet maken is het eigenlijk al te laat.
 
G E W E L D I G !!!!!!!! Dit is een hebbeding van de bovenste orde. Wat heeft Suzuki dat toch weer razendknap gedaan. Compliment !
 
929V6 zei:
dca492 zei:
Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling.

Dat kun je bij zo'n auto denk ik maar beter meteen professioneel laten aanpakken. De garantie ben je dan kwijt, maar als je daarvan gebruik moet maken is het eigenlijk al te laat.

Idd, heb ik bij mijn klassieke Volvo ook laten doen, uitgebreide dinitrol behandeling, geweldig.

Ontzettend leuke wagen deze jimny, xoveel leujer dan al die wannabee SUV's. Persoonlijk jelemaal klaar mee .
 
106_o.jpg


011_o.jpg


012_o.jpg


071_o.jpg


072_o.jpg


026_o.jpg


034_o.jpg


041_o.jpg


042_o.jpg


104_o.jpg


028_o.jpg


043_o.jpg


054_o.jpg


057_o.jpg


060_o.jpg


061_o.jpg


062_o.jpg


Nog veel meer foto's voor nog meer details: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1131151.html
 
20180705-20104045-carview-000-4-view.jpg


20180705-20104045-carview-001-4-view.jpg


20180705-20104045-carview-002-4-view.jpg


20180705-20104045-carview-035-4-view.jpg


20180705-20104045-carview-036-4-view.jpg


46 foto's van een andere website: https://carview.yahoo.co.jp/article/photo/20180705-20104045-carview/1/#contents
 
Wat een gaaf ding (y)(y)
En wat een verademing is dit tussen al die nep-SUV's en "Crossovers" waarmee de showrooms tegenwoordig vol staan. Ik hoop echt van harte dat deze in NL niet kapot wordt gemaakt door de WLTP/CO2-tax en straks voor een leuke prijs in de showroom staat en op 's lands wegen gaat verschijnen !!
 
BENZine zei:
Wat een gaaf ding (y)(y)
En wat een verademing is dit tussen al die nep-SUV's en "Crossovers" waarmee de showrooms tegenwoordig vol staan. Ik hoop echt van harte dat deze in NL niet kapot wordt gemaakt door de WLTP/CO2-tax en straks voor een leuke prijs in de showroom staat en op 's lands wegen gaat verschijnen !!

Los van het feit of hij kapot gemaakt wordt door WLPT is het nog maar de vraag of iemand dit wil. En masse....
Er wonen niet al teveel boswachters in dit land..
 
Mijn vrouw zou hem graag willen hebben. En mocht er nog eens een hond komen (niet ondenkbaar) dan is dit toch een ideaal autootje?
 
Ja maar met kinderen is het meteen al geen doen. Die zitten met het achterhoofd tegen het glas achter. Het is een leuk ding en in terrein onverslaanbaar maar qua verkoop wordt het niks. Denk ik.
 
BENZine zei:
Mijn vrouw zou hem graag willen hebben. En mocht er nog eens een hond komen (niet ondenkbaar) dan is dit toch een ideaal autootje?

Ja. Absoluut!
Meer dan ideaal zelfs.

We wonen in het buitengebied waar meer koeien staan dan huizen. Het kan hier soms guur en onbegaanbaar zijn. Onze Jimny heeft ons nog nimmer in de steek gelaten, daar waar alle andere wagens stoppen gaat deze gewoon door. Ook door de hoge en vooral lage gearing zeer bruikbaar in de praktijk.

Wij hebben ook een hond. Achterstoelen zijn eruit en een hondenrek geplaatst.
Mijn vrouw wil graag tzt haar huidige Jimny inruilen voor deze nieuwe. De foto’s van dit topic zijn al besproken:D
 
P. Klieder zei:
Ja maar met kinderen is het meteen al geen doen. Die zitten met het achterhoofd tegen het glas achter. Het is een leuk ding en in terrein onverslaanbaar maar qua verkoop wordt het niks. Denk ik.

Ach, de vorige Jimny deed het hier toch ook best aardig? Echt sprake van een verkoopknaller is er natuurlijk niet, maar het is ook geen extreem zeldzame auto in ons straatbeeld.
 
Verwachten mensen hier serieus dat ie in de top 20 zal staan van de verkooplijsten? Dit is een nicheauto..
 
D. Elzinga zei:
P. Klieder zei:
Ja maar met kinderen is het meteen al geen doen. Die zitten met het achterhoofd tegen het glas achter. Het is een leuk ding en in terrein onverslaanbaar maar qua verkoop wordt het niks. Denk ik.

Ach, de vorige Jimny deed het hier toch ook best aardig? Echt sprake van een verkoopknaller is er natuurlijk niet, maar het is ook geen extreem zeldzame auto in ons straatbeeld.

Tot het moment dat de BPM op basis van uitstoot berekend werd. Toen werd de prijs bijna 30k :T
 
Bird Nerd zei:
Verwachten mensen hier serieus dat ie in de top 20 zal staan van de verkooplijsten? Dit is een nicheauto..

Hallo vogel, is er hier iemand die beweert dat ie in de top 20 zal staan van de verkooplijsten? Nee toch?
 
Japans filmpje met actie en technische informatie: https://www.youtube.com/watch?v=oG_tMMhtBGc

Ik heb het gevoel dat de Hustler (kei) en Xbee (compact) aardig kunnen meekomen als het niet echt off-road wordt. Maar die zijn beide hier niet leverbaar.
 
[size=medium]1.5 benzinemotor voor nieuwe Suzuki Jimny[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 5 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

De nieuwe Suzuki Jimny krijgt een 1.5 benzinemotor met 101 pk vermogen. Dat en meer informatie heeft Suzuki nu bekend gemaakt.

Suzuki geeft meer informatie vrij over de nieuwe Jimny. Zo weten we nu welke motor er in de nieuwe, kleine terreinwagen komt te liggen. Het gaat om een 1.5 benzinemotor zonder turbo, die met 101 pk vermogen 16 pk krachtiger is dan de 1.3 uit de vorige Jimny. Het koppel is 130 Nm en volgens Suzuki bij lagere toerentallen beschikbaar, wat vooral prettig is bij rijden in het terrein.

De 1.5 is ondanks het grotere slagvolume kleiner en lichter dan de 1.3 en ook zuiniger. Suzuki geeft een brandstofverbruik op van 6,8 l/100 km (1 op 14,7). De Jimny haalt een topsnelheid van 145 km/u. Al deze cijfers zijn voor de uitvoering met handgeschakelde vijfversnellingsbak, met de viertraps automaat gaat het verbruik iets omhoog en de topsnelheid omlaag.

Elke Jimny is uitgerust met een ladderchassis en Allgrip Pro vierwielaandrijving. Met een pook kun je kiezen tussen twee- en vierwielaandrijving en low gearing, voor zware terreinomstandigheden. Dankzij de aanloophoek van 37 graden, de afrijhoek van 49 graden en de bodemspeling van 21 centimeter kom je met de Jimny bijna overal. En je kunt ook nog eens meer bagage meenemen dan voorheen, de kofferbak is met 53 liter gegroeid tot 377 liter.

Verkoopinformatie voor de Nederlandse markt verwachten we later dit jaar.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juli/45108-1-5-benzinemotor-voor-nieuwe-suzuki-jimny

Dit wordt inderdaad drie keer niets in Nederland. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 6,8 l/100 km, dat betekent zo al minimaal 10.000 euro aan BPM. Aan de andere kant, alle auto's worden hier achterlijk duur. Hopelijk komt er naast de 1.5 op termijn ook nog een 1.2 mild-hybride, die misschien iets minder is afgestemd op gebruik in terrein, maar dat maakt voor de Nederlandse markt toch niets uit.
 
De nieuwe Jimny had zijn showdebuut op de Gaikindo Indonesia International Auto Show. Daar zal de auto ook voor de lokale markt gebouwd gaan worden.

Suzuki_Jimny_Ext-3-850x567.jpg


Suzuki_Jimny_Ext-1-850x567.jpg


Suzuki_Jimny_Ext-5-850x498.jpg


Suzuki_Jimny_Ext-2-850x567.jpg


Suzuki_Jimny_Ext-4-850x567.jpg


Suzuki_Jimny_Ext-9-850x567.jpg


Suzuki_Jimny_Ext-10-850x567.jpg


Suzuki_Jimny_Int-1-850x567.jpg


Fotogalerij: https://paultan.org/2018/08/03/giias-2018-new-suzuki-jimny-to-be-indonesian-made/
 
Lijkt wel een mengelmoes van een Hummer H3 en een Mercedes G maar dan in Dinky-Toy formaat... maar het ziet er wel leuk uit.
Hopelijk zijn ze net zo sleutelvriendelijk als de oude Jimny en de Samurai, daar kon je met vrij simpele ingrepen nog heel pittige offroaders van bouwen.
 
Leuk.
Net als de kleurtjes, alhoewel er ook veel zwart en grijs tinten zijn.
Hebben jullie al iets gelezen over een handgeschakelde?
 
^^^^

D-C zei:
[size=medium]1.5 benzinemotor voor nieuwe Suzuki Jimny[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 5 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

De nieuwe Suzuki Jimny krijgt een 1.5 benzinemotor met 101 pk vermogen. Dat en meer informatie heeft Suzuki nu bekend gemaakt.

Suzuki geeft meer informatie vrij over de nieuwe Jimny. Zo weten we nu welke motor er in de nieuwe, kleine terreinwagen komt te liggen. Het gaat om een 1.5 benzinemotor zonder turbo, die met 101 pk vermogen 16 pk krachtiger is dan de 1.3 uit de vorige Jimny. Het koppel is 130 Nm en volgens Suzuki bij lagere toerentallen beschikbaar, wat vooral prettig is bij rijden in het terrein.

De 1.5 is ondanks het grotere slagvolume kleiner en lichter dan de 1.3 en ook zuiniger. Suzuki geeft een brandstofverbruik op van 6,8 l/100 km (1 op 14,7). De Jimny haalt een topsnelheid van 145 km/u. Al deze cijfers zijn voor de uitvoering met handgeschakelde vijfversnellingsbak, met de viertraps automaat gaat het verbruik iets omhoog en de topsnelheid omlaag.

Elke Jimny is uitgerust met een ladderchassis en Allgrip Pro vierwielaandrijving. Met een pook kun je kiezen tussen twee- en vierwielaandrijving en low gearing, voor zware terreinomstandigheden. Dankzij de aanloophoek van 37 graden, de afrijhoek van 49 graden en de bodemspeling van 21 centimeter kom je met de Jimny bijna overal. En je kunt ook nog eens meer bagage meenemen dan voorheen, de kofferbak is met 53 liter gegroeid tot 377 liter.

Verkoopinformatie voor de Nederlandse markt verwachten we later dit jaar.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juli/45108-1-5-benzinemotor-voor-nieuwe-suzuki-jimny
(..).

Leuk ding hoor, cabine lijkt mij wel smal maar hoort bij het model auto, denk ik.

Gezien de prijsstelling .. Sierra uitvoering maar dan met stalen velgen en spoorverbreders voor NL markt een idee om belastingdruk te minderen?
 
Leuk! Ik vind het mooi om te zien op de foto's van Carfanatic dat kleur ontzettend veel doet voor de Jimny. Die gele oogt hip, bijna speelgoedachtig. Terwijl die donkere veel serieuzer overkomen.

Gevoelsmatig zou ik niet met de gele door de bossen durven ploegen, maar met groene wel.

Ik ben nog altijd fan van het vorige model Jimny, maar vind dit een mooie evolutie. Ik moet wel zeggen dat ik hem graag nog eerst in het echt wil zien, tot dan toe blijft de oude mijn nummer 1 :)
 
De gele heeft ook een andere grille, duidt dat op een andere uitvoering of is het een optie/accessoire? Staat 'm ook leuk, zo mogelijk nog meer retro.
 
Nou, daar zijn de prijzen. Houd je vast...

In juni maakte de wereld voor het eerst in zo'n twintig jaar kennis met een volledig nieuwe Suzuki Jimny. We weten nu wat die kleine terreinreus in Nederland moet kosten.
Suzuki vraagt minimaal € 26.999 voor de nieuwe Jimny. Voor dat geld krijg je de Jimny in Comfort-trim, een relatief sober uitrustingsniveau. Wie € 27.999 voor de vrolijkste offroader in jaren neertelt, krijgt de Jimny als Select afgeleverd. Die uitvoering beschikt over elektrisch bedienbare ruiten, elektrisch bedienbare zijspiegels, chroomkleurige accenten in het interieur, stoelverwarming voor, privacy glass en een in twee gelijke delen neerklapbare achterbank.

Wie zich helemaal in de watten wil leggen, moet € 29.999 naar Suzuki overmaken. Voor dat bedrag levert Suzuki de Jimny Stijl bij je af. Deze versie beschikt ten opzichte van de Select over extra zaken als climate control, een aan een 7-inch groot scherm gekoppeld multimediasysteem met navigatie, lichtmetalen wielen, led-koplampen en Lane Departure Warning. De Jimny is slechts 3,48 meter lang en 1,65 meter breed. De topsnelheid van de Jimny met handbak ligt op 145 km/h, die van de zelfschakelende variant ligt 5 km/h lager. AllGrip Pro is standaard aanwezig, inschakelbare vierwielaandrijving met een 4H- en 4L-modus. In de basis is de auto voorwielaangedreven.

In alle gevallen doet een 102 pk en 130 Nm sterke 1.5 dienst als krachtcentrale, een viercilinder die standaard gekoppeld is aan een handgeschakelde vijfbak. Suzuki levert de Jimny ook met een viertrapsautomaat, maar daarmee schiet de CO2-uitstoot omhoog van 154 g/km naar 170 g/km. Dat heeft zo zijn effect op de prijzen. Wie de automaat wenst, moet bij bovengenoemde prijzen namelijk maar liefst € 8.000 optellen...

Bestellen kan per direct, de levering start in het eerste kwartaal van volgend jaar.

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/prijzen-suzuki-jimny-bekend/

---

27k voor een auto waar je zelf de raampjes open mag slingeren o_O
 
Het is een ontzettend leuke auto, maar 27k voor de goedkoopste en 38k voor de duurste met automaat? Nee bedankt...
 
10k te duur helaas. De BPM is ruim 10k, was de uitstoot 115 gram (dat moet toch wel mogelijk zijn?), was de BPM €6000 lager. Iets beter, maar nog steeds geen koopje dan.

Over een paar jaar maar eentje uit Duitsland halen!
 
Barri zei:
10k te duur helaas. De BPM is ruim 10k, was de uitstoot 115 gram (dat moet toch wel mogelijk zijn?), was de BPM €6000 lager. Iets beter, maar nog steeds geen koopje dan.

Over een paar jaar maar eentje uit Duitsland halen!

Hadden ze niet beter de 1.0 Boosterjet uit de Swift/Baleno kunnen gebruiken? Levert ook nog wat meer koppel, 112pk/170Nm
 
Ja, denk ik ook. Wordt ie netto iets duurder, maar met een lagere BPM uiteindelijk goedkoper (in NL dan).
 
Terug
Bovenaan