LiekeMing f4255935
Startmotor
Een '99 Suzuki Alto 1.0 met automaat was gekocht als tijdelijke auto voor hooguit 3mnd om reparatie van de eigen wagen te overbruggen. Voor nog geen 500 euro weinig verwachtingen: geen onderhoudshistorie en veel roest.
Hij bleek na aankoop een koelprobleem te hebben en nu merk ik ook een bijgeluid op die bij de distributie vandaan lijkt te komen
Desondanks doet hij het nog, ik ben er zelfs enkele dagen mee naar Zuid-Duitsland/Oostenrijk geweest en hij heeft in de bergen gereden, kwam er gisteren mee terug.
Koelproblemen zijn als in dat je tot 105km/u (op vlakke wegen) kan rijden en daarboven de kachel aan moet om de kvs temperatuur binnen de perken te houden. Al kwam ik gisteren erachter dat bij 30gr buitentemp. zelfs 85km/u zonder kachel niet te doen was. Met kachel aan of snelheid minderen koelt hij snel af.
Ik ging ervan uit dat de radiator verstopt zat, maar ik heb 'm vandaag zoveel mogelijk proberen te voelen en hij lijkt in het geheel warm te worden, geen koude stukken. Bovenrand wel loeiheet, midden bij de lamellen (die er allen nog op zitten) was wat meer aan te raken. De thermostaat gaat open, bovenste slang is warm.
Zou het koelprobleem dan toch dieper liggen?
Verder merk ik dus vandaag een soort tikkend/ratelend(?) geluid op die bij de distributieriem vandaan lijkt te komen. Mogelijk was dit tijdens de vakantie ontstaan
Is er nog kans dat hiermee 1-2mnd te rijden valt of klinkt dat bijgeluid alsof hij morgen kapot loopt en dus "met spoed" naar de garage moet?
Hij bleek na aankoop een koelprobleem te hebben en nu merk ik ook een bijgeluid op die bij de distributie vandaan lijkt te komen
Desondanks doet hij het nog, ik ben er zelfs enkele dagen mee naar Zuid-Duitsland/Oostenrijk geweest en hij heeft in de bergen gereden, kwam er gisteren mee terug.
Koelproblemen zijn als in dat je tot 105km/u (op vlakke wegen) kan rijden en daarboven de kachel aan moet om de kvs temperatuur binnen de perken te houden. Al kwam ik gisteren erachter dat bij 30gr buitentemp. zelfs 85km/u zonder kachel niet te doen was. Met kachel aan of snelheid minderen koelt hij snel af.
Ik ging ervan uit dat de radiator verstopt zat, maar ik heb 'm vandaag zoveel mogelijk proberen te voelen en hij lijkt in het geheel warm te worden, geen koude stukken. Bovenrand wel loeiheet, midden bij de lamellen (die er allen nog op zitten) was wat meer aan te raken. De thermostaat gaat open, bovenste slang is warm.
Zou het koelprobleem dan toch dieper liggen?
Verder merk ik dus vandaag een soort tikkend/ratelend(?) geluid op die bij de distributieriem vandaan lijkt te komen. Mogelijk was dit tijdens de vakantie ontstaan
Is er nog kans dat hiermee 1-2mnd te rijden valt of klinkt dat bijgeluid alsof hij morgen kapot loopt en dus "met spoed" naar de garage moet?