Verder is het goed om je te realiseren dat er sprake is van een subsidieplafond: dat wil zeggen, dat de overheid geen onbeperkte middelen heeft. Voor 2020 is er geld beschikbaar voor zo'n 2.500 nieuwe- en 3.600 gebruikte particuliere elektrische auto’s. Vraag je subsidie aan en de pot voor dat jaar leeg is, dan val je buiten de boot!
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/subsidie-elektrische-autos
Dus goede kans dat de EV’s die nu volop nieuw in voorraad staan bijv, Kona en Leaf dit voordeel gaan pakken, maar merken die pas later in 2020 leveren als Peugeot 2008 en Mazda MX30 buiten de boot vallen als 2500 aanvragen zijn toegekend.
Schril contrast met de zakelijke EV rijders en DGA,s die voorheen in een Foutlander en nu in een 4% Tesla via Box1 van de inkomstenbelasting, MIA etc. onbeperkt hun fiscaal belastbaar vermogen al jaren kunnen drukken waardoor per jaar tientallen miljoenen aan de schatkist is onttrokken.
Voelt een beetje als fiscale klasse justitie?.