Suzuki Celerio - Airco Kapot

Auto encyclopedie zei:
misschien troost voor je Ik en mijn vriendin wonen in een grote studentenstad, er zijn midden in de nacht al zoveel dronken dropjes tegen ons wagenpark gefietst, bij mijn Sirion zal het allemaal wel , maar de Exeo was nog krasvrij voordat ze in de stad ging wonen.
Ik zou direct mijn auto verkopen als ik in de grote stad woonde: betalen voor een parkeervergunning, terwijl je geen parkeerplaats kunt vinden. Mijn vrouw woonde ja in Düsseldorf, daar ging ik bijna iedere weekend op vrijdag naartoe. Het wekelijkse ritje van 90km vond ik geweldig, met onderweg lekker Spotify luisteren :D

Maar de zoektocht naar een parkeerplaats, was echt vreselijk. Ik durfde ondanks de lage boete van € 15 ook niet fout te parkeren, dus dat heb ik dan ook nooit gedaan: behalve voor eventjes snel in en uitladen.

Dat was telkens het zelfde liedjes: rondjes rijden tot een parkeerplaats vrij kwam en snel toeslaan. Maar nu zijn Duitsers in algemene zin, zuinigere op hun auto's dan Nederlanders. Dus in Düsseldorf heb ik nooit te maken gehad, met mysterieuze schades.

Moet je voorstellen, die dronken dropjes die tegen jou auto aan fietsen worden straks onze advocaten en rechters bijvoorbeeld :LOL: Maar word je echt niet meer boos, als voor de zoveelste keer iemand tegen je auto aan fiets en er weer geen briefje, achtergelaten is?

Fietsers zijn zwakkere verkeersdeelnemers, maar als je auto geparkeerd staat heb je geen enkele schuld aan feit dat een student dronken tegen je auto aan knalt. Maar het is wel een troost voor mij hoor, dus bedankt :D

Balen ja...of je het dan wel of niet had kunnen voorkomen leuk is anders.

Overigens is dat krasje zo klein. Zet die auto hier een dag neer met een goede lakstift en je ziet het nooit meer als je hem komt ophalen. :T

Zunigrijje zei:
Auto encyclopedie zei:
misschien troost voor je Ik en mijn vriendin wonen in een grote studentenstad, er zijn midden in de nacht al zoveel dronken dropjes tegen ons wagenpark gefietst, bij mijn Sirion zal het allemaal wel , maar de Exeo was nog krasvrij voordat ze in de stad ging wonen.
Ik zou direct mijn auto verkopen als ik in de grote stad woonde: betalen voor een parkeervergunning, terwijl je geen parkeerplaats kunt vinden. Mijn vrouw woonde ja in Düsseldorf, daar ging ik bijna iedere weekend op vrijdag naartoe. Het wekelijkse ritje van 90km vond ik geweldig, met onderweg lekker Spotify luisteren :D

Maar de zoektocht naar een parkeerplaats, was echt vreselijk. Ik durfde ondanks de lage boete van € 15 ook niet fout te parkeren, dus dat heb ik dan ook nooit gedaan: behalve voor eventjes snel in en uitladen.

Dat was telkens het zelfde liedjes: rondjes rijden tot een parkeerplaats vrij kwam en snel toeslaan. Maar nu zijn Duitsers in algemene zin, zuinigere op hun auto's dan Nederlanders. Dus in Düsseldorf heb ik nooit te maken gehad, met mysterieuze schades.

Moet je voorstellen, die dronken dropjes die tegen jou auto aan fietsen worden straks onze advocaten en rechters bijvoorbeeld :LOL: Maar word je echt niet meer boos, als voor de zoveelste keer iemand tegen je auto aan fiets en er weer geen briefje, achtergelaten is?

Fietsers zijn zwakkere verkeersdeelnemers, maar als je auto geparkeerd staat heb je geen enkele schuld aan feit dat een student dronken tegen je auto aan knalt. Maar het is wel een troost voor mij hoor, dus bedankt :D

Ik woon op de grens , waar het net gratis is, vanaf oktober wordt het hier ook eindelijk betaald parkeren en betaal ik als bewoner 50 euro per jaar en kan ik gewoon weer mijn auto fatsoenlijk kwijt. Bij mijn vriendin in de straat was opeens ook weer zeeën van ruimte toen paar jaar geleden het betaald parkeren werd. Maar nu het bij mij nog gratis is, is mijn straat net een autostalling veel buitenlandse (oostblok) kentekens en zelfs hier en daar een camper die nooit van zijn plek komt en natuurlijk mensen die hun vouwfietsje uit de auto halen. Maar die 50 euro in het jaar liggen wij niet wakker van , zeker als je dan gewoon weer gegarandeerd plek hebt, toen ik hier net kwam te wonen was betaald parkeren 3 kilometer verder op zat er nog een compleet bos tussen, en was er altijd plek zat en ook nog gratis , maar helaas elk jaar verschuift het betaald parkeren en verschuift dus ook het probleem van bomvolle straten in gebieden waar het dan gratis is. Als je bijvoorbeeld tegen het centrum van Heerlen woont zal je er ook last van hebben.

Een lakstift is niet eens zo'n slecht idee, daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. Ik hou mij aanbevolen hoor: wil best de auto langs brengen hoor, al wacht ik nog even af op antwoord van de Plus.

Komende maandag ga ik mijn auto sowieso eerst voor een airco service naar Schinveld rijden, maar dat wist je al want daar ging het in je eigen topic kort over. Mijn airco koelt dus ook niet meer zo koel, dus die ga ik bij vullen laten.

Terugrit vanuit Port Zelande was het dus nogal warm halverwege, want de airco heb uitgelaten omdat ik afgelopen maandag erachter kwam dat hij niet meer zo goed koelt als voorheen. Wat wellicht helemaal niet zo vreemd is, gezien de vele stilstand van mijn auto afgelopen jaar.

Ben blij als die maandagmiddag weer lekker koel is, want vanaf komende week wordt het weer ondragelijk warm... temperaturen in de 30 graden. Ik ga er graag op uit in onze regio, maar de warmte is soms wel iets teveel van het goede.

Auto encyclopedie zei:
Als je bijvoorbeeld tegen het centrum van Heerlen woont zal je er ook last van hebben.
Dat klopt, dat terwijl Heerlen niet eens een echte grote stad is: mijn vrouw noemt het altijd een dorp, de steden hier in Limburg. Ik woon gelukkig net buiten het gebied, waar je een vergunning nodig hebt en parkeerproblemen spelen hier gelukkig ook niet.

Het was eigenlijk mijn bedoeling, om het er niet meer over te hebben: omdat het los wilde laten. Maar Nico GTR had gelijk, al had ik dat ter plaatse natuurlijk niet kunnen weten en is het altijd netjes als je contactgegevens uitwisselt of schadeformulier invult hoe klein de schade ook is.

Ik ben vanmorgen met een emmer Autoshampoo even het plekje wezen schoonmaken, bewust een hogere concentratie gebruikt dan bij het normaal schoonmaken van de auto. Een dop op drie liter, terwijl je normaalgesproken per vijf liter een dopje Autoshampoo dient te doseren.

Resultaat? De schade is vrijwel helemaal weggepoetst: je kunt zeggen over mij wat je wilt, dat ik niet goed genoeg geanticipeerd zou hebben. Maar ik heb wel degelijk voorkomen dat er erge schade zou zijn ontstaan, alleen dat wist ik nog niet o_O

Lesje voor de volgende keer: eerst even aan de slag, met een klein beetje Autoshampoo. Nu moet ik wel natuurlijk even Plus e-mailen, dat ik het al heb kunnen wegpoetsen. Als er geen schade is, dan hoef ik ook niet schadeloos gesteld te worden :D

Ik ben wel zo'n eerlijk persoon: als ik gewoon de contactgegevens van die man had, dan had ik ook natuurlijk even verteld dat ik het heb kunnen wegpoetsen. Al zou je in zekere zin het ook als schade kunnen zien, wanneer je het door vakman zou laten wegpoetsen.

Echter ik ben van de doe het zelf, wanneer het gaat en heb vrijwel geen kosten gemaakt nu: Autoshampoo kost € 1 en is van de Kruidvat :LOL: Nu wil ik eigenlijk de gehele auto geen poetsen, maar dan moet ik weer toestemming aan de vrouw vragen. De kleine die wieg ik nu in slaap, dus die ligt lekker te slapen in mijn linkerarm.

Enige wat ik met geval van het winkelwagentje nog wil doen: is het probleem bespreekbaar maken, want het zou volgens omwonenden regelmatig gebeuren hoorde ik in de buurtapp. Nu wil ik trouwens wel gezellig gaan wandelen en weg met de auto, daar had ik gisteren echt geen zin meer in.

Was er maar een pilletje tegen stemmingswisselingen... ik ben echt een vrolijk persoon, totaal niet ongelukkig. Het tegendeel, echter situaties als gisteren zijn altijd extra lastig voor mij. Ik was zelfs de auto vergeten af te sluiten, zodanig was ik overstuur.

Wel jammer dat ik nu niet meer naar Echt hoeft, was leuk geweest om Nico te ontmoeten :cool:

308HDI zei:
Wegpoetsen is toch het eerste dat je probeert als je zoiets ziet...
Paar pagina's met ophef om niets dus!
Ik wil mij niet verstoppen achter mijn ontwikkelingsstoornis: maar ik functioneer in dit soort situaties niet normaal, dus dan denk ik er ook niet over om het meteen schoon te maken.

Al zal het waarschijnlijk wel het eerste zijn, wat een schadehersteller doet. Het is voor mij persoonlijk een belangrijke les!

Nu weet ik dat iedereen denkt dat autisme iets is, wat tussen de oren zit. Echter dat is echt niet zo... daarom had ik gisteren ook echt hulp nodig, alleen die kreeg ik niet. Heb de wijkagent nog gesproken, die vond het erg vervelend.

Ben nu wel echt toe aan wat frisse lucht, dus straks gaan wij hopelijk op pad met de Celerio.

hageven_vilda.jpg

Hier bij Hageven wil ik graag gaan wandelen, daar wil ik al een paar weken naar toe om te wandelen :LOL:

Mooi dat de schade weg te poetsen is Zuinig.
Ik snap vanuit jou gezien de ophef wel. Die frustratie zal meer gegaan zijn over het verdere verloop van de situatie en niet zozeer om de schade zelf. De reactie van sommige mensen hier laat inderdaad zien dat ze geen idee hebben wat autisme inhoudt of hoe dit in dergelijke situaties invloed heeft.

Volgende keer inderdaad handig eerst even te kijken of iets weg te poetsen is, dan weet je of het de moeite waard is om er überhaupt verder op door te gaan. Neem dus altijd een poetsdoek mee in de auto 😉 Verder horen kleine krasjes nou eenmaal bij normaal gebruik, aangezien we de wereld om ons heen niet kunnen besturen. Gewoon zuinig op je auto blijven en je niet druk maken om kleine krasjes, dat is net zo zinloos als je frustreren om het weer.

Het was niet eens poetsen maar wassen. Kwam geen cleaner aan te pas.
Gelukkig maar, probleem opgelost. Ga vandaag wat leuks doen, prettige dag!

Op de Citigo had ik pas ook zoiets: allemaal vegen op de bumper. Was er ook gewoon af te wassen, zonder te poetsen. Wel bijzonder, want dit winkelwagentje heeft bij mijn weten geen rubberen hoeken die een veeg achterlaten.

De rest van de auto ook direct schoongemaakt: vond ik wel nodig, was alweer de laatste keer in april geweest ;) Ik persoonlijk vond het wel de moeite waard, om direct de hele auto te poetsen. Dat geeft een soort van voldoening.

Wassen is geen poetsen. Schoonmaken lijkt me het minst wat je kunt doen, om te zien of er echt schade is. Scheelt ook weer een boekwerk typen op een forum, als je dat meteen doet(y)

Toedeledoki. Speciaal aanmelden om de forumregels te schenden. Dat was een kort autoweekforum bestaan.

Terence
Autoweek moderator

Trompetter zei:
Kan jij niet gaan vloggen over je Celeriopraktijken? Denk dat dat een stuk leuker wegkijkt dan die lappen tekst die je hier neer typt. Je doet het vast met de beste bedoelingen, maar je maakt echt van een mug een olifant. Dit kan je ook in een filmpje van 2-3 Minuten stoppen voor de 65+ Community
Nee, ik heb geen behoefte aan vloggen: ik ben van de oude stempel en schrijf nog steeds. Bloggen dat heb ik wel lange tijd gedaan. Ik kan simpelweg niet mijn verhalen samenvatten in een klein stukje tekst, dat lukt gewoon niet.

Daarom trekt Twitter mij ook niet, al vind ik Instagram wel leuk: daar doe ik wel korte verhalen. Maar soms zijn ze ook best lang :LOL:

Maar je hoeft het toch niet te lezen? Reageren is ook geen verplichting hoor :LOL:

Pfff, vloggen. Zou ik niet aan beginnen tenzij je met die onzin veel geld kunt verdienen.

Best wel leuk om de uitdaging aan te gaan om zo zuinig mogelijk te rijden MAAR..jij bent dus een van die personen die super langzaam optrekken en sloom rijden en niets aantrekken van de omgeving dus ben jij een gevaar in het verkeer. Mensen irriteren zich
Aan figuren zoals jij..en NEE IK ben zeker geen wilde rijder ik rij relax van mij hoeft het allemaal niet super snel..maar wel gewoon doorrijden ...en ik rij de laatste nieuwe model suzuki.swift 111 pk booster yet en met mij normale rij gedrag haal ik makkelijk 1 op 20.
Zonder overdreven rij eigenschappen
Dus wat jij doet is eigenlijk helemaal niet nodig..hahaha ( sorry)..

Bij vlagen evenaart dit topic de illustere topics van Braadslee. En dat kan ik alleen maar toejuichen!(y)

Mechanix zei:
Bij vlagen evenaart dit topic de illustere topics van Braadslee. En dat kan ik alleen maar toejuichen!(y)
Met het voordeel voor Zuinig dat zijn topics niet onnodig verkloot worden door trolls en ander gespuis. Zuinig typt alleen een overdaad aan woorden :D

MB VL1965 zei:
MAAR..jij bent dus een van die personen die super langzaam optrekken en sloom rijden
Juist super langzaam optrekken doe ik niet, want dat heeft geen zin: je kunt beter iets sneller optrekken, zodat je op een comfortabele cruise snelheid zit en die gewoon aanhouden.

Iedereen die sneller wilt, die gaat maar op de linkerrijstrook rijden. Ik blijf structureel rechts en schuif nooit naar links, op de autosnelweg. Dat is een van de redenen waarom mijn verbruik laag is.

Binnen de bebouwde kom rij trouwens gewoon de toegestane maximumsnelheid, aangezien de Celerio bij 50km/u in zijn vierde versnelling 30KM/L doet en bij 80KM/u buiten de bouwde kom ik vijfde versnelling doet ie ook 30KM/L. Ik ga dus echt geen 60KM/u rijden op een 80KM/u weg o_O

Dan kun je alsnog zuinig rijden: ja natuurlijk heb ik mijn trucs om extra benzine te sparen, waarom gas geven op een afdaling? Terwijl je daarna toch weer moet remmen? Beter rem je af op de motor en schakel je al in de tweede versnelling, dan hoef je bij de haarspeld bochten in Heuvelland niet telkens op de rem.

Ja toen straks 44km in het Heuvelland gereden: daar kun je helemaal niet de maximumsnelheid rijden, want de automobilist is niet de enige (dag)toerist op de weg. Fietsers, scooters en voetgangers.

Wat ik doe heet trouwens hypermilen, verdiep je er maar eens in: het is net een sport en best wel verslavend hoor. Maar het scheelt mij veel geld: ook in het onderhoud, omdat alles minder snel slijt. Ook de remblokken en banden. Het scheelt niet enkel in de benzine.

Dat hypermilen neemt zo nu en dan ook wat discutabele vormen aan als je erin doorslaat. Met iemand die rustig optrekt en rijdt kan ik best leven, maar van die lui die hun banden spijkerhard ver voorbij de fabriekopgave oppompen en zo dicht mogelijk op het vrachtverkeer proberen te slipstreamen... dan verlies je andere aspecten qua verkeersdeelneming wel een beetje uit het oog imo.

D Elzinga zei:
maar van die lui die hun banden spijkerhard ver voorbij de fabriekopgave oppompen en zo dicht mogelijk op het vrachtverkeer proberen te slipstreamen... dan verlies je andere aspecten qua verkeersdeelneming wel een beetje uit het oog imo.
Dat doe ik dus allemaal niet: ik hou de bandenspanning aan, voor een beladen auto en dat is bij mijn auto toevallig 2.8bar totaal. Te dicht op een vrachtwagen rijden is zelfs levensgevaarlijk!

Ik ben niet alleen zuinig, maar ook heel voorzichtig in het verkeer: en ik voel mij nou eenmaal het prettigste op de rechterrijstrook op de autosnelweg. Op de linkerrijstrook heb ik niets te zoeken met mijn rijstijl :D

Die Zwitserse Celerio bestuurder is inderdaad wel erg riskant bezig, met zijn bijna 4 bar in de banden...

Autoweek heeft er in 2011 trouwens ook aandacht besteed aan het hypermilen, wellicht leuk leesvoer?

Nico GTR zei:
Ik zag laatst 11,5 liter per 100 km op het display.

Ik reed 200 vond ik nog best zuinig.

Daar teken ik voor. En ik haal volgens mij niet eens de 200...

zuinigrije zei:
Resultaat? De schade is vrijwel helemaal weggepoetst

Eind goed, al goed. Blij dat het weg is.

Ik probeer mijn Pony al jaren op de fabrieksopgave te rijden, maar het lukt me niet. En harder rijden kan niet. Ik snap ook niet dat die fabrieksopgave 1:10 is...

Die van mij zit gemiddeld rond de 1:17. Heb net als Nico een Clio. Alle 1 tonnetje minder op te klok.

Afgelopen weekeinde heb ik ook weer een gemiddeld verbruik van bijna 1:10 gehaald met m'n bejaarde Jeep Wagoneer.
Maar om tot deze heel nette verbruikswaarde te komen moest ik wel eerst even gaan omrekenen naar miles/gallon.:)

Ik heb geen idee wat mijn verbruik precies is. Mijn auto heeft niet eens een boordcomputer o_O

Ik rijd als ik moet rijden. Ik trek op en geef gas zoals het me op dat moment uitkomt. En als m'n tank leeg raakt dan gooi ik hem weer vol zonder rekensommen te maken.

That's about it. Simple life :cool:

Met mijn SLK geef ik flink gas als ik zin heb in een lekker geluid. Verbruik schat ik in tussen 1 op 15 en 1 op 5 afhankelijk van de rijstijl. Boeit mij weinig om eerlijk te zijn.

De 323i e21 doet ongeveer 1 op 6, maar dat is niet erg want ik tank alleen RON 100+ benzine. En dat is de duurste. Net als Twix ben ik jaloers op Nico met zijn verbruik bij 200km/h mijn diesels redden dat wel, maar mijn 6 cilinders m20 motoren, geen van allen.

Het ultieme hypersmilen is voor mij dat ik zoveel mogelijk plezier heb per kilometer. Elke seconde stress is slecht voor mijn hart.

Ik ben nog steeds benieuwd, wat de V-Power van Shell doet: wat mijn boordcomputer zegt, daar heb ik niet zoveel aan. In België heb 28 liter V-Power getankt en dat was 80% van mijn tankinhoud.

Mijn boordcomputer geeft nu over plus minus 400 a 500km aan, dat 30KM/L het gemiddelde is. Bij iedere tankbeurt reset ik dit samen met de dagteller, zodat ik weet hoeveel km's ik al rij op een tank.

De boordcomputer wijkt meestal een paar tussen de 3% en 7% af: mij is wel opgevallen, dat die afwijking bij E10 groter is. Want ik noteer ook altijd het gemiddelde uit de boordcomputer, de laatste twee tankbeurten was dat 29,9KM/L. Maar bij de E10 was de afwijking groter dan bij de gewone Duitse Super E5.

Het zuinig rijden is overigens eigenlijk begonnen, omdat ik de reparaties/onderhoud die ik aan de 205 liet uitvoeren terug wilde verdienen. Mijn doel was om geld over te houden, wat dan beschikbaar zou zijn voor reparatie. Nee je kunt je nooit terug verdienen... maar door zuiniger te rijden bespaar je op de brandstof!

omniradius zei:
Ik heb geen idee wat mijn verbruik precies is. Mijn auto heeft niet eens een boordcomputer o_O

Ik rijd als ik moet rijden. Ik trek op en geef gas zoals het me op dat moment uitkomt. En als m'n tank leeg raakt dan gooi ik hem weer vol zonder rekensommen te maken.

That's about it. Simple life :cool:

Nice is dat he? Ik geef ook geen ene moer om mijn verbruik. Zal wel iets van 1:15 zijn of zo, maar met 5000 km per jaar, who cares? Als het naaldje onderaan staat gooi ik m vol en rijd ik totdat het naaldje weer onderaan staat. Hoe lang dat duurt kan me aan m'n reet roesten.

Met de motor doe ik ongeveer 200 km op een tank, met 98. Maar ook daar weet ik niet/interesseert het me niet hoeveel hij verbruikt

Tsja, als'ie leeg is moet 'ie weer vol.... Schrok van de week wel even, stond ruim € 100,- diesel er in te gieten..... Dat is lang geleden dat er > € 100,- in één tankbeurt ging.

Zuinigheidsrecord met mijn Clio 1.2 Tce is 1 op 22 op een route van ongeveer 50 km. Was op een zonnige maar niet te warme dag (dus géén gebruik airco) en op de snelweg steeds rechts omdat het vanwege de drukte geen zin had in te halen. Verder op die route provinciale wegen.

Bij normaal gebruik overigens meestal 1 op 18. Verre van Celerio-waarden maar ansich zéker niet verkeerd :cool:

Ik zit, grappig genoeg, nu op quasi exact hetzelfde verbruik bij mijn huidige auto (Veloster) als bij mijn vorige (Regata uit 1988): tussen 1:16 en 1:17. Het scheelt echt niets. Als ik 'cruise' (90km/h, snelwegritten), dan zit ik bij de Veloster ook rond de 5L/100km. De aerodynamica is natuurlijk een stuk beter en de motor vast wat efficiënter, maar de banden zijn beduidend breder/groter en de auto is natuurlijk zelf ook best een stukje groter/zwaarder.

Bij de Regata reed ik overigens zuiniger dan de fabrieksopgave, maar dat is bij de Veloster echt quasi-onhaalbaar.

Leon in zn Fiesta zei:
Voor wie het nog niet kent: National Geographic heeft een serie genaamd Nazi Megastructures. Is volgens mij ook al wel eens op Discovery Channel geweest. Dat is inderdaad heel indrukwekkend, eigenlijk zelfs niet te bevatten. Wat je langs de kust vindt is (onderdeel van) de Atlantikwall, daar kom je inderdaad van alles tegen. Ook veel restanten van de honderden basissen/bunkers waar de V1 en V2 raketten werden afgeschoten richting Londen. Tegenwoordig wordt dat natuurlijk niet meer zo snel gesloopt vanwege het historische besef, maar net na WOII hadden ze er simpelweg de middelen niet voor. In Duitsland zelf heb je ook nog de Sigfriedlinie, die zit alleen wat meer verstopt in het binnenland.

Niet afbreken heeft in de meeste gevallen weinig te maken met de historische waarde: dan bewaar je enkele typische voorbeelden. Niet die hele rimram aan bunkers, die vaak niet erg veilig zijn om te betreden.
Het heeft vooral te maken met de massa van de wanden: soms tot 3 meter dik beton: zet jer maar eens aan om dat te slopen. Op welke wijze je het ook zou aanpakken: da's gewoon een waanzinnig dure operatie, je creëert een enorme afvalberg (of je moet er een reserve aan toeslagstoffen voor beton mee maken). Daarnaast nog een een hoop hinder voor de omwonenden tijdens de werkzaamheden.
Dan is het gemakkelijker om de boel de boel te laten.

Ik probeer ook altijd zo zuinig mogelijk te rijden en houdt dat pijnlijk nauwkeurig bij op spritmonitor.de.
Daar is het voordeel dat je met een klik kunt zien hoe jouw verbruik is in verhouding tot identieke auto's (zelfde motor, versnellingsbak, e.d.).
Bij mijn vorige auto (Tiguan 2.0 diesel) was ik van 165 auto's de allerzuinigste.
Bij mijn huidige auto (Skoda Rapid 1.2 benzine) ben ik van 14 auto's weer de allerzuinigste, zelfs met mijn 4-cilinder zuiniger als de 3-cilinder 1.0 motoren.
Blijft een leuke sport.

Ik had zo gehoopt dat de airco enkel hoefde bij gevuld te worden, maar helaas: de condensator bleek lek te zijn en e zat dus ook geen gas in. Dat wordt dus Arko in de toekomst, want laten maken kost bijna € 500 inclusief het vullen van het gas.

Nu is dat gas ook niet bepaald goedkoop, dus dat is een overweging. Dus zeer waarschijnlijk laat ik het niet maken, ik gebruikte de airco al heel weinig.

Airco condensor laten vervangen kostte € 370 en airco vullen, want er zit natuurlijk geen koudemiddel meer in. Zou dan nog op € 110 kom. Dus dan zit ik op € 480 waar ik dan nog € 25 korting op krijg, als ik het laat doen bij de garage waar ik geweest ben.

Dat was nog een echte dorpsgarage, die hadden net een jaar het airco apparaat voor R1234YF aangeschaft vertelde ze mij. Want er was toch wel redelijk wat vraag naar. Maar dat R1234YF gas is echt prijzig.

Zunigrijje zei:
Ik had zo gehoopt dat de airco enkel hoefde bij gevuld te worden, maar helaas: de condensator bleek lek te zijn en e zat dus ook geen gas in. Dat wordt dus Arko in de toekomst, want laten maken kost bijna € 500 inclusief het vullen van het gas.

Nu is dat gas ook niet bepaald goedkoop, dus dat is een overweging. Dus zeer waarschijnlijk laat ik het niet maken, ik gebruikte de airco al heel weinig.

Airco condensor laten vervangen kostte € 370 en airco vullen, want er zit natuurlijk geen koudemiddel meer in. Zou dan nog op € 110 kom. Dus dan zit ik op € 480 waar ik dan nog € 25 korting op krijg, als ik het laat doen bij de garage waar ik geweest ben.

Dat was nog een echte dorpsgarage, die hadden net een jaar het airco apparaat voor R1234YF aangeschaft vertelde ze mij. Want er was toch wel redelijk wat vraag naar. Maar dat R1234YF gas is echt prijzig.
Dat is dan best vroeg dat die lek is, zo oud is je auto nu ook weer niet. Of is er een steen doorheen gegaan? Ik zou hem zeker laten repareren. Uiteindelijk zit je ook wel eens met een baby in de auto. Zelf heb je wel door als je het te warm krijgt, bij zo'n kleine is dat lastig te merken.

EVV zei:
Dat is dan best vroeg dat die lek is, zo oud is je auto nu ook weer niet. Of is er een steen doorheen gegaan? Ik zou hem zeker laten repareren. Uiteindelijk zit je ook wel eens met een baby in de auto. Zelf heb je wel door als je het te warm krijgt, bij zo'n kleine is dat lastig te merken.
De Celerio is van 2015 en dus dit jaar 6 jaar oud: het is inderdaad steenslag, ze hebben het mij laten zien. Dus dat is echt pech hadden en had je met iedere auto kunnen gebeuren.

Als het niet zo duur zou zijn, dan liet ik het zeker maken. Maar wetend dat aircogas zo duur is, wil ik hem eigenlijk niet laten maken. Ik hanteerde vier jaar als onderhoudsinterval.

Twee jaar geleden was een airco service beurt bij de Profile nog € 119 en nu is het € 169 en genoeg garages, die bedragen van in de € 200 rekenen. Ik moet hier gewoon keuzes in maken en als ik eerlijk ben, dan vind ik € 500 voor iets te repareren wat ik nauwelijks gebruik het niet waard.

Mijn vrouw heeft in Zeeland sowieso al haar veto uitgesproken: afgelopen maandag op de heenweg, was het mij al duidelijk dat de airco niet naar behoren werkte. Een soort sissende geluid maakte de airco en het werd ook niet koeler in de auto. Ik had de hoop dat het door stilstand kwam en enkel het gas bij gevuld moest worden, maar helaas...

Ja ik weet dat een baby zijn warmte niet zo makkelijk weg krijgt, maar met de ramen open rijden gaat ook gewoon prima. Hele volksstammen die dat doen en die kinderen leven allemaal nog :LOL:

Misschien ga ik nog rond vragen voor offertes, maar € 370 lijkt mij eigenlijk al een redelijke prijs, de vulling met het gewoon extra duur. Ik ben van plan deze auto gewoon in bezit te houden, dus voor de waarde hoef ik het niet te doen.

Nou, dat lijkt me nog een reden om je auto weg te doen. Als zo'n reparatie het je al niet waard is, is het je überhaupt wel wat waard een auto te hebben?

Terug
Bovenaan