Stuurpomp

Honda75

Wegverkenner
Beste allemaal,

Ik heb nog niet zo lang geleden een Volvo XC 90 D5 (2007) gekocht en nu ziet het er naar uit dat ik een nieuwe stuurpomp nodig heb.

Mijn vraag: heeft iemand een idee wat het (ongeveer) kost om deze te laten vervangen bij de garage?
Daarnaast: is het onderdeel duur? En is het een langdurige klus voor de monteur?

Alvast hartelijk dank voor de input!

Tweedehands stuurbekrachtingspomp 50-100 Euro
1 a 2 liter groene of rode olie (zie onderkant dop) 20-30 Euro
Uurtje werk 50-100 Euro

Minimaal 70 als het zelf doen, maximaal 230 Euro bij een universeel bedrijf als je zelf de onderdelen regelt.

Ps: kijk eens bij https://www.estateservices.nl/ voor nieuwe en gebruikte onderdelen

Ik weet niet wat de klacht is, maar is het de stuurpomp of het stuurhuis.
Diverse types Volvo staan er namelijk om bekend dat er veel problemen zijn met het stuurhuis, problemen met de stuurpomp komen veel minder voor.
Meerdere bekenden van mij hebben al een nieuw stuurhuis gehad en zelfs dat nieuwe stuurhuis moest na korte tijd weer worden vervangen, ook op forums lees je er regelmatig over.
Ik hoop echter voor je dat het de stuurpomp is, kost aanzienlijk minder als het stuurhuis.

Kijk, dat is een antwoord waar ik iets mee kan. Hartelijk dank!
Iemand een idee wat het kost als ik het onderdeel door de garage nieuw laat aanbrengen?

Witje87 zei:
Tweedehands stuurbekrachtingspomp 50-100 Euro
1 a 2 liter groene of rode olie (zie onderkant dop) 20-30 Euro
Uurtje werk 50-100 Euro

Minimaal 70 als het zelf doen, maximaal 230 Euro bij een universeel bedrijf als je zelf de onderdelen regelt.

Ps: kijk eens bij https://www.estateservices.nl/ voor nieuwe en gebruikte onderdelen

Kijk, dat is een antwoord waar ik iets mee kan. Hartelijk dank!
Iemand een idee wat het kost als ik het onderdeel door de garage nieuw laat aanbrengen?

ScaniaV8 zei:
Diverse types Volvo staan er namelijk om bekend dat er veel problemen zijn met het stuurhuis, problemen met de stuurpomp komen veel minder voor.
Meerdere bekenden van mij hebben al een nieuw stuurhuis gehad en zelfs dat nieuwe stuurhuis moest na korte tijd weer worden vervangen, ook op forums lees je er regelmatig over.
Ik hoop echter voor je dat het de stuurpomp is, kost aanzienlijk minder als het stuurhuis.

Ai, ik hoop dan niet dat dat het euvel is. Het stuur gaat bij vertrek eerst wat zwaar, maar na letterlijk een paar keer draaien voelt ie gewoon weer licht aan.
Weet u nog te herinneren wat voor kosten (ongeveer) aan het stuurhuis verbonden zaten bij reparatie?

Aankoop advies info:

https://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-xc90-occasion-video-aankoopadvies-67026

Autoblog.nl zei:
(..)
Stuurhuizen; gevoel alsof je elastiek aan het stuur hebt hangen. (..)

ScaniaV8 zei:

Vandaag erachter gekomen dat je helemaal gelijk had. Het is inderdaad het stuurhuis gebleken. Chapeau voor je bijdrage!

Terug
Bovenaan