Tommy82
Net ingestapt
Mijn 1972 Mercedes 220 is voorzien van een Stromberg 175 cd carburateur. Deze werkt in principe goed, alleen als de wagen net gestart is, moet je een beetje gas bij geven om hem mooi stationair te laten lopen, als je dan niet doet loopt hij zo laag dat de wagen helemaal schud. Zodra je een stukje gereden hebt is hij warm genoeg dat hij wel netjes stationair loopt, maar als je bijvoorbeeld een poort of garagedeur achter je dicht wil doen is het onhandig dat je niet gewoon gelijk kan uitstappen na bijvoorbeeld 10 meter rijden.
Want dat hij zo laag loopt dat het blok schudt lijkt mij niet echt goed voor de lagers, dus dan rijd ik eerst maar even een blokje om of houd ik een aantal seconden wat gas voordat ik uitstap om de poort of garagedeur te sluiten.
Graag zou ik het toerental op choke wat verhogen, zodat hij wel gewoon gelijk na de start netjes stationair loopt en liefst zo dat je hem dan ook gewoon zonder gas bij in D of R kan zetten, zoals het nieuw waarschijnlijk ook gekund heeft. Het toerental warm is wel eenvoudig af te stellen, ik heb het wat aan de hoge kant gezet om koud ietsje te helpen, maar dat klinkt warm minder mooi en is koud eigenlijk dus nog niet voldoende.
Hieronder een foto van de wagen, dit is wellicht handig bij het herkennen van het type.
En het gaat om dit type carburateur:
Want dat hij zo laag loopt dat het blok schudt lijkt mij niet echt goed voor de lagers, dus dan rijd ik eerst maar even een blokje om of houd ik een aantal seconden wat gas voordat ik uitstap om de poort of garagedeur te sluiten.
Graag zou ik het toerental op choke wat verhogen, zodat hij wel gewoon gelijk na de start netjes stationair loopt en liefst zo dat je hem dan ook gewoon zonder gas bij in D of R kan zetten, zoals het nieuw waarschijnlijk ook gekund heeft. Het toerental warm is wel eenvoudig af te stellen, ik heb het wat aan de hoge kant gezet om koud ietsje te helpen, maar dat klinkt warm minder mooi en is koud eigenlijk dus nog niet voldoende.
Hieronder een foto van de wagen, dit is wellicht handig bij het herkennen van het type.

En het gaat om dit type carburateur:
