A
Anoniem
Guest
Op dit moment ben ik ruim 5 jaar in het bezit van een Volkswagen Polo 1.2 Highline uit 2002. Na 1,5 maand ging voor de 1e keer het motormanagementlampje branden. Bij de garage gaven ze aan dat het om een kleine storing ging en ze hebben de boel toen gereset. Zo door de jaren heen ging dit lampje steeds vaker branden. De ene keer werd alles gereset, de andere keer ging het lampje weer spontaan uit. Afgelopen mei werd de auto niet goedgekeurd omdat ze geen CO2-meting konden doen. De Lambda sensor (?) was kapot en moest vervangen worden. Hier konden we ons wel in vinden, want het lampje van het motormanagement brandde toen al wel een maand of onophoudelijk. Echter de garage heeft steeds aangegeven dat het geen kwaad kan en ik er gewoon mee door kon rijden. Alles gerepareerd voor een dikke 300 euro. Maar het probleem was nu wel verholpen. Dachten we.... Want 2 weken later sprong het lampje weer aan. Op hoge poten de garage gebeld die beweerden dat het waarschijnlijk om een andere storing zou gaan. Ze konden me echter niet uitleggen waarom ik hier dan al een dikke 5 jaar last van had... Dus toch maar weer terug naar de garage en na een zoektocht van dik een uur waren ze eruit: de katalysator zou kapot zijn. Kosten: bijna 700 euro. Hier zijn we niet mee akkoord gegaan, mede omdat we er geen goed gevoel bij hebben. Het is misschien kop in het zand steken, maar als de katalysator stuk is, hoef je daar geen uur naar te zoeken lijkt mij. Alles weer gereset, oftewel het lampje was weer uit. Via via van de grootste leverancier van deze katalysatoren begrepen dat deze niet kapot kunnen gaan (van mijn type auto). Ze hebben deze niet eens op voorraad, zou dan dus op maat gemaakt moeten worden. Dit bevestigde mijn gevoel dat de katalysator in mijn ogen niet kapot kan zijn. Nu gaat het lampje aan, een paar dagen later weer uit. En dan na een week of 2 gaat het weer branden en tot nu toe gaat het lampje steeds vanzelf weer uit. Iedere keer als ik overweeg een andere garage te bellen voor een second opinion, gaat het lampje uit
. Dus probeer ik het eerst eens op deze manier. Wie heeft hier ervaring mee of weet wat het zou kunnen zijn?