stotteren

A

Anoniem

Guest
Hallo ik heb een 1.6 motorcode BGU seat altea uit 2005 , in de opwarmfase van de motor stottert deze ligt , maar als de motor warm is is er niks meer aan de hand.
Parkeer ik vervolgens de auto met een warme motor en even later start ik hem weer , dan schiet zo nu en dan het toerental omhoog bij het starten en even later begint de auto na een paar honderd meter rijden , te stotteren en in te houden.
Nadat deze heeft gestotterd is er niks tot weinig meer aan de hand.....
Ik heb inmiddels de bougies en kabels vervangen , de temp.sensoren , de map sensor , gasklep schoongemaakt ,    alles opnieuw met vcds in geleerd , nieuw brandstoffilter , nieuwe lucht aanzuigbuis , nieuw carter ontluchtingsslang , op vacuum lekken gecontroleerd met een home made rookmachine.
ik weet het niet meer aangezien de auto ook geen storing in de comp. geeft , op de fan na, want daar is er één van stuk , deze word nog gemaakt....
Voordat ik helemaal gek word , weet iemand wat mijn probleem kan zijn of herkent iemand iets .......

Mvgr Raymond

probeer als die stotterd meer gas te geven.

ik heb bij me alfa dat als ik (maakt niet uit hoeveel toeren) rustig gas geeft, zeg 10-25%, dan stoot die van mij ook. geef ik meer gas is het weg.

volgens de officele alfa/fiat/lancia garage zeggen ze dat de 1.9JTDm motoren er allemaal last van hebben. de EGR wil steeds roet in het eten gooien(voor de grap loze mensen, in de cilinders) en daar door lijkt het alsof me auto geen diesel krijgt.

ze zeggen dat je met een alfa NIET zuinig kan rijden.
nu weet je waarom

fouten zijn voorbehouden aan slecht nederlands.

Het lijkt op de regeling van het stationaire toerental.    Bij mijn auto. (en bij de vorige ook) zit in het gasklephuis een stappenmotor die bypass lucht regelt bij gesloten gasklep. Als deze hapert dan krijg je de verschijnselen die je beschrijft.
Mogelijk speelt vervuiling van de injector(en) ook een rol.

@ Nissan GT-R:
TS schrijft dat hij de gasklep heeft schoongemaakt.

Is stottertherapie een optie?    ;-)

leeuw406 zei:
@ Nissan GT-R:
TS schrijft dat hij de gasklep heeft schoongemaakt.

Is stottertherapie een optie?    ;-)

Ik zal hem aanmelden voor de stottercursus o_O .......... ik heb alles er aan gedaan wat ik zonder garage hulp kon doen..

Terug
Bovenaan